Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League 2025/2026] Qarabağ FK - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ik was aanvankelijk niet helemaal tevreden met de vele wisselingen in de opstelling, maar het heeft goed uitgepakt, dus goed gedaan van Grim.

Zo zie je maar wat een beetje vastigheid, discipline en vertrouwen kan brengen.

+1/-0

Nou, dat was wel verrassend! Belachelijk hoeveel ruimte die gasten weggaven en dan kan er lekker gecombineerd worden. Rare wedstrijd, mooie overwinning!

+1/-0

Fantastisch dat onze club een overwinning heeft behaald op het kampioenenbal, een nieuwe mijlpaal in het 125-jarige bestaan!

+1/-0

Ik wilde eigenlijk al zeggen dat je tegenstander de volwassenheid, samenhang en overtuiging in hun spel hadden die je zelf zo mist. Eigenlijk is dat ook wel zo, maar zij geven je ook enorm veel ruimte weg waar je gek genoeg ondanks vier goals nog veel te weinig mee doet. De individuele klasse bij de goals houdt je in de wedstrijd. Hulde dat ze het nooit hebben opgegeven, en hulde ook voor de wissels en opstelling. Ik vond het logisch om voor meer dynamische spelers te kiezen in deze wedstrijd, en alle wissels kwamen ook op een goed moment. Ik dacht eigenlijk wel dat het over over was nadat Dolberg werd gewisseld. Konadu is een klasse of drie minder en had nog een enorme misser die doorslaggevend had kunnen zijn.

Naast Dolberg vond ik ook Gloukh goed spelen. Steur deed het best netjes. Bouwman speelde een prima wedstrijd nadat hij na rust besloot wel rugdekking te verlenen. Gaaei kwam pas heel laat in de wedstrijd en had wel twee assists moeten hebben. Mokio en Moro waren werkelijk een drama. Niet alleen heb ik nog steeds grote twijfels bij Moro zijn eindproduct, het wedstrijdritme is er natuurlijk ook niet echt. De tegengoals kwamen puur tot stand door miscommunicatie tussen Jaros en zijn verdedigers. Al vond ik die tweede ook wel een tikkeltje lullig.

+2/-0

Ik had eigenlijk hetzelfde gevoel als tegen Fortuna; als je dit niet wint, ligt dat volledig aan jezelf. Best was het niet, minuut 45-75 zelfs onthutsend slecht, maar uiteindelijk gewoon goed voor het vertrouwen dit. Laatste kwartier was eindelijk de lamlendigheid, het dromerige en stilstaande kopjes omlaag-voetbal wat weg en stonden een paar spelers echt op.

Itakura is echt onbegrijpelijk slecht.
Gloukh wederom veel beter als ie wat vrijer vanuit de flank kan spelen.
Dolberg met z’n eerste goede minuten sinds ie terug is.
Nu doorbouwen, kop omhoog en vertrouwen uitstralen.

+2/-0

Ondanks alles wat verkeerd ging vond ik het eigenlijk in de eerste helft al niet heel slecht. We creëerden meer dan in alle voorgaande CL-duels bij elkaar, alleen de schotkwaliteit was werkelijk abominabel. Dolberg die 'm de tribune in jaagt, Moro die daar even overheen wil door 'm het parkeerterrein op te vuren, het was werkelijk absurd. Tot die klapper van Dolberg vlak voor rust. Mooie goal.

Lullig hoe je na rust direct weer op achterstand komt. Sowieso vond ik veel kansen die we tegen kregen erg onnodig. Zoveel kan dat Qarabag er niet van. Maar het positieve van vanavond vind ik echt de hoeveelheid kansen die we creëerden. Oké, Qarabag is dan inderdaad geen Liverpool, maar ze zijn natuurlijk wel beter dan teams als Fortuna of Excelsior. Dus wat dat betreft gewoon heel blij om te zien dat we nog een karrevracht grote kansen missen en desondanks 4 keer scoren. Dat geeft de burger echt moed hoor.

Qua individuele spelers:
- Nu kappen met dat gedoe met Itakura op 6. Kan er sowieso niet veel van, maar vanavond sloeg alles.
- Mokio, tsjah... het kan ook wedstrijdritme zijn, maar dit is niet best natuurlijk. Ik zou 'm nog steeds maar eens op linksback gaan brengen. Daar voegt Rosa uiteindelijk ook niks toe op zo'n avond.
- Moro, holy fucking shit. 12 miljoen he jongens. Mijn hemel zeg. Ik snap dat je geen wedstrijdritme hebt en wellicht wat minder zelfvertrouwen, maar als je in een uur voetbal 'm niet één keer normaal raakt...
- Dolberg enorme verbetering t.o.v. Weghorst. Vaak over gediscussieerd hier op het forum. Vanavond een duidelijk argument gezien om voorlopig voor Kasper te kiezen. Je komt ermee aan het voetballen.
- Gaaei blijft me toch wel een geval apart hoor. De simpelste dingen gaan verkeerd, soms op zeer knullige wijze, en dan knalt ie 'm ineens weer zo wonderschoon in de winkelhaak. Stel dat je die verdedigende fouten en dat knullige uit z'n spel kunt krijgen... heb je een rechtsbenige Nico met een kiezelhard schot. Ik zie er nog steeds potentie in, hij is nog jong.
- Steurtje leuk gespeeld. Zeker niet foutloos, maar hij brengt gewoon rust aan de bal op het middenveld waardoor spelers ook even kunnen aansluiten. Beetje wat Gravenberch in het verleden ook had.

Sowieso vond ik het een verademing om eens naar een Ajax te kijken zonder lieden als Taylor, Klaassen, Berghuis en Weghorst op het veld. Het was achterin een gatenkaas, maar aan de bal leek het soms weer ergens op. Gezien alles wat we sinds juli gezien hebben trek ik er een Grimbergen Dubbeltje op open.

+4/-1

Na zo'n eerste overwinning in de CL dit seizoen ben ik gewoon blij. Dit is de derde overwinning op rij als ik me niet vergis.. Op naar Feyenoord. Qua resultaat zit er in ieder geval een stijgende lijn, dus wie weet.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 10 december 2025 om 21:17:

Na zo'n eerste overwinning in de CL dit seizoen ben ik gewoon blij. Dit is de derde overwinning op rij als ik me niet vergis.. Op naar Feyenoord. Qua resultaat zit er in ieder geval een stijgende lijn, dus wie weet.

Zou wat zijn als je die overenthousiaste Havenslaven even met een fijne 3-2 in de 92e minuut naar bed stuurt zondag...

+2/-0

Sevic schreef op 10 december 2025 om 21:18:

s0lido schreef op 10 december 2025 om 21:17:

Zou wat zijn als je die overenthousiaste Havenslaven even met een fijne 3-2 in de 92e minuut naar bed stuurt zondag...

Tsja.. Vorig seizoen dachten ze ook van te voren dat ze de wedstrijd(en) gewonnen hadden. Ik hoop echt voor Grim (en voor ons) dat de groep nu met meer vertrouwen gaat spelen en voor elkaar door het vuur gaat.

+1/-0

Toch blij met de overwinning en de doelpuntenmakers Dolberg, Gloukh en Gaaei hebben wel bewezen in de basis thuis te horen. Jonkies Steur en met name Bouwman deden het zeer aardig. Jaros is matig, maar we hebben niets anders. Rosa, Itakura en Moro zijn dure miskopen dit jaar en zij zijn niet dermate jong dat we daar veel verbetering van kunnen verwachten. Mokio ook heel zwak, zie daar geen supertalent in. Baas is bleekjes als aanvoerder.

+1/-0

RodyTur10 schreef op 10 december 2025 om 21:26:

Toch blij met de overwinning en de doelpuntenmakers Dolberg, Gloukh en Gaaei hebben wel bewezen in de basis thuis te horen. Jonkies Steur en met name Bouwman deden het zeer aardig. Jaros is matig, maar we hebben niets anders. Rosa, Itakura en Moro zijn dure miskopen dit jaar en zij zijn niet dermate jong dat we daar veel verbetering van kunnen verwachten. Mokio ook heel zwak, zie daar geen supertalent in. Baas is bleekjes als aanvoerder.

Bouwman ja, goeie wedstrijd man. Als je 'blind' zou kijken zou je denken dat Bouwman de 28-jarige routinier was en Itakura het 17-jarige JA-talent dat nog maar even wat KKD-ervaring moet opdoen.

+2/-0

Sevic schreef op 10 december 2025 om 21:15:

Ondanks alles wat verkeerd ging vond ik het eigenlijk in de eerste helft al niet heel slecht. We creëerden meer dan in alle voorgaande CL-duels bij elkaar, alleen de schotkwaliteit was werkelijk abominabel. Dolberg die 'm de tribune in jaagt, Moro die daar even overheen wil door 'm het parkeerterrein op te vuren, het was werkelijk absurd. Tot die klapper van Dolberg vlak voor rust. Mooie goal.

Lullig hoe je na rust direct weer op achterstand komt. Sowieso vond ik veel kansen die we tegen kregen erg onnodig. Zoveel kan dat Qarabag er niet van. Maar het positieve van vanavond vind ik echt de hoeveelheid kansen die we creëerden. Oké, Qarabag is dan inderdaad geen Liverpool, maar ze zijn natuurlijk wel beter dan teams als Fortuna of Excelsior. Dus wat dat betreft gewoon heel blij om te zien dat we nog een karrevracht grote kansen missen en desondanks 4 keer scoren. Dat geeft de burger echt moed hoor.

Qua individuele spelers:
- Nu kappen met dat gedoe met Itakura op 6. Kan er sowieso niet veel van, maar vanavond sloeg alles.
- Mokio, tsjah... het kan ook wedstrijdritme zijn, maar dit is niet best natuurlijk. Ik zou 'm nog steeds maar eens op linksback gaan brengen. Daar voegt Rosa uiteindelijk ook niks toe op zo'n avond.
- Moro, holy fucking shit. 12 miljoen he jongens. Mijn hemel zeg. Ik snap dat je geen wedstrijdritme hebt en wellicht wat minder zelfvertrouwen, maar als je in een uur voetbal 'm niet één keer normaal raakt...
- Dolberg enorme verbetering t.o.v. Weghorst. Vaak over gediscussieerd hier op het forum. Vanavond een duidelijk argument gezien om voorlopig voor Kasper te kiezen. Je komt ermee aan het voetballen.
- Gaaei blijft me toch wel een geval apart hoor. De simpelste dingen gaan verkeerd, soms op zeer knullige wijze, en dan knalt ie 'm ineens weer zo wonderschoon in de winkelhaak. Stel dat je die verdedigende fouten en dat knullige uit z'n spel kunt krijgen... heb je een rechtsbenige Nico met een kiezelhard schot. Ik zie er nog steeds potentie in, hij is nog jong.
- Steurtje leuk gespeeld. Zeker niet foutloos, maar hij brengt gewoon rust aan de bal op het middenveld waardoor spelers ook even kunnen aansluiten. Beetje wat Gravenberch in het verleden ook had.

Sowieso vond ik het een verademing om eens naar een Ajax te kijken zonder lieden als Taylor, Klaassen, Berghuis en Weghorst op het veld. Het was achterin een gatenkaas, maar aan de bal leek het soms weer ergens op. Gezien alles wat we sinds juli gezien hebben trek ik er een Grimbergen Dubbeltje op open.

Dat schot van Dolberg was ook op een moment dat de echte kans al voorbij was. Ik geloof dat het Moro was die het naliet daarvoor al de voorzet of pass te geven. Wel apart om te zien dat je na een kwartier al zeven doelpogingen had ondernomen. Dat kwam op zijn minst voor een deel ook wel door de enorme ruimtes die je kreeg.

Met Dolberg voorin heb je een stuk meer mogelijkheden. Naast zijn kwaliteiten als doelpuntenmaker liet hij ook weer zien echt goed mee te kunnen voetballen. En de eerste gevaarlijke aanval van de wedstrijd was toen Dolberg op rechts diep werd gestuurd. Dat wordt dan ook gelijk gevaarlijk doordat Dolberg in tegenstelling tot Weghorst snelheid en een dribbel heeft.

Rosa speelde nog best een redelijke wedstrijd vanaf links. Volgens mij zijn we aan die kant nooit zoveel in de problemen gekomen. En dan kom je bij Gaaei en Mokio met allerlei als-verhalen, typisch weer.

+2/-0

Hoppa! Wie doet ons wat? Kampioenen!

Ik stap met 2-1 de padelbaan op en kom er met 2-4 vanaf! BAM!

+1/-0

BertjeK schreef op 10 december 2025 om 21:29:

Hoppa! Wie doet ons wat? Kampioenen!

Ik stap met 2-1 de padelbaan op en kom er met 2-4 vanaf! BAM!

Nja, ik schakelde juist vlak voor de 2-1 in. Ben maar blijven kijken. Wtf is een padelbaan?

+1/-0

Blij dat we in ieder geval niet op 0 punten in de CL zullen eindigen. Dat was toch wel erg triest geweest.

+3/-0

thomas83 schreef op 10 december 2025 om 21:29:

Rosa speelde nog best een redelijke wedstrijd vanaf links. Volgens mij zijn we aan die kant nooit zoveel in de problemen gekomen. En dan kom je bij Gaaei en Mokio met allerlei als-verhalen, typisch weer.

Ik ben misschien niet 100% objectief over Gaaei (niemand is over elke speler 100% objectief) maar ik zie bijvoorbeeld op VP dat men Rosa een 5 geeft een Gaaei een 7. Niet dat dat nou zulke helderziende voetbalanalisten zijn, maar om maar even te laten zien: er zijn verschillende meningen beschikbaar en niet iedereen is het altijd met jou eens.

Opmerkinkjes als 'typisch' mag je trouwens best voor je houden, nergens voor nodig. Wat mij betreft dan.

+2/-0

3xA schreef op 10 december 2025 om 22:04:

Blij dat we in ieder geval niet op 0 punten in de CL zullen eindigen. Dat was toch wel erg triest geweest.

Inderdaad. Moest wel lachen om de hosanna-sfeer in de studio bij Janssen en Kieft. "Nog 2 keer winnen en dan misschien..."

Villarreal uit wordt gewoon een loodzware pot voor dit team.

+3/-0

Sevic schreef op 10 december 2025 om 22:11:

3xA schreef op 10 december 2025 om 22:04:

Inderdaad. Moest wel lachen om de hosanna-sfeer in de studio bij Janssen en Kieft. "Nog 2 keer winnen en dan misschien..."

Villarreal uit wordt gewoon een loodzware pot voor dit team.

Villarreal heeft maar 1 punt, dus wie weet. Maar ik denk eerlijk gezegd ook niet dat we die gaan winnen.

+2/-0

Sevic schreef op 10 december 2025 om 22:06:

thomas83 schreef op 10 december 2025 om 21:29:

Ik ben misschien niet 100% objectief over Gaaei (niemand is over elke speler 100% objectief) maar ik zie bijvoorbeeld op VP dat men Rosa een 5 geeft een Gaaei een 7. Niet dat dat nou zulke helderziende voetbalanalisten zijn, maar om maar even te laten zien: er zijn verschillende meningen beschikbaar en niet iedereen is het altijd met jou eens.

Opmerkinkjes als 'typisch' mag je trouwens best voor je houden, nergens voor nodig. Wat mij betreft dan.

Ironisch genoeg denk ik dat juist Gaaei baat heeft bij een type als Itakura op 6 die vooral defensief bijspringt (lukte vandaag niet best, maar dat terzijde) zodat hij zich meer op het aanvallen kan concentreren. Uiteindelijk ligt daar zijn kracht natuurlijk.

Vooral leuk dat Gloukh 2x scoorde, Godts assisteerde en ook Steur en Bouwman redelijk gespeeld hebben.

Moro was echt een drama. Ook Baas vond ik een aantal domme beslissingen hebben. Wilde tot 2x toe achterin gaan pingelen, wat tot balverlies leidde. Op zo'n drassig veld moet je zulke risico's niet nemen.

+1/-0

Sevic schreef op 10 december 2025 om 22:06:

Er is niets beledigend aan het woord typisch. Het valt me gewoon op dat je spelers niet altijd op dezelfde manier beoordeelt. Dan gaat het niet alleen om Gaaei en Rosa, maar ook om andere spelers. De mening van een redacteur van VP vind ik niet meer waard dan iedere andere.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League 2025/2026] Qarabağ FK - Ajax