Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League 2025/2026] Qarabağ FK - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 10 december 2025 om 22:47:

Moro was echt een drama. Ook Baas vond ik een aantal domme beslissingen hebben. Wilde tot 2x toe achterin gaan pingelen, wat tot balverlies leidde. Op zo'n drassig veld moet je zulke risico's niet nemen.

Baas zijn fouten worden maar weinig aangehaald. Als een aankoop dit doet dan wordt het altijd uitgebreid besproken overal.

+1/-0

Als we nog twee keer winnen (is goed mogelijk want zijn niet de sterkste tegenstanders) kunnen we met een beetje mazzel gaan stunten in de Champions League.

+2/-0

Ik vind het praten over Europees overwinteren echt lachwekkend eerlijk gezegd. Je wint van een ploeg die zoveel ruimte weggeeft dat zelfs wij 4x kunnen scoren. De gemiddelde eredivisie club speelt een stuk compacter. Na de eerste helft heb je er normaal gesproken ook al 3 of 4 tegen gekregen.
Tuurlijk, een paar mooie aanvallen, mooie goals en hier en daar een nette combinatie, maar er zit echt te weinig kwaliteit in dit team om iets serieus te gaan presteren.
Zondag winnen zou geweldig zijn en dan heb je een verdienstelijke reeks neergezet. Maar doorgaan in de CL? Kom op man.

+5/-0

YAKUBU22 schreef op 11 december 2025 om 07:46:

Ik vind het praten over Europees overwinteren echt lachwekkend eerlijk gezegd. Je wint van een ploeg die zoveel ruimte weggeeft dat zelfs wij 4x kunnen scoren. De gemiddelde eredivisie club speelt een stuk compacter. Na de eerste helft heb je er normaal gesproken ook al 3 of 4 tegen gekregen.
Tuurlijk, een paar mooie aanvallen, mooie goals en hier en daar een nette combinatie, maar er zit echt te weinig kwaliteit in dit team om iets serieus te gaan presteren.
Zondag winnen zou geweldig zijn en dan heb je een verdienstelijke reeks neergezet. Maar doorgaan in de CL? Kom op man.

Zelfs als je inderdaad nog 2x wint, zie ik niet echt mogelijkheden om nog door te gaan. We hebben het slechtste doelsaldo van alle teams en kunnen maximaal op 9 punten komen. Dat betekent dat alleen plekjes 21 t/m 24 nog in theorie haalbaar zijn. Ploegen die nu op plek 21 t/m 29 staan moeten dan eigenlijk beide aankomende wedstrijden in ieder geval niet winnen. De kans dat dat allemaal als een puzzeltje in elkaar valt acht ik vrij minimaal.

+3/-0

Nog een overwinning of twee gelijkspelen zou mooi zijn. Gewoon voor het moreel. En je moet een beetje ruimte creëren zodat PSV en Feyenoord in de toekomst dit negatieve record kunnen verbeteren.

Maar doorgaan in de CL, en daar serieus over nadenken? Leidt alleen maar tot extra druk, teleurstelling en dus puntenverlies in de competitie.

Qarabag kan winnen van een Benfica of gelijkspelen tegen een Chelsea, maar net zo makkelijk verliezen van Ajax. Die passen zich aan het niveau van de tegenstander aan, en zijn dus helemaal geen graadmeter.

Het is fantastisch en heel welkom dat Ajax 3 wedstrijden op rij wint, maar nederigheid is een stuk gepaster dan opportunisme.

+2/-0

Vorig seizoen gingen 2 clubs met 11 en 10 punten niet naar de playoffs toe. Normaal gesproken zijn we inderdaad al uitgeschakeld. Wel goed om eindelijk eens gewonnen te hebben. Een schande voorkomen is ook wat waard! Oscar was vandaag enorm belangrijk, maar dat mag geen verrassing zijn! Wat hij op zijn leeftijd laat zien, is indrukwekkend.

Bouwman blijft maar winnen in Ajax 1. Eigenlijk had ik hem i.p.v. Itakura moeten willen opstellen op rcv in mijn kerstboom. Itakura op 6... ik weet het niet, maar we hebben nu wel driemaal gewonnen. Misschien moeten we Baas en Bouwman nu als vast centrum gebruiken. Opvallend, met aankopen als Sutalo en Itakura. Volgend seizoen ben ik benieuwd waar Baas staat en waar Janse. Kaplan is er ook nog. Zelfs Verschuren doet het goed bij Volendam!

+2/-0

We zijn van de nul af en scoren 3 keer. Nu weer volle focus op de Eredivisie en de resterende CL-wedstrijden gebruiken om zelfvertrouwen op te bouwen. Ik hoop dat we tegen Feyenoord straks wat vooruitgang zien. Grim heeft duidelijk enkele spelers rust gegeven, maar hij heeft gisteren daardoor hopelijk ook wat dingen gezien die bruikbaar zijn tegen Feyenoord.

+2/-0

Mie Toe schreef op 11 december 2025 om 09:00:

Nog een overwinning of twee gelijkspelen zou mooi zijn. Gewoon voor het moreel. En je moet een beetje ruimte creëren zodat PSV en Feyenoord in de toekomst dit negatieve record kunnen verbeteren.

Maar doorgaan in de CL, en daar serieus over nadenken? Leidt alleen maar tot extra druk, teleurstelling en dus puntenverlies in de competitie.

Qarabag kan winnen van een Benfica of gelijkspelen tegen een Chelsea, maar net zo makkelijk verliezen van Ajax. Die passen zich aan het niveau van de tegenstander aan, en zijn dus helemaal geen graadmeter.

Het is fantastisch en heel welkom dat Ajax 3 wedstrijden op rij wint, maar nederigheid is een stuk gepaster dan opportunisme.

Dat mensen zulke dingen roepen na de wedstrijd is logisch. Het is blijdschap en opluchting. Maar zodra dat gezakt is, weten ze heus wel dat het gedaan is in de CL.

+3/-0

s0lido schreef op 11 december 2025 om 09:53:

We zijn van de nul af en scoren 3 keer. Nu weer volle focus op de Eredivisie en de resterende CL-wedstrijden gebruiken om zelfvertrouwen op te bouwen. Ik hoop dat we tegen Feyenoord straks wat vooruitgang zien. Grim heeft duidelijk enkele spelers rust gegeven, maar hij heeft gisteren daardoor hopelijk ook wat dingen gezien die bruikbaar zijn tegen Feyenoord.

4 keer zelfs! Feyenoord loopt minder goed dan begin seizoen. Wij winnen ineens onze wedstrijden. Het is een goed moment om ze te verrassen(?) en te verslaan! Top 3 moet sowieso kunnen en leg de druk op Feyenoord om plek 2. PSV lijkt normaal gesproken niet (meer) te kloppen dit seizoen in de titelstrijd.

+1/-0

Itakura en Moro kunnen duidelijk niet mee op dit niveau.
Vond Steur wel een lichtpuntje, die wilde tenminste de bal hebben en speelde ook vaak naar voren waar het kon.
Gaaei maakt alleen maar mooie doelpunten maar voor de rest kan hij het niveau ook niet aan.
Wel mooi om te zien dat er weer eigen jeugd aan het doorbreken is.
Ik zou die Unuvar een kans geven in de spits.

+1/-0

spelbos schreef op 11 december 2025 om 10:04:

Itakura en Moro kunnen duidelijk niet mee op dit niveau.
Vond Steur wel een lichtpuntje, die wilde tenminste de bal hebben en speelde ook vaak naar voren waar het kon.
Gaaei maakt alleen maar mooie doelpunten maar voor de rest kan hij het niveau ook niet aan.
Wel mooi om te zien dat er weer eigen jeugd aan het doorbreken is.
Ik zou die Unuvar een kans geven in de spits.

Ünüvar komt er behoorlijk aan inderdaad! Wel vond ik Konadu goed invallen gisteren en Dolberg was enorm belangrijk met zijn goal. Steur is denk ik ons grootste talent. Eindelijk eens in de basis!!! Meteen ook belangrijk. Gaaei mag vanwege gebrek aan beter vaker spelen. Wel pijnlijk dat dure aankopen als Moro en Itakura zo weinig toevoegen. Ze moeten meer brengen dan dit, want anders is onze eigen jeugd gewoon beter dan dit tweetal.

+4/-0

Kroes heeft gewoon weer miljoenen weggesmeten door het halen van pure middelmaat. Moro en Itakura voor gezamenlijk 22 miljoen gehaald en voegen niks toe. Dolberg is de vraag, echter Weghorst is niet beter, dus ik snap het wel.

+1/-0

BertjeK schreef op 11 december 2025 om 10:14:

Kroes heeft gewoon weer miljoenen weggesmeten door het halen van pure middelmaat. Moro en Itakura voor gezamenlijk 22 miljoen gehaald en voegen niks toe. Dolberg is de vraag, echter Weghorst is niet beter, dus ik snap het wel.

Moro was een prestigeprojectje of zo, die wilde hij nog bijna kopen ondanks een gebroken sleutelbeen. Het is dat ie dan niet door de keuring was gekomen, anders had ie het gedaan ook. Fors overbetaald. Heel zonde inderdaad.

Itakura stelt me enorm teleur. Kijk, de aankoop zelf is bizar als je ziet dat je een 28-jarige, duurbetaalde speler koopt voor een positie waar al iemand staat die ruim 20 miljoen kostte en waar je met Bouwman bovendien een groot talent achter de hand hebt. Verschuren en zelfs Gooijer zijn er ondertussen ook nog. Geen hoogvliegers, maar goed, ze staan allemaal nog onder contract. Maar ondanks dat alles had ik wel verwacht dat ie moeiteloos kon meespelen, zoals Rugani vorig seizoen. Gisteravond was het echter schrikbarend en zijn recente ED-optredens zijn ook lang niet overtuigend. Tja, waar koop je zo'n gozer dan voor?

Dolberg kun je op twee manieren benaderen. Enerzijds koop je, denk ik, wel een upgrade ten opzichte van Brobbey en Weghorst. Anderzijds: met 10 miljoen afkoopsom en 3,5 miljoen salaris à 4 contractjaren spoel je in 1x die 25 miljoen door de plee die je met de verkoop van Brobbey verdiende. Of dat nou helemaal verstandig was...

Als je die drie niet had gekocht en gewoon vanaf het begin van het seizoen meer kansen had gegeven aan spelers als Bouwman, Steur, Bounida en Fitz-Jim, denk ik niet dat je er nu slechter voor had gestaan. Wel financieel stabieler.

+4/-0

Sevic schreef op 11 december 2025 om 10:24:

Moro was een prestigeprojectje of zo, die wilde hij nog bijna kopen ondanks een gebroken sleutelbeen. Het is dat ie dan niet door de keuring was gekomen, anders had ie het gedaan ook. Fors overbetaald. Heel zonde inderdaad.

Itakura stelt me enorm teleur. Kijk, de aankoop zelf is bizar als je ziet dat je een 28-jarige, duurbetaalde speler koopt voor een positie waar al iemand staat die ruim 20 miljoen kostte en waar je met Bouwman bovendien een groot talent achter de hand hebt. Verschuren en zelfs Gooijer zijn er ondertussen ook nog. Geen hoogvliegers, maar goed, ze staan allemaal nog onder contract. Maar ondanks dat alles had ik wel verwacht dat ie moeiteloos kon meespelen, zoals Rugani vorig seizoen. Gisteravond was het echter schrikbarend en zijn recente ED-optredens zijn ook lang niet overtuigend. Tja, waar koop je zo'n gozer dan voor?

Dolberg kun je op twee manieren benaderen. Enerzijds koop je, denk ik, wel een upgrade ten opzichte van Brobbey en Weghorst. Anderzijds: met 10 miljoen afkoopsom en 3,5 miljoen salaris à 4 contractjaren spoel je in 1x die 25 miljoen door de plee die je met de verkoop van Brobbey verdiende. Of dat nou helemaal verstandig was...

Als je die drie niet had gekocht en gewoon vanaf het begin van het seizoen meer kansen had gegeven aan spelers als Bouwman, Steur, Bounida en Fitz-Jim, denk ik niet dat je er nu slechter voor had gestaan. Wel financieel stabieler.

Dat laatste past ook beter bij Ajax. Zo blijkt maar weer. Eigenlijk ook vrij bizar dat we met Kroes iemand in huis hebben die constant oude, dure spelers aantrekt én behoudt voor vele miljoenen én jaren! We hebben veel jonge centrale verdedigers die indruk maken. Zou mooi zijn als we vanaf volgend seizoen met hen en enkel hen verder gaan. Baas, Janse en Bouwman sowieso. Kaplan, Verschuren en Gooijer minder zeker. Hopelijk dat Moro na een aanpassingsseizoen beter gaat worden. Hij is pas net 23 geworden. Ouder dan spelers als Mika en Oscar, dus moeilijk te zeggen hoe groot zijn talent is.

+3/-0

Kiki schreef op 11 december 2025 om 10:34:

Dat laatste past ook beter bij Ajax. Zo blijkt maar weer. Eigenlijk ook vrij bizar dat we met Kroes iemand in huis hebben die constant oude, dure spelers aantrekt én behoudt voor vele miljoenen én jaren! We hebben veel jonge centrale verdedigers die indruk maken. Zou mooi zijn als we vanaf volgend seizoen met hen en enkel hen verder gaan. Baas, Janse en Bouwman sowieso. Kaplan, Verschuren en Gooijer minder zeker. Hopelijk dat Moro na een aanpassingsseizoen beter gaat worden. Hij is pas net 23 geworden. Ouder dan spelers als Mika en Oscar, dus moeilijk te zeggen hoe groot zijn talent is.

Als je 23 bent, ben je geen "talent" meer. Er zijn veel meer spelers die op veel jongere leeftijd al veel meer toevoegen (niet alleen bij Ajax). Ik vind 23 dan "te oud" om te zeggen dat hij nog vele malen beter gaat worden. Je merkt nu al een achterstand op veel andere spelers die jonger zijn.

+1/-0

Moro heeft wel startsnelheid en techniek, dus op zich moet die wel kunnen renderen in een normaal draaiend team met een goede coach. Hij heeft echter weinig bijzonders en zijn schot vind ik érg matig hoor. Typisch een speler die je na één goed seizoen moet zien weg te zetten voor een leuke prijs. Daarom zonde dat we er te veel voor betaald hebben, want dan wordt het alleen maar lastiger om nog winst te maken. Beetje hetzelfde als met Daramy.

Centraal in de verdediging wordt het dringen geblazen, met Baas, Sutalo, Itakura, Bouwman, Verschuren, Avila, Janse, Kaplan en Gooijer straks onder contract. 9 man voor 2 posities, daar zul je er dus 4 of 5 van moeten lozen. Itakura kom je natuurlijk niet vanaf, en Janse en Bouwman hebben de toekomst, dus die wil je juist houden. Avila raak je ook niet zomaar kwijt en is te duur om op de bank te zetten. Dan heb je denk ik je vier namen te pakken en zul je de rest in euro's moeten omzetten.

Jammer van Kaplan, die doet het toch prima bij een uitmuntend functionerend NEC. Maar nog maar 1 jaar contract straks.

+2/-0

BertjeK schreef op 11 december 2025 om 10:40:

Als je 23 bent, ben je geen "talent" meer. Er zijn veel meer spelers die op veel jongere leeftijd al veel meer toevoegen (niet alleen bij Ajax). Ik vind 23 dan "te oud" om te zeggen dat hij nog vele malen beter gaat worden. Je merkt nu al een achterstand op veel andere spelers die jonger zijn.

Strict genomen noem ik Moro geen talent en vraag ik mij af hoeveel talent er daadwerkelijk in hem zit. Spelers als Mika, Oscar en Bounida zijn natuurlijk de talenten op 10 en de vleugels bij ons. Bij Moro vind ik het dus moeilijk te voorspellen hoeveel rek er nog inzit, maar hij is nog wel nieuw hier. Hiervoor speelde hij voor een klein Spaans clubje en maakte hij indruk bij Jong Spanje. Ik hoop dat het beter wordt met hem bij ons. Wel een pijnlijk optreden gisteren weer en ditmaal op zijn beste positie zelfs.

+1/-0

Maar kijk naar jongere spelers die eveneens pas kort bij hun club zitten; daar zie je dat bepaald talent zich al duidelijk manifesteert. Neem Valente bij Feyenoord als voorbeeld. Hij is jonger dan Moro en kwam eveneens afgelopen zomer. Toch heeft hij nu al meer impact dan Moro bij Ajax.

Dus ik vind het argument dat hij er pas is, niet echt rechtvaardig. Als je voor zoveel miljoen gehaald wordt, dan moet je leveren. Spelers blijven niet voor 5 jaar bij een club tegenwoordig, als iemand pas na 1 of 2 seizoenen begint te leveren... heb je er heel weinig voordeel van.

+1/-0

Ga maar leveren als de trainers met je lopen te schuiven. Dat is vooral onder Heitinga een groot probleem gebleken. Kijk, ik vind Moro de prijs ook niet waard als ik kijk naar z'n positie en spelers die we daarvoor al hadden. Maar ook hij kan zich verbeteren. Verder heb ik niemand zien zeggen/hopen dat hij "vele malen" beter zal worden. Spelers worden hier vaker te vroeg afgeschreven, maar kijk vorig seizoen hoe bepaalde spelers het meer dan prima deden onder een goede trainer. Een voorbeeld is Sutalo die er in zijn eerste seizoen geen klote van kon, maar onder Farioli een van de steunpilaren was en nu onder Heitinga en Grim helaas weer minder. Taylor deed het ook veel beter onder Farioli. Spelers moeten het uiteindelijk natuurlijk zelf doen, maar een trainer kan veel invloed hebben.

+2/-0

BertjeK schreef op 11 december 2025 om 12:06:

Maar kijk naar jongere spelers die eveneens pas kort bij hun club zitten; daar zie je dat bepaald talent zich al duidelijk manifesteert. Neem Valente bij Feyenoord als voorbeeld. Hij is jonger dan Moro en kwam eveneens afgelopen zomer. Toch heeft hij nu al meer impact dan Moro bij Ajax.

Dus ik vind het argument dat hij er pas is, niet echt rechtvaardig. Als je voor zoveel miljoen gehaald wordt, dan moet je leveren. Spelers blijven niet voor 5 jaar bij een club tegenwoordig, als iemand pas na 1 of 2 seizoenen begint te leveren... heb je er heel weinig voordeel van.

Valente is écht geweldig! 1000x een betere aanwinst dan Moro. Valente hoort ook gewoon in de Oranje-selectie en streeft spelers als Veerman en Taylor in 1 scheet voorbij.

In januari zag ik de transfer van Moro niet zitten. Hij raakte geblesseerd en vervolgens kende hij een goede 2e seizoenshelft én Jong Spanje-toernooi. Toen was ik een stuk hoopvoller, maar misschien was dat valse hoop. Op zijn leeftijd met al die jonkies bij een jeugdtoernooi zal ook wel misleidend zijn. Ik ben het met je eens dat Moro meer moet leveren. Sutalo kende ook een moeizaam 1e seizoen en daarna een goede. Nu speelt Moro wel heel erg slecht. Beter dan dit moet hij nog wel kunnen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League 2025/2026] Qarabağ FK - Ajax