Forumreacties: 2.469
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.070
Reg.: 19 maart 2003
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 13 maart 2024 om 23:05:
Alles valt en staat bij de opstelling. Ik denk dat we het niet gaan redden. En is misschien maar goed ook. Alles op de competitie om in ieder geval 5e te worden.
Uit: Hilversum
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.743
Reg.: 19 november 2001
Ja, dat is inderdaad wel een beetje de situatie. Triest maar waar. Ondanks alles vond ik Villa best wel tegenvallen vorige week, dus in theorie hebben we nog een kansje. Maar als zij een beetje hun best doen kan het ook zo gebeurd zijn denk ik. Wij maken teveel fouten in zowel aanval als verdediging.
T-Bag
Fan van Ajax
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2014/2015
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013
Derde plek Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2016/2017
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Ajax.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: valkenswaard
Vak: -
Forumreacties: 11.612
Reg.: 26 september 2004
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.070
Reg.: 19 maart 2003
open/sluit de onderstaande quote:T-Bag schreef op 14 maart 2024 om 12:00:
Best apart, rekenen op niks en dat wij nu degene zijn die kunnen " stunten" . Kan en wil er niet aan wennen.
Forumreacties: 2.469
Reg.: 21 januari 2021
Forumreacties: 3.304
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:T-Bag schreef op 14 maart 2024 om 12:00:
Best apart, rekenen op niks en dat wij nu degene zijn die kunnen " stunten" . Kan en wil er niet aan wennen.
open/sluit de onderstaande quote:YAKUBU22 schreef op 14 maart 2024 om 07:51:
Ja, dat is inderdaad wel een beetje de situatie. Triest maar waar. Ondanks alles vond ik Villa best wel tegenvallen vorige week, dus in theorie hebben we nog een kansje. Maar als zij een beetje hun best doen kan het ook zo gebeurd zijn denk ik. Wij maken teveel fouten in zowel aanval als verdediging.
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.431
Reg.: 23 juni 2014
Forumreacties: 285
Reg.: 22 september 2023
Uit: Hoogeveen
Forumreacties: 2.234
Reg.: 29 januari 2011
Favoriete opstelling: 3-5-2
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:RodyTur10 schreef op 14 maart 2024 om 21:55:
Als Hlynsson iets meer zoals Finidi zou spelen dan kunnen we ook eens gevaarlijk worden vanaf de rechterflank.
De Ijslander moet iets meer snelheid, kracht en techniek brengen.
Verder is Ajax erg matig in een saaie wedstrijd.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.393
Reg.: 25 april 2004
Wat een raar laag tempo. Het lijkt op een tactisch steekspel tussen twee ploegen, alleen doet Ajax tactisch totaal niets verrassends. Dan speel je om vooral niet te verliezen, tegen Aston Villa. Typerend vond ik die aanval halverwege, waarbij er veel ruimte was maar er werkelijk niemand een sprint trekt om het uit elkaar te trekken. Daarna legt Sosa de bal weliswaar mooi voor het doel, maar was een kansloos voorspelbare voorzet.
Zeker als je met wingbacks speelt verwacht ik wat meer dynamiek in de omschakelmomenten. Als je maar een aanvaller opstelt wordt dat er ook niet beter op natuurlijk, en het is zo kansloos om diepe ballen te zien op spelers als Hlynsson en Berghuis, die er door de meeste spelers eenvoudig uitgelopen zullen worden. Je kan echt niet met Hlynsson op rechts spelen nu. Er zit niets anders op dan Gaaei erin gooien, of desnoods Forbs of Godts van die positie.
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 14 maart 2024 om 22:04:
Wat een raar laag tempo. Het lijkt op een tactisch steekspel tussen twee ploegen, alleen doet Ajax tactisch totaal niets verrassends. Dan speel je om vooral niet te verliezen, tegen Aston Villa. Typerend vond ik die aanval halverwege, waarbij er veel ruimte was maar er werkelijk niemand een sprint trekt om het uit elkaar te trekken. Daarna legt Sosa de bal weliswaar mooi voor het doel, maar was een kansloos voorspelbare voorzet.
Zeker als je met wingbacks speelt verwacht ik wat meer dynamiek in de omschakelmomenten. Als je maar een aanvaller opstelt wordt dat er ook niet beter op natuurlijk, en het is zo kansloos om diepe ballen te zien op spelers als Hlynsson en Berghuis, die er door de meeste spelers eenvoudig uitgelopen zullen worden. Je kan echt niet met Hlynsson op rechts spelen nu. Er zit niets anders op dan Gaaei erin gooien, of desnoods Forbs of Godts van die positie.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.393
Reg.: 25 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:Ewige-Blumenkraft schreef op 14 maart 2024 om 22:06:
Dit heeft vrij weinig met tactiek te maken. Met Forbs en Gaaie ga je niet opeens magisch beter spelen.
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 14 maart 2024 om 22:09:
open/sluit de onderstaande quote:Ewige-Blumenkraft schreef op 14 maart 2024 om 22:06:
Dit heeft vrij weinig met tactiek te maken. Met Forbs en Gaaie ga je niet opeens magisch beter spelen.
Het gaat erom dat Hlynsson nu in een rol moet spelen die hem totaal niet ligt. Gaaei is juist een typische wingback. Forbs is ook iemand die dynamiek kan brengen.
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Schreuder, Heitinga, Steijn, Maduro, Schip, Bakatti en Valkanis. Dit wil je niet bij Ajax zien. Maar zelfs een toptrainer zou niets van dit zooitje spelers maken.
Als de selectie echt zo goed is, had Ajax ondanks wanprestaties van de technische staf alsnog door de individuele kwaliteiten veel beter voetbal kunnen spelen met betere resultaten.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League 2023/2024] Aston Villa - Ajax