Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League 2023/2024] Aston Villa - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Morgenavond om 21:00 uur op 14 maart 2024, spelen we in Engeland tegen Aston Villa.

 

+1/-0

Alles valt en staat bij de opstelling. Ik denk dat we het niet gaan redden. En is misschien maar goed ook. Alles op de competitie om in ieder geval 5e te worden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 13 maart 2024 om 23:05:

Alles valt en staat bij de opstelling. Ik denk dat we het niet gaan redden. En is misschien maar goed ook. Alles op de competitie om in ieder geval 5e te worden.



Je hebt rationeel gezien gelijk, maar tekenend voor de situatie is dit natuurlijk wel.

"Hopelijk verliezen we morgen, zodat we hopelijk NEC voor kunnen blijven"

 

+2/-0

Ja, dat is inderdaad wel een beetje de situatie. Triest maar waar. Ondanks alles vond ik Villa best wel tegenvallen vorige week, dus in theorie hebben we nog een kansje. Maar als zij een beetje hun best doen kan het ook zo gebeurd zijn denk ik. Wij maken teveel fouten in zowel aanval als verdediging.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 14 maart 2024 om 12:00:

Best apart, rekenen op niks en dat wij nu degene zijn die kunnen " stunten" . Kan en wil er niet aan wennen.



Ik had nooit kunnen bevroeden dat het zover zou komen. Dat we zo diep zouden zakken. Overigens kan ik (gelukkig) niet kijken vanavond, omdat we zelf een inhaalwedstrijd hebben en de trainer/coach uiteraard niet kan ontbreken. Ik hoop dat ik daar spijt van ga krijgen en Ajax gaat stunten. Tweede helft kan ik nog gedeeltelijk zien.


Hopelijk gaat Kroes orde op zaken stellen en krijgt Ajax weer snel kleur op de wangen.

 

+2/-0

Of we nu wel of niet doorgaan, hopelijk maken we er een echte wedstrijd van.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 14 maart 2024 om 12:00:

Best apart, rekenen op niks en dat wij nu degene zijn die kunnen " stunten" . Kan en wil er niet aan wennen.


Winnen van de nummer vier van de PL is altijd stunten, ongeacht of die nummer vier Aston Villa, Arsenal of Man. United heet.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 14 maart 2024 om 07:51:

Ja, dat is inderdaad wel een beetje de situatie. Triest maar waar. Ondanks alles vond ik Villa best wel tegenvallen vorige week, dus in theorie hebben we nog een kansje. Maar als zij een beetje hun best doen kan het ook zo gebeurd zijn denk ik. Wij maken teveel fouten in zowel aanval als verdediging.



Ik denk niet dat Villa helemaal all-in gaat. Ze zullen wel willen winnen, maar ik denk niet dat zij op een slijtageslag staan te wachten gezien de nek-aan-nek race die ze met Tottenham voeren om een Champions League ticket.

Ze blijven favoriet, maar ik denk dat Ajax een goede 30-35% kans maakt om door te gaan.

 

+2/-0

Er zit geen enkel voetbal in deze ploeg. Ik zou Tahirovic, Forbs en Akpom brengen. Dan kunnen ze tiki takka spelen.

 

+2/-0

Wat een ellende weer. Leuk al die balletjes breed en terug, maar speel is met lef, durf en passie man.

0 creativiteit, 0 vooruit voetbal, 0 initiatief...

 

+3/-0

Als Hlynsson iets meer zoals Finidi zou spelen dan kunnen we ook eens gevaarlijk worden vanaf de rechterflank.
De Ijslander moet iets meer snelheid, kracht en techniek brengen.
Verder is Ajax erg matig in een saaie wedstrijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 14 maart 2024 om 21:55:

Als Hlynsson iets meer zoals Finidi zou spelen dan kunnen we ook eens gevaarlijk worden vanaf de rechterflank.
De Ijslander moet iets meer snelheid, kracht en techniek brengen.
Verder is Ajax erg matig in een saaie wedstrijd.


Als ik wat sneller en beter aan de bal was, kon ik misschien ook ook van waarde zijn voor Ajax. Zo kun je iedere speler wel potentie toedichten. Gewoon bij lange na niet goed genoeg voor een basisplek in Ajax 1.

Ben wel beetje klaar met alle excuses en geforceerde nuancering. Het ligt aan alles en iedereen, behalve de kwaliteit van de spelers. De selectie is gewoon niet goed genoeg, de meerderheid van de spelers heeft helemaal niets bij Ajax te zoeken. Met wegkijken van de problemen, kom je nergens.

 

+3/-0

Wat een raar laag tempo. Het lijkt op een tactisch steekspel tussen twee ploegen, alleen doet Ajax tactisch totaal niets verrassends. Dan speel je om vooral niet te verliezen, tegen Aston Villa. Typerend vond ik die aanval halverwege, waarbij er veel ruimte was maar er werkelijk niemand een sprint trekt om het uit elkaar te trekken. Daarna legt Sosa de bal weliswaar mooi voor het doel, maar was een kansloos voorspelbare voorzet.

Zeker als je met wingbacks speelt verwacht ik wat meer dynamiek in de omschakelmomenten. Als je maar een aanvaller opstelt wordt dat er ook niet beter op natuurlijk, en het is zo kansloos om diepe ballen te zien op spelers als Hlynsson en Berghuis, die er door de meeste spelers eenvoudig uitgelopen zullen worden. Je kan echt niet met Hlynsson op rechts spelen nu. Er zit niets anders op dan Gaaei erin gooien, of desnoods Forbs of Godts van die positie.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 14 maart 2024 om 22:04:

Wat een raar laag tempo. Het lijkt op een tactisch steekspel tussen twee ploegen, alleen doet Ajax tactisch totaal niets verrassends. Dan speel je om vooral niet te verliezen, tegen Aston Villa. Typerend vond ik die aanval halverwege, waarbij er veel ruimte was maar er werkelijk niemand een sprint trekt om het uit elkaar te trekken. Daarna legt Sosa de bal weliswaar mooi voor het doel, maar was een kansloos voorspelbare voorzet.

Zeker als je met wingbacks speelt verwacht ik wat meer dynamiek in de omschakelmomenten. Als je maar een aanvaller opstelt wordt dat er ook niet beter op natuurlijk, en het is zo kansloos om diepe ballen te zien op spelers als Hlynsson en Berghuis, die er door de meeste spelers eenvoudig uitgelopen zullen worden. Je kan echt niet met Hlynsson op rechts spelen nu. Er zit niets anders op dan Gaaei erin gooien, of desnoods Forbs of Godts van die positie.


Dit heeft vrij weinig met tactiek te maken. Met Forbs en Gaaie ga je niet opeens magisch beter spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 14 maart 2024 om 22:06:

Dit heeft vrij weinig met tactiek te maken. Met Forbs en Gaaie ga je niet opeens magisch beter spelen.



Het gaat erom dat Hlynsson nu in een rol moet spelen die hem totaal niet ligt. Gaaei is juist een typische wingback. Forbs is ook iemand die dynamiek kan brengen.

 

+2/-2

Vind Mansverk wel tegenvallen vandaag. Veel balverlies. Sowieso is het niveau niet erg hoog. En nu we ruimte weg gaan geven is het wel makkelijk voor Villa.
Hopen dat er geen 4 of 5 goals vallen...

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 14 maart 2024 om 22:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 14 maart 2024 om 22:06:

Dit heeft vrij weinig met tactiek te maken. Met Forbs en Gaaie ga je niet opeens magisch beter spelen.



Het gaat erom dat Hlynsson nu in een rol moet spelen die hem totaal niet ligt. Gaaei is juist een typische wingback. Forbs is ook iemand die dynamiek kan brengen.


Mij gaat het er vooral om dat het geen reet uitmaakt of je nou met Sosa, Forbs, Gaaie, Gooier of Martha op wingback speelt. Ze hebben allemaal zoveel mankementen, dat het lood om oud ijzer is. Koppel daarbij een middenveld en een spits die geen enkele voetballende vaardigheden hebben en dit is het resultaat.

Bijna alle rommel van Hamstra, Huntelaar en Mislintat moet z.s.m. verkocht worden.
De jeugdopleiding hoef je volgens mij ook vrij weinig van te verwachten als je Taylor, Banel, Hlynsonn en Martha ziet spelen. Moet je blij zijn met Vos en Hato, die kunnen nog wat.

Voor de rest kan het mij vrij weinig meer schelen. Misschien moet ik ook maar mijn kop in het zand steken en doen alsof het allemaal wel meevalt.

 

+3/-0

Goed, ik ga slapen. Wanvertoning.

 

+1/-0

Schreuder, Heitinga, Steijn, Maduro, Schip, Bakatti en Valkanis. Dit wil je niet bij Ajax zien. Maar zelfs een toptrainer zou niets van dit zooitje spelers maken.

Als de selectie echt zo goed is, had Ajax ondanks wanprestaties van de technische staf alsnog door de individuele kwaliteiten veel beter voetbal kunnen spelen met betere resultaten.

 

+1/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League 2023/2024] Aston Villa - Ajax