Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League 2023/2024] Aston Villa - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 14 maart 2024 om 22:29:

Mij gaat het er vooral om dat het geen reet uitmaakt of je nou met Sosa, Forbs, Gaaie, Gooier of Martha op wingback speelt. Ze hebben allemaal zoveel mankementen, dat het lood om oud ijzer is. Koppel daarbij een middenveld en een spits die geen enkele voetballende vaardigheden hebben en dit is het resultaat.



Ik had het over wie er nu op rechts speelt. Het lijkt me duidelijk dat Hlynsson totaal niet op die positie thuishoort. Hij heeft niet de snelheid om daar wat toe te voegen. Iedere speler met snelheid is een betere optie.

Je kan de vergelijking met de rol van Brobbey trekken. Die mist de techniek, maar als er voorin ruimtes liggen kan hij op zijn eigen manier toch van waarde zijn. Wingbacks moeten ook vooral grote ruimtes bestrijken en diepte aan het spel toevoegen, alleen dan over de flanken.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 14 maart 2024 om 22:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 14 maart 2024 om 22:29:

Mij gaat het er vooral om dat het geen reet uitmaakt of je nou met Sosa, Forbs, Gaaie, Gooier of Martha op wingback speelt. Ze hebben allemaal zoveel mankementen, dat het lood om oud ijzer is. Koppel daarbij een middenveld en een spits die geen enkele voetballende vaardigheden hebben en dit is het resultaat.



Ik had het over wie er nu op rechts speelt. Het lijkt me duidelijk dat Hlynsson totaal niet op die positie thuishoort. Hij heeft niet de snelheid om daar wat toe te voegen. Iedere speler met snelheid is een betere optie.

Je kan de vergelijking met de rol van Brobbey trekken. Die mist de techniek, maar als er voorin ruimtes liggen kan hij op zijn eigen manier toch van waarde zijn. Wingbacks moeten ook vooral grote ruimtes bestrijken en diepte aan het spel toevoegen, alleen dan over de flanken.


Gaaie die tegen Feyenoord en AZ na 30 minuten gewisseld werd omdat hij er een complete puinhoop van maakt, is geen betere optie omdat Hlynsonn op die positie net zo zwak is. Ze hebben op die positie allebei hun plus- en minpunten. Het gaat erom dat je met geen van deze spelers verder komt. Dan kun je allerlei tactische analyses en excuses verzinnen, maar dat verandert niets aan de situatie.

Ik moet soms wel eens denken aan die Iraakse minister van Defensie en/of Propaganda. Die bleef volhouden dat zijn leger stand hield tegen de Amerikanen, terwijl op de achtergrond heel Baghdad plat gelegd werd. Diezelfde houding bespeur ik helaas ook bij veel medesupporters.

forumillustratie

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 14 maart 2024, 22:59:54.

 

+2/-1

Je komt nu bijna in een fase dat je het huilen al voorbij bent en nu alleen maar erom kunt lachen. Je hoeft hier ook geen serieuze analyse meer erop los te laten. Of je nu een Forbs of Gaaei had moeten brengen, het maakt allemaal niet uit. Ik denk dat een Gaaei met vertrouwen beter kan, maar een Forbs is niets anders dan een Leonardo 2.0. Blind renpaard zonder overzicht.

Schip is de meest waardeloze trainer sinds Jan Wouters en de selectie nog slechter dan tijdens het 100-jarig bestaan van de club.

 

+2/-1

Nou, dat was beschamend. Ik had veel liever gezien dat je geslacht wordt door een gebrek aan effectiviteit voorin of naïef spel dan dit besluiteloze gedoe. In een normale situatie hebben coaches hun zaakjes redelijk voor elkaar en worden Europese wedstrijden vooral beslist door verkeerde keuzes van spelers of een slechte uitvoering. Nu was er gewoon totaal geen logisch plan.

Het is verdedigen zonder compact te staan. Countervoetbal zonder snelle spelers voorin. Pure anarchie gewoon. Je kan ook je vraagtekens zetten bij hoe Van 't Schip de belasting van de spelers heeft gemanaged als je ziet wie er allemaal geblesseerd uitvallen. Er zijn coaches voor veel en veel minder weggestuurd.

 

+3/-0

Laat aub Vos en Maduro het seizoen afmaken. Ik schaam me kapot voor dit laffe kutvoetbal. In niks,maar dan ook helemaal niks heeft dit iets met Ajax te maken. Geen kwaliteit, geen branie, geen overtuiging, geen wilskracht. Bah.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 14 maart 2024 om 22:53:

Gaaie die tegen Feyenoord en AZ na 30 minuten gewisseld werd omdat hij er een complete puinhoop van maakt, is geen betere optie omdat Hlynsonn op die positie net zo zwak is. Ze hebben op die positie allebei hun plus- en minpunten. Het gaat erom dat je met geen van deze spelers verder komt. Dan kun je allerlei tactische analyses en excuses verzinnen, maar dat verandert niets aan de situatie.



Je algemene verhaal over dat alle spelers plus- en minpunten hebben is irrelevant. Het gaat erom dat je een wingback op een positie van een wingback moet gebruiken. Dat heeft weinig met tactiek en analyses te maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 14 maart 2024 om 23:10:
Nou, dat was beschamend. Ik had veel liever gezien dat je geslacht wordt door een gebrek aan effectiviteit voorin of naïef spel dan dit besluiteloze gedoe. In een normale situatie hebben coaches hun zaakjes redelijk voor elkaar en worden Europese wedstrijden vooral beslist door verkeerde keuzes van spelers of een slechte uitvoering. Nu was er gewoon totaal geen logisch plan.


Hoe had jij het met deze selectie neergezet en waarom denk je dat Ajax op die manier wel een kans had gemaakt tegen Aston Villa?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 14 maart 2024 om 23:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 14 maart 2024 om 22:53:

Gaaie die tegen Feyenoord en AZ na 30 minuten gewisseld werd omdat hij er een complete puinhoop van maakt, is geen betere optie omdat Hlynsonn op die positie net zo zwak is. Ze hebben op die positie allebei hun plus- en minpunten. Het gaat erom dat je met geen van deze spelers verder komt. Dan kun je allerlei tactische analyses en excuses verzinnen, maar dat verandert niets aan de situatie.



Je algemene verhaal over dat alle spelers plus- en minpunten hebben is irrelevant. Het gaat erom dat je een wingback op een positie van een wingback moet gebruiken. Dat heeft weinig met tactiek en analyses te maken.


Volgens mij lijkt de kwaliteit van de spelers wel degelijk relevant?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sverre Isachsen schreef op 14 maart 2024 om 23:18:

Laat aub Vos en Maduro het seizoen afmaken. Ik schaam me kapot voor dit laffe kutvoetbal. In niks,maar dan ook helemaal niks heeft dit iets met Ajax te maken. Geen kwaliteit, geen branie, geen overtuiging, geen wilskracht. Bah.


Met Vos en Maduro voor de groep, gaan ze niet opeens beter kunnen voetballen. Ik heb liever dat de kwaliteit van de selectie eerst wordt aangepakt. Als het dan niet goed loopt, kan vooral de technische staf daarop aangekeken worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 14 maart 2024 om 23:19:

Hoe had jij het met deze selectie neergezet en waarom denk je dat Ajax op die manier wel een kans had gemaakt tegen Aston Villa?



Waar heb je me horen zeggen dat ik denk dat Ajax wel een kans had gemaakt tegen Aston Villa? Mijn commentaar is op de spelers die Van 't Schip opstelt voor de manier waarop hij wil spelen. Ik neem aan dat ook jij geen buitenspeler of wingback in Hlynsson ziet. Daar had ik een echte buitenspeler of wingback neergezet. Je had Hlynsson of Taylor daarvoor kunnen opofferen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 14 maart 2024 om 23:21:

Volgens mij lijkt de kwaliteit van de spelers wel degelijk relevant?



De skillset van een speler maakt ook nog uit he. Als je wil counteren heb je wel snelle spelers nodig.

 

+3/-0

Los van het kwalitatieve aspect denk ik dat het vrij duidelijk was dat veel spelers fysiek op hun laatste benen liepen. Brobbey heeft de laatste tijd pijntjes en jongens als Kaplan en Mannsverk hebben na lange blessures ineens 2x per week moeten spelen. Dat is allemaal niet verantwoord en je ziet dan ook dat de boog erg snel breekt dan onder deze intensiteit. Tuurlijk was Mannsverk een drama, maar als je oververmoeid bent en je moet ineens op dit niveau acteren, is dat nauwelijks te doen.

Het is aan de trainer om de spelers fysiek en mentaal scherp te houden. En daarnaast om uberhaubt met een plan te spelen en daar logische spelers voor op te stellen. Hlynsson als rechter wingback, hoe kom je daar nou weer op. Schip is uit wanhoop bij dit systeem terecht gekomen en borduurt daarop voort omdat het 2x wel aardig ging, maar hij heeft verder geen enkel idee. Hij kloot maar wat aan.

 

+3/-0

Het ergste vind ik dat ik Villa ervan verdenk dat ze Ajax niet helemaal serieus namen. Ik denk dat die mensen al vrij snel zagen dat er niet zoveel te vrezen was en dat ze hier gewoon energie konden besparen. Zouden we op miraculeuze wijze toch weten te scoren, zouden ze maar even aan hoeven te zetten om dat recht te zetten.

Een ontluisterende nederlaag waarbij Ajax zo onmachtig was. Vind dit om eerlijk te zijn nog erger dan Hercules thuis.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 14 maart 2024 om 22:37:

Schreuder, Heitinga, Steijn, Maduro, Schip, Bakatti en Valkanis. Dit wil je niet bij Ajax zien. Maar zelfs een toptrainer zou niets van dit zooitje spelers maken.

Als de selectie echt zo goed is, had Ajax ondanks wanprestaties van de technische staf alsnog door de individuele kwaliteiten veel beter voetbal kunnen spelen met betere resultaten.




Van stront maak je geen goud, ik denk wel dat een echt goede trainer en geen stuntel zoals Van het Schip wel degelijk veel betere resultaten zou halen. Als je de Van Gaal uit 1995 voor deze groep zou zetten, zouden we waarschijnlijk rond de derde plaats eindigen. Hij is veel slimmer, kan spelers beter raken en prikkelen dan de laatste trainers die wij hebben gehad.

Dit bericht is gewijzigd op 15 maart 2024, 06:33:37.

 

+2/-0

Er is maar één conclusie mogelijk, want elke analyse is verspillen van tijd en moeite.

John van 't Schip en zijn Griekse assistent met onmiddellijke ingang op non actief stellen. Sympathieke vent die John, maar dan houdt het ook meteen op. En die Griek is de grootste flapdrol die ik ooit als assistent gezien heb bij Ajax.

Kroes je begint vandaag. Stel meteen een daad. En gooi alle andere directieleden er ook maar gelijk uit, behoudens Menno Geelen.

Ajax zal vanaf de grond af opnieuw opgebouwd moeten worden. Bestuursraad, RvC en directie. Daarna een grote bezem door de hele organisatie van de koffiejuffrouw tot en met de selectie.

Ajax moet weer Ajax gaan ademen!!

Dit bericht is gewijzigd op 15 maart 2024, 10:16:40.

 

+2/-0

Was weer pijnlijk.

Die 5e plek in de Eredivisie behouden we ook niet meer. Van de wedstrijden die we nog moeten hebben zie ik ons alleen de laatste 4 misschien winnen. Erg negatief van mijn kant, maar ik ben denk ik wel realistisch.

 

+2/-0

Ik wist gisterochtend al dat ik in slaap ging vallen in de avond. Dat is dan ook gebeurd. Ik werd op tijd wakker om 4-0 op het scherm te zien staan en hoe Mannsverk 2e geel pakte. Alle doelpunten heb ik niet gezien. Oh nee, de 1-0 had ik nog gezien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 15 maart 2024 om 13:22:

Was weer pijnlijk.

Die 5e plek in de Eredivisie behouden we ook niet meer. Van de wedstrijden die we nog moeten hebben zie ik ons alleen de laatste 4 misschien winnen. Erg negatief van mijn kant, maar ik ben denk ik wel realistisch.



Ik vind je anders heel optimistisch. Ik gok dat Ajax nog 2 overwinningen behaalt dit seizoen en misschien nog een gelijkspelletje ergens.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 15 maart 2024 om 10:11:

Er is maar één conclusie mogelijk, want elke analyse is verspillen van tijd en moeite.

John van 't Schip en zijn Griekse assistent met onmiddellijke ingang op non actief stellen. Sympathieke vent die John, maar dan houdt het ook meteen op. En die Griek is de grootste flapdrol die ik ooit als assistent gezien heb bij Ajax.

Kroes je begint vandaag. Stel meteen een daad. En gooi alle andere directieleden er ook maar gelijk uit, behoudens Menno Geelen.

Ajax zal vanaf de grond af opnieuw opgebouwd moeten worden. Bestuursraad, RvC en directie. Daarna een grote bezem door de hele organisatie van de koffiejuffrouw tot en met de selectie.

Ajax moet weer Ajax gaan ademen!!



Op de achtergrond kan er alvast het één en ander gedaan worden, maar ik zou dit seizoen gewoon met Schip afmaken. Het valt toch niet meer te redden. Voorronde Champions League (en zelfs Europa League) haal je niet meer. Ajax mag van mij wel 10e worden. Heb je die domme play offs voor dat sukkelige Conference League ook niet. Kun je gelijk na de laatste speelronde KEIHARD aan de slag. Hoe eerder dit kutseizoen voorbij is hoe beter.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 15 maart 2024 om 16:52:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 15 maart 2024 om 10:11:

Er is maar één conclusie mogelijk, want elke analyse is verspillen van tijd en moeite.

John van 't Schip en zijn Griekse assistent met onmiddellijke ingang op non actief stellen. Sympathieke vent die John, maar dan houdt het ook meteen op. En die Griek is de grootste flapdrol die ik ooit als assistent gezien heb bij Ajax.

Kroes je begint vandaag. Stel meteen een daad. En gooi alle andere directieleden er ook maar gelijk uit, behoudens Menno Geelen.

Ajax zal vanaf de grond af opnieuw opgebouwd moeten worden. Bestuursraad, RvC en directie. Daarna een grote bezem door de hele organisatie van de koffiejuffrouw tot en met de selectie.

Ajax moet weer Ajax gaan ademen!!



Op de achtergrond kan er alvast het één en ander gedaan worden, maar ik zou dit seizoen gewoon met Schip afmaken. Het valt toch niet meer te redden. Voorronde Champions League (en zelfs Europa League) haal je niet meer. Ajax mag van mij wel 10e worden. Heb je die domme play offs voor dat sukkelige Conference League ook niet. Kun je gelijk na de laatste speelronde KEIHARD aan de slag. Hoe eerder dit kutseizoen voorbij is hoe beter.


Een interim vervangen door een interim zie ik ook niet zitten (of gebeuren). De nieuwe trainer moet gelijk de nieuwe voor de lange termijn zijn en dat is lastig gedurende het seizoen (geen idee of dat überhaupt mogelijk is met de ontslagregeling van Jansen). Het zou wel schelen als de nieuwe trainer al ingeburgerd is voor de voorbereiding en zo al zelf kan ervaren in wie nog toekomst zit en in wie totaal niet.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League 2023/2024] Aston Villa - Ajax