Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 326 pagina's: 1 2 3 4 ... 322 323 324 325 326

open/sluit de onderstaande quote:

Sjakie Meulemans schreef op 27 september 2026 om 20:26:

ElSimao2 schreef op 27 september 2026 om 19:09:

Sevic schreef op 27 september 2026 om 17:28:

ElSimao2 schreef op 27 september 2026 om 16:43:

Sevic schreef op 27 september 2026 om 15:27:

Sjakie Meulemans schreef op 27 september 2026 om 15:19:

ElSimao2 schreef op 27 september 2026 om 13:11:

Sjakie Meulemans schreef op 27 september 2026 om 13:07:

Ajax heeft een koopoptie op beide spelers. Arokodare kan voor 20 miljoen euro (22 miljoen euro inclusief bonussen) definitief worden overgenomen en Adingra voor 16 miljoen euro. Verkoop je Adingra vervolgens voor de transferwaarde op transfermarkt dan maak je al 6 miljoen euro winst. En zodra Adingra weer fit is en over een langere periode zijn beste spel laat zien zal dat de grootste clubs ook niet onopgemerkt blijven en kan hij mogelijk nog veel meer opleveren.

Die koopopties zul je waarschijnlijk alleen kunnen lichten als je het niet wil. Als deze heren goed spelen, kunnen ze vast ergens in de PL terecht en zal dat hun voorkeur genieten. Ajax zal alleen een optie zijn als ze verder geen betere mogelijkheden hebben. En dan is het ook nog maar de vraag of wij er wat mee opschieten.

Laatst (begin deze maand) heb ik in het AD hierover het volgende gelezen:

“Als er een optie tot koop in de huurdeal zit, spreek je als speler ook meteen je salaris en contractduur af voor het geval die optie wordt gelicht”, legt Edwin de Kruijff, zaakwaarnemer en spelersbegeleider bij spelersvakbond VVCS uit.

“Het is niet handig om wel een koopoptie af te spreken, maar pas een jaar later te gaan onderhandelen met de speler. Mocht de hurende club de optie lichten, dan treedt dat nieuwe contract automatisch in werking. Zo weet een speler precies waar hij aan toe is en is de club na een goed seizoen niet overgeleverd aan nieuwe eisen.”

Zie: https://www.ad.nl/voetbal/waarom-steeds-meer-clubs-in-de-eredivisie-huren-als-een-speler-op-de-bank-belandt-heeft-niemand-er-iets-aan~a705b9ac3/link

Kijk, dat wist ik niet. Dank hiervoor.

Dan nog is het maar de vraag of het in deze gevallen gebeurd is. En of je het moet willen natuurlijk. In het geval van Tolu zou je ja zeggen, maar heel veel winst zie ik ons er niet meer op halen. Plus je zit nog met Dolberg en Marcos.

Marcos moet er z.s.m. in zodat we selectiewaarde kunnen gaan opbouwen. Wat dat betreft mooi dat Dolberg eruit ligt voorlopig. Soms moet een trainer even de juiste kant op geduwd worden door de omstandigheden.

Marcos heeft er ook gewoon 2 in liggen en was net voorzichtig bezig met de weg omhoog. Op zich wel handig om je topaankoop van afgelopen zomer ook gewoon normaal de kans te geven. Onnodige zelfkastijding dit.

Ik zag wat foto's van m voorbij komen. Hij zit met o.a. Caio en een blond mokkel in Ibiza. Hij is duidelijk niet zo afgetraind als zijn bebaarde kameraad die tegen de 30 loopt.

En maar lekker feesten. Randfiguur lijkt het me.

Onze Braziliaanse topspelers Marcos Leonardo, Caio Henrique en Lucas Rosa zijn met elkaar een weekje op vakantie in Ibiza. Zie: https://www.facebook.com/share/14t536oPKnn/?mibextid=wwXIfrlink
Marcos Leonardo lijkt toch al wel iets afgetrainder dan op dit filmpje: zie: https://www.instagram.com/reel/DbvPW-Zgcwe/?stkn=MTJ5YTJleXc1cGs2Mw==link

Ik vind het schandalig dat met name Marcos vakantie krijgt en neemt. Hij komt als grote aankoop binnen, presteert niet en wordt 3e spits. Of het nou is omdat ie uit vorm is of omdat ie niet fit is, de club zou hem hier moeten houden en hij zou nu niet naar Ibiza moeten willen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 326 pagina's: 1 2 3 4 ... 322 323 324 325 326

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.