Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Borna Sosa

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 23 juli 2024 om 23:17:

Leuke anekdote en pluspuntje voor Devyne. Zou dhr. van der Veen echter nog werkzaam zijn bij Ajax zouden we direct zijn contract moeten beëindigen. Rensch heeft het volgens hem dus kennelijk zelf bedacht dat ie op zijn mindere been moest trainen. Is een trainer er echter niet voor om dit juist aan de jeugdspelers aan te reiken en met zachte hand op te dringen?

Het feit dat hij en andere jeugdtrainers dit kennelijk niet begrijpen, is genoeg voor een directe exit.



Ik kan me zo gauw geen door Ajax opgeleide spelers herinneren die alles alleen maar met 1 been kunnen, dus ik neem aan dat aan je mindere been werken wel op enige manier wordt gestimuleerd binnen de opleiding. Toch zal zoiets vooral uit de spelers zelf moeten komen. De trainers hebben geen oneindig aantal trainingsuren met de spelers. Er zullen nog genoeg andere dingen zijn om op te trainen. Laten we niet alsof tweebenigheid de norm is geworden. Van der Veen is overigens al jaren weg.

 

+1/-0

Volgens Romano is de huurtransfer van Sosa naar Torino nagenoeg rond, inclusief een koopoptie.

Op huurtransfers van overbodige spelers ben ik nooit zo happig. Als ie een goed seizoen speelt, nemen ze 'm over en doe je 'm waarschijnlijk te goedkoop weg (zie Mikautadze en Chico), en als ie een kutseizoen speelt, krijg je 'm terug en is ie verder gedaald in waarde. Dit doe je alleen maar om 'm tijdelijk van de loonlijst te hebben. Maar ook daar kun je niets mee, want als hij volgend jaar terugkeert, staat ie daar doodleuk weer op - je kunt het vrijgekomen budget dus welbeschouwd niet herinvesteren.

Nee, tenzij dit een verplichte koopoptie is, komt het op mij over als een paniekerige deal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 15 augustus 2024 om 14:38:

Volgens Romano is de huurtransfer van Sosa naar Torino nagenoeg rond, inclusief een koopoptie.

Op huurtransfers van overbodige spelers ben ik nooit zo happig. Als ie een goed seizoen speelt, nemen ze 'm over en doe je 'm waarschijnlijk te goedkoop weg (zie Mikautadze en Chico), en als ie een kutseizoen speelt, krijg je 'm terug en is ie verder gedaald in waarde. Dit doe je alleen maar om 'm tijdelijk van de loonlijst te hebben. Maar ook daar kun je niets mee, want als hij volgend jaar terugkeert, staat ie daar doodleuk weer op - je kunt het vrijgekomen budget dus welbeschouwd niet herinvesteren.

Nee, tenzij dit een verplichte koopoptie is, komt het op mij over als een paniekerige deal.



Wat ik lees is dat het om een optie tot koop gaat.

Italianen zijn wat dat betreft bloedhonden, als ze weten dat je in een zwakke positie zit, maken ze er optimaal gebruik van.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 15 augustus 2024 om 17:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 15 augustus 2024 om 14:38:

Volgens Romano is de huurtransfer van Sosa naar Torino nagenoeg rond, inclusief een koopoptie.

Op huurtransfers van overbodige spelers ben ik nooit zo happig. Als ie een goed seizoen speelt, nemen ze 'm over en doe je 'm waarschijnlijk te goedkoop weg (zie Mikautadze en Chico), en als ie een kutseizoen speelt, krijg je 'm terug en is ie verder gedaald in waarde. Dit doe je alleen maar om 'm tijdelijk van de loonlijst te hebben. Maar ook daar kun je niets mee, want als hij volgend jaar terugkeert, staat ie daar doodleuk weer op - je kunt het vrijgekomen budget dus welbeschouwd niet herinvesteren.

Nee, tenzij dit een verplichte koopoptie is, komt het op mij over als een paniekerige deal.



Wat ik lees is dat het om een optie tot koop gaat.

Italianen zijn wat dat betreft bloedhonden, als ze weten dat je in een zwakke positie zit, maken ze er optimaal gebruik van.



Yes! En wij (lees: Alex en z’n kornuiten) zijn makke schapen die daar uiteraard intrappen.

Verkoop deze gast desnoods voor 5-6 miljoen. Tuurlijk maak je dan verlies (aankoop was 8 volgens mij) maar dan ben je er in ieder geval van af.

Ik heb niet de illusie dat dit een milautadze-achtige huuravontuur gaat worden en Sosa opeens veel meer waard wordt. Of dat we denken: Die moeten we terughalen!

Er zit ook niet meer in bij die Sosa met die nonchalante mentaliteit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 15 augustus 2024 om 17:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 15 augustus 2024 om 14:38:

Volgens Romano is de huurtransfer van Sosa naar Torino nagenoeg rond, inclusief een koopoptie.

Op huurtransfers van overbodige spelers ben ik nooit zo happig. Als ie een goed seizoen speelt, nemen ze 'm over en doe je 'm waarschijnlijk te goedkoop weg (zie Mikautadze en Chico), en als ie een kutseizoen speelt, krijg je 'm terug en is ie verder gedaald in waarde. Dit doe je alleen maar om 'm tijdelijk van de loonlijst te hebben. Maar ook daar kun je niets mee, want als hij volgend jaar terugkeert, staat ie daar doodleuk weer op - je kunt het vrijgekomen budget dus welbeschouwd niet herinvesteren.

Nee, tenzij dit een verplichte koopoptie is, komt het op mij over als een paniekerige deal.



Wat ik lees is dat het om een optie tot koop gaat.

Italianen zijn wat dat betreft bloedhonden, als ze weten dat je in een zwakke positie zit, maken ze er optimaal gebruik van.



Overmars had zich niet zo in de hoek laten drukken. Dat was een geweldige onderhandelaar. Kan mij eigenlijk geen slechte deal voor de geest halen (afgezien van dat er ook spelers niet geslaagd zijn natuurlijk).

Met zo'n koopoptie zijn er twee mogelijkheden. En stel de koopoptie is het aankoopbedrag van 8 miljoen. Dan is optie 1: Torino vindt Sosa minder dan 8M waard en licht de optie niet, dus dan heb je er niets aan. En optie 2: Torino vindt Sosa meer dan 8M waard en licht de optie wel en dan loop je dus de meerwaarde boven de 8M mis die Torino bereid is om neer te leggen.

Bij Sosa denk ik niet je over 20M praat, maar je loopt kans om zo 5M of zo mis te lopen. Is gewoon zonde en dom.

 

+1/-0

De afkoopsom als Torino de optie licht, bedraagt 8 miljoen euro: het aankoopbedrag van vorig jaar. Torino neemt dit seizoen zijn gehele salaris over.

Tja, leuk dat hij van de loonlijst is, maar je moet er serieus rekening mee houden dat ie volgend jaar weer terug is. Niet helemaal blij mee.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 15 augustus 2024 om 21:06:

De afkoopsom als Torino de optie licht, bedraagt 8 miljoen euro: het aankoopbedrag van vorig jaar. Torino neemt dit seizoen zijn gehele salaris over.

Tja, leuk dat hij van de loonlijst is, maar je moet er serieus rekening mee houden dat ie volgend jaar weer terug is. Niet helemaal blij mee.



Leren verdorie ook niks van die gelimiteerde koopopties he..

Sowieso jammer van de verhuur, was bij mij eerste keus op linksbck geweest.

Maar dan weer zon koopoptie van 8 miljoen, dat is nergens voor nodig.

Zal je zien dat hij bij Torino gewoon goed doet en straks weer15-20 miljoen als marktwaarde heeft maar dat we slechts 8 vangen. Niks geleerd van de situatie met Chico en Mikautadze.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 20 augustus 2024, 07:46:31.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 20 augustus 2024 om 07:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 15 augustus 2024 om 21:06:

De afkoopsom als Torino de optie licht, bedraagt 8 miljoen euro: het aankoopbedrag van vorig jaar. Torino neemt dit seizoen zijn gehele salaris over.

Tja, leuk dat hij van de loonlijst is, maar je moet er serieus rekening mee houden dat ie volgend jaar weer terug is. Niet helemaal blij mee.



Leren verdorie ook niks van die gelimiteerde koopopties he..

Sowieso jammer van de verhuur, was bij mij eerste keus op linksbck geweest.

Maar dan weer zon koopoptie van 8 miljoen, dat is nergens voor nodig.

Zal je zien dat hij bij Torino gewoon goed doet en straks weer15-20 miljoen als marktwaarde heeft maar dat we slechts 8 vangen. Niks geleerd van de situatie met Chico en Mikautadze.



Ik denk dat de kans ook heel reeel is dat Torino alleen met die koopoptie zijn volledige salaris wilde overnemen.

Want anders wordt het pokeren. Torino betaalt maar de helft van z'n salaris (bijvoorbeeld) en Ajax kan hem mogelijk over een jaar voor 10-15M verkopen omdat hij het bij Torino goed doet. Leuk en aardig, maar we hebben nu de centen nodig en niet straks. Dus als je denkt dat dit een fout is, dan vlak je de belangen van de andere partij uit. En ons belang is ruimte creeeren voor versterkingen. Want met versterkingen wordt je misschien 2e of 3e dit seizoen en dan heb je veel meer dan die 20M die je voor Sosa kan krijgen.

Los van dat ik betwijfel dat je voor deze passieloze, slappe hap ooit meer dan 10M kan krijgen. Dit is de enige Kroaat die ik ooit gezien hebt die geen greintje peper in z'n spel heeft. Het is echt ongekend.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 20 augustus 2024 om 11:43:

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 20 augustus 2024 om 07:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 15 augustus 2024 om 21:06:

De afkoopsom als Torino de optie licht, bedraagt 8 miljoen euro: het aankoopbedrag van vorig jaar. Torino neemt dit seizoen zijn gehele salaris over.

Tja, leuk dat hij van de loonlijst is, maar je moet er serieus rekening mee houden dat ie volgend jaar weer terug is. Niet helemaal blij mee.



Leren verdorie ook niks van die gelimiteerde koopopties he..

Sowieso jammer van de verhuur, was bij mij eerste keus op linksbck geweest.

Maar dan weer zon koopoptie van 8 miljoen, dat is nergens voor nodig.

Zal je zien dat hij bij Torino gewoon goed doet en straks weer15-20 miljoen als marktwaarde heeft maar dat we slechts 8 vangen. Niks geleerd van de situatie met Chico en Mikautadze.



Ik denk dat de kans ook heel reeel is dat Torino alleen met die koopoptie zijn volledige salaris wilde overnemen.

Want anders wordt het pokeren. Torino betaalt maar de helft van z'n salaris (bijvoorbeeld) en Ajax kan hem mogelijk over een jaar voor 10-15M verkopen omdat hij het bij Torino goed doet. Leuk en aardig, maar we hebben nu de centen nodig en niet straks. Dus als je denkt dat dit een fout is, dan vlak je de belangen van de andere partij uit. En ons belang is ruimte creeeren voor versterkingen. Want met versterkingen wordt je misschien 2e of 3e dit seizoen en dan heb je veel meer dan die 20M die je voor Sosa kan krijgen.

Los van dat ik betwijfel dat je voor deze passieloze, slappe hap ooit meer dan 10M kan krijgen. Dit is de enige Kroaat die ik ooit gezien hebt die geen greintje peper in z'n spel heeft. Het is echt ongekend.



Als je nu centen nodig hebt moet je ook niet bijna alle uitgaande spelers alleen maar verhuren.
Als Torino zijn salaris anders niet volledig wil overnemen in ruil voor een koopoptie dan kan je onderhandelen ipv overstag te gaan.

Nu doet ineens alsof het een prestatie is dat Torino zijn salaris overneemt. Hij hoort helemaal niet bij de grootverdieners.

Als je wat aan salarissen wil doen begin dan eens bij Bergwijn.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ajax Forum » Spelers » Borna Sosa