Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Borna Sosa

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 juni 2024 om 12:30:

Ik weet niet of Sosa een vet contract heeft, maar ik denk wel dat Wijndal er één heeft. Eén van die twee moet wat mij betreft dan sowieso verkocht worden, aangezien ze Baas ook als linksback bij de selectie willen halen.

Van 't Schip had Sosa gewoon een basisplaats moeten geven en ik vind het schaamteloos hoe hij hem behandeld heeft, maar ik zou het begrijpen als ze 'm nu verkopen, op voorwaarde dat je er geen verlies op pakt. Je hebt geen drie linksbacks nodig, zeker niet als twee van hen grootverdiener zijn. Ik zie Sosa en Wijndal ook niet samen spelen in één elftal.

Zou erg lullig zijn als je Sosa nu weg doet voor 8 miljoen en hij bij Dortmund de sterren van de hemel speelt, maar we moeten saneren en dan moet je keuzes maken. Wijndal kan ook zomaar opleven onder een fatsoenlijke coach, dus die ga je nu ook niet voor Scapino-prijzen wegdoen.



Wijndal is echt een vreselijke verdediger en ook qua mentaliteit niet best. Nu denk ik dat Farioli dat laatste wel zou kunnen verbeteren, maar ik heb veel liever Sosa dan Wijndal. Aan de andere kant is Wijndal een stuk atletischer, en ik vraag me af of Sosa helemaal geschikt is voor het energieke spel dat Farioli voor ogen heeft. Mocht hij daadwekelijk een dynamische speler van Sosa kunnen maken dan is het gelijk een geweldenaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 juni 2024 om 18:27:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 juni 2024 om 18:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 juni 2024 om 17:57:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 juni 2024 om 17:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 28 juni 2024 om 14:56:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 juni 2024 om 13:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 juni 2024 om 13:10:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 juni 2024 om 12:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 juni 2024 om 12:30:

Ik weet niet of Sosa een vet contract heeft, maar ik denk wel dat Wijndal er één heeft. Eén van die twee moet wat mij betreft dan sowieso verkocht worden, aangezien ze Baas ook als linksback bij de selectie willen halen.

Van 't Schip had Sosa gewoon een basisplaats moeten geven en ik vind het schaamteloos hoe hij hem behandeld heeft, maar ik zou het begrijpen als ze 'm nu verkopen, op voorwaarde dat je er geen verlies op pakt. Je hebt geen drie linksbacks nodig, zeker niet als twee van hen grootverdiener zijn. Ik zie Sosa en Wijndal ook niet samen spelen in één elftal.

Zou erg lullig zijn als je Sosa nu weg doet voor 8 miljoen en hij bij Dortmund de sterren van de hemel speelt, maar we moeten saneren en dan moet je keuzes maken. Wijndal kan ook zomaar opleven onder een fatsoenlijke coach, dus die ga je nu ook niet voor Scapino-prijzen wegdoen.



Eens plus je hebt ook nog Hato die daar kan spelen en daar misschien wel erg geschikt voor is in het spel van Farioli. Ik zou zo ongeveer hiervan uitgaan:

Sosa / Wijndal (Baas) - Hato (Kaplan) - Sutalo (Gooijer) - Rensch (Gaaei)

Waarbij ik in de praktijk Kaplan eerder in de basis zou zetten ipv Sutalo.

Eventueel in samenspraak met Farioli 1 versterking halen


En die versterking zou ik dan rechts achterin zoeken zodat je Rensch met z'n 1-jarige contract kunt bedanken voor bewezen diensten en er nog wat geld van kunt maken.



Moet zeggen dat me dat wat te populistisch is. Rensch is ook nog maar net 21 en heeft er ook last van gehad dat we de laatste 2 jaar dramatische trainers gehad hebben.

Ik zou hem zeker houden (als ie bij wil tekenen natuurlijk, anders meteen weg) ook al zou het als backup zijn. Denk dat er nog voldoende groei in zit.


Met Rensch, Taylor en Brobbey heb je drie spelers uit dezelfde lichting. Rensch en Taylor vinden zichzelf best goed en zijn tevreden over hun prestaties. Brobbey is na vorig seizoen keihard gaan werken om beter en fitter te worden en dat resultaat is te zien.

Één om te behouden, twee om door te selecteren. Mentaliteit is ook een kwaliteit.



"Doorselecteren" voor wie dan? Gooijer en Gaaei zijn niet beter dan dan Rensch en echt betere opties dan Taylor hebben we vind ik ook niet.

Geld schijnen we ook niet te hebben en we spelen geen CL, topspelers / talenten komen dus niet. En daarbij leveren die 2 nu toch niet zoveel op.

Ik zie het meeste in het houden van die twee en ze zich te laten herpakken onder Farioli. Als er zich betere opties aandienen komen ze toch op de bank.


Die jonge Belg is er nu toch ook? Die debuteerde al in de Jupiler Pro League en kun je best al als invaller voor Ajax 1 laten opdraven soms.

Taylor kun je best doorselecteren door vol voor Vos te gaan, trouwens, maar dat is mijn mening. Snap ook dat mensen Vos nog te onervaren vinden. Ik vind 'm erg talentvol en zie weinig risico op mindere prestaties dan Taylor het afgelopen seizoen.




Ik zou Mannsverk, Tahirovic, Vos en Taylor laten strijden voor 2 posities. De push om Taylor en Rensch er zo snel mogelijk uit te kieperen is naar mijn mening vooral op emotie gebaseerd: ze leveren niet en komen irritant over.

Voel die emotie zelf ook wel, maar rationeel schieten we er niet zoveel mee op.


Taylor moet van mij niet per se weg, maar als er een club komt die 15 miljoen of zo wil geven, zou ik dat wel gaan overwegen. Fitz-Jim is er ook nog en Henderson is voorlopig ook nog niet vertrokken.



Henderson is an sich best ok hoor, maar dat opzwepende effect op de selectie lijkt hij niet te hebben. En dan is hij gewoon veel te duur. Fitz-Jim is niks.

Ik denk dat we gewoon Taylor moeten ontwikkelen. Minder waard zal ie niet snel worden. Na een goed seizoen verkopen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Spelers » Borna Sosa