Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Borna Sosa

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Wat is er toch met Sosa aan de hand? Een Kroatisch international met seizoenenlange ervaring in de Bundesliga. Als je 'm tegen Heerenveen ook bij momenten weer ziet stuntelen... ballen inleveren, directe tegenstander meters ruimte geven... Ik begrijp daar echt niets van.

Er is geen reëel alternatief op linksback, dus als hij niet rap beter gaat spelen, moet er in de zomer gewoon weer een nieuwe linksback komen. Je zou Wijndal nogmaals kunnen proberen, maar Martha/Rensch linksback hoef ik ook nooit meer te zien.

 

+1/-0

Wat een slechte voetballer... Veel balverlies, teveel ruimte bij het dekken, levert zomaar ballen in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 12 februari 2024 om 09:51:

Wat een slechte voetballer... Veel balverlies, teveel ruimte bij het dekken, levert zomaar ballen in.



Pure instelling. Vorige week was hij wel superscherp, nu weer de vaatdoek die we al eerder zagen dit seizoen.

Daarom speelt Borne Sosa ook niet in de internationale top. Hij kan geweldig voetballen maar is gewoon een slappe zak.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 12 februari 2024 om 10:18:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 12 februari 2024 om 09:51:

Wat een slechte voetballer... Veel balverlies, teveel ruimte bij het dekken, levert zomaar ballen in.



Pure instelling. Vorige week was hij wel superscherp, nu weer de vaatdoek die we al eerder zagen dit seizoen.

Daarom speelt Borne Sosa ook niet in de internationale top. Hij kan geweldig voetballen maar is gewoon een slappe zak.



Ja, het zou best wel eens aan de instelling kunnen liggen. Voor Ajax heeft het weinig zin als hij slechts 20% van de tijd echt gemotiveerd is om te spelen. Spelers moeten er juist staan, vooral in uitwedstrijden zoals deze. Toen hij koos voor het Nederlandse voetbal, had hij misschien moeten beseffen dat we meestal de overhand hebben in 90% van de wedstrijden (normaal gesproken). Er zijn eigenlijk maar 4 tot 6 wedstrijden per jaar die er echt toe doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 12 februari 2024 om 10:18:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 12 februari 2024 om 09:51:

Wat een slechte voetballer... Veel balverlies, teveel ruimte bij het dekken, levert zomaar ballen in.



Pure instelling. Vorige week was hij wel superscherp, nu weer de vaatdoek die we al eerder zagen dit seizoen.

Daarom speelt Borne Sosa ook niet in de internationale top. Hij kan geweldig voetballen maar is gewoon een slappe zak.



100% mee eens, zou mij niet verbazen als hij donderdag wel weer een goede pot speelt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AFCA1103 schreef op 12 februari 2024 om 11:00:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 12 februari 2024 om 10:18:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 12 februari 2024 om 09:51:

Wat een slechte voetballer... Veel balverlies, teveel ruimte bij het dekken, levert zomaar ballen in.



Pure instelling. Vorige week was hij wel superscherp, nu weer de vaatdoek die we al eerder zagen dit seizoen.

Daarom speelt Borne Sosa ook niet in de internationale top. Hij kan geweldig voetballen maar is gewoon een slappe zak.



100% mee eens, zou mij niet verbazen als hij donderdag wel weer een goede pot speelt.



Het is te hopen gap.

En het is ook te hopen dat Van 't Schip nu niet Martha gaat opstellen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 12 februari 2024 om 10:18:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 12 februari 2024 om 09:51:

Wat een slechte voetballer... Veel balverlies, teveel ruimte bij het dekken, levert zomaar ballen in.



Pure instelling. Vorige week was hij wel superscherp, nu weer de vaatdoek die we al eerder zagen dit seizoen.

Daarom speelt Borne Sosa ook niet in de internationale top. Hij kan geweldig voetballen maar is gewoon een slappe zak.



Exact dit. Als hij scherp is, is het echt een goede speler. Ik vond hem tegen PSV erg sterk met zijn agressie en aanvallende impulsen. Tegen Heerenveen was het weer drama. Hij loopt ook steeds met zijn hoofd omlaag, kijkt niet op of om als spelers iets tegen hem zeggen en het lijkt hem allemaal niets te boeien. Doodzonde, op papier is het onze ideale linksback.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 12 februari 2024 om 13:15:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 12 februari 2024 om 10:18:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 12 februari 2024 om 09:51:

Wat een slechte voetballer... Veel balverlies, teveel ruimte bij het dekken, levert zomaar ballen in.



Pure instelling. Vorige week was hij wel superscherp, nu weer de vaatdoek die we al eerder zagen dit seizoen.

Daarom speelt Borne Sosa ook niet in de internationale top. Hij kan geweldig voetballen maar is gewoon een slappe zak.



Exact dit. Als hij scherp is, is het echt een goede speler. Ik vond hem tegen PSV erg sterk met zijn agressie en aanvallende impulsen. Tegen Heerenveen was het weer drama. Hij loopt ook steeds met zijn hoofd omlaag, kijkt niet op of om als spelers iets tegen hem zeggen en het lijkt hem allemaal niets te boeien. Doodzonde, op papier is het onze ideale linksback.



Hij liep er echt bij alsof hij met zijn hoofd al bij een date was in het Vondelpark: een havermout latte losjes in de hand.
Vervolgens gaat hij semi intellectueel, in kleermakerszit, naar een hitsig hockeytrutje luisteren om haar daarna een spiritueel geheel verantwoorde, flinke tantra beurt te geven in zijn door Ajax bekostigde hypermoderne appartement op de Zuid-as.

Heerenveen uit is hij allang vergeten. Hij dacht waarschijnlijk: "Lijkt wel of we reeds in Denemarken zijn. Is dit een winkelcentrum? Oh verrek een voetbalstadion, chill man."

"Ik wist helemaal niet dat Borna voetbalde. Daar heeft hij me nooit iets over verteld, ik dacht dat hij net als ik gewoon rijke ouders had en hier voor zijn studie psychologie rondhing." (Anne-Fleur later tegen een vriendin)

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 12 februari 2024, 14:33:29.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 12 februari 2024 om 14:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 12 februari 2024 om 13:15:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 12 februari 2024 om 10:18:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 12 februari 2024 om 09:51:

Wat een slechte voetballer... Veel balverlies, teveel ruimte bij het dekken, levert zomaar ballen in.



Pure instelling. Vorige week was hij wel superscherp, nu weer de vaatdoek die we al eerder zagen dit seizoen.

Daarom speelt Borne Sosa ook niet in de internationale top. Hij kan geweldig voetballen maar is gewoon een slappe zak.



Exact dit. Als hij scherp is, is het echt een goede speler. Ik vond hem tegen PSV erg sterk met zijn agressie en aanvallende impulsen. Tegen Heerenveen was het weer drama. Hij loopt ook steeds met zijn hoofd omlaag, kijkt niet op of om als spelers iets tegen hem zeggen en het lijkt hem allemaal niets te boeien. Doodzonde, op papier is het onze ideale linksback.



Hij liep er echt bij alsof hij met zijn hoofd al bij een date was in het Vondelpark: een havermout latte losjes in de hand.
Vervolgens gaat hij semi intellectueel, in kleermakerszit, naar een hitsig hockeytrutje luisteren om haar daarna een spiritueel geheel verantwoorde, flinke tantra beurt te geven in zijn door Ajax bekostigde hypermoderne appartement op de Zuid-as.

Heerenveen uit is hij allang vergeten. Hij dacht waarschijnlijk: "Lijkt wel of we reeds in Denemarken zijn. Is dit een winkelcentrum? Oh verrek een voetbalstadion, chill man."

"Ik wist helemaal niet dat Borna voetbalde. Daar heeft hij me nooit iets over verteld, ik dacht dat hij net als ik gewoon rijke ouders had en hier voor zijn studie psychologie rondhing." (Anne-Fleur later tegen een vriendin)



Wat een prachtig beeld, ik zie het ook meteen voor me (op die tantra sessie na dan). Het is ook wel een bubble tea type denk ik, naast de haver latte. Zullen we hem eens connecten met Arie Boomsma?

 

+1/-0

Sosa is allicht onze beste linksback, maar dat is dan sowieso gebrek aan beter. Op de een of andere manier is hij niet consistent goed voor ons. Bakayoko uitschakelen oké, maar dan tegen Heerenveen weer tegenvallen.

Goh. Laten we maar gewoon het hele Kroatisch drietal verkopen in de zomer. Medic is sowieso niet goed genoeg, Sutalo blijft floppen, ook al verwacht ik dat hij bij Atalanta ofzo wel de sterren van de hemel gaat spelen, maar gewoon niet voor ons en Sosa lijkt zich gewoon niet goed aan te passen hier (Sutalo al helemaal niet wat dat betreft).

Jammer en spijtig, want op papier en vantevoren was ik enthousiast over ze. Sosa en Sutalo hebben een goede staat van dienst, maar het is niet de eerste keer dat een goede speler een complete mismatch is elders.

Grappig genoeg zijn het allemaal verdedigers, maar verdedigen doen ze vooralsnog niet goed voor ons.

Komend seizoen... en ja, Avila is ook niet een match hier, maar met zijn blessure... Gaaei? Ja, ook nog niet het gewenste niveau. Martha is ook niet een geschikte linksback. Jeetje! Wat een drama achterin!! Alle verdedigers gehaald door Mislintat zijn een miskoop helaas.

... - Hato - ... - Rensch
... - Kaplan - ... - Gooijer

Voor komend seizoen moeten we de helft van de verdediging volledig herzien!!!

Ik hoop dat Butera in JA snel fit is en zich goed ontwikkelen, want hij kan dan op de lange termijn een interessante zijn en op korte termijn backup RCV worden. Denk ik? Dat hij het grootste talent is in de JA verdediging?

 

+1/-0

Blijft toch raar hoe weinig vertrouwen Sosa krijgt. In de competitie heeft hij maar in tien speelronden minuten mogen maken. Dat is zelfs met blessures en een wedstrijd waarin hij nog niet speelgerechtigd was absurd weinig. Zeker in balbezit is hij het soort speler dat je als aanvallende ploeg in je team wil hebben. Ik zag dat hij nog geen twee wedstrijden op rij 90 minuten heeft mogen spelen. Dan is het ook niet zo gek dat hij wisselvallig is.

 

+2/-0

Volgens mij rende ie de bal gewoon drie keer over de zijlijn. Geen idee hoe dit een Kroatisch international kan zijn. Of wat er in het Amsterdamse leidingwater zit.

 

+1/-0

Gewoon een prima speler aan de bal. Misschien keek hij bij die situatie wat langer over de bal dan hij normaal zou doen, doordat er voorin ook niet echt veel afspeelmogelijkheden waren. Het kunstgras kan ook een rol gespeeld hebben. Zijn zwakke punten liggen puur defensief, maar op dat vlak vond ik hem niet eens zo slecht vandaag. Hij was vrij actief, en die bal die hij van de lijn haalde was een geweldige en wedstrijdbepalende verdedigende actie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 22 februari 2024 om 21:28:

Gewoon een prima speler aan de bal. Misschien keek hij bij die situatie wat langer over de bal dan hij normaal zou doen, doordat er voorin ook niet echt veel afspeelmogelijkheden waren. Het kunstgras kan ook een rol gespeeld hebben. Zijn zwakke punten liggen puur defensief, maar op dat vlak vond ik hem niet eens zo slecht vandaag. Hij was vrij actief, en die bal die hij van de lijn haalde was een geweldige en wedstrijdbepalende verdedigende actie.



Haha, ja Thomas, wat was ie weer goed he!

:D

 

+1/-0

Op moment als iemand de bal zelf een paar keer over de zijlijn loopt hier gaan lopen verkondigen dat hij prima aan de bal was, wow :I

Die verdedigende actie van hem was helemaal niet geweldig. Dat was gewoon een handsbal (en normaal gesproken ook een rode kaart). Hij en Ajax ontsnappen daar ontzettend dat er eerst een overtreding werd gemaakt op Ramaj, waardoor de VAR ingreep.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 22 februari 2024 om 21:57:

Op moment als iemand de bal zelf een paar keer over de zijlijn loopt hier gaan lopen verkondigen dat hij prima aan de bal was, wow :I

Die verdedigende actie van hem was helemaal niet geweldig. Dat was gewoon een handsbal (en normaal gesproken ook een rode kaart). Hij en Ajax ontsnappen daar ontzettend dat er eerst een overtreding werd gemaakt op Ramaj, waardoor de VAR ingreep.



Knap dat jij een handsbal zag in de verdedigende actie die Thomas bedoelde. Was gewoon duidelijk met zijn voet vlak voor de lijn weggehaald hoor. De hele wedstrijd gezien?

 

+1/-0

Die handsbal kwam daarna pas inderdaad. Ik had het over die sliding waarmee hij een zekere goal voorkwam.

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 22 februari 2024 om 21:53:

Haha, ja Thomas, wat was ie weer goed he!

:D



open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 22 februari 2024 om 21:57:

Op moment als iemand de bal zelf een paar keer over de zijlijn loopt hier gaan lopen verkondigen dat hij prima aan de bal was, wow :I



Beter lezen jongens, ik zei nergens in mijn vorige post dat hij goed was (aan de bal) vandaag.

 

+1/-0

Hij deed iig zijn best (net als Taylor). Dat is al een hele verbetering tov de rest van het seizoen.

Een kinderhand is snel gevuld ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 22 februari 2024 om 21:28:

Gewoon een prima speler aan de bal. Misschien keek hij bij die situatie wat langer over de bal dan hij normaal zou doen, doordat er voorin ook niet echt veel afspeelmogelijkheden waren. Het kunstgras kan ook een rol gespeeld hebben. Zijn zwakke punten liggen puur defensief, maar op dat vlak vond ik hem niet eens zo slecht vandaag. Hij was vrij actief, en die bal die hij van de lijn haalde was een geweldige en wedstrijdbepalende verdedigende actie.



Hier is geen woord Chinees bij :denk

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 22 februari 2024 om 22:19:

Hier is geen woord Chinees bij :denk



En er staat ook niet dat ik hem specifiek in deze wedstrijd goed aan de bal vond. Er was ook niet echt de kans gehad dat te laten zien in een wedstrijd waarin je bijna alleen maar hebt lopen verdedigen.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Spelers » Borna Sosa