Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Silvano Vos

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Ajax en Silvano Vos hebben overeenstemming bereikt over een nieuw contract. De nieuwe verbintenis van de achttienjarige middenvelder gaat met terugwerkende kracht in op 1 juli 2023 en loopt tot en met 30 juni 2028. Het oude contract van Vos liep tot medio 2024.

https://www.ajax.nl/artikelen/contractverlenging-silvano-vos/link

 

+1/-0

Heerlijk nieuws. Vooral interessant dat hij promotie lijkt te krijgen. Hij wordt officieel onderdeel van het eerste team en het persmoment is ook met Mislintat en niet met Huntelaar. Ik hoop dat hij nu echt kansen gaat krijgen.

 

+2/-0

Volgens Fabrizio Romano wil Atletico hem hebben. Hopelijk biedt dit kansen op meer speeltijd in Ajax 1, doordat de clubs als het ware onder druk wordt gezet. Als Taylor en Klaassen regelmatig minuten mogen maken, kan Vos dat ook.

Bij een ruime voorsprong moeten jeugdspelers meer kansen krijgen. De laatste jaren wordt hier nogal krampachtig over gedaan door trainers. Als er geen blessure is, de speler niet met de tong op de schoenen loopt en het niet om tijdrekken gaat, vind ik wissels na de 80e minuut eigenlijk onzin. Geef wisselspelers wat meer tijd.

Nu zijn er zelfs vijf wisselmogelijkheden (overigens persoonlijk liever terug naar drie), dus dat biedt nog meer speeltijd voor spelers als Vos.

 

+5/-0

Eens. Zeer talentvolle jeugdspelers moet je geregeld =/- 20 minuten laten invallen (Vos, Misehouy, Godts, Forbs?).
En dan ook niet na een paar goede invalbeurten meteen in de basis. Geleidelijk kansen krijgen, maar status moet je verdienen.

 

+4/-0

Zou Vos niet tijdelijk als LB kunnen worden in gezet. Of is dat eigenlijk niet eerlijk naar die jongen. Ik heb ook geen idee of hij dat goed kan invullen.

 

+1/-0

Ik mag toch hopen dat ze Atletico afgewimpeld hebben met de mededeling kom over 4-5 jaar nog maar eens terug. Onbespreekbaar.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 24 augustus 2023 om 16:12:

Volgens Fabrizio Romano wil Atletico hem hebben. Hopelijk biedt dit kansen op meer speeltijd in Ajax 1, doordat de clubs als het ware onder druk wordt gezet. Als Taylor en Klaassen regelmatig minuten mogen maken, kan Vos dat ook.

Bij een ruime voorsprong moeten jeugdspelers meer kansen krijgen. De laatste jaren wordt hier nogal krampachtig over gedaan door trainers. Als er geen blessure is, de speler niet met de tong op de schoenen loopt en het niet om tijdrekken gaat, vind ik wissels na de 80e minuut eigenlijk onzin. Geef wisselspelers wat meer tijd.

Nu zijn er zelfs vijf wisselmogelijkheden (overigens persoonlijk liever terug naar drie), dus dat biedt nog meer speeltijd voor spelers als Vos.



Aan de ene kant eens, maar dan moeten ze ook echt wel 30-45 minuten spelen, zodat de jeugdspelers er wat aan hebben. Wat het zo lastig maakt, is dat spelers niet in 1 weekend 2x mogen spelen als ze in de basis staan of 45 minuten meedoen. Als Vos dus 45 minuten meedoet met Ajax 1, mag hij niet met jong Ajax spelen. En na 18x meedoen met het eerste, mogen spelers niet meer met Jong Ajax meedoen. Terwijl juist 90 minuten bij Jong Ajax spelen het beste is voor zijn ontwikkelijk.

Ik zou Vos ook graag meer willen zien, denk dat hij een uitstekende speler is voor ons. Onder geen beding naar Atletico laten gaan natuurlijk.

 

+3/-0

Er is heel duidelijk gecommuniceerd met Vos en het is wederom een zaakwaarnemer die verkeerde verhalen de wereld instuurt. Die gasten zitten er maar voor één belang en dat is hun eigen belang, namelijk geld verdienen.

https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/nl-eredivisie/2023/08/maurice-steijn-is-eerlijk-wij-hebben-tegen-silvano-vos-gezegd-dat-hij-nog-niet-klaar-is-voor-ajax-1?fbclid=IwAR12-l_KDvP581j92NE83zcXSKnUchFxTtuFfbg-M09BrjVphOK9-DzBdh4link

Duidelijker kan niet.

 

+3/-0

Ik snap dat er teleurstelling is bij de zaakwaarnemer en eventueel de speler als je hoort dat je nog niet klaar bent voor het eerste, maar ik ben blij dat er zo duidelijk wordt gecommuniceerd. Hopelijk gaat Vos keihard z'n best doen en speelt hij zo goed in Jong Ajax dat Steijn niet anders kan dan hem bij het eerste halen. Ik heb Vos hoog zitten en hoop echt dat hij gaat slagen.

 

+1/-0

Zaakwaarnemers hebben (veel)‘geld verdienen ‘ als korte-termijnplanning en jeugdspelers bij AJAX hebben (veel) geld verdienen als een iets langere korte-termijnplanning ..
Clubliefde bij spelers is al lang voorbij ..
Alleen fans/supporters leven in de waan dat spelers dezelfde clubliefde hebben als zij ..
Droom lekker verder ..
Zo iemand als Rensch blijft bij AJAX hangen omdat buitenlandse clubs ook wel zien dat deze jongen het (top-)niveau niet heeft ..

Een Silvano Vos heeft ook als doel om op zijn 19de miljonair te zijn , en niet om in stilte te werken aan de beste te willen zijn..

 

+1/-0

Met daverend applaus van het veld na de rode kaart, daar werd ik blij van. Het publiek waardeert zulke spelers veel meer, ook al gaat het wat minder.

 

+2/-0

Jammer dat hij zelf ook klapte. Ik verwacht dat een speler baalt van een rode kaart. Is dus voornamelijk met zichzelf bezig, zoals het de moderne Ajax-jeugdspeler betaamt.

 

+2/-3

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 21 september 2023 om 23:23:

Jammer dat hij zelf ook klapte. Ik verwacht dat een speler baalt van een rode kaart. Is dus voornamelijk met zichzelf bezig, zoals het de moderne Ajax-jeugdspeler betaamt.



Denk dat Silvano vooral terugklapt naar het publiek en hen bedankt.
Liet ook meer zien dan Benjamin heeft gedaan.
Gaf 100 %.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SB-010 schreef op 22 september 2023 om 09:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 21 september 2023 om 23:23:

Jammer dat hij zelf ook klapte. Ik verwacht dat een speler baalt van een rode kaart. Is dus voornamelijk met zichzelf bezig, zoals het de moderne Ajax-jeugdspeler betaamt.



Denk dat Silvano vooral terugklapt naar het publiek en hen bedankt.
Liet ook meer zien dan Benjamin heeft gedaan.
Gaf 100 %.



Vind dat dat klappen ietwat overdreven wordt. Laten we niet vergeten dat Silvano hier zijn Europese debuut maakt, eindelijk zijn kans krijgt en dan ook goed speelt. Natuurlijk ben je dan ook wel een beetje blij ondanks de rode kaart en het resultaat.

Maar goed, vond hem sterk. Ik zou hem gewoon in de basis zetten. Is niks minder dan de jongens die gehaald zijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 21 september 2023 om 23:23:

Jammer dat hij zelf ook klapte. Ik verwacht dat een speler baalt van een rode kaart. Is dus voornamelijk met zichzelf bezig, zoals het de moderne Ajax-jeugdspeler betaamt.



Dus als je klapt voor het publiek dat hem bedankt voor het goede spel, dan baal je niet van de rode kaart? Als hij niet geklapt had, dan krijgt hij anderen weer over zich heen dat hij arrogant is.

Ik ben vooral heel blij dat hij in een vol stadion heeft laten zien dat hij een heel groot talent is, die hopelijk nog lang voor onze club zal spelen.

Dit bericht is gewijzigd op 22 september 2023, 10:11:20.

 

+1/-0

Was gewoon de beste man op het veld in de tweede helft. Die jeugdige onstuimigheid hoort bij jonge talenten, daar moeten ze in kunnen groeien. We kunnen niet roepen om de jeugd kansen te geven en ze dan dit soort foutjes niet vergeven. Hij wou iets te enthousiast zijn fout rechtzetten en heeft daar een prijs voor betaald. Om hem nu af te branden voor dat applaus gaat mij toch iets te ver. Ook wel mooi dat het publiek hem de waardering gaf, dat zal voor hem mentaal wel een opkikker geweest zijn.

 

+3/-0

Laat me duidelijk zijn: Ik wil hem niet afbranden en hij deed het al met al goed gisteren. Maar je ziet aan dit soort kleine dingetjes dat die jongen wellicht niet de goede mentaliteit heeft. Datzelfde probleem zie je ook bij jongens als Taylor en Brobbey, of Gravenberch daarvoor. Altijd de beste in de jeugd en dus moeten ze maar zo snel mogelijk in het eerste debuteren, een basisplaats krijgen en dan met teksten komen als dat Barcelona en Liverpool hun droomclubs zijn. Weg op hun 21e, of eerder.

Dat applausje voor zichzelf van Vos gisteren, na nota bene een domme rode kaart die je de wedstrijd kan kosten, deed me denken aan een uitwedstrijd lang geleden tegen Auxerre. Er waren twee jeugdspelers die hun debuut hadden gemaakt. Anita en die ander weet ik niet meer, Riedewald of Babel of zo. Ajax was heel lullig uitgeschakeld in Europa, maar die jongens stonden met een glimlach van oor tot oor voor de camera, zo blij als ze waren. Daar stoorde ik me enorm aan.

Van der Vaart en Sneijder waren ook heel vervelend op dat vlak. Litmanen uitlachen, de gearriveerde routinier uithangen.

Ik begrijp het wel, jeugdigheid en zo. Maar toch is het niet goed, en dan heb ik meteen minder vertrouwen in zo'n speler. Daar komt nu dan nog bij dat het allemaal gebruikt wordt als populistische ammunitie in de Steijn vs Mislintat-oorlog. Ook niet goed.

Enfin, ik was dus niet de enige die het opviel:

open/sluit de onderstaande quote:

Tot slot wil Perez nog iets kwijt over Silvano Vos. Het Ajax-talent werd na twee gele kaarten van het veld gestuurd en kreeg daarbij een staande ovatie van het publiek. Vos klapte terug en dat vindt de Deen opmerkelijk. 'Je bent net ingevallen, je krijgt rood en je gaat klappen naar het publiek. Dat is toch krankzinnig? Hij is heel jong, laten we het daarop houden.'



Dit alles neemt niet weg dat Vos komende zondag ook weer opgesteld moet worden. Hij moest er in ieder geval wat voor doen, kreeg het niet voor niets, en laat hem nu dan maar wekelijks bewijzen dat hij beter is dan de aankopen. Dit zal hem uiteindelijk beter maken, en dus is het goed dat die aankopen er zijn.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 21 september 2023 om 23:23:

Jammer dat hij zelf ook klapte. Ik verwacht dat een speler baalt van een rode kaart. Is dus voornamelijk met zichzelf bezig, zoals het de moderne Ajax-jeugdspeler betaamt.



Snap wat je bedoelt, hij was na afloop ook enorm blij met zichzelf.

Maar we moeten hem koesteren, hij is nog maar 18 en liet een prima indruk achter. Nu alleen ervoor zorgen dat hij komende zondag niet keihard door het ijs zakt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 22 september 2023 om 14:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 21 september 2023 om 23:23:

Jammer dat hij zelf ook klapte. Ik verwacht dat een speler baalt van een rode kaart. Is dus voornamelijk met zichzelf bezig, zoals het de moderne Ajax-jeugdspeler betaamt.



Snap wat je bedoelt, hij was na afloop ook enorm blij met zichzelf.

Maar we moeten hem koesteren, hij is nog maar 18 en liet een prima indruk achter. Nu alleen ervoor zorgen dat hij komende zondag niet keihard door het ijs zakt.



Die staat zondag niet in de basis denk ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 22 september 2023 om 14:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 21 september 2023 om 23:23:

Jammer dat hij zelf ook klapte. Ik verwacht dat een speler baalt van een rode kaart. Is dus voornamelijk met zichzelf bezig, zoals het de moderne Ajax-jeugdspeler betaamt.



Snap wat je bedoelt, hij was na afloop ook enorm blij met zichzelf.

Maar we moeten hem koesteren, hij is nog maar 18 en liet een prima indruk achter. Nu alleen ervoor zorgen dat hij komende zondag niet keihard door het ijs zakt.



Marseille was ook niet goed. Tegen ploegen als Feyenoord zal hij waarschijnlijk niet spelen. Daar komt hij (nog) te kort.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Spelers » Silvano Vos