Forumreacties: 2.866
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Ajax-Maccabi Tel-Aviv FC
Man van de Wedstrijd Ajax-PSV: -
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 22 september 2023 om 16:14:
open/sluit de onderstaande quote:liam schreef op 22 september 2023 om 14:00:
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 21 september 2023 om 23:23:
Jammer dat hij zelf ook klapte. Ik verwacht dat een speler baalt van een rode kaart. Is dus voornamelijk met zichzelf bezig, zoals het de moderne Ajax-jeugdspeler betaamt.
Snap wat je bedoelt, hij was na afloop ook enorm blij met zichzelf.
Maar we moeten hem koesteren, hij is nog maar 18 en liet een prima indruk achter. Nu alleen ervoor zorgen dat hij komende zondag niet keihard door het ijs zakt.
Marseille was ook niet goed. Tegen ploegen als Feyenoord zal hij waarschijnlijk niet spelen. Daar komt hij (nog) te kort.
Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 4.361
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Puur als verdedigende middenvelder weet ik het nog niet met hem. Om een goede verdediger te zijn heb je meer nodig dan duelkracht. Het gaat ook om je goed positioneren en de boel organiseren. Ik heb er eens op gelet gister, en ik vond hem vaak nog niet goed om zich heen kijken. Dat moet je als een verdedigende middenvelder echt voortdurend mee bezig zijn. Daarnaast vind ik hem in Jong Ajax voor een speler op die positie nog echt te weinig het voortouw nemen in de opbouw.
Op dit moment is zijn beste positie meer die van een centrale middenvelder denk ik, ergens tussen een verdedigende middenvelder en een meer aanvallende middenvelder in dus. Ik zou hem misschien een kans geven naast Tahirovic of Mannsverk, afhankelijk van wie de beste en meest gedisciplineerde verdedigende middenvelder is op dit moment. Hoe dan ook kan hij zeker al echt wat bijdragen aan het team met zijn atletisch vermogen, voetballende kwaliteiten en bravoure.
Forumreacties: 3.741
Reg.: 8 augustus 2001
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 51
Reg.: 13 september 2022
Forumreacties: 281
Reg.: 22 september 2023
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.069
Reg.: 19 maart 2003
Ajax-Maccabi Tel-Aviv FC 0-0 (0-0)
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 10 november 2023 om 08:34:
Vos is voor de leeuwen gegooid. Is eigenlijk nog te jong, zou langzaam wedstrijden moeten invallen in de 60-70e minuut. Maar wordt door gebrek aan beter "misbruikt" als basisspeler. Hier kan die jongen helemaal niks aan doen.
Uit: Back in the room.....
Vak: 122
Forumreacties: 11.166
Reg.: 10 juli 2002
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 10 november 2023 om 08:41:
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 10 november 2023 om 08:34:
Vos is voor de leeuwen gegooid. Is eigenlijk nog te jong, zou langzaam wedstrijden moeten invallen in de 60-70e minuut. Maar wordt door gebrek aan beter "misbruikt" als basisspeler. Hier kan die jongen helemaal niks aan doen.
Maar wel dreigen met transfervrij vertrekken als hij geen kans krijgt in het 1e.
Forumreacties: 2.455
Reg.: 21 januari 2021
Forumreacties: 3.289
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 10 november 2023 om 13:35:
Taylor moet echt beter inderdaad. Ondanks zijn blunder van gisteren zou ik liever Vos meer speeltijd geven en Taylor wat minder.
Forumreacties: 266
Reg.: 23 juli 2017
Vind het echt onbegrijpelijk dat je een pass geeft zonder te kijken, terwijl je weet dat je speelt tegen een tegenstander die graag druk wil zetten. Voor de rest vond ik hem overigens niet slecht. Ik val in de herhaling, maar zijn combinatie van kracht en voetballend vermogen is een groot wapen.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.069
Reg.: 19 maart 2003
Ajax-Maccabi Tel-Aviv FC 0-0 (0-0)
Forumreacties: 3.289
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.387
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 15 april 2024 om 22:38:
Vind het echt frustrerend om te zien in wat voor laag tempo Vos altijd speelt. Hij kan echt voetballen en is zo atletisch, maar mentaal moet er echt een schepje bovenop. Hij valt al maanden amper op in Jong Ajax.
3LittleBirds
Fan van Ajax
Forumreacties: 175
Reg.: 24 november 2003
wedstrijd niet gezien, maar wel dit stukje gelezen, dat hij niet zo opvalt is misschien niet zo gek:
Zo ook tegen Cambuur, waar Vos de rol van balansbewaker met verve bekleedde. De jonge middenvelder won tegen het fysiek sterkere Cambuur het merendeel van zijn duels, wist een succesvol passingspercentage van negentig procent te overleggen en was met meerdere balveroveringen ook in verdedigend opzicht belangrijk voor zijn ploeg. Het is niet altijd spectaculair, maar dat is het lot van iemand op Vos’ positie. Als stille kracht bij Jong Ajax werkt de middenvelder zich in de luwte van de sportieve crisis binnen de club echter op tot een speler die volgend seizoen weleens een zeer belangrijke schakel bij het eerste zou kunnen worden.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.387
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 16 april 2024 om 09:44:
wedstrijd niet gezien, maar wel dit stukje gelezen, dat hij niet zo opvalt is misschien niet zo gek:
Zo ook tegen Cambuur, waar Vos de rol van balansbewaker met verve bekleedde. De jonge middenvelder won tegen het fysiek sterkere Cambuur het merendeel van zijn duels, wist een succesvol passingspercentage van negentig procent te overleggen en was met meerdere balveroveringen ook in verdedigend opzicht belangrijk voor zijn ploeg. Het is niet altijd spectaculair, maar dat is het lot van iemand op Vos’ positie. Als stille kracht bij Jong Ajax werkt de middenvelder zich in de luwte van de sportieve crisis binnen de club echter op tot een speler die volgend seizoen weleens een zeer belangrijke schakel bij het eerste zou kunnen worden.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 16 april 2024 om 01:13:
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 15 april 2024 om 22:38:
Vind het echt frustrerend om te zien in wat voor laag tempo Vos altijd speelt. Hij kan echt voetballen en is zo atletisch, maar mentaal moet er echt een schepje bovenop. Hij valt al maanden amper op in Jong Ajax.
En dat is ontzettend zonde, want ik had gehoopt dat Vos juist een stap in zijn (mentale) ontwikkeling zou zetten nu hij aan het eerste heeft geroken. Mannsverk, Vos en een nader te aan te schaffen aanvallende middenvelder zou een mooi middenveld voor over een jaar zijn. Vos lijkt echter wat stil te staan, Mannsverk overtuigt me toch ook nog niet helemaal 100% en een goede aankoop moeten we ook nog maar zien.
Met Henderson, Taylor en Hlynsson ga je komend seizoen weer niet meespelen om CL-voetbal, ben ik bang.
Ajax Forum » Spelers » Silvano Vos