Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Silvano Vos

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 16 april 2024 om 10:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 16 april 2024 om 01:13:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 15 april 2024 om 22:38:

Vind het echt frustrerend om te zien in wat voor laag tempo Vos altijd speelt. Hij kan echt voetballen en is zo atletisch, maar mentaal moet er echt een schepje bovenop. Hij valt al maanden amper op in Jong Ajax.


En dat is ontzettend zonde, want ik had gehoopt dat Vos juist een stap in zijn (mentale) ontwikkeling zou zetten nu hij aan het eerste heeft geroken. Mannsverk, Vos en een nader te aan te schaffen aanvallende middenvelder zou een mooi middenveld voor over een jaar zijn. Vos lijkt echter wat stil te staan, Mannsverk overtuigt me toch ook nog niet helemaal 100% en een goede aankoop moeten we ook nog maar zien.

Met Henderson, Taylor en Hlynsson ga je komend seizoen weer niet meespelen om CL-voetbal, ben ik bang.


Is Tahirovic al afgeschreven?

Stel je haalt Nypan en verkoopt Van den Boomen (op Henderson na, de grootverdiener van alle middenvelders zonder vaste basisspeler te zijn), dan blijven over:

Hlynsson, Nypan, Taylor, Tahirovic, Henderson, Mannsverk en JA-speler Vos.

Over Vos gesproken: op misschien zijn Ajax-1 debuut na ofzo, heb ik hem eigenlijk maar zelden indruk zien maken in het eerste. Hij is nog jong, dus ik ben geduldig. Voor nu mag hij bij JA blijven, wat mij betreft.

Komend seizoen, eigenlijk nu al, weer terug naar 4-3-3:

Nypan/Hlynsson
Taylor/Tahirovic, Henderson/Mannsverk

Bij blessures en/of schorsingen Vos doorschuiven.

Je verkoopt 1 speler en koopt 1 speler; hebt daarnaast 4 middenvelders wie van waarde zijn zonder grootverdieners te zijn: 1 JA-talent; en Henderson.

Henderson is een vraagteken: als grootverdiener moet hij wel beschikbaar zijn voor ons. Is hij langdurig geblesseerd met of zonder deels zich niet goed te voelen hier, of is dat laatste niet aan de orde?

Als Henderson blijft, tevens fit zal zijn, dan heb je in hem een echte aanvoerder voor komend seizoen. Een goed gesprek met hem vóór aanvang volgend seizoen lijkt mij wijs. Hopelijk met een nieuwe trainer.


Tahirovic is wat mij betreft niet afgeschreven, maar ik denk dat hij Henderson niet zomaar uit de basis speelt en Taylor is doorgaans heilig bij trainers. Zelf heb ik bovendien een hogere pet op van Mannsverk. Ik denk dat Tahirovic de speelminuten bij elkaar moet zien te sprokkelen komend seizoen.

In je lijst ontbreekt Fitz-Jim nog, die om onduidelijke redenen teruggehaald is. Die zou ik ogenblikkelijk verkopen. Van het duo Vd Boomen / Tahirovic zou ik er ook minimaal 1 verkopen. Vier à vijf centrale middenvelders is ruim voldoende.

Wellicht is het een idee om Vos te verhuren zolang Henderson nog bij ons speelt, want die zou ik inderdaad aanvoerder maken en in principe als basisspeler inzetten (broodnodige internationale ervaring en mentaliteit).

Dan kun je met Mannsverk, Henderson, Taylor en Tahirovic het seizoen in. Aanvallend op het middenveld zou ik een topaankoop doen waardoor Hlynsson weer voor zijn plek moet knokken. Lijkt me een prima bezetting om het seizoen mee aan te vangen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 16 april 2024 om 12:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 16 april 2024 om 10:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 16 april 2024 om 01:13:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 15 april 2024 om 22:38:

Vind het echt frustrerend om te zien in wat voor laag tempo Vos altijd speelt. Hij kan echt voetballen en is zo atletisch, maar mentaal moet er echt een schepje bovenop. Hij valt al maanden amper op in Jong Ajax.


En dat is ontzettend zonde, want ik had gehoopt dat Vos juist een stap in zijn (mentale) ontwikkeling zou zetten nu hij aan het eerste heeft geroken. Mannsverk, Vos en een nader te aan te schaffen aanvallende middenvelder zou een mooi middenveld voor over een jaar zijn. Vos lijkt echter wat stil te staan, Mannsverk overtuigt me toch ook nog niet helemaal 100% en een goede aankoop moeten we ook nog maar zien.

Met Henderson, Taylor en Hlynsson ga je komend seizoen weer niet meespelen om CL-voetbal, ben ik bang.


Is Tahirovic al afgeschreven?

Stel je haalt Nypan en verkoopt Van den Boomen (op Henderson na, de grootverdiener van alle middenvelders zonder vaste basisspeler te zijn), dan blijven over:

Hlynsson, Nypan, Taylor, Tahirovic, Henderson, Mannsverk en JA-speler Vos.

Over Vos gesproken: op misschien zijn Ajax-1 debuut na ofzo, heb ik hem eigenlijk maar zelden indruk zien maken in het eerste. Hij is nog jong, dus ik ben geduldig. Voor nu mag hij bij JA blijven, wat mij betreft.

Komend seizoen, eigenlijk nu al, weer terug naar 4-3-3:

Nypan/Hlynsson
Taylor/Tahirovic, Henderson/Mannsverk

Bij blessures en/of schorsingen Vos doorschuiven.

Je verkoopt 1 speler en koopt 1 speler; hebt daarnaast 4 middenvelders wie van waarde zijn zonder grootverdieners te zijn: 1 JA-talent; en Henderson.

Henderson is een vraagteken: als grootverdiener moet hij wel beschikbaar zijn voor ons. Is hij langdurig geblesseerd met of zonder deels zich niet goed te voelen hier, of is dat laatste niet aan de orde?

Als Henderson blijft, tevens fit zal zijn, dan heb je in hem een echte aanvoerder voor komend seizoen. Een goed gesprek met hem vóór aanvang volgend seizoen lijkt mij wijs. Hopelijk met een nieuwe trainer.


Tahirovic is wat mij betreft niet afgeschreven, maar ik denk dat hij Henderson niet zomaar uit de basis speelt en Taylor is doorgaans heilig bij trainers. Zelf heb ik bovendien een hogere pet op van Mannsverk. Ik denk dat Tahirovic de speelminuten bij elkaar moet zien te sprokkelen komend seizoen.

In je lijst ontbreekt Fitz-Jim nog, die om onduidelijke redenen teruggehaald is. Die zou ik ogenblikkelijk verkopen. Van het duo Vd Boomen / Tahirovic zou ik er ook minimaal 1 verkopen. Vier à vijf centrale middenvelders is ruim voldoende.

Wellicht is het een idee om Vos te verhuren zolang Henderson nog bij ons speelt, want die zou ik inderdaad aanvoerder maken en in principe als basisspeler inzetten (broodnodige internationale ervaring en mentaliteit).

Dan kun je met Mannsverk, Henderson, Taylor en Tahirovic het seizoen in. Aanvallend op het middenveld zou ik een topaankoop doen waardoor Hlynsson weer voor zijn plek moet knokken. Lijkt me een prima bezetting om het seizoen mee aan te vangen.


Gezien alles, hoop ik op 1 goed volledig seizoen met Henderson. We hebben zijn ervaring en leiderschap mogelijk nodig.

Vos kan je inderdaad ook een seizoentje verhuren. Fitz-Jim wil ik niet verkopen, dus verhuren vind ik een beter idee voor hem.

Met Mannsverk, Tahirovic, Hlynsson, Taylor en eventueel Nypan heb je een heel jonge groep aan middenvelders. Om deze reden zou Henderson van waarde kunnen zijn om diverse redenen.

Tahirovic, Mannsverk en Taylor: ik vind het eerlijk gezegd een open strijd tussen deze drie. Taylor is momenteel in goede doen; Tahirovic is mijn favoriet; en Mannsverk begon goed met zijn rentree.

Ik zou het zonde vinden om een middenvelder van ons zomaar te laten gaan, behalve Van den Boomen vanwege zijn salaris. Het zou mooi zijn als de nieuwe trainer alle Mislintat aankopen met respect behandelt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 16 april 2024 om 01:13:

En dat is ontzettend zonde, want ik had gehoopt dat Vos juist een stap in zijn (mentale) ontwikkeling zou zetten nu hij aan het eerste heeft geroken. Mannsverk, Vos en een nader te aan te schaffen aanvallende middenvelder zou een mooi middenveld voor over een jaar zijn. Vos lijkt echter wat stil te staan, Mannsverk overtuigt me toch ook nog niet helemaal 100% en een goede aankoop moeten we ook nog maar zien.

Met Henderson, Taylor en Hlynsson ga je komend seizoen weer niet meespelen om CL-voetbal, ben ik bang.



Ik denk dat hij wel een van de spelers is die er het meest onder lijdt dat we geen goede trainers hebben gehad sinds hij is doorgebroken. Hij is echt het soort speler dat baat heeft bij een strenge trainer. Hij kan nog steeds wel zo meedraaien in het eerste denk ik, maar met zijn aanleg kan hij echt een topspeler worden, en daarvoor moet hij in een hoger tempo spelen en ook opbouwend sterker worden.

Mannsverk maakt gewoon een goede indruk op me. Ook al heeft hij nooit meer zo goed gespeeld als tegen Utrecht, je kan wel zien dat hij echt kan voetballen. Mijn enige serieuze punt van kritiek is dat hij te veel kaarten pakt. Al vond ik een stuk of drie ook wel wat zwaar bestraft eigenlijk.

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 16 april 2024 om 09:44:

wedstrijd niet gezien, maar wel dit stukje gelezen, dat hij niet zo opvalt is misschien niet zo gek:

Zo ook tegen Cambuur, waar Vos de rol van balansbewaker met verve bekleedde. De jonge middenvelder won tegen het fysiek sterkere Cambuur het merendeel van zijn duels, wist een succesvol passingspercentage van negentig procent te overleggen en was met meerdere balveroveringen ook in verdedigend opzicht belangrijk voor zijn ploeg. Het is niet altijd spectaculair, maar dat is het lot van iemand op Vos’ positie. Als stille kracht bij Jong Ajax werkt de middenvelder zich in de luwte van de sportieve crisis binnen de club echter op tot een speler die volgend seizoen weleens een zeer belangrijke schakel bij het eerste zou kunnen worden.



Verdedigend was hij wel prima. Hij is erg goed in de duels met zijn kracht en snelheid. Alleen zijn spel aan de bal kan nog veel beter. Hij hoeft niet eens heel ingewikkelde dingen te doen. Het is een kwestie van veel en snel naar voren spelen als dat kan.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Spelers » Silvano Vos