Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Algemeen directeur AFC Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 16 17 18 19 20

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 16 november 2023 om 01:49:

Ik zie eerder Mislintat juridische actie voeren tegen Kroes dan andersom. Een uitspraak als deze zit tegen smaad aan. En welk doel dient het nu helemaal?



Mislintat zou hier zeker juridisch naar moeten kijken. Ik heb het meer over de geloofwaardigheid van Kroes. Als je zulke dingen over iemand roept, moet je daar dan ook de logische consequenties aan verbinden. Dus in dit geval, aangifte doen van oplichting etc.

Mijn eerste beeld bij zulke teksten zijn dat het is om de supporters naar de mond te praten, maar goed, dat zal wel duidelijk worden denk ik.

 

+1/-0

Dat is ook mijn eerste indruk ja. Of Kroes namens de club een rechtszaak van Mislintat kan winnen moet ik nog maar zien.

 

+1/-0

Kroes mag toch geen contact hebben met medewerkers van Ajax, door zijn concurrentiebeding? Of vindt hij Mislintat een oplichter en zwendelaar omdat hij 4 linksbacks in de selectie had en geen rechtsbuiten? Je kan de berichtgeving op meerdere manieren lezen :). Maar dan is de woordkeuze op zijn zachtst gezegd nogal idioot. Dit hoort niet bij een AD en al zeker niet bij Ajax.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 16 november 2023 om 09:53:

Kroes mag toch geen contact hebben met medewerkers van Ajax, door zijn concurrentiebeding? Of vindt hij Mislintat een oplichter en zwendelaar omdat hij 4 linksbacks in de selectie had en geen rechtsbuiten? Je kan de berichtgeving op meerdere manieren lezen :). Maar dan is de woordkeuze op zijn zachtst gezegd nogal idioot. Dit hoort niet bij een AD en al zeker niet bij Ajax.



Zo werkt het echter niet. Het woord oplichter heeft gewoon een definitie en daaraan is niet voldaan als je 4 linksbacks haalt. (Wat overigens ook genuanceerder ligt, Wijndal is verhuurd en Avila wil niet als lb spelen)

 

+2/-0

Hij is goed in anderen ervan te beschuldigen een oplichter te zijn. Wellicht omdat hij praktijkervaring heeft?

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/alex-kroes-bevestigt-rol-in-oplichtingszaak-van-noodlijdende-belgische-club/427455link

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 november 2023 om 12:38:

Hij is goed in anderen ervan te beschuldigen een oplichter te zijn. Wellicht omdat hij praktijkervaring heeft?

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/alex-kroes-bevestigt-rol-in-oplichtingszaak-van-noodlijdende-belgische-club/427455link


Komt van VZ dus het waarheidsgehalte ...

Maar zie je wel vaker. De vlucht naar voren. Op het moment dat ze zo om zich heen trappen hebben ze ofwel overweldigend bewijs óf ze hebben zelf wat te verbergen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 november 2023 om 15:39:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 november 2023 om 12:38:

Hij is goed in anderen ervan te beschuldigen een oplichter te zijn. Wellicht omdat hij praktijkervaring heeft?

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/alex-kroes-bevestigt-rol-in-oplichtingszaak-van-noodlijdende-belgische-club/427455link


Komt van VZ dus het waarheidsgehalte ...

Maar zie je wel vaker. De vlucht naar voren. Op het moment dat ze zo om zich heen trappen hebben ze ofwel overweldigend bewijs óf ze hebben zelf wat te verbergen.



Waarom moest die man eigenlijk zo nodig komen? Ok, hij heeft een paar jaar bij GAE gezeten en daar (op het oog) goed beleid gevoerd. De club is financieel gezond, is gepromoveerd en doet leuk mee in de Eredivisie. Vervolgens zit ie nog geen jaar bij AZ, zijn periode daar kunnen we lastig beoordelen, en dan is ie de grote messias voor Ajax?

Naar mijn mening moet dit alles eens goed onder de loep genomen en heroverwogen worden.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 november 2023 om 15:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 november 2023 om 15:39:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 november 2023 om 12:38:

Hij is goed in anderen ervan te beschuldigen een oplichter te zijn. Wellicht omdat hij praktijkervaring heeft?

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/alex-kroes-bevestigt-rol-in-oplichtingszaak-van-noodlijdende-belgische-club/427455link


Komt van VZ dus het waarheidsgehalte ...

Maar zie je wel vaker. De vlucht naar voren. Op het moment dat ze zo om zich heen trappen hebben ze ofwel overweldigend bewijs óf ze hebben zelf wat te verbergen.



Waarom moest die man eigenlijk zo nodig komen? Ok, hij heeft een paar jaar bij GAE gezeten en daar (op het oog) goed beleid gevoerd. De club is financieel gezond, is gepromoveerd en doet leuk mee in de Eredivisie. Vervolgens zit ie nog geen jaar bij AZ, zijn periode daar kunnen we lastig beoordelen, en dan is ie de grote messias voor Ajax?

Naar mijn mening moet dit alles eens goed onder de loep genomen en heroverwogen worden.


Zal ongetwijfeld weer een vriendje van de een of de ander zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 november 2023 om 15:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 november 2023 om 15:39:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 november 2023 om 12:38:

Hij is goed in anderen ervan te beschuldigen een oplichter te zijn. Wellicht omdat hij praktijkervaring heeft?

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/alex-kroes-bevestigt-rol-in-oplichtingszaak-van-noodlijdende-belgische-club/427455link


Komt van VZ dus het waarheidsgehalte ...

Maar zie je wel vaker. De vlucht naar voren. Op het moment dat ze zo om zich heen trappen hebben ze ofwel overweldigend bewijs óf ze hebben zelf wat te verbergen.



Waarom moest die man eigenlijk zo nodig komen? Ok, hij heeft een paar jaar bij GAE gezeten en daar (op het oog) goed beleid gevoerd. De club is financieel gezond, is gepromoveerd en doet leuk mee in de Eredivisie. Vervolgens zit ie nog geen jaar bij AZ, zijn periode daar kunnen we lastig beoordelen, en dan is ie de grote messias voor Ajax?

Naar mijn mening moet dit alles eens goed onder de loep genomen en heroverwogen worden.



Omdat hij naast zijn kundigheid ook een enorm netwerk heeft in de voetbalwereld. Zijn makelaarskantoor Sports Entertainment Group (SEG) groeide uit tot het grootste makelaarskantoor van Nederland. Dat heeft hij verkocht.

Daarna Go Ahead succesvol geleid. Bij AZ liepen ze weg met hem.

Bedrijfseconomie gestudeerd aan de VU.

Ik zie niet zo'n grote reden om hem af te branden op zijn rol bij de overname van Kortrijk. Is door andere mensen een betrouwbaarheid check uitgevoerd. Onder andere advocaten. Nu zegt dat ook niet alles, maar je mag er normaal gesproken vanuit gaan dat zo'n check klopt.
En ik begrijp dat hij alleen de contacten heeft gelegd.

Ik vind het zeer voorbarig om hem nu al hier te gaan afbranden. Heel jammer dit en nergens voor nodig.
Was overigens al eerder in beeld bij Ajax. Dat zal van der Sar wel hebben tegengehouden, want stel je voor er komt iemand binnen die beter is dan jezelf. Nou is daar bij van der Sar niet veel voor nodig.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 november 2023 om 12:38:

Hij is goed in anderen ervan te beschuldigen een oplichter te zijn. Wellicht omdat hij praktijkervaring heeft?

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/alex-kroes-bevestigt-rol-in-oplichtingszaak-van-noodlijdende-belgische-club/427455link



Beetje ironisch ja. Hij noemde Mislintat een oplichter, zou rust komen brengen en uit de media blijven, en dan krijg je dit een paar weken later te lezen.

Overigens is een club met potentiële kopers in contact brengen nog niet hetzelfde als voor iemand instaan, dus dit nieuws maakt hem niet per een dubieus figuur. Ik denk dat hij op zich ook best een geschikte AD met voetbalachtergrond kan zijn, maar dat er altijd zo over hem wordt geschreven alsof hij een of andere verlosser is vind ik wel heel erg overdreven.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 27 november 2023 om 18:26:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 november 2023 om 15:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 november 2023 om 15:39:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 november 2023 om 12:38:

Hij is goed in anderen ervan te beschuldigen een oplichter te zijn. Wellicht omdat hij praktijkervaring heeft?

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/alex-kroes-bevestigt-rol-in-oplichtingszaak-van-noodlijdende-belgische-club/427455link


Komt van VZ dus het waarheidsgehalte ...

Maar zie je wel vaker. De vlucht naar voren. Op het moment dat ze zo om zich heen trappen hebben ze ofwel overweldigend bewijs óf ze hebben zelf wat te verbergen.



Waarom moest die man eigenlijk zo nodig komen? Ok, hij heeft een paar jaar bij GAE gezeten en daar (op het oog) goed beleid gevoerd. De club is financieel gezond, is gepromoveerd en doet leuk mee in de Eredivisie. Vervolgens zit ie nog geen jaar bij AZ, zijn periode daar kunnen we lastig beoordelen, en dan is ie de grote messias voor Ajax?

Naar mijn mening moet dit alles eens goed onder de loep genomen en heroverwogen worden.



Omdat hij naast zijn kundigheid ook een enorm netwerk heeft in de voetbalwereld. Zijn makelaarskantoor Sports Entertainment Group (SEG) groeide uit tot het grootste makelaarskantoor van Nederland. Dat heeft hij verkocht.

Daarna Go Ahead succesvol geleid. Bij AZ liepen ze weg met hem.

Bedrijfseconomie gestudeerd aan de VU.

Ik zie niet zo'n grote reden om hem af te branden op zijn rol bij de overname van Kortrijk. Is door andere mensen een betrouwbaarheid check uitgevoerd. Onder andere advocaten. Nu zegt dat ook niet alles, maar je mag er normaal gesproken vanuit gaan dat zo'n check klopt.
En ik begrijp dat hij alleen de contacten heeft gelegd.

Ik vind het zeer voorbarig om hem nu al hier te gaan afbranden. Heel jammer dit en nergens voor nodig.
Was overigens al eerder in beeld bij Ajax. Dat zal van der Sar wel hebben tegengehouden, want stel je voor er komt iemand binnen die beter is dan jezelf. Nou is daar bij van der Sar niet veel voor nodig.



Ik brand niemand af, ik stel vragen.

Een succesvolle maatschappelijke carriere zegt me niet zoveel. Rik van den Boog had hier in de buurt een villa, maar bakte er niks van als directeur bij Ajax. Zijn prestatie bij GAE had ik al benoemd en verhalen over mensen die met iemand weg zouden lopen neem ik altijd met een korreltje zout.

Anyway, we gaan het allemaal zien maar tot nu toe krijg ik er een dubieus idee bij. Zijn uitspraken over Mislintat vind ik een Ajax-drecteur onwaardig en wat zijn rol in deze kwestie is weet ik niet, zal ik dus ook nog niks definitiefs over zeggen, maar vrolijk word je er niet van. Het liefst heb je iemand die ver van zulke schimmige zaken vandaan blijft, ook al doet ie wellicht niks verkeerd.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 27 november 2023 om 21:09:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 november 2023 om 12:38:

Hij is goed in anderen ervan te beschuldigen een oplichter te zijn. Wellicht omdat hij praktijkervaring heeft?

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/alex-kroes-bevestigt-rol-in-oplichtingszaak-van-noodlijdende-belgische-club/427455link



Beetje ironisch ja. Hij noemde Mislintat een oplichter, zou rust komen brengen en uit de media blijven, en dan krijg je dit een paar weken later te lezen.

Overigens is een club met potentiële kopers in contact brengen nog niet hetzelfde als voor iemand instaan, dus dit nieuws maakt hem niet per een dubieus figuur. Ik denk dat hij op zich ook best een geschikte AD met voetbalachtergrond kan zijn, maar dat er altijd zo over hem wordt geschreven alsof hij een of andere verlosser is vind ik wel heel erg overdreven.



Je hebt natuurlijk gelijk dat er nog niks kwalijks aan het licht gekomen is. Toch is het niet een bericht dat je wil lezen over je toekomstige AD, namelijk dat ie bij een of andere random club uit Belgie een stel Poolse (?) broers introduceert die vervolgens de boel flashen. Waarom is hij daarbij betrokken? Met wat voor connecties omringt ie zich?

Aangezien ie zelf over Mislintat de meest vreselijke dingen roept, lijkt het mij geen verkeerd idee om zijn eigen gangen eens goed na te gaan.

Ben benieuwd overigens of we nog iets van juridische actie tegen Mislintat gaan zien. Lijkt me heel sterk dat ie nou echt verdiend zou hebben aan een transfer. Zijn aankopen blijken overigens ook niet allemaal zo slecht als gesteld. Ben wel benieuwd wat over anderhalf jaar ofzo de meningen daarover zijn.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 november 2023 om 02:29:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 27 november 2023 om 21:09:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 november 2023 om 12:38:

Hij is goed in anderen ervan te beschuldigen een oplichter te zijn. Wellicht omdat hij praktijkervaring heeft?

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/alex-kroes-bevestigt-rol-in-oplichtingszaak-van-noodlijdende-belgische-club/427455link



Beetje ironisch ja. Hij noemde Mislintat een oplichter, zou rust komen brengen en uit de media blijven, en dan krijg je dit een paar weken later te lezen.

Overigens is een club met potentiële kopers in contact brengen nog niet hetzelfde als voor iemand instaan, dus dit nieuws maakt hem niet per een dubieus figuur. Ik denk dat hij op zich ook best een geschikte AD met voetbalachtergrond kan zijn, maar dat er altijd zo over hem wordt geschreven alsof hij een of andere verlosser is vind ik wel heel erg overdreven.



Je hebt natuurlijk gelijk dat er nog niks kwalijks aan het licht gekomen is. Toch is het niet een bericht dat je wil lezen over je toekomstige AD, namelijk dat ie bij een of andere random club uit Belgie een stel Poolse (?) broers introduceert die vervolgens de boel flashen. Waarom is hij daarbij betrokken? Met wat voor connecties omringt ie zich?

Aangezien ie zelf over Mislintat de meest vreselijke dingen roept, lijkt het mij geen verkeerd idee om zijn eigen gangen eens goed na te gaan.

Ben benieuwd overigens of we nog iets van juridische actie tegen Mislintat gaan zien. Lijkt me heel sterk dat ie nou echt verdiend zou hebben aan een transfer. Zijn aankopen blijken overigens ook niet allemaal zo slecht als gesteld. Ben wel benieuwd wat over anderhalf jaar ofzo de meningen daarover zijn.



Mislintat is misschien een beetje vreemd, maar hij is niet dom. Het lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk dat hij aan transfers verdiend zou hebben.
Daarnaast kunnen we langzamerhand toch wel concluderen dat de Maurice Steijn de slechtste "aankoop" van Mislintat was. Als we vanaf dag 1 een fatsoenlijke trainer hadden gehad (Kjetil Knutsen, Peter Bosz), hadden we nu gewoon in de top 3 gestaan. Sommige spelers hebben tijd nodig om zich aan te passen aan ons systeem, zoals Mikautadze en Tahirovic, maar het talent is er echt wel. Dat Alex Kroes in de media zo uithaalt vind ik niet chique, dat hoort niet bij een (aanstaande) AD van Ajax.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 november 2023 om 02:29:

Je hebt natuurlijk gelijk dat er nog niks kwalijks aan het licht gekomen is. Toch is het niet een bericht dat je wil lezen over je toekomstige AD, namelijk dat ie bij een of andere random club uit Belgie een stel Poolse (?) broers introduceert die vervolgens de boel flashen. Waarom is hij daarbij betrokken? Met wat voor connecties omringt ie zich?

Aangezien ie zelf over Mislintat de meest vreselijke dingen roept, lijkt het mij geen verkeerd idee om zijn eigen gangen eens goed na te gaan.

Ben benieuwd overigens of we nog iets van juridische actie tegen Mislintat gaan zien. Lijkt me heel sterk dat ie nou echt verdiend zou hebben aan een transfer. Zijn aankopen blijken overigens ook niet allemaal zo slecht als gesteld. Ben wel benieuwd wat over anderhalf jaar ofzo de meningen daarover zijn.



Mee eens. Al weet ik niet of er zelfs maar van introduceren sprake was. Ik heb het originele artikel niet gelezen, maar van wat ik begreep werd hem gevraagd of hij wist of er mensen waren die geïnteresseerd waren om een club te kopen. Mensen introduceren is nog wel een stapje verder.

De kans op juridische actie lijkt me eigenlijk klein, zeker nadat al bekend is geworden dat uit het onderzoek van Stuttgart niets naar voren is gekomen. Het lijkt me ook moeilijk te bewijzen.

En inderdaad, de lijst met miskopen wordt steeds korter. Het lijkt me heel normaal om pas echt conclusies te trekken na op zijn minst een aantal maanden. Alleen huurlingen en spelers die de club al kennen behoren er direct te staan.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 28 november 2023 om 20:19:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 november 2023 om 02:29:

Je hebt natuurlijk gelijk dat er nog niks kwalijks aan het licht gekomen is. Toch is het niet een bericht dat je wil lezen over je toekomstige AD, namelijk dat ie bij een of andere random club uit Belgie een stel Poolse (?) broers introduceert die vervolgens de boel flashen. Waarom is hij daarbij betrokken? Met wat voor connecties omringt ie zich?

Aangezien ie zelf over Mislintat de meest vreselijke dingen roept, lijkt het mij geen verkeerd idee om zijn eigen gangen eens goed na te gaan.

Ben benieuwd overigens of we nog iets van juridische actie tegen Mislintat gaan zien. Lijkt me heel sterk dat ie nou echt verdiend zou hebben aan een transfer. Zijn aankopen blijken overigens ook niet allemaal zo slecht als gesteld. Ben wel benieuwd wat over anderhalf jaar ofzo de meningen daarover zijn.



Mee eens. Al weet ik niet of er zelfs maar van introduceren sprake was. Ik heb het originele artikel niet gelezen, maar van wat ik begreep werd hem gevraagd of hij wist of er mensen waren die geïnteresseerd waren om een club te kopen. Mensen introduceren is nog wel een stapje verder.

De kans op juridische actie lijkt me eigenlijk klein, zeker nadat al bekend is geworden dat uit het onderzoek van Stuttgart niets naar voren is gekomen. Het lijkt me ook moeilijk te bewijzen.

En inderdaad, de lijst met miskopen wordt steeds korter. Het lijkt me heel normaal om pas echt conclusies te trekken na op zijn minst een aantal maanden. Alleen huurlingen en spelers die de club al kennen behoren er direct te staan.



Stel dat Overmars in 2019 of 2020 met Sutalo, Ramaj, Forbs en Akpom was gekomen....dan had iedereen gezegd: wow, lekker om die erbij te hebben.

Hij kwam met bejaarde keepers, Ryan Babel, Marin en Magallan.

En ja dankzij Henk Veldmate ook met Martinez, Alvarez en Antony.

Tadic kwam ook uit de koker van Veldmate.

 

+4/-0

Ajax heeft Marijn Beuker al aangesteld als Director of Football. De timing is best opvallend. Kroes is nog niet eens formeel in dienst, en ik kreeg eigenlijk het idee dat hij misschien eerder functies zou laten verdwijnen. Dit lijkt meer een soort reorganisatie waarbij Beuker een aantal taken van Huntelaar en Hendriks overneemt, evenals die van de vacante positie van hoofd jeugdopleiding. Op zich zou dat nog steeds kunnen gebeuren als de club niet verdergaat met Hendriks en Huntelaar. In elk geval Huntelaar zie ik wel graag blijven in een afgeslankte rol.

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 29 november 2023 om 09:58:

Stel dat Overmars in 2019 of 2020 met Sutalo, Ramaj, Forbs en Akpom was gekomen....dan had iedereen gezegd: wow, lekker om die erbij te hebben.

Hij kwam met bejaarde keepers, Ryan Babel, Marin en Magallan.

En ja dankzij Henk Veldmate ook met Martinez, Alvarez en Antony.

Tadic kwam ook uit de koker van Veldmate.



Ik denk dat mensen vaak een beetje onderschatten hoeveel aankopen per transferperiode niet al te denderend zijn. Dat is vrij standaard bij eigenlijk iedere club. Natuurlijk wordt de ene wat beter geleid dan de ander, maar je ziet overal wel aankopen die minder uitpakken.

Overigens vond ik Marin best een goede speler. Ten Hag probeerde hem alleen om te turnen tot een verdedigende middenvelder, ook nog eens in het seizoen nadat Frenkie net vertrokken was. Er werd in die fase ook veel gepuzzeld op het middenveld. Martinez en Alvarez hebben er zelfs nog samen gespeeld, evenals Blind.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kroes heeft genoeg werk te verrichten bij Ajax, dat een roerig seizoen doormaakt. Zeker op het gebied van spelersbeleid. 'Op dit moment zijn op dat vlak alle ogen op mij gericht', gaf Kroes maandag aan in Rondo. De bestuurder zei dat Ajax voorlopig geen technisch directeur aanstelt. 'Tijdens de window die er straks aan zit te komen, pak ik de volledige verantwoordelijkheid.'



Kan niet zeggen dat ik heel gerust ben met dit soort quotes. We hebben al eens een AD gehad die zich met de transfers ging bemoeien en we weten allemaal hoe dat geëindigd is.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 19 maart 2024 om 09:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Kroes heeft genoeg werk te verrichten bij Ajax, dat een roerig seizoen doormaakt. Zeker op het gebied van spelersbeleid. 'Op dit moment zijn op dat vlak alle ogen op mij gericht', gaf Kroes maandag aan in Rondo. De bestuurder zei dat Ajax voorlopig geen technisch directeur aanstelt. 'Tijdens de window die er straks aan zit te komen, pak ik de volledige verantwoordelijkheid.'



Kan niet zeggen dat ik heel gerust ben met dit soort quotes. We hebben al eens een AD gehad die zich met de transfers ging bemoeien en we weten allemaal hoe dat geëindigd is.


Enerzijds snap ik wat je zegt. Anderzijds: als je nu een TD gaat zoeken/aanstellen, is het minimaal april/mei voordat die start. Idealiter heb je dan je eerste deals voor de zomerwindow al zo ongeveer rond. Als je dan nog moet starten, loop je alweer achter de feiten aan. Dus ik snap wel dat ze nu direct de inhoud in gaan en niet eerst een TD gaan aannemen en laten acclimatiseren.

Daar komt bij: komende zomer wordt vooral puinruimen. Zooi verkopen kan Kroes net zo goed als een willekeurige TD. Ik verwacht hoogstens 2 tot 3 aanwinsten, als het er al zoveel worden. Je kunt dan ook in de zomer een TD aanstellen per 1 september en die de opdracht geven om samen met de scouting richting 2025/26 naar een selectie toe te werken die om de prijzen speelt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 19 maart 2024 om 09:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Kroes heeft genoeg werk te verrichten bij Ajax, dat een roerig seizoen doormaakt. Zeker op het gebied van spelersbeleid. 'Op dit moment zijn op dat vlak alle ogen op mij gericht', gaf Kroes maandag aan in Rondo. De bestuurder zei dat Ajax voorlopig geen technisch directeur aanstelt. 'Tijdens de window die er straks aan zit te komen, pak ik de volledige verantwoordelijkheid.'



Kan niet zeggen dat ik heel gerust ben met dit soort quotes. We hebben al eens een AD gehad die zich met de transfers ging bemoeien en we weten allemaal hoe dat geëindigd is.



Het grote verschil is, is dat hij verstand van zaken heeft. Is mede oprichter van een zeer succesvol en één van de grootste makelaar kantoren van de wereld op het gebied van voetbal. En heeft nog meer successen op zijn naam staan.
Van der Sar was een goede keeper die vervolgens een jaar een studie heeft gevolgd en dacht dat hij de directeur kon uithangen en vervolgens ook nog transfers erbij kon gaan doen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 19 maart 2024 om 11:17:

Het grote verschil is, is dat hij verstand van zaken heeft. Is mede oprichter van een zeer succesvol en één van de grootste makelaar kantoren van de wereld op het gebied van voetbal. En heeft nog meer successen op zijn naam staan.
Van der Sar was een goede keeper die vervolgens een jaar een studie heeft gevolgd en dacht dat hij de directeur kon uithangen en vervolgens ook nog transfers erbij kon gaan doen.



Dat zegt mij vrij weinig. Spelers vertegenwoordigen is nog iets anders dan een selectie samenstellen volgens een duidelijke technische visie, in samenspraak met een coach. En dan weten we ook niet wat zijn rol was binnen SEG, voor hetzelfde geld had hij helemaal niets te maken met het spelersportfolio en hield hij zich bezig met het financiële.

Hier moet hij meerdere petten dragen en dan gaat hij nog eens de functie van TD erbij nemen, wat inhoudt dat hij enerzijds de technische lijnen uittekent en dan nog op zoek moet naar een technische staf die het kan uitvoeren en de huidige spelersgroep evalueert of zij daarin passen en waar er versterkingen moeten komen. En dan mag hij zich ook nog gaan bezig houden met onderhandelingen.

Dat lijkt mij praktisch bijna onhaalbaar. Ik mag ook hopen dat er al een lijstje ligt van mogelijke TDs waar ze mee kunnen gaan praten. We zitten al sinds oktober zonder ... Dan hoeft het ook niet te duren tot de zomer om er 1 aan te stellen lijkt me.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 16 17 18 19 20

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Algemeen directeur AFC Ajax