Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League 2023/2024] Ajax - Aston Villa

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Eerste wedstrijd in de tweeluik tussen Ajax en Aston Villa.

Ajax neemt het op tegen de huidige nummer 4 van Engeland. Geen reden dus om erg optimistisch te zijn, gezien het spel van Ajax dit seizoen.

Hopelijk stijgt Ajax boven zichzelf uit en heeft Aston Villa een mindere dag. Ben benieuwd welke opstelling John uit de hoge hoed tovert.

Als je enige kans wil maken op de volgende ronde zal je vanavond in ieder geval moeten winnen.

 

+1/-0

Ik neem aan dat John weer een 5-4-1 neerzet en gezien de omstandigheden geef ik hem daarin geen ongelijk. Ik geef ons echter helaas weinig kans tegen Aston Villa. Ze komen ook sowieso te vroeg (raar om te zeggen in maart, maar helaas is het zo), als je nog een paar wedstrijden in deze formatie had kunnen spelen en wat blessuregevallen terug zou hebben, had je wellicht wel een serieuze kans.

 

+2/-0

Gezien de huidige situatie kan je inderdaad 5-4-1 verwachten vanavond. Tsjah, ik denk dat we wat geluk nodig hebben als we door willen gaan. Zeker de kansen afronden en geen grote fouten maken.

 

+2/-0

Vermoedelijke opstelling is binnen:

Ramaj; Gooijer, Rensch, Kaplan, Hato, Sosa; Mannsverk; Henderson, Taylor; Hlynsson, Brobbey.

Geen verrassingen dus.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 07 maart 2024 om 11:37:

Vermoedelijke opstelling is binnen:

Ramaj; Gooijer, Rensch, Kaplan, Hato, Sosa; Mannsverk; Henderson, Taylor; Hlynsson, Brobbey.

Geen verrassingen dus.


Inderdaad. Het goede nieuws is dat Mannsverk en Kaplan in de basis staan, met andere bepalende spelers zoals Brobbey, Ramaj en Hato.

 

+2/-0

Ik kijk vooral uit naar Mannsverk in actie tegen een sterke tegenstander. Benieuwd of ie daar ook onder druk uit kan draaien, oplossingen vooruit weet te vinden en het spel kan versnellen. Tegen een futloos Utrecht is het leuk en aardig; nu tegen fitte Britten.

 

+2/-0

Aston Villa is aanvallend erg sterk met een spits die behoorlijk op dreef is. Zit ook aardig wat tempo en energie in dat elftal. Verdedigend laten ze nog wel eens wat steekjes vallen. Ik verwacht dat Ajax op de counter gaat spelen vanavond :denk

 

+2/-0

Als we niet kansloos weggespeeld worden vind ik het al een redelijk geslaagde avond. Hopelijk hebben ze nu een beetje een idee van hoe het moet en in combinatie met een paar nieuwe spelers die wél lijken te voldoen zouden we in theorie het verlies kunnen beperken. Het is triest maar met 0-2 of iets in die richting kun je op dit moment tegen deze tegenstander wel tevreden zijn...

 

+2/-3

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 07 maart 2024 om 14:00:

Als we niet kansloos weggespeeld worden vind ik het al een redelijk geslaagde avond. Hopelijk hebben ze nu een beetje een idee van hoe het moet en in combinatie met een paar nieuwe spelers die wél lijken te voldoen zouden we in theorie het verlies kunnen beperken. Het is triest maar met 0-2 of iets in die richting kun je op dit moment tegen deze tegenstander wel tevreden zijn...



Kom nou zeg.

We komen uit een wat mindere periode, maar tevreden zijn we pas bij winst.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 maart 2024 om 14:09:

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 07 maart 2024 om 14:00:

Als we niet kansloos weggespeeld worden vind ik het al een redelijk geslaagde avond. Hopelijk hebben ze nu een beetje een idee van hoe het moet en in combinatie met een paar nieuwe spelers die wél lijken te voldoen zouden we in theorie het verlies kunnen beperken. Het is triest maar met 0-2 of iets in die richting kun je op dit moment tegen deze tegenstander wel tevreden zijn...



Kom nou zeg.

We komen uit een wat mindere periode, maar tevreden zijn we pas bij winst.



Een mindere periode haha. Ja zo kun je het ook noemen. Ik vind het een dieptepunt, maar goed het ligt aan je perspectief inderdaad. Heb al veel slechte wedstrijden gezien, maar de laatste maanden waren best wel extreem (vind ik ;) )

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 07 maart 2024 om 14:00:

Als we niet kansloos weggespeeld worden vind ik het al een redelijk geslaagde avond. Hopelijk hebben ze nu een beetje een idee van hoe het moet en in combinatie met een paar nieuwe spelers die wél lijken te voldoen zouden we in theorie het verlies kunnen beperken. Het is triest maar met 0-2 of iets in die richting kun je op dit moment tegen deze tegenstander wel tevreden zijn...


Haha wat zeg jij nou

Wat een droeftoeterij zeg, tevreden zijn met een thuisnederlaag...

Doet me denken aan Hans Westerhof die tevreden was met een vijfde plaats 'want de opdracht van het bestuur was bij de eerste vijf eindigen'.

 

+2/-0

Ik neem toch aan dat jullie ook de wedstrijden tegen Bodo en NEC gezien hebben? Dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat je tegen Aston Villa pas tevreden bent met een overwinning, want dan leef je echt in een andere wereld.
Natuurlijk is het belachelijk om te zeggen als fan van de beste club van Nederland en het zou niet zo moeten zijn, maar momenteel past een beetje bescheidenheid en realiteitszin ons wel. Dit elftal is zoekende (als je het positief bekijkt) en zwalkende (met een cynische blik), we gaan vanavond echt niet ff winnen van de nummer 4 van Engeland. Helaas, maar waar...

 

+3/-0

Toch wel wat aanknopingspunten sinds we met Kaplan en Mannsverk spelen in deze 5-4-1 formatie. Het duo Taylor en Hlynsson is onze zwakste linie. Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet met Berghuis terug in de basis.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 07 maart 2024 om 19:35:

Toch wel wat aanknopingspunten sinds we met Kaplan en Mannsverk spelen in deze 5-4-1 formatie. Het duo Taylor en Hlynsson is onze zwakste linie. Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet met Berghuis terug in de basis.



Hetzelfde,alleen dan met Berghuis :B

 

+1/-0

Kaplan is nu al zo'n beetje mijn favoriete speler uit de selectie. Het ziet er aan de bal zo makkelijk en sierlijk uit. En verdedigend is hij sterk en agressief. Daarnaast heeft hij zijn lengte en fysiek ook mee.

Deze eerst helft valt niet tegen. Aston Villa speelt wel erg afwachtend, dus weet niet of het een vertekend beeld is. Hlynsonn verricht weel arbeid, maar het zou fijn zijn als er wat meer snelheid of creativiteit bijkwam. Denk helaas niet dat Forbs tactisch sterk genoeg is om deze rol over te nemen.

Overigens ook weer jammer dat Brobbey niet wat verfijnder is. Het blijft een groot minpunt. Anders had hij veel meer kunnen doen toen hij alleen op de keeper afging. Het duurde allemaal veel te lang door zijn slechte dribbel.

 

+3/-0

Het is in ieder geval een stuk beter dan tegen Bodo, dat scheelt. Deze pot hoef je inderdaad niet te verliezen. Al creëer je wel weinig, het is geen gatenkaas meer achterin en dat is fijn.

 

+2/-0

4 schoten, 1 op goal... do I need to say more....

 

+1/-0

Kaplan, lol, wat een geweldenaar. Het voordeel is dat we die droeftoeter uit Kroatië niet meer terugzien achterin. Lijkt wel alsof die al jaren in het eerste speelt.

Solide wedstrijd en achterin zit het gewoon potdicht. Denk dat we 1 echte kans weggegeven hebben op 90 minuten. Enige jammere vond ik dat we de ruimte achter de verdediging niet goed benutten. Alle ballen die daar gespeeld werden waren ofwel net iets te hard ofwel net iets te onzuiver. Als je daar wat zorgvuldiger mee omspringt, creëer je meerdere 1:1 situaties. Sosa werd door velen verguisd, maar hij speelde niet alleen een solide pot, die bal op Taylor verraad dat er ook niets mis is met zijn spelinzicht.

Brobbey gaat het volgens mij nooit schoppen tot echte topspits, zijn techniek is daarvoor net niet goed genoeg vind ik. Die ene grote kans is exemplarisch voor Brobbey zijn spel. Neemt de bal verkeerd mee en werkt dan ook nog eens slecht af. Daar moet hij veel meer mee doen.

Hlynson gaat volgens mij het kind van de rekening worden als Berghuis terug is. Hij komt net dat tikkeltje handelingssnelheid te kort om het echt te gaan maken denk ik.

Al bij al veel aanknopingspunten. Als ze wat meer vertrouwen kweken achterin, kan je langzaamaan terug meer aanvallend beginnen denken. Laat het voorlopig maar staan zo, ik ben al blij dat niet elke bal die richting doel vliegt een tegengoal oplevert.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 07 maart 2024 om 19:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 07 maart 2024 om 19:35:

Toch wel wat aanknopingspunten sinds we met Kaplan en Mannsverk spelen in deze 5-4-1 formatie. Het duo Taylor en Hlynsson is onze zwakste linie. Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet met Berghuis terug in de basis.



Hetzelfde,alleen dan met Berghuis :B


Schip zal wel Mannsverk er uithalen om ruimte voor hem te maken zodat Hlynsson er in kan blijven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 07 maart 2024 om 20:43:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 07 maart 2024 om 19:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 07 maart 2024 om 19:35:

Toch wel wat aanknopingspunten sinds we met Kaplan en Mannsverk spelen in deze 5-4-1 formatie. Het duo Taylor en Hlynsson is onze zwakste linie. Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet met Berghuis terug in de basis.



Hetzelfde,alleen dan met Berghuis :B


Schip zal wel Mannsverk er uithalen om ruimte voor hem te maken zodat Hlynsson er in kan blijven.



Iig Taylor B)

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League 2023/2024] Ajax - Aston Villa