Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League 2023/2024] Ajax - Aston Villa

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 08 maart 2024 om 16:22:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 08 maart 2024 om 11:41:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 08 maart 2024 om 11:25:

Ik lees in verschillende media dat Ajax "Trots is op het spel", "We moeten naar dit niveau toe", "het staat degelijk en goed". Ben ik dan de enige die kritisch is op de wedstrijd van gister? Ja, Kaplan speelde een goede wedstrijd.

De ruimte tussen de middenvelders en Brobbey is veel te groot, we schieten 4x waarvan 1x op goal (in 90 min.) Er werden een hoop simpele pasjes zomaar naar de tegenstander gegeven of over de lijn gespeeld. Ik vond het slordig.

Vergeleken met 6 maanden geleden is het misschien wat beter, maar kom op zeg, dit is toch niet wat we nastreven.....



Dat we, in deze malaise, op zo'n manier tegen Villa spelen kan ik nog wel begrijpen. Naar mijn mening moeten we echter zo snel mogelijk terug naar een normaal systeem in de competitie. Sommigen zijn inmiddels verslaafd aan catenaccio, zo lijkt het.



Wat een minachting zeg ;) Alsof er ook maar één fan hier het leuk vindt dat Ajax zo speelt. Maar in een verloren seizoen zoals het huidige smacht je gewoon naar een Ajax dat niet als een stel kleuters de deur wagenwijd openzet en het ene kneuterige tegendoelpunt na de andere slikt. Dat ze meer volwassen kunnen spelen vanuit een compacte organisatie, vind ik dan voor nu prima. Een Sosa komt hierin al beter uit de verf. En nogmaals, je kunt de accenten ook verleggen zodat het aanvallender wordt en dat hangt niet af van twee of drie centrale verdedigers. Dat vindt jij dan weer niet ‘des Ajax’, maar ik dacht dat jij niet zo van de sentimenten was? ;)

Ajax heeft weinig meer te winnen, maar 4e eindigen is nog altijd beter dan 5e. Voor je het weet, speel je die debiele playoffs.



In Alkmaar begonnen we ook met dit systeem, echter werden we ook toen ondersteboven gespeeld en hadden we binnen enkele minuten al een tegentreffer geïncasseerd. Dat het gedurende de wedstrijd stabieler werd, is niet omdat het systeem beter werd of dat de spelers het ineens begrepen, maar had te maken met de entree van onze Turkse slager. Het inpassen van een stabiele en taakbewuste 6 in de persoon van Mannsverk naast mannetjeputter Henderson maakt het er ook niet slechter op.

In dat licht zie ik niet wat een derde verdediger, wat dan vaak een mindere godheid als Sutalo of Rensch zal worden, zou toevoegen. Een Sosa kan nu ook echt wel naar voren, kwestie van afspraken maken dat anderen achter blijven.

 

+2/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League 2023/2024] Ajax - Aston Villa