Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.072
Reg.: 19 maart 2003
Favoriete opstelling: geen
Eerste wedstrijd in de tweeluik tussen Ajax en Aston Villa.
Ajax neemt het op tegen de huidige nummer 4 van Engeland. Geen reden dus om erg optimistisch te zijn, gezien het spel van Ajax dit seizoen.
Hopelijk stijgt Ajax boven zichzelf uit en heeft Aston Villa een mindere dag. Ben benieuwd welke opstelling John uit de hoge hoed tovert.
Als je enige kans wil maken op de volgende ronde zal je vanavond in ieder geval moeten winnen.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 1.416
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Ik neem aan dat John weer een 5-4-1 neerzet en gezien de omstandigheden geef ik hem daarin geen ongelijk. Ik geef ons echter helaas weinig kans tegen Aston Villa. Ze komen ook sowieso te vroeg (raar om te zeggen in maart, maar helaas is het zo), als je nog een paar wedstrijden in deze formatie had kunnen spelen en wat blessuregevallen terug zou hebben, had je wellicht wel een serieuze kans.
Forumreacties: 2.476
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 07 maart 2024 om 11:37:
Vermoedelijke opstelling is binnen:
Ramaj; Gooijer, Rensch, Kaplan, Hato, Sosa; Mannsverk; Henderson, Taylor; Hlynsson, Brobbey.
Geen verrassingen dus.
Uit: Hilversum
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.743
Reg.: 19 november 2001
Als we niet kansloos weggespeeld worden vind ik het al een redelijk geslaagde avond. Hopelijk hebben ze nu een beetje een idee van hoe het moet en in combinatie met een paar nieuwe spelers die wél lijken te voldoen zouden we in theorie het verlies kunnen beperken. Het is triest maar met 0-2 of iets in die richting kun je op dit moment tegen deze tegenstander wel tevreden zijn...
open/sluit de onderstaande quote:YAKUBU22 schreef op 07 maart 2024 om 14:00:
Als we niet kansloos weggespeeld worden vind ik het al een redelijk geslaagde avond. Hopelijk hebben ze nu een beetje een idee van hoe het moet en in combinatie met een paar nieuwe spelers die wél lijken te voldoen zouden we in theorie het verlies kunnen beperken. Het is triest maar met 0-2 of iets in die richting kun je op dit moment tegen deze tegenstander wel tevreden zijn...
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 07 maart 2024 om 14:09:
Kom nou zeg.
We komen uit een wat mindere periode, maar tevreden zijn we pas bij winst.
Ik neem toch aan dat jullie ook de wedstrijden tegen Bodo en NEC gezien hebben? Dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat je tegen Aston Villa pas tevreden bent met een overwinning, want dan leef je echt in een andere wereld.
Natuurlijk is het belachelijk om te zeggen als fan van de beste club van Nederland en het zou niet zo moeten zijn, maar momenteel past een beetje bescheidenheid en realiteitszin ons wel. Dit elftal is zoekende (als je het positief bekijkt) en zwalkende (met een cynische blik), we gaan vanavond echt niet ff winnen van de nummer 4 van Engeland. Helaas, maar waar...
T-Bag
Fan van Ajax
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2014/2015
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013
Derde plek Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2016/2017
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Ajax.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: valkenswaard
Forumreacties: 11.612
Reg.: 26 september 2004
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 07 maart 2024 om 19:35:
Toch wel wat aanknopingspunten sinds we met Kaplan en Mannsverk spelen in deze 5-4-1 formatie. Het duo Taylor en Hlynsson is onze zwakste linie. Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet met Berghuis terug in de basis.
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.431
Reg.: 23 juni 2014
Kaplan is nu al zo'n beetje mijn favoriete speler uit de selectie. Het ziet er aan de bal zo makkelijk en sierlijk uit. En verdedigend is hij sterk en agressief. Daarnaast heeft hij zijn lengte en fysiek ook mee.
Deze eerst helft valt niet tegen. Aston Villa speelt wel erg afwachtend, dus weet niet of het een vertekend beeld is. Hlynsonn verricht weel arbeid, maar het zou fijn zijn als er wat meer snelheid of creativiteit bijkwam. Denk helaas niet dat Forbs tactisch sterk genoeg is om deze rol over te nemen.
Overigens ook weer jammer dat Brobbey niet wat verfijnder is. Het blijft een groot minpunt. Anders had hij veel meer kunnen doen toen hij alleen op de keeper afging. Het duurde allemaal veel te lang door zijn slechte dribbel.
Forumreacties: 285
Reg.: 22 september 2023
Forumreacties: 3.748
Reg.: 8 augustus 2001
Kaplan, lol, wat een geweldenaar. Het voordeel is dat we die droeftoeter uit Kroatië niet meer terugzien achterin. Lijkt wel alsof die al jaren in het eerste speelt.
Solide wedstrijd en achterin zit het gewoon potdicht. Denk dat we 1 echte kans weggegeven hebben op 90 minuten. Enige jammere vond ik dat we de ruimte achter de verdediging niet goed benutten. Alle ballen die daar gespeeld werden waren ofwel net iets te hard ofwel net iets te onzuiver. Als je daar wat zorgvuldiger mee omspringt, creëer je meerdere 1:1 situaties. Sosa werd door velen verguisd, maar hij speelde niet alleen een solide pot, die bal op Taylor verraad dat er ook niets mis is met zijn spelinzicht.
Brobbey gaat het volgens mij nooit schoppen tot echte topspits, zijn techniek is daarvoor net niet goed genoeg vind ik. Die ene grote kans is exemplarisch voor Brobbey zijn spel. Neemt de bal verkeerd mee en werkt dan ook nog eens slecht af. Daar moet hij veel meer mee doen.
Hlynson gaat volgens mij het kind van de rekening worden als Berghuis terug is. Hij komt net dat tikkeltje handelingssnelheid te kort om het echt te gaan maken denk ik.
Al bij al veel aanknopingspunten. Als ze wat meer vertrouwen kweken achterin, kan je langzaamaan terug meer aanvallend beginnen denken. Laat het voorlopig maar staan zo, ik ben al blij dat niet elke bal die richting doel vliegt een tegengoal oplevert.
Forumreacties: 3.309
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:T-Bag schreef op 07 maart 2024 om 19:37:
Toch wel wat aanknopingspunten sinds we met Kaplan en Mannsverk spelen in deze 5-4-1 formatie. Het duo Taylor en Hlynsson is onze zwakste linie. Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet met Berghuis terug in de basis.
Hetzelfde,alleen dan met Berghuis
T-Bag
Fan van Ajax
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2014/2015
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013
Derde plek Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2016/2017
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Ajax.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: valkenswaard
Forumreacties: 11.612
Reg.: 26 september 2004
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 07 maart 2024 om 20:43:
open/sluit de onderstaande quote:T-Bag schreef op 07 maart 2024 om 19:37:
Hetzelfde,alleen dan met Berghuis
Schip zal wel Mannsverk er uithalen om ruimte voor hem te maken zodat Hlynsson er in kan blijven.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League 2023/2024] Ajax - Aston Villa