Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [KNVB Beker - 2021/2022] Finale: PSV - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Ome Michel schreef op 18 april 2022 om 11:36:
Nee, we moeten hopen dat dit een wake-up call bleek te zijn achteraf. Anders vrees ik met grote vreze dat we straks doodleuk met lege handen staan aan het einde van de weg.



Hebben we al niet zo een tiental wake-up calls gehad?

 

+1/-0

Tja dit kan gebeuren. Gelijkwaardige wedstrijd waar Psv met name op het middenveld meer strijd leverde dan Ajax.

Scoort Ajax de 2-0 dan is het klaar en over maar het zat niet mee.

Er is sinds de winterstop wel een zorgwekkende ontwikkeling gaande die hopelijk geen gevolgen heeft voor dit kampioenschap maar het gaan een interessante paar wedstrijden worden en dan kunnen we op naar een volledig nieuw Ajax komend seizoen.

Organisatorisch gaat het niet goed, de selectie lijkt ook niet op orde (getuige de invalbeurt van Ihattaren), maar we gaan niet opgeven nu, we zijn er bijna en de aankomende wedstrijd tegen NEC wordt cruciaal.

Ik heb vertrouwen en verwacht dat we de titel pakken maar de spirit lijkt er helaas wel een beetje uit...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ome Michel schreef op 18 april 2022 om 11:36:

(...) Nee, we moeten hopen dat dit een wake-up call bleek te zijn achteraf. (...)



Ik hoop dat deze 9de (!) wake-up call na Willem II 'uit' een keer doordringt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 18 april 2022 om 09:37:

Het helpt natuurlijk ook wel een beetje dat Ajax zwemt (althans, deed) in het geld. Ik blijf erbij, de persoon die we allemaal moeten bedanken is De Boer, want het is dankzij zijn 4 titels op rij dat Ajax plots geld met hopen had. Dan is het ook iets makkelijker werken als TD, want we moeten ook zo eerlijk zijn dat zijn voorgangers telkens de vinger op de knip moesten houden en amper geld te besteden hadden.

Tuurlijk heeft Overmars niet alleen maar fouten begaan, maar de toekomst ziet er nu echt wel inktzwart uit en daar is hij toch wel de grootste verantwoordelijke voor. Als je de selectie bekijkt, dan moet ik bijna huilen voor aankomend seizoen. Je moet 1-2 keepers halen, je raakt Gravenberch, Mazraoui, Onana, Brobbey en Tagliafico kwijt. Tadic en Blind zijn verleden tijd, die zakken nu al week na week door de ondergrens en dat gaat niet beter worden. In de aanval heb je straks enkel nog Haller als enigste optie en je zit met een gigantische hoeveelheid dood gewicht in je selectie. Aan uitgaande transfers gaat Ajax enkel wisselgeld verdienen deze zomer, tenzij je Anthony laat gaan (maar dan zit je weer met een gat in je selectie).

Alvarez en Martinez was een leuk experiment, maar laat ons eerlijk zijn, daar gaan we de oorlog niet mee winnen. Timber is zowat het voetballen verleerd en Schuurs gaat het ook niet redden.

Op JA heb ik geen zicht, dus geen idee of daar nog volk gaat doorstromen. Aangezien amper spelers speelkansen in het eerste krijgen, vermoed ik dat de spoeling daar ook redelijk dun is.

Dit is toch ook de verantwoordelijkheid van Overmars? Of ligt dat dan weer aan externe factoren?



Een duidelijke uiteenzetting waarin e.e.a. goed in perspectief geplaatst is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 18 april 2022 om 12:55:

open/sluit de onderstaande quote:

Ome Michel schreef op 18 april 2022 om 11:36:
Nee, we moeten hopen dat dit een wake-up call bleek te zijn achteraf. Anders vrees ik met grote vreze dat we straks doodleuk met lege handen staan aan het einde van de weg.



Hebben we al niet zo een tiental wake-up calls gehad?




Tja, t ging steeds nét goed he,mss dat een nederlaag wakker kan schudden? :D

 

+1/-0

Hier het bewijs dat #Makkelie dacht iets goed te moeten maken bij #PSV - #Ajax in de #bekerfinale. Danny Makkelie heeft niet eens de moeite genomen om naar het scherm te kijken na het #doelpunt van Noussair Mazraoui toen Dusan Tadic misschien met een teen, maar niet zichtbaar #buitenspel zou hebben gestaan.

Bij PSV tegen #Willem II wordt het doelpunt van #Ritsu #Doan wel gewoon goedgekeurd terwijl Cody Gakpo een halve meter buitespel staat. De #scheidsrechter gaat kijken naar het scherm en keurt hem goed. 🤷🏼‍♂️


https://www.facebook.com/1201587585/posts/10230373569982045/?d=nlink

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AjaxAN schreef op 01 mei 2022 om 16:42:

Hier het bewijs dat #Makkelie dacht iets goed te moeten maken bij #PSV - #Ajax in de #bekerfinale. Danny Makkelie heeft niet eens de moeite genomen om naar het scherm te kijken na het #doelpunt van Noussair Mazraoui toen Dusan Tadic misschien met een teen, maar niet zichtbaar #buitenspel zou hebben gestaan.

Bij PSV tegen #Willem II wordt het doelpunt van #Ritsu #Doan wel gewoon goedgekeurd terwijl Cody Gakpo een halve meter buitespel staat. De #scheidsrechter gaat kijken naar het scherm en keurt hem goed. 🤷🏼‍♂️


https://www.facebook.com/1201587585/posts/10230373569982045/?d=nlink



Volgens mij stond Gakpo geen buitenspel. Vinicius?
Blijft hoe dan ook een rare situatie. Ben ook wel benieuwd wat een VAR in zo een situatie aangeeft aan de scheidsrechter. Afkeuren want buitenspel.... Kom eens kijken of je dit ook buitenspel vindt...

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [KNVB Beker - 2021/2022] Finale: PSV - Ajax