Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [KNVB Beker - 2021/2022] Finale: PSV - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Beetje bizar om een VAR te bekritiseren die het bij het juiste eind heeft. Waarom die regel ooit is uitgevonden doet weinig ter zake. Hij bestaat en moet toegepast worden, klaar. Kut dat het nu gebeurt, maar er zal nog een keer komen dat het in ons voordeel speelt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 17 april 2022 om 21:20:

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 17 april 2022 om 20:36:

Ligt Stekelenburg al in de hoek om dat schot van Gakpo te pakken?



Was onhoudbaar. Geen enkele keeper ter wereld had die bal gehad. Was gewoon een hele mooie goal.



Desondanks, hij had hem ook niet bijna. Zijn reactievermogen, reflexen en daarmee zijn reacties zijn niet van het niveau dat je hoort te hebben.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 april 2022 om 20:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 17 april 2022 om 20:08:

Dat je van dit PSV verliest vat het seizoen wel samen.



... en is een voorbode voor de toekomst.
Voor zowel de nabije als volgend seizoen.



Ja precies. Velen schijnen dat maar in te zien. Je hoeft geen wizzkid te zijn om te voorzien dat we een paar moeizame jaren tegemoet gaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 17 april 2022 om 21:40:

Beetje bizar om een VAR te bekritiseren die het bij het juiste eind heeft. Waarom die regel ooit is uitgevonden doet weinig ter zake. Hij bestaat en moet toegepast worden, klaar. Kut dat het nu gebeurt, maar er zal nog een keer komen dat het in ons voordeel speelt.



De VAR doet zijn werk prima hoor, ben het gewoon niet eens met het feit dat ie er is. Dat je niet eens meer juicht als er gescoord wordt, omdat het eerst nog 50 x bekeken moet worden. Vreselijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 17 april 2022 om 20:44:

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 17 april 2022 om 20:36:

Ligt Stekelenburg al in de hoek om dat schot van Gakpo te pakken?



Ik begrijp het dat Onana niet meer keept, maar Steek is ondanks zijn verdiensten voor de club niet de juiste man om onder de lat te staan. Had zelf voor Gorter gekozen, maar als die het ook niet is nog eerder Tyton. Dit is echt een beetje lachwekkend.



Deze goal kon Steek niets aan doen. Deze was onhoudbaar. Erger was er daarvoor gebeurde....Martinez en Alvarez vooral.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 17 april 2022 om 21:40:

(...) Waarom die regel ooit is uitgevonden doet weinig ter zake. (...)



Dat doet nu juist wel ter zake.
Het is belachelijk dat deze situaties onder de regel vallen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 17 april 2022 om 21:47:

(...) Je hoeft geen wizzkid te zijn om te voorzien dat we een paar moeizame jaren tegemoet gaan.



... onder de huidige omstandigheden.

Ik ga er van uit dat er toch wel een paar wakker geschud worden als PSV kampioen wordt.
En er maatregelen volgen om er een paar van het pluche te jagen waardoor een verandering versnelt wordt.

Dit bericht is gewijzigd op 17 april 2022, 22:25:54.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 april 2022 om 21:55:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 17 april 2022 om 21:47:

(...) Je hoeft geen wizzkid te zijn om te voorzien dat we een paar moeizame jaren tegemoet gaan.



... onder de huidige omstandigheden.

Ik ga er van uit dat er toch wel een paar wakker geschud worden als PSV kampioen wordt.
En er maatregelen volgen om er een paar van het pluge te jagen waardoor een verandering versnelt wordt.



Wie zit er nu op "het pluche" en zorgt / zorgen ervoor dat het niet loopt bij Ajax?

Vind het ook wat overdreven om te doen alsof het vast staat dat PSV kampioen gaat worden, die kans is echt best klein. Moeten ook nog uit naar Feyenoord bijvoorbeeld.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 17 april 2022 om 22:04:

Wie zit er nu op "het pluche" en zorgt / zorgen ervoor dat het niet loopt bij Ajax? (...)



Dat is vast op te zoeken. Namen doen er niet zo toe. Het gaat om hen die verantwoordelijk zijn voor hetgeen wij op het veld zien.

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 17 april 2022 om 22:04:

(...) Vind het ook wat overdreven om te doen alsof het vast staat dat PSV kampioen gaat worden, die kans is echt best klein. Moeten ook nog uit naar Feyenoord bijvoorbeeld.



Feijenoord speelt 3 dagen er voor tegen Marseille.
En kan tevens de positie op de ranglijst dan al veilig hebben gesteld.
Ik verwacht geen 'hulp' meer van andere ploegen.

Ik acht de kans heel klein dat Ajax in de komende wedstrijden 15 punten haalt.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 april 2022 om 21:55:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 17 april 2022 om 21:47:

(...) Je hoeft geen wizzkid te zijn om te voorzien dat we een paar moeizame jaren tegemoet gaan.



... onder de huidige omstandigheden.

Ik ga er van uit dat er toch wel een paar wakker geschud worden als PSV kampioen wordt.
En er maatregelen volgen om er een paar van het pluche te jagen waardoor een verandering versnelt wordt.




Ik ben onderhand wel benieuwd naar jou oplossingen over wat wel goed is in jouw ogen. Dat alles kut is dat roep je overal.

Zaken die slecht zijn schrijf je toe aan Overmars , maar wat ie wel goed deed dan weer niet. Dat Ajax Europees weer op de kaart kwam is bijvoorbeeld ook zijn verdienste toch? Beetje krom allemaal.

Net zoals als er gas in de grond zit = het van de overheid.
Als er olie in de grond zit= dan is het van de overheid
Maar als er stikstof in de grond zit = het van de boeren...

Dan geef eens specifiek namen en oplossingen zodat je het wel ok vind. Lijkt mij vrijwel onmogelijk om dat op voorhand te kunnen doen.

Geen enkele TD heeft ooit geen missers of geen fouten gemaakt, Overmars was by far de beste ooit. Een td die een positieve balans onder de streep heeft zijn al schaars, een foutloze bestaat niet en dat zal nooit veranderen ook niet.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 april 2022 om 22:53:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 17 april 2022 om 22:04:

Wie zit er nu op "het pluche" en zorgt / zorgen ervoor dat het niet loopt bij Ajax? (...)



Dat is vast op te zoeken. Namen doen er niet zo toe. Het gaat om hen die verantwoordelijk zijn voor hetgeen wij op het veld zien.

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 17 april 2022 om 22:04:

(...) Vind het ook wat overdreven om te doen alsof het vast staat dat PSV kampioen gaat worden, die kans is echt best klein. Moeten ook nog uit naar Feyenoord bijvoorbeeld.



Feijenoord speelt 3 dagen er voor tegen Marseille.
En kan tevens de positie op de ranglijst dan al veilig hebben gesteld.
Ik verwacht geen 'hulp' meer van andere ploegen.

Ik acht de kans heel klein dat Ajax in de komende wedstrijden 15 punten haalt.



Welke posities bekleden de mensen op het pluche die de club tegenwerken? Of gewoon alles en iedereen eruit? We moeten wel enigszins een idee hebben wie aan te pakken natuurlijk..

Hoe slecht Ajax ook was, ik vond PSV niet beter. Als wij het nog lastig gaan krijgen, geldt voor hen hetzelfde.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 april 2022 om 23:13:

Ik ben onderhand wel benieuwd naar jou oplossingen over wat wel goed is in jouw ogen. (...)



Dat heb ik al zo vaak geschreven en is niet in een paar zinnen te omschrijven.

De basis is in mijn ogen in ieder geval de juiste personen op de goede plek zetten. Zowel in als buiten het veld. Personen met kennis van zaken en kwaliteiten waarmee ze op hun posities resultaat boeken.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 april 2022 om 23:13:

(...) Dat alles kut is dat roep je overal. (...)



Dat roep ik nergens want ik gebruik het woord 'kut' niet om iets duidelijk te maken.
Dat zijn termen voor mensen zonder woordenschat of die niet iets duidelijk kunnen verwoorden.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 april 2022 om 23:13:

(...) Zaken die slecht zijn schrijf je toe aan Overmars , maar wat ie wel goed deed dan weer niet. Dat Ajax Europees weer op de kaart kwam is bijvoorbeeld ook zijn verdienste toch? (...)



Zaken die slecht gaan schrijf ik over het algemeen toe aan Overmars & co.
Overmars is niet alleen verantwoordelijk. Maar als min of meer eindverantwoordelijke zal hij snel als eerste genoemd worden.

Het is zeker ook zijn verdienste. Hoe groot zijn bijdrage is kan ik niet aangeven.

En het is ook zijn verdienste dat Ajax weer van de Europese kaart raakt komend seizoen, als ik hier de berichten lees wat voor selectie er over blijft. Maar goed, het is nog ziet zover.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 april 2022 om 23:13:

(...) Overmars was by far de beste ooit. (...)



Dat zou kunnen want zo veel zijn er niet geweest sinds die functie er is.
Verder kan ik er weinig over zeggen. Dan moet ik sportieve- en financiele resultaten naast elkaar leggen en een methode bedenken om de bijbehorende amusementswaarde te toetsen.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 april 2022 om 23:13:

(...) Een td die een positieve balans onder de streep heeft zijn al schaars, een foutloze bestaat niet en dat zal nooit veranderen ook niet.



Dat zijn geen redenen om geen kritiek te hebben.
Ook niet als ik de enige was.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 april 2022 om 00:05:

Welke posities bekleden de mensen op het pluche die de club tegenwerken? Of gewoon alles en iedereen eruit? We moeten wel enigszins een idee hebben wie aan te pakken natuurlijk.. (...)



Ik heb al aangegeven 'de verantwoordelijken'. En ik kan vanaf hier niet bepalen wie dat precies zijn.
Maar ze zijn er en moeten geconfronteerd worden met hun fouten. Anders maken ze die fouten weer.

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 april 2022 om 00:05:

(...) Hoe slecht Ajax ook was, ik vond PSV niet beter. Als wij het nog lastig gaan krijgen, geldt voor hen hetzelfde.



PSV heeft een makkelijker programma.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 18 april 2022 om 00:17:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 april 2022 om 23:13:

Ik ben onderhand wel benieuwd naar jou oplossingen over wat wel goed is in jouw ogen. (...)



Dat heb ik al zo vaak geschreven en is niet in een paar zinnen te omschrijven.

De basis is in mijn ogen in ieder geval de juiste personen op de goede plek zetten. Zowel in als buiten het veld. Personen met kennis van zaken en kwaliteiten waarmee ze op hun posities resultaat boeken.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 april 2022 om 23:13:

(...) Dat alles kut is dat roep je overal. (...)



Dat roep ik nergens want ik gebruik het woord 'kut' niet om iets duidelijk te maken.
Dat zijn termen voor mensen zonder woordenschat of die niet iets duidelijk kunnen verwoorden.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 april 2022 om 23:13:

(...) Zaken die slecht zijn schrijf je toe aan Overmars , maar wat ie wel goed deed dan weer niet. Dat Ajax Europees weer op de kaart kwam is bijvoorbeeld ook zijn verdienste toch? (...)



Zaken die slecht gaan schrijf ik over het algemeen toe aan Overmars & co.
Overmars is niet alleen verantwoordelijk. Maar als min of meer eindverantwoordelijke zal hij snel als eerste genoemd worden.

Het is zeker ook zijn verdienste. Hoe groot zijn bijdrage is kan ik niet aangeven.

En het is ook zijn verdienste dat Ajax weer van de Europese kaart raakt komend seizoen, als ik hier de berichten lees wat voor selectie er over blijft. Maar goed, het is nog ziet zover.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 april 2022 om 23:13:

(...) Overmars was by far de beste ooit. (...)



Dat zou kunnen want zo veel zijn er niet geweest sinds die functie er is.
Verder kan ik er weinig over zeggen. Dan moet ik sportieve- en financiele resultaten naast elkaar leggen en een methode bedenken om de bijbehorende amusementswaarde te toetsen.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 april 2022 om 23:13:

(...) Een td die een positieve balans onder de streep heeft zijn al schaars, een foutloze bestaat niet en dat zal nooit veranderen ook niet.



Dat zijn geen redenen om geen kritiek te hebben.
Ook niet als ik de enige was.



Je praat nu gewoon poep beste ,excuses voor mijn geringe woordenschat. Je blijft kritisch zonder man en paard te noemen of je zegt zaken niet te weten. Hoe kan je dan conclusies trekken? Voor iemand die zoveel kritiek heeft ,schiet je zwaar tekort als er specifiek gevraagd wordt naar hoe het dan wel moet of wie dan wel voldoet. Dat is mijn mening over je manier van antwoorden, De hautaine toon die je veelal aanneemt naar mede-posters is daarbij ook niet echt respectvol, maar ok, wellicht zie ik het totaal verkeerd.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 18 april 2022 om 00:39:

Je praat nu gewoon poep beste ,excuses voor mijn geringe woordenschat. (...)



Excuses geaccepteerd.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 18 april 2022 om 00:39:

(...) Je blijft kritisch zonder man en paard te noemen of je zegt zaken niet te weten. Hoe kan je dan conclusies trekken? (...)



Door naar het veldspel te kijken en te analyseren waar en waarom het mis gaat.

En geen man en paard noemen? Lees je wel alles dan?

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 18 april 2022 om 00:39:

(...) Voor iemand die zoveel kritiek heeft ,schiet je zwaar tekort als er specifiek gevraagd wordt naar hoe het dan wel moet of wie dan wel voldoet. (...)



Is dat zo? Schiet iemand te kort die een probleem meldt zonder daarbij een oplossing aan te dragen?

Voor het vinden van een goede oplossing is meer informatie nodig dan alleen de analyse van het probleem. En die informatie heb ik als buitenstaander niet.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 18 april 2022 om 00:39:

(...) Dat is mijn mening over je manier van antwoorden, (...)



Daar kan ik begrip voor opbrengen. Het nu eenmaal mijn stijl van schrijven hier om iets onder de aandacht te brengen.

En als je op mijn wijze de kop boven het maaiveld uitsteekt, kun je opmerkingen verwachten. Daar is niets mis mee, het zij zo.
Wie uitdeelt moet ook kunnen incasseren.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 18 april 2022 om 00:39:

(...) De hautaine toon die je veelal aanneemt naar mede-posters is daarbij ook niet echt respectvol, maar ok, wellicht zie ik het totaal verkeerd.



Dat die hautaine toon niet respectvol is zie je inderdaad totaal verkeerd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 april 2022 om 23:13:

Geen enkele TD heeft ooit geen missers of geen fouten gemaakt, Overmars was by far de beste ooit. Een td die een positieve balans onder de streep heeft zijn al schaars, een foutloze bestaat niet en dat zal nooit veranderen ook niet.



Het helpt natuurlijk ook wel een beetje dat Ajax zwemt (althans, deed) in het geld. Ik blijf erbij, de persoon die we allemaal moeten bedanken is De Boer, want het is dankzij zijn 4 titels op rij dat Ajax plots geld met hopen had. Dan is het ook iets makkelijker werken als TD, want we moeten ook zo eerlijk zijn dat zijn voorgangers telkens de vinger op de knip moesten houden en amper geld te besteden hadden.

Tuurlijk heeft Overmars niet alleen maar fouten begaan, maar de toekomst ziet er nu echt wel inktzwart uit en daar is hij toch wel de grootste verantwoordelijke voor. Als je de selectie bekijkt, dan moet ik bijna huilen voor aankomend seizoen. Je moet 1-2 keepers halen, je raakt Gravenberch, Mazraoui, Onana, Brobbey en Tagliafico kwijt. Tadic en Blind zijn verleden tijd, die zakken nu al week na week door de ondergrens en dat gaat niet beter worden. In de aanval heb je straks enkel nog Haller als enigste optie en je zit met een gigantische hoeveelheid dood gewicht in je selectie. Aan uitgaande transfers gaat Ajax enkel wisselgeld verdienen deze zomer, tenzij je Anthony laat gaan (maar dan zit je weer met een gat in je selectie).

Alvarez en Martinez was een leuk experiment, maar laat ons eerlijk zijn, daar gaan we de oorlog niet mee winnen. Timber is zowat het voetballen verleerd en Schuurs gaat het ook niet redden.

Op JA heb ik geen zicht, dus geen idee of daar nog volk gaat doorstromen. Aangezien amper spelers speelkansen in het eerste krijgen, vermoed ik dat de spoeling daar ook redelijk dun is.

Dit is toch ook de verantwoordelijkheid van Overmars? Of ligt dat dan weer aan externe factoren?

 

+1/-0

Dat je deze niet wint kan overigens ook wel een voordeel zijn voor het landskampioenschap. Psv zegt dat hun seizoen al geslaagd is, wij hebben nog niks. Misschien geeft het nét ff dat zetje dat nodig is...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 april 2022 om 22:53:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 17 april 2022 om 22:04:

Wie zit er nu op "het pluche" en zorgt / zorgen ervoor dat het niet loopt bij Ajax? (...)



Dat is vast op te zoeken. Namen doen er niet zo toe. Het gaat om hen die verantwoordelijk zijn voor hetgeen wij op het veld zien.

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 17 april 2022 om 22:04:

(...) Vind het ook wat overdreven om te doen alsof het vast staat dat PSV kampioen gaat worden, die kans is echt best klein. Moeten ook nog uit naar Feyenoord bijvoorbeeld.



Feijenoord speelt 3 dagen er voor tegen Marseille.
En kan tevens de positie op de ranglijst dan al veilig hebben gesteld.
Ik verwacht geen 'hulp' meer van andere ploegen.

Ik acht de kans heel klein dat Ajax in de komende wedstrijden 15 punten haalt.



11 punten is voldoende, maar dat wordt zelfs moeilijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 18 april 2022 om 00:17:



Dat heb ik al zo vaak geschreven




Dit vind ik een niet zo best argument. Als het je uitkomt dan telt de regel "dat heb ik al zo vaak geschreven" namelijk niet.

Als het niet in een paar zinnen te omschrijven is dan neem je even de tijd om wat meer regels te typen. Of gebruik de bekende "copy" "paste" uit 1 van de vele eerdere berichten waarin het gemeld is.

 

+1/-0

Terecht verloren ondanks dat ik de 0-2 afkeuren wat mierenneuken vond. Ik bedoel, hoelang in een wedstrijd spoel je de boel dan terug?

Los van dit alles is dit gewoon eigen schuld, de 1-1 om je oren krijgen is nog te overzien, maar nog geen minuut daarna de 2de tegen krijgen? Nee, we moeten hopen dat dit een wake-up call bleek te zijn achteraf. Anders vrees ik met grote vreze dat we straks doodleuk met lege handen staan aan het einde van de weg.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [KNVB Beker - 2021/2022] Finale: PSV - Ajax