Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorronde Europa League 2024/25] Ajax - Panathinaikos

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

De return tegen Panathinaikos staat voor de deur. Vorige week wonnen we met 0-1. De uitgangspositie is daarmee uitstekend.

Bergwijn keert terug in de selectie en gaat mogelijk minuten maken. Ik verwacht hem nog niet in de basis. Traoré schijnt ook nog niet fit genoeg te zijn om te starten. Of Brobbey inmiddels kan starten, is mij niet bekend. Ik hoop het wel, want heb het echt wel gehad met Akpom in de spits.

Bij Panathinaikos keren Schenkeveld en Vilhena terug in de wedstrijdselectie, zoals het zich laat aanzien. Kan goed zijn dat Schenkeveld gaat spelen, want hij is normaliter de aanvoerder. Ik verwacht ditmaal ook Ioannidis vanaf de aftrap. Ze zullen dus in potentie ietsje sterker zijn dan vorige week.

De Griekse competitie is nog niet gestart, dus de wedstrijd tegen Ajax was voor Panathinaikos de laatste wedstrijd. Op basis van hoe ze daar speelden, moet Ajax morgenavond kunnen winnen, ook als ze Schenkeveld erbij hebben en met Ioannidis kunnen starten.

Het zou Farioli's vijfde overwinning uit vijf officiële duels zijn. Daarmee kunnen we hem een goede start bij onze club niet ontzeggen, al moet het spel op den duur nog stukken beter en sprankelender - waarover het in andere topics al veel is gegaan.

Ik hoop dat Farioli zo gaat starten:
Ramaj
Gaaei, Sutalo, Hato, Baas
Henderson, Fitz-Jim, Mannsverk
Berghuis, Brobbey, Godts

Ik verwacht dat Farioli zo gaat starten:
Pasveer
Rensch, Sutalo, Baas, Hato
Henderson, Fitz-Jim, Taylor
Berghuis, Akpom, Forbs

 

+3/-0

Dit was te verwachten, het kakte steeds meer in en er was ook geen enkele drive naar voren meer. Dan roep je zo’n toevalstreffer over jezelf af. Enige is hopen dat wij nu eenzelfde gelukje hebben, anders wordt het een deprimerende avond.

 

+1/-0

De laatste 45 minuten waren weer Steijn-niveau. Gelukkig gewonnen. Zeer grote dip / val in het proces dit.

Dit bericht is gewijzigd op 15 augustus 2024, 23:42:14.

 

+1/-0

Kunnen het verschil niet maken tegen een team als Panathinaikos na 210 minuten voetbal. We scoren ook te weinig, dan roep je een tegentreffer altijd op jezelf af.

Ik vind het voetbal echt niet om aan te zien. Vind er geen klap aan om te kijken...

 

+1/-0

Het gebrek aan scorend vermogen wordt nu echt wel een dingetje. We kunnen wel weer roepen dat het pech was, want je krijgt meerdere goede kansen waarvan er écht wel één moet zitten, maar het heeft geen zin om dat na elke wedstrijd te blijven roepen.

Die ballen moeten er nu wel een keer in.

Ik denk dat het zou helpen om gewoon met Brobbey te gaan spelen vanaf het begin. Die heeft gewoon scorend vermogen, heeft hij vorig seizoen aangetoond. Akpom staat nu al 5 wedstrijden droog - dat kan natuurlijk echt niet, gezien de tegenstanders.

Verder mag Godts die bal er ook wel inknallen in de 85e minuut he. Mijn hemel zeg.

Ik vond de verlenging echt niveau Schubbekutteveen C3. Alle ballen hoog over de zijlijn of tussen middenveld en aanval. Godts kreeg geen enkele bruikbare bal meer. Brobbey welgeteld 1 keer over de grond ingespeeld. Op die manier ga je nooit scoren. Ze hadden nog een uur kunnen doorvoetballen zonder goal.

Nee, Farioli heeft het nog niet helemaal op de rit, laten we maar zeggen.

 

+1/-0

Klopt het echt dat dit de allereerste penaltyserie is die we op Europees niveau winnen? En dan een van de meest bizarre series ooit 😅😅

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 15 augustus 2024 om 23:58:

Klopt het echt dat dit de allereerste penaltyserie is die we op Europees niveau winnen? En dan een van de meest bizarre series ooit 😅😅


Yep. En het is ook een record voor UEFA competities.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 15 augustus 2024 om 23:58:

Klopt het echt dat dit de allereerste penaltyserie is die we op Europees niveau winnen? En dan een van de meest bizarre series ooit 😅😅




Winnen is wat eufemistisch ; laat ik zeggen : we verliezen m niet .. Los van het feit dat de wedstrijd van een armzalig niveau was, blijkt de traptechniek van veel spelers toch zwaar ondermaats..
Dat die keeper van die Grieken er een slapstick van maakt helpt ook een handje ..

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorronde Europa League 2024/25] Ajax - Panathinaikos