Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Voorbereiding op het seizoen 2022-2023

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 juli 2022 om 14:14:

Zodadelijk om 15:00 nog een oefenwedstrijd tegen Shakhtar te zien op ajax.nl en de Ajax app. Er wordt m.i. door Ajax iets te nadrukkelijk gecommuniceerd dat het hier om de reserves gaat wat impliceert dat Schreuder het elftal van gisteren minus afwezigen als zijn basis beschouwd ... Dus zonder Taylor, Kudus of Brobbey en met Alvarez en Klaassen als sterkhouders ...

Opstelling Ajax:

Gorter; Gooijer, Schuurs, Magallán, Baas; Fitz-Jim, Taylor, Kudus; Conceição, Brobbey, Daramy.

Wissels Ajax:

Kremers, Pierie, Milovanovic, Delgado, Ünüvar, Warmerdam, Rasmussen, Hlynsson, Bandé, Hansen.


Wat weten we over Gooijer? Ik heb zijn naam eerder gezien, maar ik ken hem het minste van de opstelling. Van der Sloot en Van Gelderen zijn vertrokken. Ziet men meer potentie in Gooijer?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 juli 2022 om 15:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 juli 2022 om 14:14:

Zodadelijk om 15:00 nog een oefenwedstrijd tegen Shakhtar te zien op ajax.nl en de Ajax app. Er wordt m.i. door Ajax iets te nadrukkelijk gecommuniceerd dat het hier om de reserves gaat wat impliceert dat Schreuder het elftal van gisteren minus afwezigen als zijn basis beschouwd ... Dus zonder Taylor, Kudus of Brobbey en met Alvarez en Klaassen als sterkhouders ...

Opstelling Ajax:

Gorter; Gooijer, Schuurs, Magallán, Baas; Fitz-Jim, Taylor, Kudus; Conceição, Brobbey, Daramy.

Wissels Ajax:

Kremers, Pierie, Milovanovic, Delgado, Ünüvar, Warmerdam, Rasmussen, Hlynsson, Bandé, Hansen.


Wat weten we over Gooijer? Ik heb zijn naam eerder gezien, maar ik ken hem het minste van de opstelling. Van der Sloot en Van Gelderen zijn vertrokken. Ziet men meer potentie in Gooijer?



Ik heb hem niet veel zien spelen. Deze wedstrijd was hij verdedigend goed met inschuiven anticiperen en ruimte in de rug.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Suavimani schreef op 27 juli 2022 om 01:22:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 26 juli 2022 om 22:01:

Beoordeling volledige wedstrijd:

Pasveer 6; Rensch 4, Timber 6, Blind 7, Wijndal 6; Álvarez 5, Berghuis 7, Klaassen 3; Antony 8, Tadic 6, Bergwijn 7.

Invallers:

Fitz-Jim 6, Schuurs 6, Baas 6, Taylor 7, Kudus 8, Conceicao 5, Brobbey 7.



Nou moet je me toch eens uitleggen hoe je tot die 8 voor Antony bent gekomen. Die speelde echt als een natte krant. Om vervolgens de best leuk invallende Conceicao een 5 te geven. Kan ik niet helemaal met elkaar rijmen. Dus benieuwd naar je gedachtengang :)

Je bent overigens wel nog mild voor Rensch ;)



Ik vond dat alle dreiging van Antony en Bergwijn kwam. Met een beetje mazzel had Antony er twee gemaakt. Die had echt geen kind aan zijn tegenstander. Had hij steun gehad van een rechtsback kaliber Mazraoui ipv Rensch, dan zou de schade voor Shakhtar niet te overzien zijn geweest. Doordat Antony telkens vrij kwam op rechts konden Blind en Berghuis met één crosspass de gemankeerde as ontwijken en stond Ajax zo weer aan de zestien van de Oekraïners.

Dat Antony sterallures toont, klopt. Maar het gaat hem allemaal ook zo ontzettend gemakkelijk af. Voor hem is de Eredivisie denk ik echt een speeltuin geworden. Dus ik snap het van zijn kant dat hij baalt dat Ajax niet wil meewerken aan een transfer. Als je echter ziet hoe afhankelijk Ajax is van zijn vleugelaanvallers, dan snap ik ook dat Ajax een gigantisch bedrag vraagt voor de Braziliaan.

Het doet mij denken aan de zomer van 2013 met Eriksen. Daar werd ook over geklaagd dat het een hele goede voetballer was, maar nog met te weinig rendement. Tijdens de voorbereiding was Eriksen zoveel beter dan de rest dat we ons aan het verheugen waren op een topseizoen van de Deen met cijfers die alle criticasters zou doen verstommen. Echter werd aan hem getrokken door het buitenland en op het laatst werd hij toch nog verkocht.

 

+2/-0

Eerste helft was goed muv kansen verzilveren. Kudus is niet geschikt om in de spits te spelen en ook eigenlijk niet op 10. Op die posities moet je instinctief weten waar het doel is terwijl Kudus instinctief het gebied tussen de cornervlaggen weet te vinden. Daramy had vorige week in actie moeten komen, op de WK atletiek in de VS welteverstaan. Kan alleen maar rennen en niets met een bal. Teveel spelers blinken uit in dongen niet zien en/of het niet uit kunnen voeren. Conceicao bewoog 4-5 keer in positie om weggestoken te worden, maar dan zien ze het gewoon niet of ze kunnen die bal niet geven (iig zelfkennis). Fitz-Jim en Taylor het beste.

Tweede helft totdat het grote wisselen begon was iets minder. Na het wisselen komen er een aantal spelers in het veld die niks bij Ajax te zoeken hebben en vrij ongemotiveerd rondlopen. Ünüvar het beste, de rest matig tot slecht met Hanssen en Bandé als absolute "uitblinkers".

Moet echt gewerkt worden op afwerken. Had echt 10-0 kunnen zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 27 juli 2022 om 17:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Suavimani schreef op 27 juli 2022 om 01:22:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 26 juli 2022 om 22:01:

Beoordeling volledige wedstrijd:

Pasveer 6; Rensch 4, Timber 6, Blind 7, Wijndal 6; Álvarez 5, Berghuis 7, Klaassen 3; Antony 8, Tadic 6, Bergwijn 7.

Invallers:

Fitz-Jim 6, Schuurs 6, Baas 6, Taylor 7, Kudus 8, Conceicao 5, Brobbey 7.



Nou moet je me toch eens uitleggen hoe je tot die 8 voor Antony bent gekomen. Die speelde echt als een natte krant. Om vervolgens de best leuk invallende Conceicao een 5 te geven. Kan ik niet helemaal met elkaar rijmen. Dus benieuwd naar je gedachtengang :)

Je bent overigens wel nog mild voor Rensch ;)



Ik vond dat alle dreiging van Antony en Bergwijn kwam. Met een beetje mazzel had Antony er twee gemaakt. Die had echt geen kind aan zijn tegenstander. Had hij steun gehad van een rechtsback kaliber Mazraoui ipv Rensch, dan zou de schade voor Shakhtar niet te overzien zijn geweest. Doordat Antony telkens vrij kwam op rechts konden Blind en Berghuis met één crosspass de gemankeerde as ontwijken en stond Ajax zo weer aan de zestien van de Oekraïners.

Dat Antony sterallures toont, klopt. Maar het gaat hem allemaal ook zo ontzettend gemakkelijk af. Voor hem is de Eredivisie denk ik echt een speeltuin geworden.



De Eredivisie een speeltuin geworden, ja - dat is het probleem voor Antony. In zijn hoofd is het een speeltuin, dat zie je ook aan zijn acties en gedrag. Maar eh, 55 wedstrijden - 17 goals en 12 assists als vleugelspeler bij Ajax duidt nog niet op het ontgroeid zijn van de Eredivisie imo. Als hij zo verder gaat wordt het lastig voor hem.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 27 juli 2022, 17:27:26.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 juli 2022 om 17:08:

Eerste helft was goed muv kansen verzilveren. Kudus is niet geschikt om in de spits te spelen en ook eigenlijk niet op 10. Op die posities moet je instinctief weten waar het doel is terwijl Kudus instinctief het gebied tussen de cornervlaggen weet te vinden. Daramy had vorige week in actie moeten komen, op de WK atletiek in de VS welteverstaan. Kan alleen maar rennen en niets met een bal. Teveel spelers blinken uit in dongen niet zien en/of het niet uit kunnen voeren. Conceicao bewoog 4-5 keer in positie om weggestoken te worden, maar dan zien ze het gewoon niet of ze kunnen die bal niet geven (iig zelfkennis). Fitz-Jim en Taylor het beste.

Tweede helft totdat het grote wisselen begon was iets minder. Na het wisselen komen er een aantal spelers in het veld die niks bij Ajax te zoeken hebben en vrij ongemotiveerd rondlopen. Ünüvar het beste, de rest matig tot slecht met Hanssen en Bandé als absolute "uitblinkers".

Moet echt gewerkt worden op afwerken. Had echt 10-0 kunnen zijn.


Ik heb enkel de wedstrijd van gisteren gezien, maar ik ben vanaf dag 1 tot de dag van vandaag erover eens dat de spits positie en #10 niet Kudus zijn beste zijn, maar die van controlerende middenvelder.

Van zowel Taylor als Fitz-Jim heb ik hoge verwachtingen. Fijn dat ze dat in jouw beleving vandaag in ieder geval hebben waargemaakt.

In Ajax 1 zal Conceição wel indruk maken, lijkt mij ook. En dat Daramy niet altijd indruk maakt, is inmiddels geen verrassing.

 

+1/-0

Dat betekent:

De enige spelers wie voorlopig het basiselftal van gisteren écht gaan uitdagen zijn:

Taylor
Kudus
Brobbey
Bassey
Misschien Gorter (op termijn)
Fitz-Jim op termijn ook
Conceição natuurlijk wanneer geen Antony op het veld
Verder hebben we ook nog Regeer!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Krantenjongen schreef op 27 juli 2022 om 17:20:

(...) 55 wedstrijden - 17 goals en 12 assists als vleugelspeler bij Ajax duidt nog niet op het ontgroeid zijn van de Eredivisie imo. Als hij zo verder gaat wordt het lastig voor hem.



Ja, zo zie ik het ook. Vooral die laatste zin.

 

+1/-0

Zondag nog een oefenwedstrijd bij Almere City.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 juli 2022 om 16:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 juli 2022 om 15:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 juli 2022 om 14:14:

Zodadelijk om 15:00 nog een oefenwedstrijd tegen Shakhtar te zien op ajax.nl en de Ajax app. Er wordt m.i. door Ajax iets te nadrukkelijk gecommuniceerd dat het hier om de reserves gaat wat impliceert dat Schreuder het elftal van gisteren minus afwezigen als zijn basis beschouwd ... Dus zonder Taylor, Kudus of Brobbey en met Alvarez en Klaassen als sterkhouders ...

Opstelling Ajax:

Gorter; Gooijer, Schuurs, Magallán, Baas; Fitz-Jim, Taylor, Kudus; Conceição, Brobbey, Daramy.

Wissels Ajax:

Kremers, Pierie, Milovanovic, Delgado, Ünüvar, Warmerdam, Rasmussen, Hlynsson, Bandé, Hansen.


Wat weten we over Gooijer? Ik heb zijn naam eerder gezien, maar ik ken hem het minste van de opstelling. Van der Sloot en Van Gelderen zijn vertrokken. Ziet men meer potentie in Gooijer?



Ik heb hem niet veel zien spelen. Deze wedstrijd was hij verdedigend goed met inschuiven anticiperen en ruimte in de rug.


Fijn als Gooijer zich goed gaat ontwikkelen. Na het vertrek van Dest, Mazraoui, Van Gelderen en Van der Sloot kunnen we wel iemand gebruiken op die positie, wie net als de eerste twee namen zich goed ontwikkelt bij ons. Hopelijk kent hij een beter lot bij ons dan de laatste twee namen.

Het zou ook mooi zijn als Milovanovic iets gaat voorstellen. We kunnen zeker wat talent achterin gebruiken!

 

+2/-0

Almere City - Ajax: 1-1 (0-1)


Opstelling Ajax:

Pasveer, Klaiber (46' Fitz-Jim), Schuurs, Bassey (62' Pierie), Baas, Regeer (75' Gooijer), Hlynsson, Ünüvar (83' Warmerdam), Conceicao (75' Hansen), Brobbey (62' Rasmussen), Daramy (62' Bandé)

 

+2/-0

Pffff het was niet best.
We hebben het al veel over miskopen gehad zoals Pierie (4 miljoen) Magallan (9 miljoen) Bandé (9 miljoen) maar wat dachten we van Daramy?

Die komt echt nog geen lantaarnpaal voorbij. Hoe hebben we hier 12 miljoen voor kunnen betalen? Ik schrok echt van zijn basisniveau!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 31 juli 2022 om 17:35:

(...) maar wat dachten we van Daramy?

Die komt echt nog geen lantaarnpaal voorbij. Hoe hebben we hier 12 miljoen voor kunnen betalen? (...)



Overmars weet het antwoord.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 31 juli 2022 om 17:51:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 31 juli 2022 om 17:35:

(...) maar wat dachten we van Daramy?

Die komt echt nog geen lantaarnpaal voorbij. Hoe hebben we hier 12 miljoen voor kunnen betalen? (...)



Overmars weet het antwoord.



Eigenlijk heeft Marc er een zooitje van gemaakt als je kijkt naar Pierie, Magallan, Bandé, Gorter, Schuurs, Daramy, Klaiber, Scherpen, Marin, Promes. En ik zal er nog wel een paar vergeten zijn.

Naast de goede dingen die hij heeft gedaan ook een heel elftal aan miskopen!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 31 juli 2022 om 18:13:

Eigenlijk heeft Marc er een zooitje van gemaakt als je kijkt naar Pierie, Magallan, Bandé, Gorter, Schuurs, Daramy, Klaiber, Scherpen, Marin, Promes. En ik zal er nog wel een paar vergeten zijn. (...)



Zeker weten ... ;)

Maar het is al erg genoeg dat we er zo 10 uit ons hoofd kunnen opnoemen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 31 juli 2022 om 18:57:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 31 juli 2022 om 18:13:

Eigenlijk heeft Marc er een zooitje van gemaakt als je kijkt naar Pierie, Magallan, Bandé, Gorter, Schuurs, Daramy, Klaiber, Scherpen, Marin, Promes. En ik zal er nog wel een paar vergeten zijn. (...)



Zeker weten ... ;)

Maar het is al erg genoeg dat we er zo 10 uit ons hoofd kunnen opnoemen.



Dat kan je bij iedere TD na paar jaar, alleen niet met zo'n rackrecord op de eindbalans en sportief gezien heeft het ook opgeleverd. Daar doen een aantal miskopen niets aan af. Dat is het verschil tussen een goede en slechte TD, niet de miskopen. :P Al wil je die natuurlijk zoveel mogelijk beperken, geen club ontkomt eraan.

 

+3/-0

Tegen Almere trouwens weer een tegengoal uit een kopbal.
Simpelweg omdat ook deze verdediger (Fitz-Jim) lengte te kort kwam.

Het begint wel kwalijke vormen aan te nemen. Elke hoge voorzet is een kans voor de tegenpartij. Iemand die kan koppen, groter dan 1.80m is levensgevaarlijk. Verder hoeft hij niets te kunnen, het kan de slechtste man van het veld zijn.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 31 juli 2022 om 23:05:

Tegen Almere trouwens weer een tegengoal uit een kopbal.
Simpelweg omdat ook deze verdediger (Fitz-Jim) lengte te kort kwam.

Het begint wel kwalijke vormen aan te nemen. Elke hoge voorzet is een kans voor de tegenpartij. Iemand die kan koppen, groter dan 1.80m is levensgevaarlijk. Verder hoeft hij niets te kunnen, het kan de slechtste man van het veld zijn.


En we staan op het punt om Schuurs te verkopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 31 juli 2022 om 23:20:

En we staan op het punt om Schuurs te verkopen.



Die berichten blijven ook vaag. Ik lees ook dat hij niet weg mag.
Hij speelde ook gewoon tegen Almere.

En of Schuurs de 'reddende engel' is?

Lees de wedstrijdcommentaren/-voorbeschouwingen nog maar eens na van vorig seizoen, als de opstelling bekend werd waarbij Schuurs in de basis stond ...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 31 juli 2022 om 23:05:

Tegen Almere trouwens weer een tegengoal uit een kopbal.
Simpelweg omdat ook deze verdediger (Fitz-Jim) lengte te kort kwam.

Het begint wel kwalijke vormen aan te nemen. Elke hoge voorzet is een kans voor de tegenpartij. Iemand die kan koppen, groter dan 1.80m is levensgevaarlijk. Verder hoeft hij niets te kunnen, het kan de slechtste man van het veld zijn.



Geen idee wie er tegenwoordig verantwoordelijk is voor de spelhervattingen, maar diegene mag gelijk ontslagen worden. Veel te veel grote kansen en doelpunten tegen gehad deze voorbereiding omdat er niks van klopt itt voorgaande seizoenen, ook met Martinez van 1,75m. Vandaag ook weer, welke gek bedenkt het om de kleine Fitz-Jim bij één van de grootste, meest kopsterke spelers van de tegenstander te zetten. Fitz-Jim is ingevallen, dus voordat hij er in kwam heeft één of andere pipo van de technische staf met een stapel papieren hem staan te vertellen dat hij exact dit moest doen.

Hoe verzin je het?!?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Voorbereiding op het seizoen 2022-2023