Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Vitesse - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 mei 2022 om 21:14:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 17 mei 2022 om 20:11:

(...) Hier moet kritisch naar gekeken worden, want anders geven we PSV de kans om het gat, dat de laatste jaren geslagen is, in rap tempo te dichten.



Dat gat kan sneller dicht zijn dan we denken.

Sportief is er al nauwelijks verschil. Financieel kan het over twee jaar ook helemaal anders zijn met de nieuwe opzet van de Champions League.
De kampioen van 2023-2024 gaat veel meer verdienen in de Chamions League.
Die slag mag Ajax niet missen. Daarom moet er nu al bewust geïnvesteerd worden om dan niet achter de feiten aan te lopen.



Los hiervan moet er ook wat veranderen aan het beleid. Ik vind het raar dat onze zelfopgeleide talenten het liefst hun contract uitdienen en gratis vertrekken, terwijl bij PSV talenten de club nog een contractverlenging gunnen (Gakpo). Waar gaat het eigenlijk mis? Waarom verlengen gehaalde spelers als Martinez en Alvarez wel hun contract en weigeren zelfopgeleide spelers als Mazraoui en Gravenberch?

Ik ben nu wel heel erg off topic, maar dit zijn wel dingen waar aan gewerkt moet worden. Als PSV een paar klappers maakt en wij niet, is het gat bijna dicht, want we geven ook verdomd veel uit aan salaris van spelers zonder restwaarde (Blind, Tadic)..

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 17 mei 2022 om 21:34:

(...) Leg die Haller maar wat langer vast 26+ goals per seizoen gegarandeerd.



Ik verwacht van niet. Maar 21 goals afgelopen seizoen.

Wellicht dat hij beter presteert met een nieuwe links- en rechtsbuiten en een nieuwe aanvallende middenvelder.

Een operatie aan zijn flipperkastvoeten is ook een optie.

 

+5/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 mei 2022 om 23:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 17 mei 2022 om 21:34:

(...) Leg die Haller maar wat langer vast 26+ goals per seizoen gegarandeerd.



Ik verwacht van niet. Maar 21 goals afgelopen seizoen.

Wellicht dat hij beter presteert met een nieuwe links- en rechtsbuiten en een nieuwe aanvallende middenvelder.

Een operatie aan zijn flipperkastvoeten is ook een optie.


Wat ben jij toch vaak respectloos richting Ajax spelers. Je mag een mening hebben, maar ik als Ajax fan zou zo nooit spreken over onze spelers.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 mei 2022 om 00:20:

Wat ben jij toch vaak respectloos richting Ajax spelers. (...)



Dat vind ik juist vaak van de technische staf en de Ajaxspelers naar mij toe.
Betaal ik een duur kaartje krijg ik zaadpotten voorgeschoteld.

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 mei 2022 om 00:20:

(...) Je mag een mening hebben, maar ik als Ajax fan zou zo nooit spreken over onze spelers.



Als Ajaxfan schrijf ik wat ik er van vind. Ik ga niet toegeven aan de verloedering. Wat anderen daarvan vinden interesseert mij helemaal niets.

Dat anderen die verloedering accepteren is mij een raadsel. Tenzij ze het niet zien.
Maar dan heb ik er ook geen moeite mee. Ieder zijn visie en voorkeur.
Feijenoord, NEC, en dat soort clubjes trekken ook nog steeds supporters.
Niets mis mee, maar ik word er niet enthousiast van.

Dit bericht is gewijzigd op 18 mei 2022, 01:03:06.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 mei 2022 om 00:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 mei 2022 om 23:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 17 mei 2022 om 21:34:

(...) Leg die Haller maar wat langer vast 26+ goals per seizoen gegarandeerd.



Ik verwacht van niet. Maar 21 goals afgelopen seizoen.

Wellicht dat hij beter presteert met een nieuwe links- en rechtsbuiten en een nieuwe aanvallende middenvelder.

Een operatie aan zijn flipperkastvoeten is ook een optie.


Wat ben jij toch vaak respectloos richting Ajax spelers. Je mag een mening hebben, maar ik als Ajax fan zou zo nooit spreken over onze spelers.



Zijn woorden zijn misschien niet netjes, maar hij heeft wel een punt. Haller is eigenlijk geen Ajaxspits. Ja, hij prikt ze erin, maar voetballend brengt hij heel weinig. Ikzelf heb hem vaak verdedigd hier, omdat je een speler de tijd moet gunnen en omdat ik Haller af en toe een bal zag kaatsen etc. Maar dat is niet genoeg. Als je dan Brobbey terughuurt en hem beter in het elftal ziet renderen (voorin is het elftal gevaarlijker met een beweeglijke spits) dan een spits van 20 miljoen, is er toch iets mis met het beleid?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 18 mei 2022 om 10:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 mei 2022 om 00:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 mei 2022 om 23:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 17 mei 2022 om 21:34:

(...) Leg die Haller maar wat langer vast 26+ goals per seizoen gegarandeerd.



Ik verwacht van niet. Maar 21 goals afgelopen seizoen.

Wellicht dat hij beter presteert met een nieuwe links- en rechtsbuiten en een nieuwe aanvallende middenvelder.

Een operatie aan zijn flipperkastvoeten is ook een optie.


Wat ben jij toch vaak respectloos richting Ajax spelers. Je mag een mening hebben, maar ik als Ajax fan zou zo nooit spreken over onze spelers.



Zijn woorden zijn misschien niet netjes, maar hij heeft wel een punt. Haller is eigenlijk geen Ajaxspits. Ja, hij prikt ze erin, maar voetballend brengt hij heel weinig. Ikzelf heb hem vaak verdedigd hier, omdat je een speler de tijd moet gunnen en omdat ik Haller af en toe een bal zag kaatsen etc. Maar dat is niet genoeg. Als je dan Brobbey terughuurt en hem beter in het elftal ziet renderen (voorin is het elftal gevaarlijker met een beweeglijke spits) dan een spits van 20 miljoen, is er toch iets mis met het beleid?



Dat ben ik niet helemaal met je eens. Want als je met 10 eigen mensen wil voetballen op 20 meter van het doel, heb je niet veel aan een beweeglijke spits. Daar wordt het dan alleen maar een grotere spaghetti brei van.

Als je snel circulatie spel wil spelen met veel mensen achter de bal kort voor het doel van de tegenstander wil je juist voetballen met een spits waarvan je altijd weet waar hij staat en zijn maat 48 tegen de bal weet te zetten.

Met Brobbey spel je totaal andere voetbal voorin.

Brobbey rendeert ook niet beter, Haller liep heel lang 1 op 1.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 15 mei 2022 om 21:16:

Een trieste constatering ja. Maar ik weiger me te conformeren aan stromingen die dit allemaal maar (gelaten) accepteren of alles wat krom is recht praten. Ik vind het Ajax onwaardig hoe we de afgelopen maanden door de competitie hebben lopen zwalken. Je kan dan wel wijzen dat we uiteindelijk weinig hebben verloren, beetje kortzichtig gezien het vertoonde spel. Nogmaals Ajax in goede doen had in maart al lang en breed kampioen kunnen zijn.



Na de winterstop nauwelijks punten verloren. In goede doen hadden we dan ook niet meer punten kunnen halen dan dat we nu gedaan hebben. Er waren er namelijk niet meer te verdienen... PSV had gewoon ook een hele goede serie. Dat is spel er niet uit zag was duidelijk, daar ben ik het helemaal mee eens. Dat we uiteindelijk kampioen zijn geworden is dan ook een enorme opluchting. En deze serie heeft echt wel ogen doen openenen bij beleidsbepalers of mensen die over het nieuwe seizoen gaan.
Het was harken, een periode met veel stress tijdens en voor wedstrijden maar de euforie ook steeds super groot was na weer een ontsnapping in de laatste minuten

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

batistuta schreef op 18 mei 2022 om 12:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 15 mei 2022 om 21:16:

Een trieste constatering ja. Maar ik weiger me te conformeren aan stromingen die dit allemaal maar (gelaten) accepteren of alles wat krom is recht praten. Ik vind het Ajax onwaardig hoe we de afgelopen maanden door de competitie hebben lopen zwalken. Je kan dan wel wijzen dat we uiteindelijk weinig hebben verloren, beetje kortzichtig gezien het vertoonde spel. Nogmaals Ajax in goede doen had in maart al lang en breed kampioen kunnen zijn.



Na de winterstop nauwelijks punten verloren. [b)In goede doen hadden we dan ook niet meer punten kunnen halen dan dat we nu gedaan hebben. Er waren er namelijk niet meer te verdienen... PSV had gewoon ook een hele goede serie. Dat is spel er niet uit zag was duidelijk, daar ben ik het helemaal mee eens. Dat we uiteindelijk kampioen zijn geworden is dan ook een enorme opluchting. En deze serie heeft echt wel ogen doen openenen bij beleidsbepalers of mensen die over het nieuwe seizoen gaan.
Het was harken, een periode met veel stress tijdens en voor wedstrijden maar de euforie ook steeds super groot was na weer een ontsnapping in de laatste minuten



In goede doen hadden we Benfica verslagen en hadden we ook de KNVB Beker gepakt. Verder was de ploeg al voor de winterstop niet in goede doen in de competitie (Twente, Utrecht, GAE, Heracles, AZ). Daartegenover stonden natuurlijk de geweldige wedstrijden in de CL. Maar toen al had duidelijk moeten zijn dat de ploeg enorm veel moeite had tegen tegen ploegen die zich massaal terugtrekken en dat het ons weleens prijzen kon kosten. Toegegeven, Brobbey werd gehaald in de winterstop, maar verder veranderde er weinig, waardoor we bleven aanmodderen..

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 18 mei 2022 om 13:07:

open/sluit de onderstaande quote:

batistuta schreef op 18 mei 2022 om 12:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 15 mei 2022 om 21:16:

Een trieste constatering ja. Maar ik weiger me te conformeren aan stromingen die dit allemaal maar (gelaten) accepteren of alles wat krom is recht praten. Ik vind het Ajax onwaardig hoe we de afgelopen maanden door de competitie hebben lopen zwalken. Je kan dan wel wijzen dat we uiteindelijk weinig hebben verloren, beetje kortzichtig gezien het vertoonde spel. Nogmaals Ajax in goede doen had in maart al lang en breed kampioen kunnen zijn.



Na de winterstop nauwelijks punten verloren. [b)In goede doen hadden we dan ook niet meer punten kunnen halen dan dat we nu gedaan hebben. Er waren er namelijk niet meer te verdienen... PSV had gewoon ook een hele goede serie. Dat is spel er niet uit zag was duidelijk, daar ben ik het helemaal mee eens. Dat we uiteindelijk kampioen zijn geworden is dan ook een enorme opluchting. En deze serie heeft echt wel ogen doen openenen bij beleidsbepalers of mensen die over het nieuwe seizoen gaan.
Het was harken, een periode met veel stress tijdens en voor wedstrijden maar de euforie ook steeds super groot was na weer een ontsnapping in de laatste minuten



In goede doen hadden we Benfica verslagen en hadden we ook de KNVB Beker gepakt. Verder was de ploeg al voor de winterstop niet in goede doen in de competitie (Twente, Utrecht, GAE, Heracles, AZ). Daartegenover stonden natuurlijk de geweldige wedstrijden in de CL. Maar toen al had duidelijk moeten zijn dat de ploeg enorm veel moeite had tegen tegen ploegen die zich massaal terugtrekken en dat het ons weleens prijzen kon kosten. Toegegeven, Brobbey werd gehaald in de winterstop, maar verder veranderde er weinig, waardoor we bleven aanmodderen..



Tegen we Benfica speelden we juist op ons best alleen deden persoonlijke fouten, ook vanaf de bank, ons de das om.

Ajax kan niet beter dan wat we toen zagen. Dit Ajax dan.

 

+1/-0

Dat en het missen van kansen. Er wordt veel te vaak eindeloos gecombineerd (of een poging gedaan tot een combinatie), terwijl er soms iets anders nodig is:een passeeractie of gewoon een keer schieten van buiten de 16. Beide gebeurt mijns inziens véél te weinig. Daarom hebben we veel wedstrijden gezien waarbij Ajax dreigend is,naar niet doorbijt. Te lang dat oeverloze balletje heen en weer. Berghuis, Tadic, Gravenberch en zelfs een Haller hebben toch een meer dan aardig schot in de benen?! Maak er gebruik van!

Superblij met de titel, maar er had inderdaad zeker meer in gezeten dit seizoen.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 18 mei 2022 om 10:48:

(…) Haller is eigenlijk geen Ajaxspits. Ja, hij prikt ze erin, maar voetballend brengt hij heel weinig. Ikzelf heb hem vaak verdedigd hier, omdat je een speler de tijd moet gunnen en omdat ik Haller af en toe een bal zag kaatsen etc. Maar dat is niet genoeg. (…)



Ja, Haller is in een notendop te beschrijven: “het is niet goed genoeg”.

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 18 mei 2022 om 10:48:

(…)

Als je dan Brobbey terughuurt en hem beter in het elftal ziet renderen (voorin is het elftal gevaarlijker met een beweeglijke spits) dan een spits van 20 miljoen, is er toch iets mis met het beleid?



Er was zeker iets mis met het beleid. Maar de grootste verantwoordelijke daar voor is weg.
Wellicht zien anderen het nu anders en handelen daar naar.

En natuurlijk is Ajax gevaarlijker met een beweeglijke spits. Alle topspitsen bij Ajax waren beweeglijk.
En daarnaast technisch balvaardig.

Spitsen als Haller zijn heerlijk te verdedigen.
Hij is statisch, dus voorspelbaar. Hij kan niet passeren, dus voorspelbaar.l
Je hebt ook geen rugdekking nodig, hij komt je toch niet voorbij.
En de verdediger die normaal voor die rugdekking zorgt, kun je nu gebruiken om opkomende middenvelders op te vangen en uit te schakelen. Allemaal in het nadeel van Ajax.

Voor kopgoals hoef je ook niet bang te zijn. Wat zijn die statisitieken?

De beste voorhoedes van Ajax bestonden altijd uit beweeglijke, technisch balvaardige voetballers die met onvoorspelbare en onnavolgbare acties oplossingen creëerden in de mêlée van spelers.

Zij wisten voordeel te halen uit de situatie van het moment en waren niet afhankelijk van de vaste, voorspelbare patronen, het eindeloze getik en het statische circulatievoetbal.

 

+4/-0

En toch scoort Ajax onder leiding van ten Hag 2 seizoenen meer dan 100 doelpunten, in het corona jaar na 25 wedstrijden 68 doelpunten en dit seizoen 98 doelpunten.
Ook de verdedigers van Dordtmund en Sporting lieten zich het kaas van de brood eten door Haller.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 18 mei 2022 om 20:40:


En natuurlijk is Ajax gevaarlijker met een beweeglijke spits. Alle topspitsen bij Ajax waren beweeglijk.
En daarnaast technisch balvaardig.




Maar in de perioden dat Ajax dergelijke topspitsen voortbracht speelden we ook met klassieke buitenspelers die de bal vanaf de achterlijn voorgaven.

En niet met drie spitsen.

De vraag is veel meer of wij een klassieke spits voortbrachten omdat we met klassieke buitenspelers speelden, of dat we dat nu niet meer doen omdat we veel meer combinatievoetbal spelen.

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 18 mei 2022 om 20:40:

Zij wisten voordeel te halen uit de situatie van het moment en waren niet afhankelijk van de vaste, voorspelbare patronen, het eindeloze getik en het statische circulatievoetbal.




Nou dan sla je toch voor het gemak wel wat over.
Ook het klassieke Ajax spel met voorzetten vanaf de achterlijn werd op een gegeven moment voorspelbaar.

Het is niet voor niets dat er een aantal trainers zijn geweest die de links- en rechtsbuiten hebben omgedraaid. Van Gaal begon daar al mee in zijn laatste periode.

Dit hele gedoe elke keer hier over het "typische Ajax voetbal" komt mij steeds meer over als een soort weemoed naar de tijden van De Meer. En dat is ook nog eens een tijd dat Ajax ruim de tijd had om spelpatronen in te slijpen en door te voeren naar de jeugd. Dat kon toen omdat spelers zomaar 4,5,-6 jaar bleven.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 mei 2022, 09:22:07.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 19 mei 2022 om 08:56:

En toch scoort Ajax onder leiding van ten Hag 2 seizoenen meer dan 100 doelpunten, in het corona jaar na 25 wedstrijden 68 doelpunten en dit seizoen 98 doelpunten.
Ook de verdedigers van Dordtmund en Sporting lieten zich het kaas van de brood eten door Haller.



:-)

Dat zijn niet de statistieken waar men hier op zit te wachten denk ik.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 19 mei 2022 om 09:09:

(…)

Ook het klassieke Ajax spel met voorzetten vanaf de achterlijn werd op een gegeven moment voorspelbaar.

Het is niet voor niets dat er een aantal trainers zijn geweest die de links- en rechtsbuiten hebben omgedraaid. (…)



Ik zie het verband niet. Wat wijzigt er in de voorspelbaarheid bij het wisselen van spelers?

En waardoor ontstaat ‘voorspelbaarheid’?
Door gebrek aan kwaliteit! Dé tijdloze oorzaak van de problemen.

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 19 mei 2022 om 09:09:

(…)

Dit hele gedoe elke keer hier over het "typische Ajax voetbal" komt mij steeds meer over als een soort weemoed naar de tijden van De Meer. (…)



Ik vind het bespreken van goed Ajaxvoetbal geen ‘gedoe’.
Dat dat bij een eenling als een soort weemoed naar de tijden van De Meer overkomt, hetzij zo.

En waarom ‘typisch Ajax voetbal’ specifiek moet worden geassocieerd met De Meer kan ik niet plaatsen. Ajax heeft in de afgelopen 122 jaar op diverse velden typisch- en goed Ajaxvoetbal gespeeld.

Onderstaand een simpel voorbeeldje van ‘goed voetbal’ en van een ‘goede spits’, gefilmd in de Arena en niet in De Meer.


forumillustratie


En je ziet, niets geen eindeloos gebrei en combinatievoetbal.

Het is het simpelweg beheersen en op het juiste moment toepassen van basisvaardigheden.

En het zou best eens kunnen zijn dat hier dezelfde schoenmaat als van Haller in het spel is.

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 19 mei 2022 om 09:09:

(…)

En dat is ook nog eens een tijd dat Ajax ruim de tijd had om spelpatronen in te slijpen en door te voeren naar de jeugd. Dat kon toen omdat spelers zomaar 4,5,-6 jaar bleven.



Ik kan me niet voorstellen dat er ooit bij Ajax spelers gespeeld hebben, die 4,5 tot 6 jaar nodig hadden om spelpatronen in geslepen te krijgen.

Dat soort spelers speelt bij mij om de hoek, in een gemaaid weiland.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 19 mei 2022 om 09:12:

(...)

Dat zijn niet de statistieken waar men hier op zit te wachten denk ik.



Dat is ook mijn indruk.

De meeste posters leggen de nadruk op het voetbal dat gespeeld wordt.
Niet de gevolgen ervan, uitgedrukt in cijfers.

Ik lees zelden kritieken op statistische gegevens. Het aantal gemiste kansen komt wel eens ter sprake.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 19 mei 2022 om 20:36:

Door gebrek aan kwaliteit! Dé tijdloze oorzaak van de problemen.  


.. voor Ajax haalbare kwaliteit. 

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 19 mei 2022 om 20:36:
Onderstaand een simpel voorbeeldje van ‘goed voetbal’ en van een ‘goede spits’, gefilmd in de Arena en niet in De Meer.



Mooi filmpje man. Ik zat vlakbij. Ik kan me de wedstrijd ook nog herinneren als gisteren. 

Maar als je het over verfijnde techniek hebt, hebben naar mijn mening Mounier el Hamdaoui en Shota Arveladze meer laten zien dan Zlatan in hun Ajax tijd. 

Nou heeft Zlatan 35 goals in 3 seizoenen gemaakt, is nooit topscorer geweest en is nooit verkozen tot beste speler van de Eredivisie. Dat zijn kwalificaties die jij ook nogal eens te pas en te onpas op Ajax spelers wil plakken. 

Desalniettemin, mooi filmpje. 

Maar dit soort beelden zeggen allemaal niets over kwaliteit als maatstaf. 
Die beelden zijn een momentopname. Tenzij je met 5 andere solo's van Zlatan afkomt (in Ajax) die hij doeltreffend afsloot. 

En even for the record: dit doet niets af aan de kwaliteiten van Ibrahimovic. 
Maar als je deze ene solo inzet als maatstaf voor de 'kenmerkende Ajax kwaliteit' doe je op jouw beurt Zlatan te kort.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 19 mei 2022 om 22:11:

(...)

Nou heeft Zlatan 35 goals in 3 seizoenen gemaakt, is nooit topscorer geweest en is nooit verkozen tot beste speler van de Eredivisie. Dat zijn kwalificaties die jij ook nogal eens te pas en te onpas op Ajax spelers wil plakken. (...)



Dat zijn kwalificaties die ik me niet kan herinneren. Dus graag een verwijzing naar quotes waar dat geschreven is.

Anders moet ik (voor de zoveelste keer) de conclusie trekken dat je maar weer wat verzint.

En wat bovengenoemde statistieken van Ibrahimovic voor toegevoegde waarde hebben is mij niet duidelijk.

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 19 mei 2022 om 22:11:
(...)

Maar dit soort beelden zeggen allemaal niets over kwaliteit als maatstaf.
Die beelden zijn een momentopname. (...)



Dit soort beelden zeggen mijn inziens alles over kwaliteit als maatstaf.

De kwaliteit om op dat moment de juiste afweging te maken, wat op dat moment de juiste oplossing is, en die ook nog eens tot in perfectie uit te voeren.

En zoals ik het zie is er daarna nooit meer een vergelijkbaar moment geweest voor Ibrahimovics, om nog eens diezelfde afweging en uitvoering te herhalen.
En heeft hij de kwaliteit om dat tot op de dag van vandaag juist in te schatten.

En kwaliteit is mijn inziens dé maatstaf. Wat anders?

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 19 mei 2022 om 22:11:

(...)
Maar als je deze ene solo inzet als maatstaf voor de 'kenmerkende Ajax kwaliteit' doe je op jouw beurt Zlatan te kort.



Ik beschrijf heel duidelijk waarom ik deze solo 'inzet'.

Als ik iets anders zou willen aangeven, zoals jij suggereert, zou ik dat schrijven.

Waarom jij iets anders suggereert dan wat ik aangeef is mij niet duidelijk.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Vitesse - Ajax