Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Vitesse - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Zondag 15 mei 2022, 14.30u:

Vitesse - Ajax

 

+1/-0

Nog 4 goals tot de 100.

 

+2/-0

Hoop dat ze nog wel vol voor de 100 goals gaan idd. Maar slechts 17 tegengoals is ook iets om bijzonder trots op te zijn. Had nog minder kunnen zijn als die clown niet zo had staan te klooien.

 

+4/-0

Eerst 4 goals scoren en vervolgens toch verliezen om PSV te stangen, zodat ze echt denken dat ze de titel zijn misgelopen door die ene pingel ;)

 

+4/-0

Deze wedstrijd kan je schriftelijk afdoen.

 

+2/-0

Om des keizers baard, al zou het leuk zijn om de 100 goals aan te tikken. Bij 0 tegengoals ben je schijnbaar ook (historisch gezien) de kampioen met de minste tegengoals.

Al met al leuke dingen, maar het enige dat telt is al binnen. #36

 

+2/-0

Het nieuwe uitshirt zal wel gedragen/gepresenteerd worden.

 

+1/-0

Tijd om wat youngsters in het eerste elftal te droppen en natuurlijk op een mooie manier afscheid te nemen van een aantal spelers (al liggen ze allemaal in de lappenmand). Resultaat doet er weinig toe, al moeten ze wel voor die 100 doelpunten grens gaan natuurlijk, liefst zonder tegendoelpunten.

 

+2/-0

Zou wel mooi zijn als Erik met Ihattaren (en eventueel andere jonge gasten) gaat starten. Wil wel zien hoe ver hij nou is. Laatst nog een hattrick gemaakt bij Jong Ajax, dat zegt toch iets lijkt me.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 12 mei 2022 om 10:41:

Deze wedstrijd kan je schriftelijk afdoen.



Niks daarvan!

Er zijn supporters die hebben betaald voor 34 shows en galavoorstellingen.
Zij zijn dit seizoen al genoeg belazerd en opgelicht.

 

+4/-1

De zoveelste wanprestatie.

 

+4/-0

Een trieste constatering ja. Maar ik weiger me te conformeren aan stromingen die dit allemaal maar (gelaten) accepteren of alles wat krom is recht praten. Ik vind het Ajax onwaardig hoe we de afgelopen maanden door de competitie hebben lopen zwalken. Je kan dan wel wijzen dat we uiteindelijk weinig hebben verloren, beetje kortzichtig gezien het vertoonde spel. Nogmaals Ajax in goede doen had in maart al lang en breed kampioen kunnen zijn.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 15 mei 2022 om 21:16:

Een trieste constatering ja. Maar ik weiger me te conformeren aan stromingen die dit allemaal maar (gelaten) accepteren of alles wat krom is recht praten. Ik vind het Ajax onwaardig hoe we de afgelopen maanden door de competitie hebben lopen zwalken. Je kan dan wel wijzen dat we uiteindelijk weinig hebben verloren, beetje kortzichtig gezien het vertoonde spel. Nogmaals Ajax in goede doen had in maart al lang en breed kampioen kunnen zijn.



Hier sluit ik me bij aan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 15 mei 2022 om 21:16:

Een trieste constatering ja. Maar ik weiger me te conformeren aan stromingen die dit allemaal maar (gelaten) accepteren of alles wat krom is recht praten. Ik vind het Ajax onwaardig hoe we de afgelopen maanden door de competitie hebben lopen zwalken. Je kan dan wel wijzen dat we uiteindelijk weinig hebben verloren, beetje kortzichtig gezien het vertoonde spel. Nogmaals Ajax in goede doen had in maart al lang en breed kampioen kunnen zijn.


Ajax was na de uitschakeling tegen Benfica niet in goede doen, ook Overmarsgate en mutaties op bepalende posities hebben hun weerslag gehad op het spel.
Ondanks dat het spel niet goed was hebben ze toch weerbaarheid getoond en zodoende veel overwinningen behaald met de titel als beloning.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 16 mei 2022 om 11:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 15 mei 2022 om 21:16:

Een trieste constatering ja. Maar ik weiger me te conformeren aan stromingen die dit allemaal maar (gelaten) accepteren of alles wat krom is recht praten. Ik vind het Ajax onwaardig hoe we de afgelopen maanden door de competitie hebben lopen zwalken. Je kan dan wel wijzen dat we uiteindelijk weinig hebben verloren, beetje kortzichtig gezien het vertoonde spel. Nogmaals Ajax in goede doen had in maart al lang en breed kampioen kunnen zijn.


Ajax was na de uitschakeling tegen Benfica niet in goede doen, ook Overmarsgate en mutaties op bepalende posities hebben hun weerslag gehad op het spel.
Ondanks dat het spel niet goed was hebben ze toch weerbaarheid getoond en zodoende veel overwinningen behaald met de titel als beloning.



Ajax was voor de uitschakeling tegen Benfica al niet in goede doen. De ploeg heeft maanden aan lopen kloten, het was allemaal zo nipt dat we tot het einde moesten stressen. Je vergeet te vermelden dat ondanks dat we 12 punten pakken tegen PSV en Feyenoord, we toch met maar 2 punten voorsprong kampioen worden. Waarom? Omdat we het totaal hebben af laten weten tegen de kleintjes. Ploegen die je met het beschikbare materiaal helemaal naar de klote dient te spelen. Grootste voorbeeld is GAE: 2 wedstrijden, 1 punt.

Het verschil tussen de twee seizoenshelften was echt niet normaal.. Waar je RKC en Cambuur met 5-0 en 9-0 oprolt in de eerste seizoenshelft, win je in de 2e seizoenshelft met 2 keer 3-2 in blessuretijd. Willem II hetzelfde; je geeft ze een 5-0 pak slaag en 3 maanden later wordt het heel nipt 1-0 in de laatste 10 minuten. We mogen van geluk spreken dat we toch nog kampioen zijn geworden. Hoe lekker het ook voelt, het was maandenlang niet best.

De trainer had allang moeten ingrijpen. Hoe en wat? Geen idee, dat is zijn taak. Hij had in ieder geval ervoor moeten zorgen dat wij een antwoord hadden op ploegen die zich massaal terugtrekken.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 mei 2022, 20:02:17.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 17 mei 2022 om 18:56:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 16 mei 2022 om 11:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 15 mei 2022 om 21:16:

Een trieste constatering ja. Maar ik weiger me te conformeren aan stromingen die dit allemaal maar (gelaten) accepteren of alles wat krom is recht praten. Ik vind het Ajax onwaardig hoe we de afgelopen maanden door de competitie hebben lopen zwalken. Je kan dan wel wijzen dat we uiteindelijk weinig hebben verloren, beetje kortzichtig gezien het vertoonde spel. Nogmaals Ajax in goede doen had in maart al lang en breed kampioen kunnen zijn.


Ajax was na de uitschakeling tegen Benfica niet in goede doen, ook Overmarsgate en mutaties op bepalende posities hebben hun weerslag gehad op het spel.
Ondanks dat het spel niet goed was hebben ze toch weerbaarheid getoond en zodoende veel overwinningen behaald met de titel als beloning.



Ajax was voor de uitschakeling tegen Benfica al niet in goede doen. De ploeg heeft maanden aan lopen kloten, het was allemaal zo nipt dat we tot het einde moesten stressen. Je vergeet te vermelden dat ondanks dat we 12 punten pakken tegen PSV en Feyenoord, we toch met maar 2 punten voorsprong kampioen worden. Waarom? Omdat we het totaal hebben af laten weten tegen de kleintjes. Ploegen die je met het beschikbare materiaal helemaal naar de klote dient te spelen. Grootste voorbeeld is GAE: 2 wedstrijden, 1 punt.

Het verschil tussen het de twee seizoenshelften was echt niet normaal.. Waar je RKC en Cambuur met 5-0 en 9-0 oprolt in de eerste seizoenshelft, win je in de 2e seizoenshelft met 2 keer 3-2 in blessuretijd. Willem II hetzelfde; je geeft ze een 5-0 pak slaag en 3 maanden later wordt het heel nipt 1-0 in de laatste 10 minuten. We mogen van geluk spreken dat we toch nog kampioen zijn geworden. Hoe lekker het ook voelt, het was maandenlang niet best.

De trainer had allang moeten ingrijpen. Hoe en wat? Geen idee, dat is zijn taak. Hij had in ieder geval ervoor moeten zorgen dat wij een antwoord hadden op ploegen die zich massaal terugtrekken.




Daar schaar ik me achter!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 17 mei 2022 om 19:39:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 17 mei 2022 om 18:56:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 16 mei 2022 om 11:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 15 mei 2022 om 21:16:

Een trieste constatering ja. Maar ik weiger me te conformeren aan stromingen die dit allemaal maar (gelaten) accepteren of alles wat krom is recht praten. Ik vind het Ajax onwaardig hoe we de afgelopen maanden door de competitie hebben lopen zwalken. Je kan dan wel wijzen dat we uiteindelijk weinig hebben verloren, beetje kortzichtig gezien het vertoonde spel. Nogmaals Ajax in goede doen had in maart al lang en breed kampioen kunnen zijn.


Ajax was na de uitschakeling tegen Benfica niet in goede doen, ook Overmarsgate en mutaties op bepalende posities hebben hun weerslag gehad op het spel.
Ondanks dat het spel niet goed was hebben ze toch weerbaarheid getoond en zodoende veel overwinningen behaald met de titel als beloning.



Ajax was voor de uitschakeling tegen Benfica al niet in goede doen. De ploeg heeft maanden aan lopen kloten, het was allemaal zo nipt dat we tot het einde moesten stressen. Je vergeet te vermelden dat ondanks dat we 12 punten pakken tegen PSV en Feyenoord, we toch met maar 2 punten voorsprong kampioen worden. Waarom? Omdat we het totaal hebben af laten weten tegen de kleintjes. Ploegen die je met het beschikbare materiaal helemaal naar de klote dient te spelen. Grootste voorbeeld is GAE: 2 wedstrijden, 1 punt.

Het verschil tussen het de twee seizoenshelften was echt niet normaal.. Waar je RKC en Cambuur met 5-0 en 9-0 oprolt in de eerste seizoenshelft, win je in de 2e seizoenshelft met 2 keer 3-2 in blessuretijd. Willem II hetzelfde; je geeft ze een 5-0 pak slaag en 3 maanden later wordt het heel nipt 1-0 in de laatste 10 minuten. We mogen van geluk spreken dat we toch nog kampioen zijn geworden. Hoe lekker het ook voelt, het was maandenlang niet best.

De trainer had allang moeten ingrijpen. Hoe en wat? Geen idee, dat is zijn taak. Hij had in ieder geval ervoor moeten zorgen dat wij een antwoord hadden op ploegen die zich massaal terugtrekken.




Daar schaar ik me achter!



En om even aan te geven hoe nipt dit kampioenschap eigenlijk is: Ik maakte me wekenlang zorgen om de uitwedstrijden tegen AZ en Vitesse en guess what? Tegen beide ploegen pakken we in de slotminuten een punt (bedankt, Alvarez!) en verspeelt PSV in de slotseconden punten tegen Feyenoord (goede beslissing van de scheids overigens).

Om het kampioenschap zelf ben ik verdomd blij en opgelucht, want een kampioenschap is een kampioenschap. Alleen de manier waarop is Ajax-onwaardig. Hier moet kritisch naar gekeken worden, want anders geven we PSV de kans om het gat, dat de laatste jaren geslagen is, in rap tempo te dichten.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 17 mei 2022 om 20:11:

(...) Hier moet kritisch naar gekeken worden, want anders geven we PSV de kans om het gat, dat de laatste jaren geslagen is, in rap tempo te dichten.



Dat gat kan sneller dicht zijn dan we denken.

Sportief is er al nauwelijks verschil. Financieel kan het over twee jaar ook helemaal anders zijn met de nieuwe opzet van de Champions League.
De kampioen van 2023-2024 gaat veel meer verdienen in de Chamions League.
Die slag mag Ajax niet missen. Daarom moet er nu al bewust geïnvesteerd worden om dan niet achter de feiten aan te lopen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 mei 2022 om 21:14:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 17 mei 2022 om 20:11:

(...) Hier moet kritisch naar gekeken worden, want anders geven we PSV de kans om het gat, dat de laatste jaren geslagen is, in rap tempo te dichten.



Dat gat kan sneller dicht zijn dan we denken.

Sportief is er al nauwelijks verschil. Financieel kan het over twee jaar ook helemaal anders zijn met de nieuwe opzet van de Champions League.
De kampioen van 2023-2024 gaat veel meer verdienen in de Chamions League.
Die slag mag Ajax niet missen. Daarom moet er nu al bewust geïnvesteerd worden om dan niet achter de feiten aan te lopen.



Reden te meer om ons aan te passen aan de situatie en 'gewoon' kampioen te worden.

Leg die Haller maar wat langer vast 26+ goals per seizoen gegarandeerd.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 mei 2022, 22:06:05.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Vitesse - Ajax