open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 17 mei 2022 om 21:14:
open/sluit de onderstaande quote:s0lidus schreef op 17 mei 2022 om 20:11:
(...) Hier moet kritisch naar gekeken worden, want anders geven we PSV de kans om het gat, dat de laatste jaren geslagen is, in rap tempo te dichten.
Dat gat kan sneller dicht zijn dan we denken.
Sportief is er al nauwelijks verschil. Financieel kan het over twee jaar ook helemaal anders zijn met de nieuwe opzet van de Champions League.
De kampioen van 2023-2024 gaat veel meer verdienen in de Chamions League.
Die slag mag Ajax niet missen. Daarom moet er nu al bewust geïnvesteerd worden om dan niet achter de feiten aan te lopen.
Uit: -
Vak: 402
Forumreacties: 16.149
Reg.: 11 juni 2003
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Marek schreef op 17 mei 2022 om 21:34:
(...) Leg die Haller maar wat langer vast 26+ goals per seizoen gegarandeerd.
Forumreacties: 2.464
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 17 mei 2022 om 23:00:
Ik verwacht van niet. Maar 21 goals afgelopen seizoen.
Wellicht dat hij beter presteert met een nieuwe links- en rechtsbuiten en een nieuwe aanvallende middenvelder.
Een operatie aan zijn flipperkastvoeten is ook een optie.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 18 mei 2022 om 00:20:
Wat ben jij toch vaak respectloos richting Ajax spelers. (...)
(...) Je mag een mening hebben, maar ik als Ajax fan zou zo nooit spreken over onze spelers.
Dit bericht is gewijzigd op 18 mei 2022, 01:03:06.
Wellicht dat hij beter presteert met een nieuwe links- en rechtsbuiten en een nieuwe aanvallende middenvelder.
Wat ben jij toch vaak respectloos richting Ajax spelers. Je mag een mening hebben, maar ik als Ajax fan zou zo nooit spreken over onze spelers.
open/sluit de onderstaande quote:s0lidus schreef op 18 mei 2022 om 10:48:
Wat ben jij toch vaak respectloos richting Ajax spelers. Je mag een mening hebben, maar ik als Ajax fan zou zo nooit spreken over onze spelers.
Zijn woorden zijn misschien niet netjes, maar hij heeft wel een punt. Haller is eigenlijk geen Ajaxspits. Ja, hij prikt ze erin, maar voetballend brengt hij heel weinig. Ikzelf heb hem vaak verdedigd hier, omdat je een speler de tijd moet gunnen en omdat ik Haller af en toe een bal zag kaatsen etc. Maar dat is niet genoeg. Als je dan Brobbey terughuurt en hem beter in het elftal ziet renderen (voorin is het elftal gevaarlijker met een beweeglijke spits) dan een spits van 20 miljoen, is er toch iets mis met het beleid?
Uit: Valkenswaard
Vak: -
Forumreacties: 139
Reg.: 13 juni 2001
open/sluit de onderstaande quote:Donpedro schreef op 15 mei 2022 om 21:16:
Een trieste constatering ja. Maar ik weiger me te conformeren aan stromingen die dit allemaal maar (gelaten) accepteren of alles wat krom is recht praten. Ik vind het Ajax onwaardig hoe we de afgelopen maanden door de competitie hebben lopen zwalken. Je kan dan wel wijzen dat we uiteindelijk weinig hebben verloren, beetje kortzichtig gezien het vertoonde spel. Nogmaals Ajax in goede doen had in maart al lang en breed kampioen kunnen zijn.
open/sluit de onderstaande quote:batistuta schreef op 18 mei 2022 om 12:45:
Een trieste constatering ja. Maar ik weiger me te conformeren aan stromingen die dit allemaal maar (gelaten) accepteren of alles wat krom is recht praten. Ik vind het Ajax onwaardig hoe we de afgelopen maanden door de competitie hebben lopen zwalken. Je kan dan wel wijzen dat we uiteindelijk weinig hebben verloren, beetje kortzichtig gezien het vertoonde spel. Nogmaals Ajax in goede doen had in maart al lang en breed kampioen kunnen zijn.
Na de winterstop nauwelijks punten verloren. [b)In goede doen hadden we dan ook niet meer punten kunnen halen dan dat we nu gedaan hebben. Er waren er namelijk niet meer te verdienen... PSV had gewoon ook een hele goede serie. Dat is spel er niet uit zag was duidelijk, daar ben ik het helemaal mee eens. Dat we uiteindelijk kampioen zijn geworden is dan ook een enorme opluchting. En deze serie heeft echt wel ogen doen openenen bij beleidsbepalers of mensen die over het nieuwe seizoen gaan.
Het was harken, een periode met veel stress tijdens en voor wedstrijden maar de euforie ook steeds super groot was na weer een ontsnapping in de laatste minuten
Uit: Back in the room.....
Vak: 122
Forumreacties: 11.166
Reg.: 10 juli 2002
open/sluit de onderstaande quote:s0lidus schreef op 18 mei 2022 om 13:07:
open/sluit de onderstaande quote:batistuta schreef op 18 mei 2022 om 12:45:
Na de winterstop nauwelijks punten verloren. [b)In goede doen hadden we dan ook niet meer punten kunnen halen dan dat we nu gedaan hebben. Er waren er namelijk niet meer te verdienen... PSV had gewoon ook een hele goede serie. Dat is spel er niet uit zag was duidelijk, daar ben ik het helemaal mee eens. Dat we uiteindelijk kampioen zijn geworden is dan ook een enorme opluchting. En deze serie heeft echt wel ogen doen openenen bij beleidsbepalers of mensen die over het nieuwe seizoen gaan.
Het was harken, een periode met veel stress tijdens en voor wedstrijden maar de euforie ook steeds super groot was na weer een ontsnapping in de laatste minuten
In goede doen hadden we Benfica verslagen en hadden we ook de KNVB Beker gepakt. Verder was de ploeg al voor de winterstop niet in goede doen in de competitie (Twente, Utrecht, GAE, Heracles, AZ). Daartegenover stonden natuurlijk de geweldige wedstrijden in de CL. Maar toen al had duidelijk moeten zijn dat de ploeg enorm veel moeite had tegen tegen ploegen die zich massaal terugtrekken en dat het ons weleens prijzen kon kosten. Toegegeven, Brobbey werd gehaald in de winterstop, maar verder veranderde er weinig, waardoor we bleven aanmodderen..
AjaciedKevin
Fan van Ajax
Uit: Ergens in Noord-Brabant
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 288
Reg.: 4 februari 2014
Dat en het missen van kansen. Er wordt veel te vaak eindeloos gecombineerd (of een poging gedaan tot een combinatie), terwijl er soms iets anders nodig is:een passeeractie of gewoon een keer schieten van buiten de 16. Beide gebeurt mijns inziens véél te weinig. Daarom hebben we veel wedstrijden gezien waarbij Ajax dreigend is,naar niet doorbijt. Te lang dat oeverloze balletje heen en weer. Berghuis, Tadic, Gravenberch en zelfs een Haller hebben toch een meer dan aardig schot in de benen?! Maak er gebruik van!
Superblij met de titel, maar er had inderdaad zeker meer in gezeten dit seizoen.
(…) Haller is eigenlijk geen Ajaxspits. Ja, hij prikt ze erin, maar voetballend brengt hij heel weinig. Ikzelf heb hem vaak verdedigd hier, omdat je een speler de tijd moet gunnen en omdat ik Haller af en toe een bal zag kaatsen etc. Maar dat is niet genoeg. (…)
(…)
Als je dan Brobbey terughuurt en hem beter in het elftal ziet renderen (voorin is het elftal gevaarlijker met een beweeglijke spits) dan een spits van 20 miljoen, is er toch iets mis met het beleid?
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.198
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 18 mei 2022 om 20:40:
En natuurlijk is Ajax gevaarlijker met een beweeglijke spits. Alle topspitsen bij Ajax waren beweeglijk.
En daarnaast technisch balvaardig.
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 18 mei 2022 om 20:40:
Zij wisten voordeel te halen uit de situatie van het moment en waren niet afhankelijk van de vaste, voorspelbare patronen, het eindeloze getik en het statische circulatievoetbal.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 mei 2022, 09:22:07.
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 19 mei 2022 om 08:56:
En toch scoort Ajax onder leiding van ten Hag 2 seizoenen meer dan 100 doelpunten, in het corona jaar na 25 wedstrijden 68 doelpunten en dit seizoen 98 doelpunten.
Ook de verdedigers van Dordtmund en Sporting lieten zich het kaas van de brood eten door Haller.
open/sluit de onderstaande quote:Marek schreef op 19 mei 2022 om 09:09:
(…)
Ook het klassieke Ajax spel met voorzetten vanaf de achterlijn werd op een gegeven moment voorspelbaar.
Het is niet voor niets dat er een aantal trainers zijn geweest die de links- en rechtsbuiten hebben omgedraaid. (…)
(…)
Dit hele gedoe elke keer hier over het "typische Ajax voetbal" komt mij steeds meer over als een soort weemoed naar de tijden van De Meer. (…)
(…)
En dat is ook nog eens een tijd dat Ajax ruim de tijd had om spelpatronen in te slijpen en door te voeren naar de jeugd. Dat kon toen omdat spelers zomaar 4,5,-6 jaar bleven.
open/sluit de onderstaande quote:Marek schreef op 19 mei 2022 om 09:12:
(...)
Dat zijn niet de statistieken waar men hier op zit te wachten denk ik.
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 19 mei 2022 om 20:36:
Door gebrek aan kwaliteit! Dé tijdloze oorzaak van de problemen.
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 19 mei 2022 om 20:36:
Onderstaand een simpel voorbeeldje van ‘goed voetbal’ en van een ‘goede spits’, gefilmd in de Arena en niet in De Meer.
open/sluit de onderstaande quote:Marek schreef op 19 mei 2022 om 22:11:
(...)
Nou heeft Zlatan 35 goals in 3 seizoenen gemaakt, is nooit topscorer geweest en is nooit verkozen tot beste speler van de Eredivisie. Dat zijn kwalificaties die jij ook nogal eens te pas en te onpas op Ajax spelers wil plakken. (...)
(...)
Maar dit soort beelden zeggen allemaal niets over kwaliteit als maatstaf.
Die beelden zijn een momentopname. (...)
(...)
Maar als je deze ene solo inzet als maatstaf voor de 'kenmerkende Ajax kwaliteit' doe je op jouw beurt Zlatan te kort.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Vitesse - Ajax