Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Ajax - RKC Waalwijk

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zondag 6 maart 2022, 16.45u:

Ajax - RKC Waalwijk

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 06 maart 2022 om 18:07:

Waar zijn ze in godsnaam mee bezig?... Wat een simpele overwinning had moeten worden met 2-0 bij rust ga je zo lopen weggeven.....manman



Tegen AZ was het niet goed, maar ze kwamen niet in de problemen en lieten toch zien revanche te willen op zichzelf. Daar was vandaag geen sprake van. Gewoon weer de houding van het komt vanzelf goed. Het is slechts RKC. Ja leuk.. we hebben net Willem II en GAE gezien en toen ging het ook heel moeizaam. Dat zou toch een les moeten zijn.

Ik heb geen idee of het hele Overmars gebeuren een rol speelt in dit geheel. Het is wel opmerkelijk dat ze minder gemotiveerd spelen. Daar was eerder onder Ten Hag toch zelden sprake van.

 

+1/-0

Prima goal van Haller (2-0) en dito actie voorafgaand.

 

+2/-0

Wat een lamlendige instelling van de hele ploeg. Veel spelers onder de maat, maar jongens wát is er aan de hand met die Rensch? Die doet écht alles fout. Is geen schim meer van z’n debuutjaar!

 

+1/-0

Pfff...je komt gewoon goed weg hier.
Het mag nooit gebeuren om een 2-0 voorsprong thuis weg te geven.
Je wordt afgestraft door met z'n allen te gaan aanvallen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 06 maart 2022 om 19:36:

(...) Je wordt afgestraft door met z'n allen te gaan aanvallen.



Nee, je wordt afgestraft omdat je de goals niet maakt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 06 maart 2022 om 20:03:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 06 maart 2022 om 19:36:

(...) Je wordt afgestraft door met z'n allen te gaan aanvallen.



Nee, je wordt afgestraft omdat je de goals niet maakt.



Op basis van de samenvatting zou ik het ook zo formuleren. Je had bij rust al 4 of 5 doelpunten gemaakt moeten hebben. Twee uitermate zwakke momenten (mede door de afwezigheid van Timber?) brengen je dan in de problemen. Maar alsnog had je er nog 3 kunnen/moeten maken. Rare wedstrijd. Eerste 2 goals waren prachtig ook.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 06 maart 2022 om 20:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 06 maart 2022 om 20:03:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 06 maart 2022 om 19:36:

(...) Je wordt afgestraft door met z'n allen te gaan aanvallen.



Nee, je wordt afgestraft omdat je de goals niet maakt.



Op basis van de samenvatting zou ik het ook zo formuleren. Je had bij rust al 4 of 5 doelpunten gemaakt moeten hebben. Twee uitermate zwakke momenten (mede door de afwezigheid van Timber?) brengen je dan in de problemen. Maar alsnog had je er nog 3 kunnen/moeten maken. Rare wedstrijd. Eerste 2 goals waren prachtig ook.



Die goals die we tegenkrijgen heeft puur te maken met gemakzucht, te lui om om te schakelen. Een hele kwalijke zaak.

 

+2/-0

Ik vond Alvarez er ook weer slecht uitzien bij die tegengoals. Hij is er om aanvallen tegen te houden en niet om aanvallend zich te onderscheiden. Als je weet dat Mazraoui en Timber ontbreken dan ben jij het slot op de deur.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 07 maart 2022 om 09:52:

Ik vond Alvarez er ook weer slecht uitzien bij die tegengoals. Hij is er om aanvallen tegen te houden en niet om aanvallend zich te onderscheiden. Als je weet dat Mazraoui en Timber ontbreken dan ben jij het slot op de deur.



Misschien zat hij in de put vanwege de rellen in Mexico? Niet niets natuurlijk....

Voor mij is het vooral instelling. Het is al jaren aan de gang dat ze dit soort potjes gewoon labbekakkerig ingaan....na die 2-0 wordt er gewoon niet meer omgeschakeld, pure gemakzucht.

Ook Alvarez denkt: 'het zal wel.'

Als dan Timber er niet is om te herstellen en RKC maakt de twee kansen die ze krijgen meteen af....dan staat het 2-2 en moet je hard aanzetten terwijl je donderdag nog gespeeld hebt.

Wat een ontzettende amateurs. Echt waar....ik heb hier geen woorden voor. En dan zul je zien dat de ballen er weer eens telkens net niet ingaan, wat in eerste instantie ook aan de hand was.


Deze keer heb je dan eindelijk eens die mazzel dat er nog een oliedomme penalty volgt...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 06 maart 2022 om 20:03:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 06 maart 2022 om 19:36:

(...) Je wordt afgestraft door met z'n allen te gaan aanvallen.



Nee, je wordt afgestraft omdat je de goals niet maakt.


Je staat 2-0 voor en bij beide tegendoelpunten staat iedereen behalve Onana op de helft van de tegenstander.
Tuurlijk moet je de wedstrijd al eerder in het slot gooien door de kansen te benutten, maar deze goals mag je nooit zo weggeven.

 

+1/-0

Als Tadic die penalty had gemist, was ik de rest van mijn leven boos geweest op Blind, Ten Hag en Tadic.

Blind nu ook als rechtsback. Zolang hij maar speelt... grapje zeker.

Ik hoop dat wanneer we een nieuw seizoen beginnen zonder Ten Hag, dat dit ook zonder Blind is.

En Onana... misschien inmiddels toch niet beter dan Pasveer.

Ik kon maar twee namen invullen in de top 3 beste spelers en ik kies altijd 3 (wanneer ik iets invul, wat vaak niet zo is). Berghuis en Haller waren de enige twee wie prima speelden gisteren wat mij betreft. Dit was echt kansloos slecht. Als Ajax dit niet won, dan was ik echt goed over de zeik. Nu ben ik dat slechts 80 procent; anders 1600%.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 07 maart 2022 om 13:09:

Als Tadic die penalty had gemist, was ik de rest van mijn leven boos geweest op Blind, Ten Hag en Tadic.

Blind nu ook als rechtsback. Zolang hij maar speelt... grapje zeker.

Ik hoop dat wanneer we een nieuw seizoen beginnen zonder Ten Hag, dat dit ook zonder Blind is.

En Onana... misschien inmiddels toch niet beter dan Pasveer.

Ik kon maar twee namen invullen in de top 3 beste spelers en ik kies altijd 3 (wanneer ik iets invul, wat vaak niet zo is). Berghuis en Haller waren de enige twee wie prima speelden gisteren wat mij betreft. Dit was echt kansloos slecht. Als Ajax dit niet won, dan was ik echt goed over de zeik. Nu ben ik dat slechts 80 procent; anders 1600%.



Ik onderschrijf jouw gevoel.

Na die 2-2 was ik boos, teleurgesteld, machteloos en echt super verbaasd.

 

+1/-0

Waarom had Tadic geen blauw-gele aanvoerdersband om?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Topola schreef op 07 maart 2022 om 16:49:

Waarom had Tadic geen blauw-gele aanvoerdersband om?



Omdat hij die al op donderdag tegen AZ had gedragen.

Ben jij voor PSV of Feyenoord? :)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 07 maart 2022 om 12:41:

Je staat 2-0 voor en bij beide tegendoelpunten staat iedereen behalve Onana op de helft van de tegenstander. (...)



Bij beide tegendoelpunten zijn duidelijk Rensch, Schuurs en Alvarez in beeld op de eigen helft.
Bij de 2-2 is ook Alvarez duidelijk op eigen helft te zien en zie je Tadic achter Van de Venne aansjokken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 07 maart 2022 om 16:46:

(...) Na die 2-2 was ik boos, teleurgesteld, machteloos en echt super verbaasd.



Dat laatste begrijp ik niet.

Uit jouw posts (in het algemeen) maak ik op dat je een goed beeld hebt van wat er speelt. Hoe kun je dan verbaasd zijn? Of verrast zijn?

En volgens mij weet jij net zo goed als ik (en anderen) dat er nog meer van dit soort wedstrijden gaan komen.
Het is na "Twente uit" een terugkerend patroon dat niet eindigt na "RKS thuis".

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 maart 2022 om 21:49:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 07 maart 2022 om 16:46:

(...) Na die 2-2 was ik boos, teleurgesteld, machteloos en echt super verbaasd.



Dat laatste begrijp ik niet.

Uit jouw posts (in het algemeen) maak ik op dat je een goed beeld hebt van wat er speelt. Hoe kun je dan verbaasd zijn? Of verrast zijn?

En volgens mij weet jij net zo goed als ik (en anderen) dat er nog meer van dit soort wedstrijden gaan komen.
Het is na "Twente uit" een terugkerend patroon dat niet eindigt na "RKS thuis".



Toch was ik wel extra teleurgesteld en extra verbaasd. Niet omdat ze de tegenstander onderschatten maar wel vanwege het feit dat er zulke grote gaten achterin lagen als de bal werd verloren.
Dat had ik dit seizoen eigenlijk niet echt meer gezien, dat was eerder zo in het seizoen 2019/2020 waardoor toen AZ bij kon blijven. Daarna verbeterde dat sterk.

Bij die twee goals van RKC had ik echt de kolere in....gewoon verdommen om om te schakelen. Ongelooflijk.

Ja, dat er iets fout zit in deze selectie / technische staf was mij idd al langer duidelijk.

 

+1/-0

Ik begrijp die commotie van die calimero's niet over die strafschop. Wouters zoekt contact en niet andersom. Als je dat niet inziet dan ben je aardig bijziend.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Ajax - RKC Waalwijk