Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » (Champions League 2021-2022) Ajax - Borussia Dortmund

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Dinsdag 19 oktober - 21:00

Ajax - Borussia Dortmund

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 16 oktober 2021, 16:06:57.

 

+1/-0

Ziet ernaar uit dat Dortmund in principe op bijna volle sterkte gaat komen als ik zo deze wedstrijd selectie zie.

Haaland is in ieder geval terug.

https://www.vi.nl/wedstrijden/2021/10/16/duitsland/bundesliga/borussia-dortmund-vs-fsv-mainz-05link

 

+1/-0

Als ze zoveel ruimte blijven weggeven in de omschakeling zal Dortmund daar sowieso van profiteren. Ik denk dat Dortmund beide wedstrijden gaat winnen. Nou vind ik de verdediging van Dortmund ook niet geweldig dus daar liggen wel kansen.

 

+2/-0

Om Dortmund te verslaan moet het in ieder geval een stuk beter dan tegen Heerenveen. Waar met name Klaassen en Kudus tegen vielen in de passing. Te slordig met het opzetten van kansen, maar meegenomen dat beidde niet veel gespeeld hebben. Het viel ook op hoe vaak Haller met de bal zat te ruziën. Het leek wel als hij hard werd aangespeeld een paar keer struikelde over zijn eigen voeten. Behoorlijk statisch soms. Enfin, hoop dat Ten Hag Berghuis weer op 10 zet. En Antony is er ook weer bij toch?

 

+2/-0

Klaassen was inderdaad d r a m a. En Kudus is veel te zelfzuchtig, hij gaat bijvoorbeeld blind schieten bij overtalsituaties.
Zijn allebei nog geen basisspelers, mede ook omdat concurrenten Antony en Berghuis het erg goed doen.

Speel je in de eerste iets 'vaster' in de eindfase sta je met rust op 0-4. Dinsdag kunnen we ons dat niet veroorloven.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 17 oktober 2021 om 11:58:

(...) En Kudus is veel te zelfzuchtig, hij gaat bijvoorbeeld blind schieten bij overtalsituaties. (...)



Wat is daar mis mee?!

Waarom zou je een bal niet in de goal schieten als daar gelegenheid voor is,
i.p.v. eindeloos rondtikken totdat iemand hem op de doellijn binnenloopt?

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 17 oktober 2021 om 11:58:

(...) Speel je in de eerste iets 'vaster' in de eindfase sta je met rust op 0-4. (...)



Dit komt steeds terug in de analyses na afloop. Het missen van de kansen.
Dat is een kwaliteisprobleem en is niet zo maar opgelost.

 

+2/-0

Kudus komt vooral dom over. Hij maakt te vaak de verkeerde keuze. Vlak voor de verdediging lopen dribbelen bijvoorbeeld. Direct balverlies en een mogelijkheid voor Heerenveen.

Nou heeft hij weinig speeltijd gehad, mede door zijn blessureleed. Maar hij doet ook niks met de kansen die hij krijgt. Toen hij werd aangetrokken was de hoop er een beetje dat hij samen met Gravenberch en Klaassen een middenveld zou vormen. De trieste conclusie is dat een beperkte speler als Alvarez het gewoon beter doet. Ondanks al zijn beperkingen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 17 oktober 2021 om 13:00:

Kudus komt vooral dom over. Hij maakt te vaak de verkeerde keuze. (...)



Dat doen er veel meer. Hij is niet de enige.

 

+1/-0

Toch wel de tweede club van Duitsland naar mijn mening, ondanks dat ze vorig seizoen derde werden. Mooie test dus. Kunnen ook mooie wedstrijden worden. Ik hoop wel dat de verdediging heel goed staat en dat Haaland geen kant op kan, anders kan het nog een lange avond worden met Haaland's kanonschoten op opa Pasveer.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 17 oktober 2021 om 11:58:

Klaassen was inderdaad d r a m a. En Kudus is veel te zelfzuchtig, hij gaat bijvoorbeeld blind schieten bij overtalsituaties.
Zijn allebei nog geen basisspelers, mede ook omdat concurrenten Antony en Berghuis het erg goed doen.

Speel je in de eerste iets 'vaster' in de eindfase sta je met rust op 0-4. Dinsdag kunnen we ons dat niet veroorloven.



Valt me ook op.

Sowieso waren Kudus en Klaassen beiden heel erg matig. Ik zou tegen Dortmund dan ook voor de Sporting opstelling kiezen.

-------Berghuis(10)-----
Gravenbergh --Alvarez


Kudus, Klaassen op de bank. Laat ze maar scherp invallen indien nodig...
Verdienen geen basisplaats.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 17 oktober 2021 om 16:52:

(...) Ik hoop wel dat de verdediging heel goed staat (...)



Ik hoop dat onze aanval goed staat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 17 oktober 2021 om 11:58:

Klaassen was inderdaad d r a m a. En Kudus is veel te zelfzuchtig, hij gaat bijvoorbeeld blind schieten bij overtalsituaties.
Zijn allebei nog geen basisspelers, mede ook omdat concurrenten Antony en Berghuis het erg goed doen.

Speel je in de eerste iets 'vaster' in de eindfase sta je met rust op 0-4. Dinsdag kunnen we ons dat niet veroorloven.



Liam@ welke 11 zou 'jij' tegen Dortmund opstellen?

 

+1/-0

Erg benieuwd naar deze pot.
Ik vind het momenteel moeilijk Ajax te schalen naar Europese begrippen.
Ik zie en hoor ook in de media veel vergelijkingen met 2019 maar dat vind ik echt onzin.
Deze selectie is zeker breder, heeft kwaliteit maar is in dat opzicht wel heel vlak.
Ik mis een beetje de krenten in de pap, kwaliteit wat er op een goeie dag echt bovenuit steekt en net dat verschil maakt in zulke wedstrijden.
Ziyech als hij het op zijn heupen had, Frenkie, de Ligt en ook Onana.
Blind en Tadic die toen echt op de toppen van hun kunnen zaten en nu zeker wel wat procentjes ingeleverd hebben.
Ik zal het een hele prestatie vinden als we van Dortmund winnen maar heb er toch een behoorlijk hard hoofd in.
Ik laat me uiteraard graag verassen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 17 oktober 2021 om 22:50:

(...) Blind en Tadic die toen echt op de toppen van hun kunnen zaten en nu zeker wel wat procentjes ingeleverd hebben. (...)



Veel meer dan een paar procentjes.

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 17 oktober 2021 om 22:50:

(...) Ik zal het een hele prestatie vinden als we van Dortmund winnen maar heb er toch een behoorlijk hard hoofd in. (...)



Wat is er zo bijzonder aan Dortmund, Haaland buiten beschouwing latend?

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 oktober 2021 om 23:03:

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 17 oktober 2021 om 22:50:

(...) Blind en Tadic die toen echt op de toppen van hun kunnen zaten en nu zeker wel wat procentjes ingeleverd hebben. (...)



Veel meer dan een paar procentjes.

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 17 oktober 2021 om 22:50:

(...) Ik zal het een hele prestatie vinden als we van Dortmund winnen maar heb er toch een behoorlijk hard hoofd in. (...)



Wat is er zo bijzonder aan Dortmund, Haaland buiten beschouwing latend?



Bellingham is wel een talentje. En overall is het gewoon een goede, sterke ploeg.

Denk dat we achterin zowel letterlijk als figuurlijk tekort komen. 1-2.

 

+1/-0

Ik heb erg weinig vertrouwen in onze doelman, Onana heeft laatste jaren zoveel punten gepakt voor ons en dat zie ik Pasveer simpelweg niet doen. Nu kan je zeggen dat we pas weinig tegendoelpunten hebben gehad, maar daar waren de tegenstanders dan ook wel naar. We gaan de 0 niet houden ,zeker gezien ook de snelheid van Malen en Haaland en onze niet al te snelle verdediging. Gelijkspel zou top zijn imo ,maar laat me graag nog eens verrassen, dat is Ajax meerdere malen al gelukt in Europa dus why not? B)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 17 oktober 2021 om 23:24:

(...) En overall is het gewoon een goede, sterke ploeg. (...)



Door welke ploeg is Dortmund recent aangepakt zoals ze door Ajax aangepakt gaan worden?

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 18 oktober 2021 om 00:08:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 17 oktober 2021 om 23:24:

(...) En overall is het gewoon een goede, sterke ploeg. (...)



Door welke ploeg is Dortmund recent aangepakt zoals ze door Ajax aangepakt gaan worden?



Gladbach Leverkusen en Hoffenheim kwamen in de buurt B)

 

+1/-0

Vooraf dacht ik dat Sporting de moeilijkste tegenstander voor Ajax zou worden, maar dat werd een veegpartij.
Denk dat we tegen Dortmund meer aan voetballen toekomen omdat ze meer ruimte weg zullen geven.
Als je zorgt dat de ballen niet bij Haaland komen dan win je deze wedstrijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 17 oktober 2021 om 13:00:

Kudus komt vooral dom over. Hij maakt te vaak de verkeerde keuze. Vlak voor de verdediging lopen dribbelen bijvoorbeeld. Direct balverlies en een mogelijkheid voor Heerenveen.

Nou heeft hij weinig speeltijd gehad, mede door zijn blessureleed. Maar hij doet ook niks met de kansen die hij krijgt. Toen hij werd aangetrokken was de hoop er een beetje dat hij samen met Gravenberch en Klaassen een middenveld zou vormen. De trieste conclusie is dat een beperkte speler als Alvarez het gewoon beter doet. Ondanks al zijn beperkingen.



Tegelijkertijd mooie conclusie waar Alvarez en Martinez in beginsel veel kritiek over zich heen kregen. Deels terecht maar door ontwikkeling bijna niet meer weg te denken zijn. Ze hebben het goed gedaan.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » (Champions League 2021-2022) Ajax - Borussia Dortmund