Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Johan Cruijff Schaal - 2021/2022] Ajax - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

We hebben veel te weinig gedaan op de transfermarkt. Ik hoop dat we er gewoon dik af gaan met 3-0 ofzo, zodat de nodige versterkingen misschien gehaald worden. Beter die schaal verliezen dan het kampioenschap en niet overwinteren in de CL...

 

+2/-0

PSV moest eerder pieken dan Ajax, wij zijn nog in de voorbereiding terwijl PSV knokt voor plaatsing CL.
zij zitten in een goede flow en wij zijn nog niet optimaal wedstrijd fit maar wij hebben nog steeds meer kwaliteit op het veld.
Dus het zal er om spannen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Freakshow schreef op 06 augustus 2021 om 23:19:

We hebben veel te weinig gedaan op de transfermarkt. Ik hoop dat we er gewoon dik af gaan met 3-0 ofzo, zodat de nodige versterkingen misschien gehaald worden. Beter die schaal verliezen dan het kampioenschap en niet overwinteren in de CL...



De nodige versterkingen nog wel, maar wat moet er dan specifiek bijkomen dan? ik ben daar erg benieuwd naar.
Er is vooralsnog geen key-speler vetrokken van het team wat vorig jaar met een straatlengte voorsprong kampioen werd.
We hebben allemaal een mening over Haller maar wat je er ook van vind het is waanzin om een speler die een halfjaar geleden 22 miljoen heeft gekocht daar nu een vervanger voor te halen.
Zolang Neres niet verkocht is hoef je ook geen andere aanvaller te halen, want dan is Neres afgeschreven, die zal met de komst van Berghuis en Anthony die beter is al veel minder gaan spelen.
Met de doorbraak vorig seizoen van Timber en Rensch zijn we achterin op elke positie dubbel bezet.
Het enigste waar je over na zal kunnen denken in mijn optiek is een echte creatieve aanvallende middenvelder.

Ajax heeft een financieel zwaar jaar achter de rug, zelfs het aankomend jaar is wat dat betreft nog onzeker, ik snap het wel dat er nu niet met geld word gesmeten zolang er niks verkocht word.
Eerst maak is kijken wat er nog gaat gebeuren kwa uitgaande transfer en anders de kaarten op de borst houden, dan is er altijd nog ruimte om in de winterstop nog wat te doen.
Ik vind sowieso dat er bij Ajax ook altijd ruimte in de selectie moet zijn voor eigen jeugd spelers, vorig jaar zijn er toch ook weer 3 definitief doorgebroken en nu doen er ook weer een paar leuk mee.

 

+2/-0

Ziyech kwam ook alleen maar naar Ajax omdat het niet lekker ging in Augustus. Overmars en co dachten toen nog dat ze hem niet nodig hadden (wat een inschattingsfout was).

Ben benieuwd wat er vanavond gaat gebeuren en hoe Ajax uiteindelijk in september aan de start komt. Gaan ze toch nog iemand halen?

Inmiddels is PSG bezig om die CL maar te kopen door Ramos, Wijnaldum, Hakimi en misschien nog Messi erbij te halen.
Te bizar voor woorden. Kun je voorstellen dat ze straks Messi ook hebben en Neymar en Mpabbe en Dimaria en dat ze niet de CL winnen. Bizar.

 

+3/-0

Goedemiddag ik ben terug na een half jaar schorsing. Waarom is me nog altijd niet duidelijk. Op mails wordt namelijk totaal niet gereageerd.

Ik heb er vertrouwen in vanavond. Hoewel PSV een vele betere indruk maakt dan vorig seizoen, zie ik Ajax vanavond wel winnen met 3-2. Heb alleen zorgen over de spits positie. Haller vind ik nog altijd niet echt de Ajax spits die het zou moeten zijn. De statistieken zijn best wel goed, maar toch zie ik ook nog veel fout gaan bij hem. En hij is te statisch.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 07 augustus 2021 om 17:17:

(...) Heb alleen zorgen over de spits positie. Haller vind ik nog altijd niet echt de Ajax spits die het zou moeten zijn. (...)



Ik heb ook zorgen over Overmars & Co. Zij halen dit soort spelers binnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 07 augustus 2021 om 17:05:

(...) Kun je voorstellen dat ze straks Messi ook hebben en Neymar en Mpabbe en Dimaria en dat ze niet de CL winnen. (...)



Dat kan ik me heel goed voorstellen.
Daar hoop ik ook op.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 07 augustus 2021 om 17:05:

Ziyech kwam ook alleen maar naar Ajax omdat het niet lekker ging in Augustus. Overmars en co dachten toen nog dat ze hem niet nodig hadden (wat een inschattingsfout was).

Ben benieuwd wat er vanavond gaat gebeuren en hoe Ajax uiteindelijk in september aan de start komt. Gaan ze toch nog iemand halen?

Inmiddels is PSG bezig om die CL maar te kopen door Ramos, Wijnaldum, Hakimi en misschien nog Messi erbij te halen.
Te bizar voor woorden. Kun je voorstellen dat ze straks Messi ook hebben en Neymar en Mpabbe en Dimaria en dat ze niet de CL winnen. Bizar.



Ik zou er niet eens raar van op kijken nee. Vraag me af of het ook daadwerkelijk een team is en niet elf eenlingen die alleen voor zichzelf spelen. Een beetje hetzelfde als bij Real Madrid dat na de CL-winst in 2002 helemaal doorsloeg met het aantrekken van topspelers en dat in de prestaties uiteindelijk ook te zien was.

 

+1/-0

Blijft bizar dat zelfs niemand van Psv appelleerde voor buitenspel en het dan toch net is. VAR zal nooit wennen.

Jammer, speel je best aardig maar laat je 2 x veel te makkelijk een goal toe, Pasveer mi te vroeg op zn gat ook

Dit bericht is gewijzigd op 7 augustus 2021, 20:37:16.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 07 augustus 2021 om 14:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Freakshow schreef op 06 augustus 2021 om 23:19:

We hebben veel te weinig gedaan op de transfermarkt. Ik hoop dat we er gewoon dik af gaan met 3-0 ofzo, zodat de nodige versterkingen misschien gehaald worden. Beter die schaal verliezen dan het kampioenschap en niet overwinteren in de CL...



De nodige versterkingen nog wel, maar wat moet er dan specifiek bijkomen dan? ik ben daar erg benieuwd naar.
Er is vooralsnog geen key-speler vetrokken van het team wat vorig jaar met een straatlengte voorsprong kampioen werd.
We hebben allemaal een mening over Haller maar wat je er ook van vind het is waanzin om een speler die een halfjaar geleden 22 miljoen heeft gekocht daar nu een vervanger voor te halen.
Zolang Neres niet verkocht is hoef je ook geen andere aanvaller te halen, want dan is Neres afgeschreven, die zal met de komst van Berghuis en Anthony die beter is al veel minder gaan spelen.
Met de doorbraak vorig seizoen van Timber en Rensch zijn we achterin op elke positie dubbel bezet.
Het enigste waar je over na zal kunnen denken in mijn optiek is een echte creatieve aanvallende middenvelder.

Ajax heeft een financieel zwaar jaar achter de rug, zelfs het aankomend jaar is wat dat betreft nog onzeker, ik snap het wel dat er nu niet met geld word gesmeten zolang er niks verkocht word.
Eerst maak is kijken wat er nog gaat gebeuren kwa uitgaande transfer en anders de kaarten op de borst houden, dan is er altijd nog ruimte om in de winterstop nog wat te doen.
Ik vind sowieso dat er bij Ajax ook altijd ruimte in de selectie moet zijn voor eigen jeugd spelers, vorig jaar zijn er toch ook weer 3 definitief doorgebroken en nu doen er ook weer een paar leuk mee.



Snap je me inmiddels?

 

+1/-0

Wat een wanvertoning, op alle fronten. Aan de bal mag je veel en lijkt het soms aardig, maar je wordt kinderlijk te kijk gezet. Organisatorisch (met en zonder bal) is het erg matig, zo niet slecht.

Ipv aanvallers heeft Ajax behoefte aan een keeper, verdediger en middenvelder.

Raar dat die ippon op Tadic niet nog eens bekeken is.
Tagliafico moet niet in dit soort situaties komen. Ondanks alle ervaring blijft ie ze opzoeken, en dan kun je rood krijgen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 7 augustus 2021, 20:55:31.

 

+1/-0

Kuipers is het al kwijt sinds de 2e minuut. Gelukkig is dit zijn laatste wedstrijd dit seizoen, hebben we er geen last meer van.

 

+2/-0

Je merkt wel dat Ajax net uit de voorbereidingsfase komt en dat PSV al een paar belangrijke wedstrijden heeft gehad.

 

+1/-0

Echt iedereen wist dat het gevaar lag bij de snelheid van de aanval van PSV, en met name Madueke, en het gebrek aan snelheid bij onze spelers met verdedigende taken. Iedereen behalve ten Hag dan toch ...

Zo veel supporters willen dat spelers langer blijven, maar dat hoeft niet altijd een voordeel te zijn. Op een gegeven moment worden spelers langzamer en meer geplaagd door blessures. Dat moment moet je voor zijn door ofwel tijdig door te selecteren en niet te blijven hangen in prestaties uit het verleden of door andere spelers te halen die de gebreken bij de key players compenseren. Bij Ajax gebeurd geen van beide en dan wordt je geklopt op efficiëntie door een fysiek sterker en sneller PSV. Voetballend gezien vind ik ons nog steeds de betere, maar het probleem in de Eredivisie is dat sterk en snel ervoor zorgt dat je de meeste wedstrijden gewoon simpel wint omdat de rest er helemaal niks van kan. Je moet als topclub in 2021 spelers hebben die én voetballend superieur zijn én die fysiek mee kunnen met de tegenstander. Ik vind ons voetbal in vergelijking met 2018/19 weer terug zakken naar het voetbal uit de jaren 90 waarbij fysieke gesteldheid nog niet zo belangrijk was.

 

+1/-0

Hebben Martinez en Tagliafico soms afgesproken dat ze vandaag alleen met hun verkeerde been mogen spelen? Als je dan toch een rode kaart gaat pakken, doe dat dan bij zo'n moment, niet op de helft van de tegenstander. Is die gast stoned ofzo?

 

+1/-0

Zo slecht is dit nog niet. Dit is 1 van de beste wedstrijden tussen 2 ploegen uit de Eredivisie in jaren.
Ajax gaat gewoon 2x in de fout en Madueke straft het fantastisch af. Wat een heerlijke speler is dat toch. In tegenstelling tot de spelers van Ajax voorin heeft hij wel een individuele actie en snelheid wat hij kan combineren met zijn techniek.

Tagliafico gaat voorafgaand aan die goal gewoon in de fout. En Martinez doet vervolgens ook niks. Bij de tweede goal greep Martinez weer niet in. Je gaat mij niet wijsmaken dat Blind daar zo zou achteruitlopen. Gewoon ingrijpen.. de aanvaller forceren om er langs te gaan (als dat dan lukt is het zijn verdienste). Pasveer ook als een zak aardappelen naar de hoek..

Nico ook weer veel te veel risico in de duels. Het ging een paar keer goed en op het laatst volkomen mis en dan benadeel je voor de zoveelste keer je ploeg.

Wat Ajax betreft vinden ze elkaar regelmatig tussen de linies. En ze zitten er net zoals PSV vaak kort op. Ze hebben veel ballen teruggewonnen op het middenveld. Alleen houden ze de bal voorin niet lang vast en spelen ze de kansen niet optimaal uit. En je hebt een beetje geluk nodig. Met Tadic net buitenspel (afgekeurde goal). Berghuis kopbal eindigt op de lat. Klaassen kopbal net over.

Ik vind Haller er echt totaal niet tussen passen. Hij kan zich niet redden met zijn beperkte techniek in de kleine ruimte. Hij kan niet de bal vasthouden en heeft geen diepte/snelheid.

Verder zou ik er niet te veel conclusies uit trekken. PSV heeft al meerdere belangrijke potjes gespeeld en nog was het gelijkwaardig. Tot het moment dat je de 0-2 weggeeft en rood pakt.

 

+2/-0

Het ligt aan Ajax (Tactisch) zelf en niet aan de scheids. 2x man laten lopen omdat we:
a) Niet keihard (lees fair) ingrijpen op middenveld na slordig balverlies.
b) Blind er op alle fronten wordt uitgelopen.
c) Martinez te ver af verdedigt.

Er moet echt iemand op dat middenveld die de gaten dicht loopt en Blind kan ondersteunen. Dat gaat echt niet meer. Nu als linksback, dat kan al tig jaar niet meer
Daarnaast creëren we voor in veel te weinig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 07 augustus 2021 om 20:57:

Hebben Martinez en Tagliafico soms afgesproken dat ze vandaag alleen met hun verkeerde been mogen spelen? Als je dan toch een rode kaart gaat pakken, doe dat dan bij zo'n moment, niet op de helft van de tegenstander. Is die gast stoned ofzo?



En als je dan toch rood wilt pakken doe het dan als je Madueke afstopt waardoor je én direct gevaar afstopt én de belangrijkste speler van PSV wellicht een blessure oploopt. Hier heb je in geen enkel opzicht iets aan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 04 augustus 2021 om 21:07:

Pffff al dat geneuzel over PSV dat "zo goed" is begonnen tegen een hemeltergend slecht Galatasaray en een Midtjylland dat een half elftal mist door corona.

Zaterdag gaan we gewoon winnen.



Mwah.

Verder eigenlijk volledig tegen de verhouding in dat we voorstaan. Maar kan er niet om klagen, Ajax gooit hun eigen ruiten in. Hoe kan Noni zoveel vrijheid krijgen?

 

+1/-1

Opmerkelijk dat Klaassen is gewisseld. Blijkbaar niet zo onomstreden als ik dacht.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Johan Cruijff Schaal - 2021/2022] Ajax - PSV