Uit: -
Vak: 402
Forumreacties: 16.149
Reg.: 11 juni 2003
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Ajax-Maccabi Tel-Aviv FC: -
open/sluit de onderstaande quote:
Vak: -
Forumreacties: 3.743
Reg.: 8 augustus 2001
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 04 augustus 2021 om 21:36:
(...) Als Ajax de JC schaal niet wint, maar de dubbel aan het eind van het seizoen, ga je dan nog zeggen dat er koppen moeten rollen want de kloof tussen Ajax en de rest van Nederland is niet groot genoeg? (...)
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.346
Reg.: 22 februari 2001
DashboardLight
Fan van PSV
Forumreacties: 4
Reg.: 5 augustus 2021
open/sluit de onderstaande quote:DonVito schreef op 02 augustus 2021 om 17:47:
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 01 augustus 2021 om 18:03:
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 01 augustus 2021 om 16:36:
Wordt waarschijnlijk een veredeld oefenpotje tegen PSV 2
Het is een prijs vernoemd naar de de grootste Nederlandse voetballer ooit, grootste Ajacied ooit, de grootste voetbalvisionair ooit en één van de grootste voetballers ooit.
Niks geen veredeld oefenpotje, die schaal moet gewonnen worden. De sterkst mogelijke opstelling en spelen alsof het de finale van de CL is. Iedereen die dat niet kan of wil heeft niks bij Ajax te zoeken.
Als Schmidt dat systeem er nu wel ingeslepen krijgt hebben we een enorm probleem want ons middenveld is retetraag met spelers als Klaassen, Blind en Alvarez. Was tegen Red Bull al te zien dat we snelheid missen.
Juist, de Nederlandse supercup die de naam draagt van Johan Cruijff is gewoon een hoofdprijs.
Wie er speelt bij PSV is mij een rotzorg, wel heeft Schmidt vorig jaar niks gewonnen. En Tevens heeft PSV heel lang niet iets gewonnen.
Laatste prijs 2018!
Laatste beker was 2012!
En laatste supercup, 2016....
Kortom, dikke prijzen droogte daar..
( eigenlijk zijn 8e landstitel, covidjaar)
Forumreacties: 3.654
Reg.: 10 juli 2003
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 05 augustus 2021 om 09:36:
(...) Ik vrees dat Ajax geen tempootjes hoger kan schakelen als een wedstrijd daar om vraagt. (...)
De tijd is inmiddels aangebroken om kritisch te zijn, ondanks dat het een oefenwedstrijd was.
Haller vond ik gister heel erg matig. Matig in zijn duels, matig in zijn dreiging.
Als hij zo speelt zoals gister dan is dit Ajax onwaardig.
Wat mij verder ook opvalt is dat het aanvallende spel ook gewoon heel matig is. Leuk die 4-0, maar qua combinatievoetbal, voorzetten en de spits bedienen was Ajax weer onvoldoende.
Al jaren vind ik dat Ajax ondermaats presteert in het bedienen van de spits. Dolberg werd nauwelijks bediend in een wedstrijd en hetzelfde zie ik nu bij Haller.
Haller is een speler die in 2 dingen goed is als hij in vorm is. Je kan hem als kapstok gebruiken of als afmaker en hij heeft het ook in zich om bliksemafleider te zijn zodat andere spelers ruimte krijgen.
Zo zou ik Haller gebruiken. Hij is geen Van Basten, Zlatan of Suarez. Hij is duidelijk beperkter. And so be it.
De kunst is wel dat aangezien Ajax veel geld voor hem heeft neergelegd dat hij op de beste manier wordt gebruikt.
En ik vind dit heel erg tegenvallen.
Wat bij Ajax al een aantal jaren ontbreekt zijn de continue voorzetten van de zijkant, 10 voorzetten van links per wedstrijd,
10 per rechts. Het gaat meestal over de grond. Maar nu heb je een spits als Haller en dan moet je hem ook gaan bedienen.
Ik heb het idee dat Ten Hag hier ook in tekort schiet of het zijn de spelers die het gewoon niet goed genoeg doen.
Buitenspelers bij Ajax horen in staat te zijn om minstens 5 ballen per wedstrijd voor de goal te gooien op maat voor de spits.
Zo werden Kanu, Kluivert etc jarenlang bediend.
In de Tadic variant heeft het natuurlijk nauwelijks zin om voorzetten te geven op hem van de zijkant en Ziyech en Neres deden dit dan ook bijna nooit, ze speelden tadic in de voeten, of Donny die dan in de 16 kwam. Dit werkte als een tierelier.
Met de Haller variant moet er echt slimmer gespeeld worden en hij moet die ballen krijgen. Anders heb je gewoon heel weinig aan hem. Maar laten we niet vergeten dat een technisch, snelle en slimme spits als Dolberg ook verzoop bij Ajax.
Voorlopige conclusie:
Haller speelde een onvoldoende tegen Leeds en was heel erg matig.
Verder was het hele aanvallende spel heel erg matig.
De 1-0 en de 3-0 waren geen aanvallen met combinaties en de 2-0 was tof doorgelopen door Schuurs maar wederom geen aanval door de aanval. Plus een beetje lucky dat hij hem terugkreeg. Hoogstaand was het technisch niet. Wel gedurfd en mooie run van Perr.
De 4-0 was dit wel.
Berghuis, Haller, Tadic vond ik niet echt denderend en als je zo speelt ga je weer niet verassen in de CL.
Ik ben dan ook benieuwd naar zaterdag. Iedereen wil dat Ajax wint, ik ook.
Anderzijds, als ze weggespeeld worden door PSV kan dit misschien ook de ogen gaan openen dat er meer kwaliteit bij moet en dat Ten Hag misschien ook met een andere tactiek moet gaan spelen. Bv 4-3-3 met een rechtsbeninge op rechts en linksbenig op links.
Want dan komt er veel meer aanvoer in de 16 voor de spits en de 10.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 6 augustus 2021, 13:19:03.
Forumreacties: 3.296
Reg.: 14 december 2005
Man van de Wedstrijd Ajax-Maccabi Tel-Aviv FC: Kian Fitz-Jim
Ten Hag heeft een systeem gekozen en daar houdt hij aan vast. De spelers die dat systeem uit konden voeren zijn er niet meer? Dan moet de rest zich maar aanpassen. Het zijn andere type spelers? Dan moet de spelers zich maar aanpassen.
Niet moeilijk om te bedenken dat het niet zo werkt in het voetbal. De spelersgroep bepaald het systeem, maar ten Hag blijft stug doorgaan met hetzelfde systeem hopend dat het vaak genoeg goed valt door individuele klasse. Was vorig seizoen ook al zo, maar door de steeds minder wordende hoeveelheid kwaliteit binnen de selectie begint het steeds meer op te vallen. Voetballend superieure spelers worden vervangen door harde werkers als Alvarez, Klaassen en Haller.
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 05 augustus 2021 om 17:55:
Ten Hag heeft een systeem gekozen en daar houdt hij aan vast. De spelers die dat systeem uit konden voeren zijn er niet meer? Dan moet de rest zich maar aanpassen. Het zijn andere type spelers? Dan moet de spelers zich maar aanpassen.
Niet moeilijk om te bedenken dat het niet zo werkt in het voetbal. De spelersgroep bepaald het systeem, maar ten Hag blijft stug doorgaan met hetzelfde systeem hopend dat het vaak genoeg goed valt door individuele klasse. Was vorig seizoen ook al zo, maar door de steeds minder wordende hoeveelheid kwaliteit binnen de selectie begint het steeds meer op te vallen. Voetballend superieure spelers worden vervangen door harde werkers als Alvarez, Klaassen en Haller.
open/sluit de onderstaande quote:DonVito schreef op 05 augustus 2021 om 14:19:
De tijd is inmiddels aangebroken om kritisch te zijn (...)
(...) Al jaren vind ik dat Ajax ondermaats presteert in het bedienen van de spits. (...)
(...) Wat bij Ajax al een aantal jaren ontbreekt zijn de continue voorzetten van de zijkant (...)
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 05 augustus 2021 om 21:02:
De tijd is inmiddels aangebroken om kritisch te zijn (...)
Ah, ben je eindelijk tot inzicht gekomen. Fijn!
Ik had er ook wel vertrouwen in dat dit een keer zou gebeuren.
Wat ik niet begrijp is dat je eerder meerdere malen afgeeft op personen die ook kritisch zijn, terwijl je zelf ook costateert dat er al jaren zaken mis zijn die het spel niet ten goede komen:
(...) Al jaren vind ik dat Ajax ondermaats presteert in het bedienen van de spits. (...)
(...) Wat bij Ajax al een aantal jaren ontbreekt zijn de continue voorzetten van de zijkant (...)
open/sluit de onderstaande quote:T-Bag schreef op 03 augustus 2021 om 22:13:
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 03 augustus 2021 om 21:57:
Als dat zo is ...
Hoe is het mogelijk dat Ajax, met al de middelen die voorhanden zijn, het zover heeft laten komen?
Hoe kan een onoverbrugbaar geachte voorsprong op de concurrent, overbrugbaar zijn geworden?
Hoe kan het dat de verantwoordelijken nog steeds in functie zijn?
Bij elk resultaat, anders dan winst op PSV, zijn deze vragen zaterdagavond aan de orde.
Serieus Koen, je draaft echt door nu. Beetje over the top dit
Uit: Limoges (Fr)
Forumreacties: 318
Reg.: 27 juli 2011
Voor mijn gevoel kan alleen PSV iets verliezen deze wedstrijd. Als wij niet winnen, dan heeft de media al twee weken lopen roepen dat PSV verder is omdat ze er al moesten staan voor de voorrondes CL, en dat wij nog niet eens alle basisspelers tot onze beschikking hebben. Maar winnen wij, dan is het frisse PSV dus niks ingelopen op het superieure Ajax van vorig jaar.
Hier kan echt een mooie eerste dreun uitgedeeld worden, ik heb er iig erg veel zin in!
open/sluit de onderstaande quote:Calavaro schreef op 06 augustus 2021 om 18:34:
Voor mijn gevoel kan alleen PSV iets verliezen deze wedstrijd. Als wij niet winnen, dan heeft de media al twee weken lopen roepen dat PSV verder is omdat ze er al moesten staan voor de voorrondes CL, en dat wij nog niet eens alle basisspelers tot onze beschikking hebben. Maar winnen wij, dan is het frisse PSV dus niks ingelopen op het superieure Ajax van vorig jaar.
Hier kan echt een mooie eerste dreun uitgedeeld worden, ik heb er iig erg veel zin in!
Uit: Limoges (Fr)
Forumreacties: 318
Reg.: 27 juli 2011
open/sluit de onderstaande quote:DonVito schreef op 06 augustus 2021 om 18:38:
Superieur in de eindstand en prijzen.
Onderling: 2-2, 1-1 en 2-1 bekerwinst valt reuze mee.
Ajax heeft in de competitie niet gewonnen van Eindhoven.
(...) Hier kan echt een mooie eerste dreun uitgedeeld worden (...)
Forumreacties: 2.880
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 06 augustus 2021 om 20:44:
(...) Hier kan echt een mooie eerste dreun uitgedeeld worden (...)
Ja, hier hoop ik ook op. Dat het zelfvertrouwen, het idee dat ze gegroeid zijn, meteen weer wordt weg gevaagd. Beide beentjes weer op de grond brengen en ze weer een seizoen achter de feiten aan laten lopen.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 06 augustus 2021 om 21:10:
Ik gok op een matige 1-0 voor Ajax. Monsieur Haller maakt hem in de blessuretijd.
Forumreacties: 2.880
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 06 augustus 2021 om 21:25:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 06 augustus 2021 om 21:10:
Ik gok op een matige 1-0 voor Ajax. Monsieur Haller maakt hem in de blessuretijd.
Tegen PSV slecht spelen en winnen? Ook goed.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Johan Cruijff Schaal - 2021/2022] Ajax - PSV