Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Johan Cruijff Schaal - 2021/2022] Ajax - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Zaterdag 7 augustus 2021, 20.00u:

Ajax - PSV

 

+1/-0

Wordt waarschijnlijk een veredeld oefenpotje tegen PSV 2, dat natuurlijk andere prioriteiten heeft in de dagen voor en na de JC-schaal.

Aankoop
Rensch - Timber - Martinez - Tagliafico
Klaassen - Blind - Gravenberch
Berghuis - Tadic - Neres

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 01 augustus 2021 om 16:36:

Wordt waarschijnlijk een veredeld oefenpotje tegen PSV 2



Het is een prijs vernoemd naar de de grootste Nederlandse voetballer ooit, grootste Ajacied ooit, de grootste voetbalvisionair ooit en één van de grootste voetballers ooit.

Niks geen veredeld oefenpotje, die schaal moet gewonnen worden. De sterkst mogelijke opstelling en spelen alsof het de finale van de CL is. Iedereen die dat niet kan of wil heeft niks bij Ajax te zoeken.

Als Schmidt dat systeem er nu wel ingeslepen krijgt hebben we een enorm probleem want ons middenveld is retetraag met spelers als Klaassen, Blind en Alvarez. Was tegen Red Bull al te zien dat we snelheid missen.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 01 augustus 2021 om 18:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 01 augustus 2021 om 16:36:

Wordt waarschijnlijk een veredeld oefenpotje tegen PSV 2



Het is een prijs vernoemd naar de de grootste Nederlandse voetballer ooit, grootste Ajacied ooit, de grootste voetbalvisionair ooit en één van de grootste voetballers ooit.

Niks geen veredeld oefenpotje, die schaal moet gewonnen worden. De sterkst mogelijke opstelling en spelen alsof het de finale van de CL is. Iedereen die dat niet kan of wil heeft niks bij Ajax te zoeken.

Als Schmidt dat systeem er nu wel ingeslepen krijgt hebben we een enorm probleem want ons middenveld is retetraag met spelers als Klaassen, Blind en Alvarez. Was tegen Red Bull al te zien dat we snelheid missen.




Juist, de Nederlandse supercup die de naam draagt van Johan Cruijff is gewoon een hoofdprijs.

Wie er speelt bij PSV is mij een rotzorg, wel heeft Schmidt vorig jaar niks gewonnen. En Tevens heeft PSV heel lang niet iets gewonnen.
Laatste prijs 2018!
Laatste beker was 2012!
En laatste supercup, 2016....


Kortom, dikke prijzen droogte daar..

Mooi als Ten Hag weer zijn volgende pakt en Daley Blind er weer eentje bij schrijft.

Daley gaat dit jaar voor zijn 3e supercup, 7e landstitel en 3e KNVB beker...

( eigenlijk zijn 8e landstitel, covidjaar)

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 01 augustus 2021 om 18:03:

(...) De sterkst mogelijke opstelling en spelen alsof het de finale van de CL is. Iedereen die dat niet kan of wil heeft niks bij Ajax te zoeken. (...)



Juist. Vooral de laatste zin.

 

+1/-0

Eerlijk is eerlijk, Schmidt heeft het nu aardig op de rit. Nu ook weer 3-0 voor. Wel benieuwd hoe Ajax voor de dag komt as zaterdag. We gaan dit seizoen denk ik niet weer met een enorm verschil in punten kampioen worden. Het gaat spannend worden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 03 augustus 2021 om 20:47:

(...) Wel benieuwd hoe Ajax voor de dag komt as zaterdag. (...)



Wat dat betreft is het goed dat PSV het vanavond al beslist.
Dan kunnen ze de wedstrijd van zaterdag serieus nemen en weet Ajax waar het aan toe is.

Maar ik neem aan dat ze nu ook al beseffen dat er nog heel wat moet gebeuren.

 

+1/-0

Ik denk dat Psv al wat verder is doordat ze ook eerder serieuze wedstrijden hebben moeten spelen. Ik kan moeilijk inschatten hoe Ajax er momenteel voorstaat. Er mist gewoon nog wel het 1 en ander is mijn gevoel. We zullen het zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 03 augustus 2021 om 21:40:

Ik denk dat Psv al wat verder is (...)



Als dat zo is ...

Hoe is het mogelijk dat Ajax, met al de middelen die voorhanden zijn, het zover heeft laten komen?

Hoe kan een onoverbrugbaar geachte voorsprong op de concurrent, overbrugbaar zijn geworden?

Hoe kan het dat de verantwoordelijken nog steeds in functie zijn?

Bij elk resultaat, anders dan winst op PSV, zijn deze vragen zaterdagavond aan de orde.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 03 augustus 2021 om 21:57:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 03 augustus 2021 om 21:40:

Ik denk dat Psv al wat verder is (...)



Als dat zo is ...

Hoe is het mogelijk dat Ajax, met al de middelen die voorhanden zijn, het zover heeft laten komen?

Hoe kan een onoverbrugbaar geachte voorsprong op de concurrent, overbrugbaar zijn geworden?

Hoe kan het dat de verantwoordelijken nog steeds in functie zijn?

Bij elk resultaat, anders dan winst op PSV, zijn deze vragen zaterdagavond aan de orde.



Serieus Koen, je draaft echt door nu. Beetje over the top dit :B

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 03 augustus 2021 om 22:13:

Serieus Koen, je draaft echt door nu. Beetje over the top dit :B



Als er gedacht wordt dat PSV verder is dan Ajax, en dit zaterdag blijkt, is er serieus wat mis gegaan.

Wat kan dan een andere verklaring zijn dat PSV Ajax bijgehaald of ingehaald heeft?

Overigens lees ik dat Midtjylland door Corona met een B-elftal heeft moeten spelen. Dus de 'prestatie' van PSV komt in een heel ander daglicht te staan.
Die spelen dus zaterdag ook pas voor het eerst tegen een serieuze tegenstander. En weten dan ook pas 'waar ze staan'.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 03 augustus 2021 om 21:57:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 03 augustus 2021 om 21:40:

Ik denk dat Psv al wat verder is (...)



Als dat zo is ...

Hoe is het mogelijk dat Ajax, met al de middelen die voorhanden zijn, het zover heeft laten komen?

Hoe kan een onoverbrugbaar geachte voorsprong op de concurrent, overbrugbaar zijn geworden?

Hoe kan het dat de verantwoordelijken nog steeds in functie zijn?

Bij elk resultaat, anders dan winst op PSV, zijn deze vragen zaterdagavond aan de orde.



Die onoverbrugbare voorsprong word vooral door de media in het leven geroepen.
Ik heb hier al zo vaak gezegd dat het in Nederland bijna niet mogelijk is om zo`n voorsprong op te bouwen, je beste spelers worden namelijk altijd weggekocht en daar heeft een Bayern, Juve, PSG, Real geen last van.
Veder ligt de basisbegroting van Psv dus los van Europese inkomsten en transfers helemaal niet zo ver onder die van Ajax alleen heeft Ajax wat meer spaargeld.
Dit word in Eindhoven creatief opgelost door een partnerfonds van 50 miljoen op te richten waardoor ze ook makkelijk kunnen kopen.

Dat Gotze en Van Ginkel daar vorig jaar allebei met hun ziel onder de arm kwamen aanlopen heeft ook niet zoveel met geld te maken.
De ene heeft een band met de trainer en de andere een verleden bij de club, hebben een jaar nodig gehad om fit te worden maar zijn dat nu toevallig wel allebei en daar hadden weinig mensen nog rekening mee gehouden.
Nu ze dat wel zijn dragen ze heel dat Psv naar een totaal ander niveau, dit zijn spelers die normaal gesproken in deze fase van hun carrière niet bij Psv zouden spelen maar doen dit door hun voorgeschiedenis nu wel.
Met Madueke en Gakpo hebben ze 2 topaanvallers uit de eigen jeugd wat ze dus eigenlijk ook bij toeval levensgevaarlijk maakt.
Heeft dit allemaal met geld en begroting te maken? ik denk het niet.
Elke club heeft weleens een jaar dat alles precies past, denk aan Ajax 2019 een paar ongekende talenten uit de eigen jeugd, een paar jeugdige topaankopen, Blind en Tadic die net op het goede moment in hun carrière worden benaderd en dan ook nog eens Ziyech waar net de goeie club niet voor kwam en dus bleef.
Het lijkt bij Psv ook een beetje in zo`n scenario te vallen momenteel al is het lang niet zo breed als bij Ajax.
Het maakt ze daarom ook nog steeds extreem kwetsbaar, er hoeven maar 1 of 2 van die 4 key spelers uit te vallen en ze zakken gelijk 3 niveau`s
Het word hoe dan ook een super interessant seizoen, met zaterdag al een mooi voorproefje.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 03 augustus 2021 om 23:35:

(...) Het maakt ze daarom ook nog steeds extreem kwetsbaar, er hoeven maar 1 of 2 van die 4 key spelers uit te vallen en ze zakken gelijk 3 niveau`s (...)



Hoe staat Ajax er voor als Blind en Tadic wegvallen?

 

+1/-0

Vorig seizoen ging het ook niet makkelijk tegen PSV, het is dat zij meer punten verspeelden tegen de kleinere clubs.
Deze tegenstander ligt ons niet zo goed, we moeten meteen scherp beginnen tegen ze.
Het is maar hoe graag ze willen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 augustus 2021 om 00:06:

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 03 augustus 2021 om 23:35:

(...) Het maakt ze daarom ook nog steeds extreem kwetsbaar, er hoeven maar 1 of 2 van die 4 key spelers uit te vallen en ze zakken gelijk 3 niveau`s (...)



Hoe staat Ajax er voor als Blind en Tadic wegvallen?



Blind heeft de afgelopen seizoenshelft meer niet dan wel meegedaan.
Ik denk dat Ajax dat makkelijker op kan vangen dan Psv op dit moment zonder Gotze en van Ginkel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 04 augustus 2021 om 08:23:

Blind heeft de afgelopen seizoenshelft meer niet dan wel meegedaan.
Ik denk dat Ajax dat makkelijker op kan vangen dan Psv op dit moment zonder Gotze en van Ginkel.



Eind van de maand weten we al heel veel meer. ;)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 04 augustus 2021 om 08:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 augustus 2021 om 00:06:

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 03 augustus 2021 om 23:35:

(...) Het maakt ze daarom ook nog steeds extreem kwetsbaar, er hoeven maar 1 of 2 van die 4 key spelers uit te vallen en ze zakken gelijk 3 niveau`s (...)



Hoe staat Ajax er voor als Blind en Tadic wegvallen?



Blind heeft de afgelopen seizoenshelft meer niet dan wel meegedaan.
Ik denk dat Ajax dat makkelijker op kan vangen dan Psv op dit moment zonder Gotze en van Ginkel.



Martinez is linkscentraal op zich een capabele vervanger. Gebeurt er dan iets met hem of Tagliafico kom je wel in de problemen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 03 augustus 2021 om 21:57:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 03 augustus 2021 om 21:40:

Ik denk dat Psv al wat verder is (...)



Als dat zo is ...

Hoe is het mogelijk dat Ajax, met al de middelen die voorhanden zijn, het zover heeft laten komen?

Hoe kan een onoverbrugbaar geachte voorsprong op de concurrent, overbrugbaar zijn geworden?

Hoe kan het dat de verantwoordelijken nog steeds in functie zijn?

Bij elk resultaat, anders dan winst op PSV, zijn deze vragen zaterdagavond aan de orde.




Overdrijf niet zo joh.

 

+2/-2

Ajax - PSV was vorig jaar al heel erg aan elkaar gewaagd wie goed opgelet heeft bij de onderlinge wedstrijden:

2-2 competitie
2-1 beker ( winst)
1-1 competitie


Schmidt heeft gewoon gezien dat er wat bij moest en tevens heeft hij spelers wat beter neegezet qua tactiek.
Gotze gewoon achter Zahavi is een heel goed en technisch duo. En Gotze is gewoon nog steeds een hele goede speler (wat ik al eerder aangaf toen hij transfervrij was en later toen hij bij PSV kwam).

Voor de Nederlandse competitie is het alleen maar goed dat PSV wint van een matig Galatasaray en het beste Deense team, want zo hoort het ook. En Ajax moet volop wakker zijn en beter gaan worden dan vorig seizoen, want PSV lijkt gegroeid en wat meer op elkaar ingespeeld ondanks dat Malen/Dumfries vertrekken en Itaharren afwezig is en waarschijnlijk ook vertrekt.

Ik vermoed dat Ajax-PSV nog spannender gaat worden dan afgelopen seizoen.


Wel heeft ten Hag al geconstateerd:

Een aantal spelers van Oranje, Argentinië zijn niet echt fit terug gekomen door verschillende redenen, Kudus is geblesseerd en Antony en Alvarez zijn er nog niet eens bij. Ajax is dus en nog niet compleet en tevens nog niet 100 % fit.

Het zal heel lekker zijn als Ajax tegen PSV wint, want PSV is goed op dreef.

Ben benieuwd naar de opstelling van Ajax, zal zonder Kudus, Antony en Alvarez zijn:


--------Pasveer/Steek----

Mazraoui-- Timber--Martinez--Tagliafico
-----Gravenbergh---Blind---------
-----------Klaassen--------------
Neres-------Haller-----Tadic


Zoiets? Maar misschien weet Ten Hag dat Neres weggaat en speelt Berghuis.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 4 augustus 2021, 17:16:24.

 

+1/-0

Pffff al dat geneuzel over PSV dat "zo goed" is begonnen tegen een hemeltergend slecht Galatasaray en een Midtjylland dat een half elftal mist door corona.

Zaterdag gaan we gewoon winnen.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Johan Cruijff Schaal - 2021/2022] Ajax - PSV