Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2020/2021] Ajax - AS Roma

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 08 april 2021 om 22:49:

Het is in ieder geval weer bewezen dat we geen toptrainer hebben. In de NL competitie gaat het wel met een limousine selectie tegenover trabantjes maar Europees keer op keer de mist in tegen gewoon laagvliegers. Roma speelt gewoon beroerd en weer ga je er aan. Echt ongelooflijk. Het inschatten van de wedstrijd en wisselen was weer zo ondermaats vandaag.



Want het ligt aan Ten Hag dat Tadic een strafschop mist, we geen keepers hebben en dat Anthony en Brobbey gewoon elk minstens 1x moeten scoren? Als die strafschop binnen gaat en Scherpen staat daar niet te keepen gelijk een clown, reis je naar Rome af met een 2 of 3-0 voorsprong.

Schei toch uit met altijd de schuld bij Ten Hag te leggen. Aan Ten Hag heeft het niet gelegen vanavond. De 2e laag is er gewoon niet bij Ajax en als er dan zoveel geblesseerde zijn moet je roeien met de riemen die je hebt. De opstelling was logisch gezien de problemen en Ajax heeft genoeg kansen gehad om het af te werken.

Dat deden ze niet en als je dan achterin zo schuttert roep je het over jezelf af.

 

+5/-0

Tsja, volgende week hoeven die italianen maar gewoon 0-0 of 1-1, 2-2 te spelen. Zelfs 1-0 is genoeg voor ze.

Beetje zelfde scenario als toen met real. Ook 1-2 verloren thuis.

Het is een hele moeilijke opgave weer.....
0-2 of 0-3 of 1-3 is genoeg voor Ajax...

ZUCHT....wat een onnodig typisch Ajax verlies.

Categorie: Atalanta uit 2-0 voor. Spurs thuis 2-0 voor. En dan de wedstrijd weggeven.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 08 april 2021 om 22:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 08 april 2021 om 22:49:

Het is in ieder geval weer bewezen dat we geen toptrainer hebben. In de NL competitie gaat het wel met een limousine selectie tegenover trabantjes maar Europees keer op keer de mist in tegen gewoon laagvliegers. Roma speelt gewoon beroerd en weer ga je er aan. Echt ongelooflijk. Het inschatten van de wedstrijd en wisselen was weer zo ondermaats vandaag.




Sorry Tim, maar het slaat nergens op om dit op Ten Hag zijn bordje te leggen...



Gewoon je roze bril afzetten en de wedstrijd nog een keer terug kijken. Vorig jaar tegen Getafe las ik ook gehuil, tegen Valencia en tegen Atalanta ook. Ajax struikelt iedere keer op dezelfde manier over een Europese tegenstander.

TH is te goed voor het servet en te klein voor het tafellaken, dit jaar weer voor een vermogen mogen investeren en het enige wat lukt is tegen trabantjes uit de erdivisie winnen en een nivootje hoger lukt het niet tegen laagvliegers.

PS. van wisselen heeft hij al jaren geen benul. Welterusten. Zet jij je roze brilletje maar weer op.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 08 april 2021 om 23:03:

Gewoon je roze bril afzetten en de wedstrijd nog een keer terug kijken. Vorig jaar tegen Getafe las ik ook gehuil, tegen Valencia en tegen Atalanta ook. Ajax struikelt iedere keer op dezelfde manier over een Europese tegenstander.

TH is te goed voor het servet en te klein voor het tafellaken, dit jaar weer voor een vermogen mogen investeren en het enige wat lukt is tegen trabantjes uit de erdivisie winnen en een nivootje hoger lukt het niet tegen laagvliegers.

PS. van wisselen heeft hij al jaren geen benul. Welterusten. Zet jij je roze brilletje maar weer op.



Dat doen ze niet. Ze hebben vanavond meer doelpogingen bij elkaar gevoetbald dan de wedstrijden tegen Valencia en Atalanta bij elkaar. Als je dat niet wil zien, zou ik aanraden om al te beginnen met gewoon een bril op te zetten, want je hebt een paar zaken gemist vanavond.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 08 april 2021 om 23:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 08 april 2021 om 23:03:

Gewoon je roze bril afzetten en de wedstrijd nog een keer terug kijken. Vorig jaar tegen Getafe las ik ook gehuil, tegen Valencia en tegen Atalanta ook. Ajax struikelt iedere keer op dezelfde manier over een Europese tegenstander.

TH is te goed voor het servet en te klein voor het tafellaken, dit jaar weer voor een vermogen mogen investeren en het enige wat lukt is tegen trabantjes uit de erdivisie winnen en een nivootje hoger lukt het niet tegen laagvliegers.

PS. van wisselen heeft hij al jaren geen benul. Welterusten. Zet jij je roze brilletje maar weer op.



Dat doen ze niet. Ze hebben vanavond meer doelpogingen bij elkaar gevoetbald dan de wedstrijden tegen Valencia en Atalanta bij elkaar. Als je dat niet wil zien, zou ik aanraden om al te beginnen met gewoon een bril op te zetten, want je hebt een paar zaken gemist vanavond.


Ooit een keer, kreeg Ajax tegen Sparta 30 doelkansen en scoorde niet en verloor het kampioenschap. Wat wil je nu zeggen met je geleuter? Toen werd er ook niet gezegd, goed gespeeld maar jammer genoeg geen doelpunt. Als je niet scoort win je niet. Welterusten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 08 april 2021 om 23:09:

Ooit een keer, kreeg Ajax tegen Sparta 30 doelkansen en scoorde niet en verloor het kampioenschap. Wat wil je nu zeggen met je geleuter? Toen werd er ook niet gezegd, goed gespeeld maar jammer genoeg geen doelpunt. Als je niet scoort win je niet. Welterusten.



Lezen is ook een kunst.

Niemand heeft hier gezegd "goed gespeeld Ajax". Mensen wijzen je er gewoon op dat het vanavond niet aan Ten Hag lag. Dat er genoeg kansen lag, maar dat Ajax ze niet afgewerkt heeft.

Ik denk dat de enige persoon die hier eens moet gaan slapen jezelf bent.

Dit bericht is gewijzigd op 8 april 2021, 23:20:54.

 

+2/-0

Goede arbiter viel me op, wel eens anders in Europa... Verliezen van Roma mag gewoon echt niet. Kunnen er niet zoveel van das het ergste, je geeft het zelf weg door die pingel te missen, die blunder komt er dan bovenop en je maakt meerder kansen niet af en Roma dan wel 1 vd spaarzame. Kan allemaal , zou niet hebben gehoeven. Niet het idee dat we kansloos zijn om alsnog verder te gaan. Zeker niet .

 

+2/-0

Vandaag vind ik het meest frustrerende de constatering dat 'de lijn Heerenveen' wordt doorgetrokken, de scherpte er af is en veel spelers het niet meer kunnen opbrengen om op hun tenen te lopen om het gewenste niveau te halen.

Anderzijds, er is nog niets verloren. Ajax krijgt daar ook weer kansen.
En met een vroege 0-1 gaat Roma niet makkelijker voetballen ...

 

+2/-0

Het is toch weer net niet allemaal. Net zoals de CL groepsfase waarin Ajax ook niet onderdeed voor Liverpool en Atalanta en toch eruit vloog. Je moet echt beter met je kansen omgaan en de grote blunders achterwege laten. Zulke blunders hebben we dit Europese seizoen nou eenmaal te vaak gezien.

En hoe mis je zoveel grote kansen? Ik heb de eerste helft niet eens volledig gezien maar heb daarna minstens 3 grote kansen gezien voor Antony. 1 voor Brobbey. De penalty voor Tadic.

Ik vond het trouwens opmerkelijk dat ze zo ver naar voren stonden tegen het hele compacte Roma. Als je Blind in de opbouw al mist... regelmatig zag je Timber en Martinez de bal naar elkaar spelen omdat ze gewoon geen alternatief hadden.

Ten Hag durft dan ook niet om Kudus te gebruiken terwijl Alvarez letterlijk niks brengt aan de bal.

 

+1/-0

Zo zonde. Maakt Tadic de 2-0 dan loop je gewoon uit naar 3 of misschien wel 4-0. Dan zou alles toch een stuk positiever zijn. Maar ja, als telt niet in het voetbal. Toch heb ik er een beetje een Panathinaikos gevoel bij. In 1996 verloren we thuis met 0-1, waarbij ik me toen ook afvroeg hoe dat in hemelsnaam mogelijk was en dat ik er van overtuigd was dat we dat uit goed zouden maken....dus volgende week: 0-3 ;-)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 09 april 2021 om 07:23:

Het is toch weer net niet allemaal. Net zoals de CL groepsfase waarin Ajax ook niet onderdeed voor Liverpool en Atalanta en toch eruit vloog. Je moet echt beter met je kansen omgaan en de grote blunders achterwege laten. Zulke blunders hebben we dit Europese seizoen nou eenmaal te vaak gezien.

En hoe mis je zoveel grote kansen? Ik heb de eerste helft niet eens volledig gezien maar heb daarna minstens 3 grote kansen gezien voor Antony. 1 voor Brobbey. De penalty voor Tadic.

Ik vond het trouwens opmerkelijk dat ze zo ver naar voren stonden tegen het hele compacte Roma. Als je Blind in de opbouw al mist... regelmatig zag je Timber en Martinez de bal naar elkaar spelen omdat ze gewoon geen alternatief hadden.

Ten Hag durft dan ook niet om Kudus te gebruiken terwijl Alvarez letterlijk niks brengt aan de bal.



Het is toch ook allemaal terug te voeren op net iets te weinig kwaliteit. Als je ziet hoe Brobbey wil afwerken: een Dolberg stift deze bal binnen. Hij wil met een platte schoen door de keeper heen.
Niets ten nadele he, is best een talent.

Ajax kan alleen maar verder komen in de EL als Neres en/of Antony iets extra's brengen. Dat heb je gewoon nodig. Je kunt niet met vastzittende vleugels al die tegenstanders maar verslaan. Tadic vind ik top en Klaassen doet wat hij kan met al zijn plussen en minnen. Maar het is te weinig. Gravenberch is er ook niet aan toe om het verschil te maken en het is ook niet echt het type van de echte creativiteit.

En dan kom je per saldo net wat tekort uiteindelijk. Zeker als je dan ook nog met de derde keeper moet aantreden die een vette ketser maakt. Dat is overigens geen schande en ik weet wel dat Ajax had verdiend om te winnen maar je kunt met al dit soort mankementen niet verwachten dat het constant goed blijft gaan.

Het is net te weinig helaas. In Rome zie ik het ook niet goed komen, mits.......Neres en Antony nu ineens wel de geest krijgen. Zo niet ben je kansloos.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 09 april 2021 om 10:59:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 09 april 2021 om 07:23:

Het is toch weer net niet allemaal. Net zoals de CL groepsfase waarin Ajax ook niet onderdeed voor Liverpool en Atalanta en toch eruit vloog. Je moet echt beter met je kansen omgaan en de grote blunders achterwege laten. Zulke blunders hebben we dit Europese seizoen nou eenmaal te vaak gezien.

En hoe mis je zoveel grote kansen? Ik heb de eerste helft niet eens volledig gezien maar heb daarna minstens 3 grote kansen gezien voor Antony. 1 voor Brobbey. De penalty voor Tadic.

Ik vond het trouwens opmerkelijk dat ze zo ver naar voren stonden tegen het hele compacte Roma. Als je Blind in de opbouw al mist... regelmatig zag je Timber en Martinez de bal naar elkaar spelen omdat ze gewoon geen alternatief hadden.

Ten Hag durft dan ook niet om Kudus te gebruiken terwijl Alvarez letterlijk niks brengt aan de bal.



Het is toch ook allemaal terug te voeren op net iets te weinig kwaliteit. Als je ziet hoe Brobbey wil afwerken: een Dolberg stift deze bal binnen. Hij wil met een platte schoen door de keeper heen.
Niets ten nadele he, is best een talent.

Ajax kan alleen maar verder komen in de EL als Neres en/of Antony iets extra's brengen. Dat heb je gewoon nodig. Je kunt niet met vastzittende vleugels al die tegenstanders maar verslaan. Tadic vind ik top en Klaassen doet wat hij kan met al zijn plussen en minnen. Maar het is te weinig. Gravenberch is er ook niet aan toe om het verschil te maken en het is ook niet echt het type van de echte creativiteit.

En dan kom je per saldo net wat tekort uiteindelijk. Zeker als je dan ook nog met de derde keeper moet aantreden die een vette ketser maakt. Dat is overigens geen schande en ik weet wel dat Ajax had verdiend om te winnen maar je kunt met al dit soort mankementen niet verwachten dat het constant goed blijft gaan.

Het is net te weinig helaas. In Rome zie ik het ook niet goed komen, mits.......Neres en Antony nu ineens wel de geest krijgen. Zo niet ben je kansloos.


Brobbey stond er net in. Kreeg letterlijk 1 kans. Had hij inderdaad kunnen stiften. Ik vond het kwalijker hoe Antony met zijn kansen omging. Dat jankgezicht van hem kan ik ook niet meer aanzien.

De vleugels moeten inderdaad meer laten zien. Maar ik vind het ook een gemis dat je geen Mazraoui hebt op rechts. Want die kan gewoon in de eindfase nog het verschil maken in de kleine ruimte en ook voor Antony zal het daardoor makkelijker lopen.

Gravenberch is nu al onwijs belangrijk. De rol die hij krijgt is ook een stuk defensiever dan wat mensen denken. Dus je moet een keuze maken. Of meer naar voren of zoals nu. Want de opbouw is letterlijk met 3 verdedigers waarbij Gravenberch zich uit laat zakken naar achteren. Hoe moet hij dan op het middenveld het verschil maken? Kom op denk na...

Tagliafico, Rensch staan er altijd al en soms te diep waardoor ze niet aanspeelbaar zijn. Klaassen ook ver weg en in de buurt van de spits waardoor die passlijn ook lastig is. Dan is het logisch om Brobbey in de spits te hebben want die kan met zijn lichaam de bal vasthouden. Alleen heb je dan geen snelheid want Tadic staat dan linksvoor. Maar ja wat laten Antony en Neres nou zien met hun snelheid? Ik zie nog altijd te weinig diepgang zonder bal. Terwijl Roma de linies kort op elkaar had en er zeker ruimte was om die pisballetjes achter de laatste linie te leggen (iets wat Blind bijvoorbeeld kan).

Het grootste knelpunt echter ligt bij Alvarez. Die komt voetballend dusdanig tekort dat hij geen enkele rol speelt. En juist op die plek zou je een goede voetballer moeten hebben. Dan ga je helemaal genieten van Gravenberch en Klaassen. Alvarez leidde ook de 1-1 in en liet zijn man lopen bij de 1-2... en Scherpen ... tja dat is de schoonzus van Perr Schuurs.

Het ligt gewoon heel dicht bij elkaar in de eindfase van zo'n toernooi en Ajax doet voetballend weinig onder voor al die teams. Alleen dat beetje extra zit er nu gewoon niet in. Het is doodzonde natuurlijk, want zo vaak ga je dit soort kansen niet krijgen. Roma had je moeten verslaan. Dat is niet eens de lastigste van het stel.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 08 april 2021 om 23:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 08 april 2021 om 23:09:

Ooit een keer, kreeg Ajax tegen Sparta 30 doelkansen en scoorde niet en verloor het kampioenschap. Wat wil je nu zeggen met je geleuter? Toen werd er ook niet gezegd, goed gespeeld maar jammer genoeg geen doelpunt. Als je niet scoort win je niet. Welterusten.



Lezen is ook een kunst.

Niemand heeft hier gezegd "goed gespeeld Ajax". Mensen wijzen je er gewoon op dat het vanavond niet aan Ten Hag lag. Dat er genoeg kansen lag, maar dat Ajax ze niet afgewerkt heeft.

Ik denk dat de enige persoon die hier eens moet gaan slapen jezelf bent.


Ben uitgeslapen zat, ben al begonnen met het verhaal dat Ajax iedere maal op een zelfde manier tegen een mindere tegenstander eraf vliegt. Of ze nou 100 kansen krijgen of 3, de tegenstander maakt gewoon iedere kans af. En wat ik ook weer typerend vind is de hoogmoed achteraf, als dit als dat over een week dan komt het goed. Nou ik geloof dat Ajax sinds Juventus 2019 nooit meer een achterstand in een gewonnen wedstrijd heeft omgezet? Zegt toch genoeg. En dat moet je terdege bij een trainer, staf et cetera zoeken. Uit in Liverpool krijgt Ajax ook maar een 101% kans via Promes, maar die gaat er ook niet in. Bam ook met 1-0 verloren. Het is een terugkerend verhaal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 09 april 2021 om 11:13:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 09 april 2021 om 10:59:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 09 april 2021 om 07:23:

Het is toch weer net niet allemaal. Net zoals de CL groepsfase waarin Ajax ook niet onderdeed voor Liverpool en Atalanta en toch eruit vloog. Je moet echt beter met je kansen omgaan en de grote blunders achterwege laten. Zulke blunders hebben we dit Europese seizoen nou eenmaal te vaak gezien.

En hoe mis je zoveel grote kansen? Ik heb de eerste helft niet eens volledig gezien maar heb daarna minstens 3 grote kansen gezien voor Antony. 1 voor Brobbey. De penalty voor Tadic.

Ik vond het trouwens opmerkelijk dat ze zo ver naar voren stonden tegen het hele compacte Roma. Als je Blind in de opbouw al mist... regelmatig zag je Timber en Martinez de bal naar elkaar spelen omdat ze gewoon geen alternatief hadden.

Ten Hag durft dan ook niet om Kudus te gebruiken terwijl Alvarez letterlijk niks brengt aan de bal.



Het is toch ook allemaal terug te voeren op net iets te weinig kwaliteit. Als je ziet hoe Brobbey wil afwerken: een Dolberg stift deze bal binnen. Hij wil met een platte schoen door de keeper heen.
Niets ten nadele he, is best een talent.

Ajax kan alleen maar verder komen in de EL als Neres en/of Antony iets extra's brengen. Dat heb je gewoon nodig. Je kunt niet met vastzittende vleugels al die tegenstanders maar verslaan. Tadic vind ik top en Klaassen doet wat hij kan met al zijn plussen en minnen. Maar het is te weinig. Gravenberch is er ook niet aan toe om het verschil te maken en het is ook niet echt het type van de echte creativiteit.

En dan kom je per saldo net wat tekort uiteindelijk. Zeker als je dan ook nog met de derde keeper moet aantreden die een vette ketser maakt. Dat is overigens geen schande en ik weet wel dat Ajax had verdiend om te winnen maar je kunt met al dit soort mankementen niet verwachten dat het constant goed blijft gaan.

Het is net te weinig helaas. In Rome zie ik het ook niet goed komen, mits.......Neres en Antony nu ineens wel de geest krijgen. Zo niet ben je kansloos.


Brobbey stond er net in. Kreeg letterlijk 1 kans. Had hij inderdaad kunnen stiften. Ik vond het kwalijker hoe Antony met zijn kansen omging. Dat jankgezicht van hem kan ik ook niet meer aanzien.

De vleugels moeten inderdaad meer laten zien. Maar ik vind het ook een gemis dat je geen Mazraoui hebt op rechts. Want die kan gewoon in de eindfase nog het verschil maken in de kleine ruimte en ook voor Antony zal het daardoor makkelijker lopen.

Gravenberch is nu al onwijs belangrijk. De rol die hij krijgt is ook een stuk defensiever dan wat mensen denken. Dus je moet een keuze maken. Of meer naar voren of zoals nu. Want de opbouw is letterlijk met 3 verdedigers waarbij Gravenberch zich uit laat zakken naar achteren. Hoe moet hij dan op het middenveld het verschil maken? Kom op denk na...

Tagliafico, Rensch staan er altijd al en soms te diep waardoor ze niet aanspeelbaar zijn. Klaassen ook ver weg en in de buurt van de spits waardoor die passlijn ook lastig is. Dan is het logisch om Brobbey in de spits te hebben want die kan met zijn lichaam de bal vasthouden. Alleen heb je dan geen snelheid want Tadic staat dan linksvoor. Maar ja wat laten Antony en Neres nou zien met hun snelheid? Ik zie nog altijd te weinig diepgang zonder bal. Terwijl Roma de linies kort op elkaar had en er zeker ruimte was om die pisballetjes achter de laatste linie te leggen (iets wat Blind bijvoorbeeld kan).

Het grootste knelpunt echter ligt bij Alvarez. Die komt voetballend dusdanig tekort dat hij geen enkele rol speelt. En juist op die plek zou je een goede voetballer moeten hebben. Dan ga je helemaal genieten van Gravenberch en Klaassen. Alvarez leidde ook de 1-1 in en liet zijn man lopen bij de 1-2... en Scherpen ... tja dat is de schoonzus van Perr Schuurs.

Het ligt gewoon heel dicht bij elkaar in de eindfase van zo'n toernooi en Ajax doet voetballend weinig onder voor al die teams. Alleen dat beetje extra zit er nu gewoon niet in. Het is doodzonde natuurlijk, want zo vaak ga je dit soort kansen niet krijgen. Roma had je moeten verslaan. Dat is niet eens de lastigste van het stel.



Ja, Brobbey stond er net in maar de manier waarop hij wilde afwerken zei in mijn ogen toch veel.

In zo'n eindfase van zo'n toernooi komt het inderdaad op details aan en dan helpt het niet als je met je derde keeper moet aantreden.
En dan moet het niet zo zijn dat je beide vleugelspelers er niets van bakken.
Dan is het niet te doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 09 april 2021 om 10:59:

Het is toch ook allemaal terug te voeren op net iets te weinig kwaliteit. (...)



Daar is het vooral op terug te voeren. Ze moeten bijna allemaal op hun tenen lopen om een minimaal gewenst niveau te halen. Als er een of twee daar in verzaken krijgt het team al serieuze problemen.

En vergeet niet, al vanaf juni vorig jaar zijn de zwakheden bekend en benoemd. Daar is nauwelijks iets in verbeterd. Zo speelt ook Haller ondermaats en voegt nauwelijks iets toe waar behoefte aan is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 09 april 2021 om 12:17:


(...) En dat moet je terdege bij een trainer, staf et cetera zoeken. (...)



Ik vind ook dat er iets ontbreekt waardoor niet het beste uit de spelers gehaald wordt. En inderdaad, steeds terugkerende constateringen.

Oh ja, je staat 1-2 achter en brengt dan Klaiber ...
En dan mag Ten Hag niets verweten worden?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 09 april 2021 om 12:17:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 08 april 2021 om 23:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 08 april 2021 om 23:09:

Ooit een keer, kreeg Ajax tegen Sparta 30 doelkansen en scoorde niet en verloor het kampioenschap. Wat wil je nu zeggen met je geleuter? Toen werd er ook niet gezegd, goed gespeeld maar jammer genoeg geen doelpunt. Als je niet scoort win je niet. Welterusten.



Lezen is ook een kunst.

Niemand heeft hier gezegd "goed gespeeld Ajax". Mensen wijzen je er gewoon op dat het vanavond niet aan Ten Hag lag. Dat er genoeg kansen lag, maar dat Ajax ze niet afgewerkt heeft.

Ik denk dat de enige persoon die hier eens moet gaan slapen jezelf bent.


Ben uitgeslapen zat, ben al begonnen met het verhaal dat Ajax iedere maal op een zelfde manier tegen een mindere tegenstander eraf vliegt. Of ze nou 100 kansen krijgen of 3, de tegenstander maakt gewoon iedere kans af. En wat ik ook weer typerend vind is de hoogmoed achteraf, als dit als dat over een week dan komt het goed. Nou ik geloof dat Ajax sinds Juventus 2019 nooit meer een achterstand in een gewonnen wedstrijd heeft omgezet? Zegt toch genoeg. En dat moet je terdege bij een trainer, staf et cetera zoeken. Uit in Liverpool krijgt Ajax ook maar een 101% kans via Promes, maar die gaat er ook niet in. Bam ook met 1-0 verloren. Het is een terugkerend verhaal.



Lille uit nog. Ajax kwam achter, maar won alsnog.

Ten Hag is niet perfect, het inbrengen van Klaiber vond ik vrij...ehm, ongelukkig, maar laten we wel zijn, de wedstrijd is voornamelijk verloren gegaan door de blunder van Scherpen en het missen van kansen (waaronder de penalty van Tadic). Wat kan ten Hag daar concreet aan doen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 09 april 2021 om 13:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 09 april 2021 om 12:17:


(...) En dat moet je terdege bij een trainer, staf et cetera zoeken. (...)



Ik vind ook dat er iets ontbreekt waardoor niet het beste uit de spelers gehaald wordt. En inderdaad, steeds terugkerende constateringen.

Oh ja, je staat 1-2 achter en brengt dan Klaiber ...
En dan mag Ten Hag niets verweten worden?



Volgens mij stond het nog 1-1 maar snapte inderdaad die wissel ook niet. Het leek net of Ten Hag meteen schakelde toen Rensch geel kreeg en daardoor geschorst zou zijn voor de return. Dat hij dacht: "ok Klaiber moet de return spelen, laat ik hem er meteen inzetten nu om te kijken hoe het gaat."

Het sloeg inderdaad nergens op. Klaiber heeft ook helemaal geen ritme he, zag je hoe hij om zijn as draaide bij die situatie aan de zijlijn? Ai, ai, een DDR tractor.

Overigens is Ten Hag best wat te verwijten maar ben het er niet mee eens dat het overgrote gedeelte van de mindere dingen aan hem liggen. De selectie is gewoon niet breed genoeg om tot het einde van het seizoen op drie fronten volle bak mee te doen. De aankopen in de breedte zijn niet goed genoeg (Klaiber is daar een exponent van) en je kunt je afvragen of een Alvarez wel geschikt is.

Natuurlijk kan hij Kudus brengen, Idrissi bijvoorbeeld. Vind wel dat hij een prima tactiek tentoonspreidde met die hoge druk. Roma was nergens en rijp voor de slacht alleen maakten we het niet af. En dat dan door een gebrek aan kwaliteit en creativiteit.

Ajax doet het helemaal niet slecht maar écht meedoen met de internationale top, of zelfs top van de subtop, blijft lastig. Had Tadic nu die penalty wel gemaakt dan hadden we de volgende wedstrijd of die daarop in Manchester door het ijs gezakt. De selectie is niet goed genoeg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 09 april 2021 om 11:13:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 09 april 2021 om 10:59:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 09 april 2021 om 07:23:

Het is toch weer net niet allemaal. Net zoals de CL groepsfase waarin Ajax ook niet onderdeed voor Liverpool en Atalanta en toch eruit vloog. Je moet echt beter met je kansen omgaan en de grote blunders achterwege laten. Zulke blunders hebben we dit Europese seizoen nou eenmaal te vaak gezien.

En hoe mis je zoveel grote kansen? Ik heb de eerste helft niet eens volledig gezien maar heb daarna minstens 3 grote kansen gezien voor Antony. 1 voor Brobbey. De penalty voor Tadic.

Ik vond het trouwens opmerkelijk dat ze zo ver naar voren stonden tegen het hele compacte Roma. Als je Blind in de opbouw al mist... regelmatig zag je Timber en Martinez de bal naar elkaar spelen omdat ze gewoon geen alternatief hadden.

Ten Hag durft dan ook niet om Kudus te gebruiken terwijl Alvarez letterlijk niks brengt aan de bal.



Het is toch ook allemaal terug te voeren op net iets te weinig kwaliteit. Als je ziet hoe Brobbey wil afwerken: een Dolberg stift deze bal binnen. Hij wil met een platte schoen door de keeper heen.
Niets ten nadele he, is best een talent.

Ajax kan alleen maar verder komen in de EL als Neres en/of Antony iets extra's brengen. Dat heb je gewoon nodig. Je kunt niet met vastzittende vleugels al die tegenstanders maar verslaan. Tadic vind ik top en Klaassen doet wat hij kan met al zijn plussen en minnen. Maar het is te weinig. Gravenberch is er ook niet aan toe om het verschil te maken en het is ook niet echt het type van de echte creativiteit.

En dan kom je per saldo net wat tekort uiteindelijk. Zeker als je dan ook nog met de derde keeper moet aantreden die een vette ketser maakt. Dat is overigens geen schande en ik weet wel dat Ajax had verdiend om te winnen maar je kunt met al dit soort mankementen niet verwachten dat het constant goed blijft gaan.

Het is net te weinig helaas. In Rome zie ik het ook niet goed komen, mits.......Neres en Antony nu ineens wel de geest krijgen. Zo niet ben je kansloos.


Brobbey stond er net in. Kreeg letterlijk 1 kans. Had hij inderdaad kunnen stiften. Ik vond het kwalijker hoe Antony met zijn kansen omging. Dat jankgezicht van hem kan ik ook niet meer aanzien.

De vleugels moeten inderdaad meer laten zien. Maar ik vind het ook een gemis dat je geen Mazraoui hebt op rechts. Want die kan gewoon in de eindfase nog het verschil maken in de kleine ruimte en ook voor Antony zal het daardoor makkelijker lopen.

Gravenberch is nu al onwijs belangrijk. De rol die hij krijgt is ook een stuk defensiever dan wat mensen denken. Dus je moet een keuze maken. Of meer naar voren of zoals nu. Want de opbouw is letterlijk met 3 verdedigers waarbij Gravenberch zich uit laat zakken naar achteren. Hoe moet hij dan op het middenveld het verschil maken? Kom op denk na...

Tagliafico, Rensch staan er altijd al en soms te diep waardoor ze niet aanspeelbaar zijn. Klaassen ook ver weg en in de buurt van de spits waardoor die passlijn ook lastig is. Dan is het logisch om Brobbey in de spits te hebben want die kan met zijn lichaam de bal vasthouden. Alleen heb je dan geen snelheid want Tadic staat dan linksvoor. Maar ja wat laten Antony en Neres nou zien met hun snelheid? Ik zie nog altijd te weinig diepgang zonder bal. Terwijl Roma de linies kort op elkaar had en er zeker ruimte was om die pisballetjes achter de laatste linie te leggen (iets wat Blind bijvoorbeeld kan).

Het grootste knelpunt echter ligt bij Alvarez. Die komt voetballend dusdanig tekort dat hij geen enkele rol speelt. En juist op die plek zou je een goede voetballer moeten hebben. Dan ga je helemaal genieten van Gravenberch en Klaassen. Alvarez leidde ook de 1-1 in en liet zijn man lopen bij de 1-2... en Scherpen ... tja dat is de schoonzus van Perr Schuurs.

Het ligt gewoon heel dicht bij elkaar in de eindfase van zo'n toernooi en Ajax doet voetballend weinig onder voor al die teams. Alleen dat beetje extra zit er nu gewoon niet in. Het is doodzonde natuurlijk, want zo vaak ga je dit soort kansen niet krijgen. Roma had je moeten verslaan. Dat is niet eens de lastigste van het stel.




Ik ben het eens met je opmerking over het 'janken' van Atony, zijn reacties, al is elke speler anders. Het laat zien dat hij nog echt een jonkie is. Wel moet gezegd worden dat Antony gisteravond beter speelde, hij was dreigender, balvaster, kwam eens eindelijk zijn man voorbij, maar dit is wel kwartfinale Uefacup tegen een goed team. Geen RKC. Antony begon heel flitsend en vol bravoure bij Ajax, met rechts schietend en links schietend en scoren. Hier is hij flink terug gevallen.


Roma had je gister moeten verslaan zelfs met het team wat je nu hebt staan, zonder Onana, Blind, Steek, Mazraoui, Haller en bv een Kudus in vorm.

Bij rust staat Ajax 1-0 voor tegen Roma, wat gewoon prima was.
Na rust ben je meteen weer beter en moet je de wedstrijd gewoon dood spelen.
2-0 maken.

Scherpen en Tadic kan Ten Hag niks aan doen.



Wel neem ik het Ten Hag kwalijk als hij weer met Scherpen gaat spelen tegen Roma.

Overigens Klaiber, tsja, Klaiber kwam erin omdat Rensch geel had, Roma steeds counterde en Ten Hag vermoed ik wilde niet een rode kaart krijgen. Nu kan je daar wel op gaan haten, maar op zich begrijpelijk aangezien Mazraoui, Schuurs, Blind niet beschikbaar waren en dan gooi je een RB voor een RB. Op Klaiber zeiken, je 3e RB is zeiken om het zeiken. Mazraoui en Rensch spelen altijd voor hem. Ten Hag doet dus heel duidelijk niet aan vriendjes politiek waar sommigen hem soms van willen betichten.

Over kwaliteit gesproken, als je met Onana, Blind en Mazraoui had gespeeld dan had Ajax 99 % zeker gewoon gewonnen gister.

Met het elftal wat er nu stond was het al 1-0 bij rust en kregen ze een penalty.
Die met Tadic, 99 van de 100 x wordt verzilverd.
En daarna nog 4-5 kansen. Deze wedstrijd had gewoon in the pocket moeten zijn waar het niet Scherpen en Tadic.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito
Wel neem ik het Ten Hag kwalijk als hij weer met Scherpen gaat spelen tegen Roma.



Als Steek nog steeds geblesseerd is, wat zou je alternatief zijn? Van Kotarski verwacht ik niet meer ofzo.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2020/2021] Ajax - AS Roma