Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2020/2021] Ajax - AS Roma

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 09 april 2021 om 17:42:
Wel neem ik het Ten Hag kwalijk als hij weer met Scherpen gaat spelen tegen Roma.



Wie moet er dan op doel? Kotarski?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 09 april 2021 om 17:57:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 09 april 2021 om 17:42:
Wel neem ik het Ten Hag kwalijk als hij weer met Scherpen gaat spelen tegen Roma.



Wie moet er dan op doel? Kotarski?



Als de keuze is tussen Kotarski of scherpen dan gooi 'ik' Kotarski...

Sorry, maar ik ga Scherpen niet belonen met weer een basisplaats.
Het gaat om een HALVE FINALE..

anders een jeugdkeeper.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 april 2021 om 17:53:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito
Wel neem ik het Ten Hag kwalijk als hij weer met Scherpen gaat spelen tegen Roma.



Als Steek nog steeds geblesseerd is, wat zou je alternatief zijn? Van Kotarski verwacht ik niet meer ofzo.



Het klinkt keihard, maar alles beter dan Scherpen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 09 april 2021 om 18:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 09 april 2021 om 17:57:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 09 april 2021 om 17:42:
Wel neem ik het Ten Hag kwalijk als hij weer met Scherpen gaat spelen tegen Roma.



Wie moet er dan op doel? Kotarski?



Als de keuze is tussen Kotarski of scherpen dan gooi 'ik' Kotarski...

Sorry, maar ik ga Scherpen niet belonen met weer een basisplaats.
Het gaat om een HALVE FINALE..

anders een jeugdkeeper.



En als Kotarski er in Rome vervolgens 5 tegen krijgt is de carrière van Kotarski al klaar voordat hij begonnen is.

Hou het toch eens los van die emotie :denk
Scherpen staat in Jong Oranje gewoon ijzersterk te keepen.

Of vond je dat Onana ook op de bank moest na zijn blunder tegen Liverpool.
https://www.fcupdate.nl/video/17603/pijnlijke-inschattingsfout-onana-helpt-liverpool-aan-leiding/link

Als Tadic gewoon die pingel maakt, is het een hele andere wedstrijd. Want dan had Roma moeten gaan schakelen tussen het beperken van de schade en het gevoel dat er wat te halen viel.

Op het moment dat Tadic die pingel mistte voelde Roma dat er kansen op een resultaat waren.

En Tadic is (na Neres) jouw oogappel én aanvoerder.
Het missen van die pingel heeft het wedstrijd verloop beïnvloedt hoor, en niet die blunder van Scherpen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 9 april 2021, 19:30:45.

 

+1/-1

Weer een verloren seizoen zonder enige glans ..

Je wordt kampioen en wint de Beker ..so what ..? Ik heb nog nooit een seizoen gezien , behalve tijdperk F. de Boer, waarin de nummers 5 t/m 18 van de Ere-divisie zo slecht voor de dag kwamen tegen AJAX.
Gewoon de punten kado gaven .. En dus menigeen de illusie gaven dat er een Top-selectie staat ..

In de Europa-League konden de spelers/trainers de kwaliteiten van AJAX etaleren maar die kwaliteiten vallen vies tegen : Ik kom tot 5à6 vaste waardes en daar horen Neres , Anthony, Gravenberch, Alvarez en Rensch niet bij..

Je kunt gaan roepen dat er nog een return is : prima , laten ze mij maar ongelijk geven en de overwinning in Rome maar voor de poorten van de Hel wegslepen ..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 09 april 2021 om 19:19:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 09 april 2021 om 18:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 09 april 2021 om 17:57:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 09 april 2021 om 17:42:
Wel neem ik het Ten Hag kwalijk als hij weer met Scherpen gaat spelen tegen Roma.



Wie moet er dan op doel? Kotarski?



Als de keuze is tussen Kotarski of scherpen dan gooi 'ik' Kotarski...

Sorry, maar ik ga Scherpen niet belonen met weer een basisplaats.
Het gaat om een HALVE FINALE..

anders een jeugdkeeper.



En als Kotarski er in Rome vervolgens 5 tegen krijgt is de carrière van Kotarski al klaar voordat hij begonnen is.

Hou het toch eens los van die emotie :denk
Scherpen staat in Jong Oranje gewoon ijzersterk te keepen.

Of vond je dat Onana ook op de bank moest na zijn blunder tegen Liverpool.
https://www.fcupdate.nl/video/17603/pijnlijke-inschattingsfout-onana-helpt-liverpool-aan-leiding/link

Als Tadic gewoon die pingel maakt, is het een hele andere wedstrijd. Want dan had Roma moeten gaan schakelen tussen het beperken van de schade en het gevoel dat er wat te halen viel.

Op het moment dat Tadic die pingel mistte voelde Roma dat er kansen op een resultaat waren.

En Tadic is (na Neres) jouw oogappel én aanvoerder.
Het missen van die pingel heeft het wedstrijd verloop beïnvloedt hoor, en niet die blunder van Scherpen.





Joe, kun je misschien stoppen met steeds te zeggen dat Neres mijn oogappel is, en nu Tadic er ook nog bij... Je overdrijft en legt mij woorden in de mond.

Als ik al een oogappel heb gehad qua spelers dan was het Jari Litmanen.

Jij mag vinden verder wat je wil hoe en waarom het is weggegeven gister.
Het begint bij de penalty. Maar dan is het nog steeds 1-0.

Ik zie bij de blunder meer dat Roma geloof krijgt. Als Scherpen de bal houdt blijft het 1-0 en kan gewoon rustig de 2-0 nog steeds gemaakt worden.

Ps: als ik speler was en ik wist een derde keeper staat op goal een rookie en die maakt zo 'n blunder! zou ik vooral geloof krijgen.

Fijne avond.

Ajax laat het maar zien.. En anders heb je niks te zoeken in de halve finale, finale.

Dit bericht is gewijzigd op 9 april 2021, 20:09:17.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 09 april 2021 om 14:45:

Volgens mij stond het nog 1-1 (...)



Ja, is juist. Maar de stand doet niets af aan de strekking.
Je hebt je doelstelling nog niet gehaald en i.p.v. het elftal te versterken ga je het verzwakken.

En Idrissi dan? Wat moet hij in de 88e minuut toevoegen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 09 april 2021 om 19:19:

(...) Scherpen staat in Jong Oranje gewoon ijzersterk te keepen. (...)



Er is maar één plek waar hij ijzersterk moet keepen: dat is bij zijn werkgever in het eerste. Voor die positie is hij aangetrokken, daar moet hij presteren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 09 april 2021 om 19:40:

(...) Ik heb nog nooit een seizoen gezien , behalve tijdperk F. de Boer, waarin de nummers 5 t/m 18 van de Ere-divisie zo slecht voor de dag kwamen tegen AJAX.
Gewoon de punten kado gaven .. En dus menigeen de illusie gaven dat er een Top-selectie staat .. (...)



Het seizoen is nog niet voorbij ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 09 april 2021 om 20:25:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 09 april 2021 om 19:40:

(...) Ik heb nog nooit een seizoen gezien , behalve tijdperk F. de Boer, waarin de nummers 5 t/m 18 van de Ere-divisie zo slecht voor de dag kwamen tegen AJAX.
Gewoon de punten kado gaven .. En dus menigeen de illusie gaven dat er een Top-selectie staat .. (...)



Het seizoen is nog niet voorbij ...



Je bedoelt dat tegen ROMA de vrije val is ingezet ..?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 09 april 2021 om 18:12:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 april 2021 om 17:53:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito
Wel neem ik het Ten Hag kwalijk als hij weer met Scherpen gaat spelen tegen Roma.



Als Steek nog steeds geblesseerd is, wat zou je alternatief zijn? Van Kotarski verwacht ik niet meer ofzo.



Het klinkt keihard, maar alles beter dan Scherpen.



Ach, had Kotarski gekeept en zo'n fout gemaakt was iedereen op op ten Hag want Scherpen had moeten keepen. Wel erg makkelijk zo.

 

+1/-0

Wat ik trouwens niet begrijp is dat er gisteren aan de zijkanten er oceanen aan ruimtes lagen maar dat TH het niet voor elkaar krijgt om zo te spelen om de spits in het spel te betrekken en de vleugelspelers diep laat gaan. Nee we gaan oeverloos breed tikken achterin. Nogmaals ik reken dit verlies de trainer terdege aan. Hij kent maar een principe van spelen en een plan B komt nooit bij hem op. Hoe trek je 3 CV's uit elkaar, niet op zo n manier, wat zullen die Romeinen genoten hebben, alles liep in een fuik.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 09 april 2021 om 20:03

Ik zie bij de blunder meer dat Roma geloof krijgt. Als Scherpen de bal houdt blijft het 1-0 en kan gewoon rustig de 2-0 nog steeds gemaakt worden.



Kom op zeg. Tadic is aanvoerder én topaankoop, van hem mag je verwachten dat hij op de 11 meter gewoon de wedstrijd in het slot gooit.

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 09 april 2021 om 20:03
Ps: als ik speler was en ik wist een derde keeper staat op goal een rookie en die maakt zo 'n blunder! zou ik vooral geloof krijgen.



En die blunder van Onana dan? Die kost ons plek twee en een extra ronde CL.

En bovendien, die '3e' keeper is gewoon vaste kracht bij jong Oranje. Kanshebber voor het Europees Kampioenschap. En daar staat hij gewoon goed te keepen.

En dat weten ze bij Roma ook.

Jouw uitspraak staat trouwens 'nogal' haaks op jouw suggestie om dan maar met Kotarski te keepen.

De voorzichtige conclusie die je misschien na 19 jaar wel kunt trekken is dat Ajax (als het geen piek moment heeft) in zijn normale doen misschien wel gewoon niet beter is dan een Italiaanse nummer 7. En dat een halve finale EL en CL alléén voor het grijpen ligt als Ajax (én zijn spelers) een heel seizoen boven zich uitstijgen.

Terwijl er een aantal supporters zijn die menen zeker te weten dat Ajax top 8 is van Europa.

Dat ligt niet aan Ten Hag of aan de selectie of aan het transferbeleid, dit is gewoon wat er eigenlijk al vanaf 1978 speelt.

Ajax is geen structurele Europese topclub. De Nederlandse competitie is daar gewoon te smal voor. Er zijn uitschieters, maar dat zijn uitschieters (6 gloriemomenten in 1978, 1988, 1995, 1996, 2016 en 2018 op 33 jaar voetbal) en géén maatstaven.

 

+1/-0

Iedereen die nu weer Scherpen eruit wil hebben voor Kotarski kijkt duidelijk nooit naar Jong Ajax. Scherpen maakt daar op een paar fouten na een redelijk goede indruk dit seizoen terwijl Kotarski elke wedstrijd in de fout gaat en een super onzekere indruk maakt en die onzekerheid straalt af op de rest van het team dat weet dat ze niet op hun keeper kunnen vertrouwen en dat elk schot tussen de palen er zomaar in kan vliegen hoe slecht de inzet ook is. Bizar dat Kotarski nog speeltijd krijgt, nog meer bizar is het dat hij überhaupt nog bij Ajax onder contract staat. Puur trekken aan een dood paard.

Scherpen maakt een veel betere indruk dan Kotarski, maar kan lijkt het de druk niet aan van Europees voetbal. Kotarski kan echter de druk van de KKD nog geeneens aan. Willen we het kampioenschap ook nog weggeven ofzo?

Voor een derde doelman is dit voor Ajax het maximaal haalbare want geen enkele ervaren doelman die op Europees niveau mee kan komt naar Ajax om derde doelman te zijn tegen het salaris dat Scherpen heeft. We mogen al blij zijn dat we een doelman van dat niveau dit seizoen als tweede keeper hebben.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 9 april 2021, 22:45:37.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 09 april 2021 om 20:36:

Je bedoelt dat tegen ROMA de vrije val is ingezet ..?



Nee, ik bedoel dat het seizoen nog niet voorbij is en dat we nog tegen meerdere ploegen op de plekken 5 t/m 18 van de Ere-divisie moeten spelen.
Wellicht komen die ploegen toch nog goed voor de dag tegen AJAX en geven ze geen punten cadeau.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 09 april 2021 om 22:45:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 09 april 2021 om 20:36:

Je bedoelt dat tegen ROMA de vrije val is ingezet ..?



Nee, ik bedoel dat het seizoen nog niet voorbij is en dat we nog tegen meerdere ploegen op de plekken 5 t/m 18 van de Ere-divisie moeten spelen.
Wellicht komen die ploegen toch nog goed voor de dag tegen AJAX en geven ze geen punten cadeau.



Dankzij mijn positieve instelling kom ik tot ,ongeveer, een totaal van 40 ( veertig!) redelijk tot goede voetballers in de gehele Eredivisie ..
En die spelen niet ( allemaal) bij de 8 clubs waar AJAX de komende wedstrijden tegen gaat spelen..
Ergo...?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 09 april 2021 om 23:39:

Dankzij mijn positieve instelling kom ik tot ,ongeveer, een totaal van 40 ( veertig!) redelijk tot goede voetballers in de gehele Eredivisie ..
En die spelen niet ( allemaal) bij de 8 clubs waar AJAX de komende wedstrijden tegen gaat spelen..
Ergo...?



Hoeveel van die 40 spelen bij Ajax?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 10 april 2021 om 00:08:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 09 april 2021 om 23:39:

Dankzij mijn positieve instelling kom ik tot ,ongeveer, een totaal van 40 ( veertig!) redelijk tot goede voetballers in de gehele Eredivisie ..
En die spelen niet ( allemaal) bij de 8 clubs waar AJAX de komende wedstrijden tegen gaat spelen..
Ergo...?



Hoeveel van die 40 spelen bij Ajax?



Een stuk of 14 Koen.
Ze heten alleen geen Vanenburg of van Basten, maar daar kunnen ze vrij weinig aan doen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2020/2021] Ajax - AS Roma