Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2020/2021] PSV - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

Hoe Finidi George schreef op 28 februari 2021 om 18:29:

Ik denk/hoop dat veel weer op zijn plek valt als Nico terug is. Blind kan dan weer naar de as van het veld waardoor hij daar meer voetbal kan brengen. Afhankelijk van de vorm en fitheid zou ik Kudus meer met Gravenberch afwisselen.



En dan Alvarez eruit? Ik zou het prima vinden. Er schijnt nogal een omslag te zijn geweest rondom hem, en hij wint inderdaad meer duels tegenwoordig, maar het blijft aan de bal gewoon ronduit slecht. Zo kom je niet aan voetballen toe.

Als Nous eerder terug is dan Nico kan je ook met Rensch en Mazraoui op de back-posities spelen, waardoor Blind weer in de as kan komen. Of nu met Timber en Rensch als backs, als je Schuurs kan 20 wil geven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 01 maart 2021 om 08:43:

Heel bijzonder (...)



Nee hoor. Ik sta niet alleen.

Lees bijvoorbeeld wat Drie Kruizen 2.0 hierboven over Alvarez schrijft.
Dat is een van de dure aankopen die je opsomt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 maart 2021 om 11:16:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 01 maart 2021 om 08:43:

Heel bijzonder (...)



Nee hoor. Ik sta niet alleen.

Lees bijvoorbeeld wat Drie Kruizen 2.0 hierboven over Alvarez schrijft.
Dat is een van de dure aankopen die je opsomt.



Het is echt onzin, ik ben het voor deze keer volledig eens met SchipAhoy.
Het gaat niet om de individuen, het gaat om de samenstelling en balans.

Juist omdat wij perse willen blijven spelen met een middenvelder minder dan de tegenstander. Ten Hag ziet dit perfect en is echt na de periode van Gaal de beste trainer voor Ajax gebleken. Beter ook dan Peter Bosz.

Dit bericht is gewijzigd op 1 maart 2021, 11:47:56.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 februari 2021 om 22:29:
Of geen passeerbeweging beheerst?



Lekker belangrijk. Voetbal is geen Willem Ruijs-show meer, het is business.

Ik heb nog nooit een passeerbeweging de CL zien winnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 maart 2021 om 00:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 28 februari 2021 om 14:35:

PSV is kansloos. Ik heb het na 4 minuten al gezien



Wat is dit weer voor een rare conclusie?!



Het zag er aan PSV kant op TV leuk uit, maar ze hebben eigenlijk geen enkele kans gehad op een overwinning. Buiten de 30 seconde euforie na die handsgoal.

En winnen was het enige wat PSV moest doen om een beetje in de titelrace te kunnen blijven.

De titel is echt gespeeld. Het gat is nu 6 punten en na de inhaalwedstrijd 9 punten en de nummers 1 en 2 ontmoeten elkaar niet meer. Dat baseer ik niet op het spel, maar op het algehele plaatje: de status van de ED en de selecties van de clubs van Ajax en rondom Ajax.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 maart 2021 om 11:16:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 01 maart 2021 om 08:43:

Heel bijzonder (...)



Nee hoor. Ik sta niet alleen.

Lees bijvoorbeeld wat Drie Kruizen 2.0 hierboven over Alvarez schrijft.
Dat is een van de dure aankopen die je opsomt.


Dus je stelt vragen bij wijze van discussie en verwijst naar anderen voor je eigen argumenten.

Vervolgens noem je een uitzondering en suggereert dat dit de norm is. Antony, Neres, Tadic, Blind, Haller zijn allemaal topaankopen die bijzondere kwaliteit leveren, die Ajax in eerdere jaren gewoon niet kon inkopen. Misschien dat een goedkoop gescoutte speler zich tot dat niveau kon ontwikkelen, maar die zijn op de vingers van 1 hand te tellen in de historie van Ajax.

Ik vind dit gewoon geen serieuze discussie meer.

Het staat buiten kijf dat Ajax al jarenlang in de ongekende positie verkeert echte kwaliteit aan te kopen, waar dat voorheen amper tot niet kon. Misschien 1 keer in de 5 jaar of zo. Nu is het meerdere keren in 1 seizoen en met niet eerder voorgekomen bedragen.

Ajax had zonder Haller en Klaassen al een sterke selectie, maar die worden vrijwel achteloos gehaald door Overmars.

Dan heb je ook nog buitencategorie kwaliteit uit de opleiding met Gravenberch en kwaliteit daaronder met Timber, Rensch, Taylor etc. Zo normaal is dat niet. Dat is weer een toplichting en eentje die snel volgt op de lichting van VdBeek en consorten.

Adel verplicht.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 01 maart 2021 om 11:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 maart 2021 om 11:16:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 01 maart 2021 om 08:43:

Heel bijzonder (...)



Nee hoor. Ik sta niet alleen.

Lees bijvoorbeeld wat Drie Kruizen 2.0 hierboven over Alvarez schrijft.
Dat is een van de dure aankopen die je opsomt.



Het is echt onzin, ik ben het voor deze keer volledig eens met SchipAhoy.
Het gaat niet om de individuen, het gaat om de samenstelling en balans.

Juist omdat wij perse willen blijven spelen met een middenvelder minder dan de tegenstander. Ten Hag ziet dit perfect en is echt na de periode van Gaal de beste trainer voor Ajax gebleken. Beter ook dan Peter Bosz.



Hmm...wij staan er toch wezenlijk anders in hoor. Ik vind dat Ten Hag te weinig levert qua investeringen. Iedere trainer kan met dit materiaal 2x gelijk spelen tegen PSV en 1x winnen in de beker. Sterker nog, ik denk zelfs beter.

Ik vond het eerste halve seizoen bar en bar matig onder Ten Hag en zelfs aanmerkelijk slechter qua druk zetten, aanspelen en renderen van de vleugels en tempo dan onder Keizer, toen die zich net aan het herstellen was van een ongeëvenaarde dreun op de selectie.

Derde seizoen idem. Paar geflatteerde uitslagen in Europa - beetje zoals Lille thuis - en slechts 1 goede pot: Chelsea uit. Verder louter beschamende optredens: AZ thuis, Getafe uit en thuis, Valencia thuis, een hele batterij aan slechte eredivisie wedstrijden.

Hij werd - wederom - gered door Overmars, die met dat artikel in de Volkskrant aan de noodrem trok. Dan maar geen titel dacht Overmars, maar iig wel CL deelname, wat financieel onmisbaar is voor de salarishuishouding, na al die verlengde contracten en opgehoogde salarissen terwijl je de knock out fase van de CL misloopt. Schandalig slecht derde seizoen.


Vierde seizoen ook weer erg matig met die experimenten met Labyad, Promes en Alvarez. Die is pas na de winterstop aardig gaan spelen, maar zie je hoe vaak aanvallen stokken bij hem? Als je zijn spel beoordeelt op duels, kom je tot een andere conclusie. Als je juist kijkt naar zijn bijdrage aan het systeem, zoals jij zegt te doen, kom je tot een andere conclusie.

Bang spel in de CL, een historisch slecht Liverpool die van middenmotors verliest in de PL, thuis te kijk wordt gezet door Atalanta, twee keer niet vol onder druk durven zetten...Tja. Dan Peter Bosz maar. Sterker nog, zelfs Frank de Boer had in zulke grote wedstrijden betere tactieken en meer druk ontwikkeld.

Je pakt tegen een bizar matig Liverpool en een redelijke, maar absoluut geen bijzondere ploeg als Atalanta 1 schamel punt. Dat is zwak. En weer geen CL knock out fase.

Het is dat Overmars Haller haalt, wat een boost gaf aan de ploeg. En ook het wegvallen van Onana heeft de groep dichter bij elkaar gebracht. Maar anders had ik het nog maar moeten zien tegen Lille. Je zag aan de return dat het kortstondige goede spel alweer weg was.

En hoezo speelt Ten Hag altijd met een middenvelder minder. De backs komen op hoor en vaak kruipen de vleugels naar het middenveld.

Ik vind het geen toptrainer, allesbehalve zelfs. Al zijn die wel erg dun gezaaid de laatste jaren.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 01 maart 2021 om 11:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 maart 2021 om 00:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 28 februari 2021 om 14:35:

PSV is kansloos. Ik heb het na 4 minuten al gezien



Wat is dit weer voor een rare conclusie?!



Het zag er aan PSV kant op TV leuk uit, maar ze hebben eigenlijk geen enkele kans gehad op een overwinning. Buiten de 30 seconde euforie na die handsgoal.

En winnen was het enige wat PSV moest doen om een beetje in de titelrace te kunnen blijven.

De titel is echt gespeeld. Het gat is nu 6 punten en na de inhaalwedstrijd 9 punten en de nummers 1 en 2 ontmoeten elkaar niet meer. Dat baseer ik niet op het spel, maar op het algehele plaatje: de status van de ED en de selecties van de clubs van Ajax en rondom Ajax.



Eens. Ajax mag in de resterende 11 wedstrijden nog 3x verliezen en dan sta je nog steeds op #1 dankzij het uitstekende doelsaldo. Als je gelijke spelen meerekent, mag Ajax bijv. nog 1x verliezen en 4x gelijkspelen voordat je de koppositie verliest. Dit alles ook nog eens wanneer je ervan uit gaat dat PSV alle resterende Eredivisiewedstrijden wint.

Ajax hoeft dus maar maximaal 8 van de 11 resterende wedstrijden te winnen en dan ben je zeker van de titel. Als PSV punten verliest tegen Feyenoord en/of AZ in maart hoef je er maar 6 of 7 te winnen.

Het ziet er gewoon erg goed uit wat betreft het kampioenschap. De late 1-1 gisteren is cruciaal.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 01 maart 2021 om 12:15:

...

Ik vind het geen toptrainer, allesbehalve zelfs. Al zijn die wel erg dun gezaaid de laatste jaren.



Ten Hag is tactisch absoluut sterker dan Peter Bosz. Marcel Keijzer had ikzelf wel wat langer willen zien bij Ajax. En Frank de Boer heeft op zijn manier iets onvoorspelbaars gepresteerd. Die titels die toen gehaald zijn hebben ervoor gezorgd dat Ajax weer CL inkomsten hadden.

Ronald Koeman had misschien wel de beste selectie van allemaal. Met 5 - 6 spelers die de absolute wereldtop hebben gehaald.

Maar het voetbal is op zichzelf na van Gaal geëvolueerd. In het begin langzaam (jaren Adriaanse, Koeman), maar daarna steeds sneller. Dat kun je lelijk vinden of vervelend, zonder geld (inkomsten) is het binnen 3-5 jaar klaar met Ajax en spelen we tegen de Legmeervogels.

Ten Hag doet eigenlijk een beetje wat Frank de Boer doet, spelen op balbezit. Frank de Boer deed dat uit een wat te defensieve gedachte waar Ten Hag dat juist vanuit een offensieve gedachte doet. Je kunt het een beetje vergelijken met zaalvoetbal met 5 veldspelers en zonder keeper. Balverlies is, als je niet goed staat, dodelijk. En dat spel is Ten Hag aan het verfijnen. Hij legt daarmee ook de nodige risico's in het spel.

En wat Ten Hag vooral goed beseft: Ajax moet kampioen worden om CL inkomsten te hebben. Zonder een jaar of 2 die inkomsten te kunnen bijschrijven is het klaar. En zeker als de CL in 2024 op de schop gaat wordt het nog meer cruciaal om daar bij te zitten, wil je een klein beetje mee kunnen doen.

Als je dan beseft dat Bayern Munchen in Duitsland per seizoen alleen al meer aan TV gelden krijgt dan de gehele omzet van Ajax, vind ik dat Ajax nu en de laatste 4 jaar met een enorme prestatie bezig is.

Peter Bosz vind ik ook een goede trainer, maar als je dát seizoen bekijkt zie je ook de invloed van de ontketende Bertrand Traore en Kasper Dolberg.

 

+1/-0

Ongelofelijk slechte wedstrijd, en dan nog niet verliezen. En dan kloppen ze zich bij PSV op de borst dat het door PSV kwam dat Ajax zo slecht was. Ik hoop oprecht dat ze dat daar geloven. Als je hele elftal zo slecht is dat passes over 3 meter niet aankomen heeft dat 0,0 met de tegenstander te maken. Maar Schmidt heeft progressie gezien en houdt hoop op het kampioenschap. Wat een lachertje...

Overigens heeft Ajax de komende 3 potjes:

- Groningen thuis
- PEC uit
- ADO thuis

PSV:

- Fortuna uit
- Feyenoord thuis
- AZ uit

Niet ondenkbaar natuurlijk dat het gat dan een punt of 11 a 12 is. Met dan nog 8 wedstrijden te gaan is het dan natuurlijk helemaal over en sluiten.

 

+1/-0

Peter Bosz is een goede trainer met een mooie filosofie maar het probleem blijft hij hem: hij wint maar niks.

 

+3/-0

Deze gelijkspel voelt voor mij echt als een overwinning, het leek er op dat lampen met 2-0 voorkwamen, maar door de VAR werd die goal afgekeurd en vlak voor tijd maak je via een pingel nog de gelijkmaker........heerlijk.

 

+1/-0

Slecht veld (beide last van), slechte tegenstander + slechte dag voor AJAX zelf, het lijkt wel of er iets in de lucht zat zondag of misschien krijgen de meeste spelers nu last van het dragen van de (niet werkende) mondluiers? Zag in andere wedstijden dat het voetbal ook dramatisch slecht was..enfin allemaal aannames :-) ..kortom een slechte dag voelde uiteindelijk als een overwinning. :-)

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 01 maart 2021 om 12:15:

Hmm...wij staan er toch wezenlijk anders in hoor. Ik vind dat Ten Hag te weinig levert qua investeringen. Iedere trainer kan met dit materiaal 2x gelijk spelen tegen PSV en 1x winnen in de beker. Sterker nog, ik denk zelfs beter.

Ik vond het eerste halve seizoen bar en bar matig onder Ten Hag en zelfs aanmerkelijk slechter qua druk zetten, aanspelen en renderen van de vleugels en tempo dan onder Keizer, toen die zich net aan het herstellen was van een ongeëvenaarde dreun op de selectie.

Derde seizoen idem. Paar geflatteerde uitslagen in Europa - beetje zoals Lille thuis - en slechts 1 goede pot: Chelsea uit. Verder louter beschamende optredens: AZ thuis, Getafe uit en thuis, Valencia thuis, een hele batterij aan slechte eredivisie wedstrijden.

Hij werd - wederom - gered door Overmars, die met dat artikel in de Volkskrant aan de noodrem trok. Dan maar geen titel dacht Overmars, maar iig wel CL deelname, wat financieel onmisbaar is voor de salarishuishouding, na al die verlengde contracten en opgehoogde salarissen terwijl je de knock out fase van de CL misloopt. Schandalig slecht derde seizoen.


Vierde seizoen ook weer erg matig met die experimenten met Labyad, Promes en Alvarez. Die is pas na de winterstop aardig gaan spelen, maar zie je hoe vaak aanvallen stokken bij hem? Als je zijn spel beoordeelt op duels, kom je tot een andere conclusie. Als je juist kijkt naar zijn bijdrage aan het systeem, zoals jij zegt te doen, kom je tot een andere conclusie.

Bang spel in de CL, een historisch slecht Liverpool die van middenmotors verliest in de PL, thuis te kijk wordt gezet door Atalanta, twee keer niet vol onder druk durven zetten...Tja. Dan Peter Bosz maar. Sterker nog, zelfs Frank de Boer had in zulke grote wedstrijden betere tactieken en meer druk ontwikkeld.

Je pakt tegen een bizar matig Liverpool en een redelijke, maar absoluut geen bijzondere ploeg als Atalanta 1 schamel punt. Dat is zwak. En weer geen CL knock out fase.

Het is dat Overmars Haller haalt, wat een boost gaf aan de ploeg. En ook het wegvallen van Onana heeft de groep dichter bij elkaar gebracht. Maar anders had ik het nog maar moeten zien tegen Lille. Je zag aan de return dat het kortstondige goede spel alweer weg was.

En hoezo speelt Ten Hag altijd met een middenvelder minder. De backs komen op hoor en vaak kruipen de vleugels naar het middenveld.

Ik vind het geen toptrainer, allesbehalve zelfs. Al zijn die wel erg dun gezaaid de laatste jaren.



Ik vind dat je wel een heel negatief beeld schetst van Ten Hag :). De slinger moet niet te ver doorslaan natuurlijk, maar al bij al levert Ten Hag goed werk. Als ik je uitleg zo lees lijkt het wel dat als Ajax wint het aan de spelers ligt en als het verliest aan Ten Hag. Beetje zwart/wit natuurlijk, maar zo komt het wel over.

Zijn eerste seizoen was niet goed, maar dat was geen verrassing denk ik. Het drama rond Nouri, Keizer die te vroeg werd ontslagen en de ploeg was toen uit balans ook vond ik. De Ligt en De Jong kwamen net kijken en we hadden Tadic bvb nog niet. Dat soort kwaliteitsinjecties kwamen pas later door.

Dat je tegen een zwak Liverpool geen punten haalt klopt, maar je kan ook zeggen dat we die wedstrijden heel ongelukkig verloren. Een own goal van Nico en Mazraoui die het niet nodig vond om met zijn man mee te lopen. En aan de overkant waren er redelijk wat kansen, maar die werden gemist. Daar kan Ten Hag uiteindelijk weinig aan doen.

Dit is niet de Ten Hag topic natuurlijk, maar Ajax heeft dit seizoen, muv een paar periodes, wel degelijk goed voetbal gespeeld. Die monsterscore tegen VVV, dat er nu voor zorgt dat je eigenlijk 1 punt extra voorstaat.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 01 maart 2021 om 17:26:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 01 maart 2021 om 12:15:

Hmm...wij staan er toch wezenlijk anders in hoor. Ik vind dat Ten Hag te weinig levert qua investeringen. Iedere trainer kan met dit materiaal 2x gelijk spelen tegen PSV en 1x winnen in de beker. Sterker nog, ik denk zelfs beter.

Ik vond het eerste halve seizoen bar en bar matig onder Ten Hag en zelfs aanmerkelijk slechter qua druk zetten, aanspelen en renderen van de vleugels en tempo dan onder Keizer, toen die zich net aan het herstellen was van een ongeëvenaarde dreun op de selectie.

Derde seizoen idem. Paar geflatteerde uitslagen in Europa - beetje zoals Lille thuis - en slechts 1 goede pot: Chelsea uit. Verder louter beschamende optredens: AZ thuis, Getafe uit en thuis, Valencia thuis, een hele batterij aan slechte eredivisie wedstrijden.

Hij werd - wederom - gered door Overmars, die met dat artikel in de Volkskrant aan de noodrem trok. Dan maar geen titel dacht Overmars, maar iig wel CL deelname, wat financieel onmisbaar is voor de salarishuishouding, na al die verlengde contracten en opgehoogde salarissen terwijl je de knock out fase van de CL misloopt. Schandalig slecht derde seizoen.


Vierde seizoen ook weer erg matig met die experimenten met Labyad, Promes en Alvarez. Die is pas na de winterstop aardig gaan spelen, maar zie je hoe vaak aanvallen stokken bij hem? Als je zijn spel beoordeelt op duels, kom je tot een andere conclusie. Als je juist kijkt naar zijn bijdrage aan het systeem, zoals jij zegt te doen, kom je tot een andere conclusie.

Bang spel in de CL, een historisch slecht Liverpool die van middenmotors verliest in de PL, thuis te kijk wordt gezet door Atalanta, twee keer niet vol onder druk durven zetten...Tja. Dan Peter Bosz maar. Sterker nog, zelfs Frank de Boer had in zulke grote wedstrijden betere tactieken en meer druk ontwikkeld.

Je pakt tegen een bizar matig Liverpool en een redelijke, maar absoluut geen bijzondere ploeg als Atalanta 1 schamel punt. Dat is zwak. En weer geen CL knock out fase.

Het is dat Overmars Haller haalt, wat een boost gaf aan de ploeg. En ook het wegvallen van Onana heeft de groep dichter bij elkaar gebracht. Maar anders had ik het nog maar moeten zien tegen Lille. Je zag aan de return dat het kortstondige goede spel alweer weg was.

En hoezo speelt Ten Hag altijd met een middenvelder minder. De backs komen op hoor en vaak kruipen de vleugels naar het middenveld.

Ik vind het geen toptrainer, allesbehalve zelfs. Al zijn die wel erg dun gezaaid de laatste jaren.



Ik vind dat je wel een heel negatief beeld schetst van Ten Hag :). De slinger moet niet te ver doorslaan natuurlijk, maar al bij al levert Ten Hag goed werk. Als ik je uitleg zo lees lijkt het wel dat als Ajax wint het aan de spelers ligt en als het verliest aan Ten Hag. Beetje zwart/wit natuurlijk, maar zo komt het wel over.

Zijn eerste seizoen was niet goed, maar dat was geen verrassing denk ik. Het drama rond Nouri, Keizer die te vroeg werd ontslagen en de ploeg was toen uit balans ook vond ik. De Ligt en De Jong kwamen net kijken en we hadden Tadic bvb nog niet. Dat soort kwaliteitsinjecties kwamen pas later door.

Dat je tegen een zwak Liverpool geen punten haalt klopt, maar je kan ook zeggen dat we die wedstrijden heel ongelukkig verloren. Een own goal van Nico en Mazraoui die het niet nodig vond om met zijn man mee te lopen. En aan de overkant waren er redelijk wat kansen, maar die werden gemist. Daar kan Ten Hag uiteindelijk weinig aan doen.

Dit is niet de Ten Hag topic natuurlijk, maar Ajax heeft dit seizoen, muv een paar periodes, wel degelijk goed voetbal gespeeld. Die monsterscore tegen VVV, dat er nu voor zorgt dat je eigenlijk 1 punt extra voorstaat.



Degelijk voetbal ja, goed voetbal te weinig. Maar als je aan het eind van de rit bovenaan staat ben je kampioen. Als Ajax liefhebber/fan ga ik uit van iets anders exceptioneel, apart, durf, lef, you name it. Ik volg Ajax al sinds de jaren zeventig (papa wordt oud ja) en mis vooral het exceptionele.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 01 maart 2021 om 20:37:

Degelijk voetbal ja, goed voetbal te weinig. Maar als je aan het eind van de rit bovenaan staat ben je kampioen. Als Ajax liefhebber/fan ga ik uit van iets anders exceptioneel, apart, durf, lef, you name it. Ik volg Ajax al sinds de jaren zeventig (papa wordt oud ja) en mis vooral het exceptionele.



Ik volg Ajax al sinds midden jaren 90, maar we moeten nu ook niet doen alsof Ajax voor het tijdperk Ten Hag jaarlijks speelde zoals Van Gaal speelde met zijn elftal. Het jaar dat ze halve finale CL haalden, dat was exceptioneel en apart ja. Niet alleen omdat het halve finale CL was, maar omdat Ajax heel die campagne echt goed voetbal speelde. Niet elke wedstrijd, nee, maar die wedstrijden in Turijn en Madrid waren gewoon van buitengewone klasse. Hetzelfde geldt voor de wedstrijd in Londen tegen Tottenham, alleen heeft de ploeg zich daar te weinig beloond. Hij had toen goeie spelers tot zijn beschikking ja, maar je moet ze ook nog met het juiste plan in het veld sturen. Het is mij te makkelijk om het dan allemaal af te schuiven op de kwaliteiten van De Ligt, De Jong en Ziyech. Er komt wel iets meer bij kijken dan dat.

De wedstrijden tegen Chelsea en Valencia waren ook gewoon goeie wedstrijden, waarbij we in Londen een halve gare als scheidsrechter kregen. En in de competitie zijn er ook veel wedstrijden geweest die leuk waren om naar te kijken.

We kunnen wel allemaal nostalgisch doen, maar feit blijft dat op korte termijn altijd het negatieve overheerst en met de jaren net dat verwatert en het positieve komt bovendrijven.

Ik zie hier niemand beweren dat Rinus Michels een baggertrainer was, omdat hij Cruijff in zijn ploeg had lopen. Of Van Gaal een koekenbakker omdat Litmanen op 10 liep.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 01 maart 2021 om 20:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 01 maart 2021 om 17:26:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 01 maart 2021 om 12:15:

Hmm...wij staan er toch wezenlijk anders in hoor. Ik vind dat Ten Hag te weinig levert qua investeringen. Iedere trainer kan met dit materiaal 2x gelijk spelen tegen PSV en 1x winnen in de beker. Sterker nog, ik denk zelfs beter.

Ik vond het eerste halve seizoen bar en bar matig onder Ten Hag en zelfs aanmerkelijk slechter qua druk zetten, aanspelen en renderen van de vleugels en tempo dan onder Keizer, toen die zich net aan het herstellen was van een ongeëvenaarde dreun op de selectie.

Derde seizoen idem. Paar geflatteerde uitslagen in Europa - beetje zoals Lille thuis - en slechts 1 goede pot: Chelsea uit. Verder louter beschamende optredens: AZ thuis, Getafe uit en thuis, Valencia thuis, een hele batterij aan slechte eredivisie wedstrijden.

Hij werd - wederom - gered door Overmars, die met dat artikel in de Volkskrant aan de noodrem trok. Dan maar geen titel dacht Overmars, maar iig wel CL deelname, wat financieel onmisbaar is voor de salarishuishouding, na al die verlengde contracten en opgehoogde salarissen terwijl je de knock out fase van de CL misloopt. Schandalig slecht derde seizoen.


Vierde seizoen ook weer erg matig met die experimenten met Labyad, Promes en Alvarez. Die is pas na de winterstop aardig gaan spelen, maar zie je hoe vaak aanvallen stokken bij hem? Als je zijn spel beoordeelt op duels, kom je tot een andere conclusie. Als je juist kijkt naar zijn bijdrage aan het systeem, zoals jij zegt te doen, kom je tot een andere conclusie.

Bang spel in de CL, een historisch slecht Liverpool die van middenmotors verliest in de PL, thuis te kijk wordt gezet door Atalanta, twee keer niet vol onder druk durven zetten...Tja. Dan Peter Bosz maar. Sterker nog, zelfs Frank de Boer had in zulke grote wedstrijden betere tactieken en meer druk ontwikkeld.

Je pakt tegen een bizar matig Liverpool en een redelijke, maar absoluut geen bijzondere ploeg als Atalanta 1 schamel punt. Dat is zwak. En weer geen CL knock out fase.

Het is dat Overmars Haller haalt, wat een boost gaf aan de ploeg. En ook het wegvallen van Onana heeft de groep dichter bij elkaar gebracht. Maar anders had ik het nog maar moeten zien tegen Lille. Je zag aan de return dat het kortstondige goede spel alweer weg was.

En hoezo speelt Ten Hag altijd met een middenvelder minder. De backs komen op hoor en vaak kruipen de vleugels naar het middenveld.

Ik vind het geen toptrainer, allesbehalve zelfs. Al zijn die wel erg dun gezaaid de laatste jaren.



Ik vind dat je wel een heel negatief beeld schetst van Ten Hag :). De slinger moet niet te ver doorslaan natuurlijk, maar al bij al levert Ten Hag goed werk. Als ik je uitleg zo lees lijkt het wel dat als Ajax wint het aan de spelers ligt en als het verliest aan Ten Hag. Beetje zwart/wit natuurlijk, maar zo komt het wel over.

Zijn eerste seizoen was niet goed, maar dat was geen verrassing denk ik. Het drama rond Nouri, Keizer die te vroeg werd ontslagen en de ploeg was toen uit balans ook vond ik. De Ligt en De Jong kwamen net kijken en we hadden Tadic bvb nog niet. Dat soort kwaliteitsinjecties kwamen pas later door.

Dat je tegen een zwak Liverpool geen punten haalt klopt, maar je kan ook zeggen dat we die wedstrijden heel ongelukkig verloren. Een own goal van Nico en Mazraoui die het niet nodig vond om met zijn man mee te lopen. En aan de overkant waren er redelijk wat kansen, maar die werden gemist. Daar kan Ten Hag uiteindelijk weinig aan doen.

Dit is niet de Ten Hag topic natuurlijk, maar Ajax heeft dit seizoen, muv een paar periodes, wel degelijk goed voetbal gespeeld. Die monsterscore tegen VVV, dat er nu voor zorgt dat je eigenlijk 1 punt extra voorstaat.



Degelijk voetbal ja, goed voetbal te weinig. Maar als je aan het eind van de rit bovenaan staat ben je kampioen. Als Ajax liefhebber/fan ga ik uit van iets anders exceptioneel, apart, durf, lef, you name it. Ik volg Ajax al sinds de jaren zeventig (papa wordt oud ja) en mis vooral het exceptionele.



Iedereen wil het exceptionele. Echter wanneer het er is anno 2020 wordt het vaak al snel weggeroofd door clubs of elftal kapot gemaakt . Soms zelfs door clubs die belachelijk schulden hebben.

2019 was een team wat soms exceptioneel was en prachtig voetbal speelde tegen de top.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 01 maart 2021 om 11:36:

(...)

Het gaat niet om de individuen, het gaat om de samenstelling en balans. (...)



Het gaat net zo goed om de individuen. 

Wat heb je bijvoorbeeld aan 'samenstelling en balans' als op positities spelers niet in vorm zijn? Dan is de balans al weg.

Individuele kwaliteiten zijn een 'must' in het profvoetbal. Daarmee kun je het verschil maken, onafhankelijk van 'systemen en tactieken' en trainerspraatjes.

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 01 maart 2021 om 11:41:

(...) Voetbal is geen Willem Ruijs-show meer, het is business. (...)



Ja, helaas.

Maar ik ga naar Ajax als voetballiefhebber, niet als zakenman.

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 01 maart 2021 om 11:41:

(...) Ik heb nog nooit een passeerbeweging de CL zien winnen.



Nee? Kijk de 1-0 eens terug in Ajax-Panathinaikos, Europacup I finale, 2 juni 1970.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 01 maart 2021 om 12:02:

Dus je stelt vragen bij wijze van discussie en verwijst naar anderen voor je eigen argumenten. (...)



Waar slaat dit op?

Ik heb duidelijk mijn argumenten gegeven. 

En waarom mag men in een dicussie geen vragen stellen?
Antwoorden kunnen heel verhelderend zijn en de juiste inzichten geven.

Zoals ook het niet geven van antwoorden c.q. het ontwijken van vragen heel verhelderend kunnen werken en inzicht geven ... 

En 'verwijzen naar anderen'?
Toevallig dat de quote van Drie Kruizen 2.0 op dat moment de laatste in rij was met een stuk tekst dat mijn stelling bevestigt. 

Verwijzen is nl. helemaal niet nodig. Het forum staat vol met kritieken op diverse spelers. Ook andere forums. En dan heb je nog de analisten/volgers in de media en op TV.

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 01 maart 2021 om 12:02:

(...) 

Vervolgens noem je een uitzondering en suggereert dat dit de norm is. (...)



Waar slaat dit op?

Jij komt met de naam Alvarez! En als een andere poster mijn stelling bevestigt ga jij Alvarez ineens als uitzondering bestempelen. 

En ik suggereer niets m.b.t een norm. Ik verwijs heel duidelijk naar een voorbeeld.

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 01 maart 2021 om 12:02:

(...) Ik vind dit gewoon geen serieuze discussie meer. (...)



Dat ben ik met je eens.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 maart 2021 om 22:50:

Nee? Kijk de 1-0 eens terug in Ajax-Panathinaikos, Europacup I finale, 2 juni 1970.



Dat was een kopbal. Keizer had die bal ook met rechts kunnen geven, dan had hij zijn tegenstander niet hoeven passeren.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2020/2021] PSV - Ajax