Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] APOEL Nicosia - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Chelsea Man schreef op 20 augustus 2019 om 22:51:

open/sluit de onderstaande quote:

ElemeNt schreef op 20 augustus 2019 om 22:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Chelsea Man schreef op 20 augustus 2019 om 22:43:

open/sluit de onderstaande quote:

ElemeNt schreef op 20 augustus 2019 om 22:41:

Ik zou toch graag Ziyech weer op het middenveld zien nu De Jong weg is. het duo Marin en Blind brengt gewoon veel te weinig voetbal om overwicht te krijgen op het middenveld.


Ziyech toch niet als controleur mag ik hopen?


Nee, naast van de Beek en dan Blind/Marin erachter of zo. Of Ziyech op 10 en van de Beek naast Blind/Marin


Dus van 4231 naar een 433 met de punt naar achteren? Met Ziyech als half...Neres en Tadic als buitenspelers en Dolberg als spits?

Zo begon TH het eerste half jaar...
Ziyech als half gaat niet werken....teveel balverlies..Tadic als buitenspeler in een 433...ongeschikt...niet explosief genoeg...geen buitenspeler die zijn man voorbij gaat.
Dolberg gaat weg volgens mij...zie bovenstaande post.


Ik heb het nergens over Dolberg gehad. Ik heb het over het middenveld. Wie er in de spits staat maakt mij niet uit. Huntelaar of Tadic ook prima.
Tadic werd volgens mij vorig jaar zo'n beetje de beste speler van Ajax als buitenspeler? En koning van de assists bij Groningen en Twente. Het is onzin dat hij niet als buitenspeler kan spelen.

 

+1/-0

Nou, als Ten Hag volgende week weer met zo'n kut opstelling komt aanzetten, ga ik wel wat anders doen. We komen vandaag gewoon goed weg tegen APOEL F*cking Nicosia die eigenlijk gewoon met 2-0 had kunnen winnen! Tegen een goede tegenstander waren we met 5-0 of meer afgegaan.

Als je als trainer ziet dat het niet echt loopt, maar je krijgt wel veel corners, zet dan op z'n minst Huntelaar er eerder in. Of Schuurs of iemand anders boven de 1.80. Je ziet dat we het afleggen in de lucht, ook verdedigend.. anticipeer erop man.

 

+3/-0

Beschamend, niets gezien waar ik nog een positief gevoel van krijg. Ik ben klaar met Marin, die is niet van n niveau wat wij nodig hebben. Zwak ook van ten hag om mazraoui nog te laten staan. 1. Had geel 2. Kwam al n keer goed weg bij n overtreding 3. Leverde elke bal in ... wordt n zware kluif volgende week

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Chelsea Man schreef op 20 augustus 2019 om 22:33:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 20 augustus 2019 om 22:02:

Nu heb je weer geen spits staan. Dan zakt Tadic uit of hij gaat naar links en dan is er totaal geen bezetting voor de goal. Een voorzet op wie?

Doordat er centraal zoveel spelers staan is het ook moeilijk om daar doorheen te combineren. En dan denk je dat je snelheid hebt met Neres... wat heeft hij nou gedaan dan behalve dat momentje in de eerste paar minuten?

De opbouw is te traag en slordig. Toegegeven het is niet makkelijk tegen zo'n compact spelend team. Maar kom op deze tegenstander heeft niet het niveau van PAOK. Je moet hier veel kansen kunnen creëren.

Hoe ze ook verdedigen bij elke omschakeling. Die snelle buitenspeler kan gewoon iedereen voorbij lopen alsof ze er niet staan. Niemand grijpt in en als ze het doen is het risicovol.


Zo speelden we vorig jaar toch ook al? Ook toen moesten we het ook niet van voorzetten te hebben..Frenkie passeerde meestal een of twee man, creëerde daardoor een overval situatie en meer tijd en ruimte..voor de 4 voorin...Mazraoui en Marin kunnen dat natuurlijk niet..die hebben al moeite met de bal afgeven aan de juiste kleur.

TH en Overmars hebben de rol van Frenkie onderschat in dit systeem. Hadden dit moeten zien aankomen en een selectie moeten bouwen voor een 433 met de punt naar achteren...nu heb je de spelers niet voor een 4231 maar ook niet voor een 433. Ziyech,Donny en Tadic zijn ongeschikt voor een 433. Het ergste nog van alles is dat je de enige aanvaller die geschikt is voor een 433 (Dolberg) weg doet.


Nee we speelden niet elke pot met Tadic in de spits. Hij komt nu zelf aan de bal en wil dan de voorzet geven.. daar doel ik op. En ja het spel was gericht op het centrum. Alsnog hebben ze veel voorzetten gegeven waar veel gevaar uit is gekomen. Je had toen wel een Huntelaar of Dolberg die de aandacht trok van de centrumverdedigers. Waardoor Donny, Tadic, en Ziyech konden profiteren als komende mensen.

Verder ben ik wel de laatste persoon die de rol van Frenkie zou onderschatten. Zijn gemis is heel erg voelbaar en daarom staat Blind ook op het middenveld.. omdat Blind ook belangrijk was in de opbouw. Alleen die kan natuurlijk niet hetzelfde brengen als Frenkie.

Europees stond Tadic vaak in de spits. Als je dan kijkt naar de tegenstanders. Die zetten je niet of amper onder druk en willen ook zelf voetballen. Waardoor hij de ruimte kreeg om te voetballen. Hij kon nog aardig een bal vasthouden. Daardoor hadden medespelers de tijd om naar voren te komen en in de ruimtes achter het centrum te komen. Die combinaties lukken niet als iedereen er al staat. Zoals eerste helft VVV uit en APOEL uit. Te trage opbouw, slordige passing, te weinig beweging zonder bal. Het is te statisch. Er kwam geen speler voorbij zijn man en de timing van de backs zonder bal was er ook niet.

Dit is 1 van de weinige potjes waarbij Ziyech niet bereikt werd. In ieder geval niet op plekken waar je hem aan de bal wilt hebben.

En wat hebben we aan Neres als hij niet de ruimte heeft? Er waren minstens 3 momenten vandaag waarbij hij in de 1 op 1 situatie kwam en NIET de actie inzette om buitenom te gaan. Terwijl dat de enige momenten waren waarop het er geen dubbele dekking was. Bizar.

Thuis kan dit weer een totaal andere wedstrijd worden. Maar dan moeten ze harder werken voor de tweede bal, in een hoger tempo en accuraat passen. Ik zag Martinez, Blind ballen inleveren vanavond waarvan je denkt: OEI. Bij Marin kennen we niet anders, zucht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElemeNt schreef op 20 augustus 2019 om 22:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Chelsea Man schreef op 20 augustus 2019 om 22:51:

open/sluit de onderstaande quote:

ElemeNt schreef op 20 augustus 2019 om 22:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Chelsea Man schreef op 20 augustus 2019 om 22:43:

open/sluit de onderstaande quote:

ElemeNt schreef op 20 augustus 2019 om 22:41:

Ik zou toch graag Ziyech weer op het middenveld zien nu De Jong weg is. het duo Marin en Blind brengt gewoon veel te weinig voetbal om overwicht te krijgen op het middenveld.


Ziyech toch niet als controleur mag ik hopen?


Nee, naast van de Beek en dan Blind/Marin erachter of zo. Of Ziyech op 10 en van de Beek naast Blind/Marin


Dus van 4231 naar een 433 met de punt naar achteren? Met Ziyech als half...Neres en Tadic als buitenspelers en Dolberg als spits?

Zo begon TH het eerste half jaar...
Ziyech als half gaat niet werken....teveel balverlies..Tadic als buitenspeler in een 433...ongeschikt...niet explosief genoeg...geen buitenspeler die zijn man voorbij gaat.
Dolberg gaat weg volgens mij...zie bovenstaande post.


Ik heb het nergens over Dolberg gehad. Ik heb het over het middenveld. Wie er in de spits staat maakt mij niet uit. Huntelaar of Tadic ook prima.
Tadic werd volgens mij vorig jaar zo'n beetje de beste speler van Ajax als buitenspeler? En koning van de assists bij Groningen en Twente. Het is onzin dat hij niet als buitenspeler kan spelen.



Hmm volgens mij moet je als een ander systeem gaat spelen je middenveld en je aanval opnieuw neerzetten. Als ik je moet gaan uitleggen wat het verschil is tussen een 4231 en een 433 voor de aanvallers dan zijn we eigenlijk uitgesproken.

Maar aangezien je waarschijnlijk dit niet gaat laten rusten:

In ons 4231 systeem..spelen de drie op een lijn...dwz Ziyech en Tadic kruipen naar binnen en spelen 5 meter terug...halen nooit de achterlijn en combineren door in de kleine ruimte. De ruimtes langs de zijkant zijn voor onze backs.

In een 433 spelen onze buitenspelers dieper en houden het veld breed..doelstelling van het veldspel is het een een op een krijgen van de buitenspelers die naar binnenkomen en op doel schieten of buitenom gaan en de voorzet geven.

 

+1/-0

Misschien was het de tactiek van Ten Hag om volgende week zonder Mazraoui te spelen ...

Gigantisch slechte wedstrijd aan Ajax kant. Kan eigenlijk geen pluspunt bedenken, buiten mss Blind en Onana. De rest was ofwel veel te slordig of kan het "niveau" niet aan. Apoel had 33% balbezit tegen het eind van de 2e helft en had eigenlijk met 3-0 moeten winnen.

Hou mijn hart vast voor volgende week. Met het wegvallen van de wedstrijd dit weekend heb je eigenlijk ook geen mogelijkheid meer om iets uit te testen. Begrijp al het schuiven met wedstrijden niet zo goed in deze fase van het seizoen. Kan mij moeilijk voorstellen dat spelers nu al vermoeid zijn. Een mens zou denken dat je juist nu wedstrijden moet spelen om automatismen en vertrouwen te kweken.

Laat ons hopen dat er binnenkort iemand het licht ziet op het middenveld en dat het begint te draaien. Want als er geen oplossing komt tegen volgende week, kan Ajax de Europa League in. Voor Alvarez of Gravenberg is het wellicht te vroeg, dus geen idee hoe Ten Hag dit gaat oplossen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Chelsea Man schreef op 20 augustus 2019 om 23:08:

open/sluit de onderstaande quote:

ElemeNt schreef op 20 augustus 2019 om 22:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Chelsea Man schreef op 20 augustus 2019 om 22:51:

open/sluit de onderstaande quote:

ElemeNt schreef op 20 augustus 2019 om 22:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Chelsea Man schreef op 20 augustus 2019 om 22:43:

open/sluit de onderstaande quote:

ElemeNt schreef op 20 augustus 2019 om 22:41:

Ik zou toch graag Ziyech weer op het middenveld zien nu De Jong weg is. het duo Marin en Blind brengt gewoon veel te weinig voetbal om overwicht te krijgen op het middenveld.


Ziyech toch niet als controleur mag ik hopen?


Nee, naast van de Beek en dan Blind/Marin erachter of zo. Of Ziyech op 10 en van de Beek naast Blind/Marin


Dus van 4231 naar een 433 met de punt naar achteren? Met Ziyech als half...Neres en Tadic als buitenspelers en Dolberg als spits?

Zo begon TH het eerste half jaar...
Ziyech als half gaat niet werken....teveel balverlies..Tadic als buitenspeler in een 433...ongeschikt...niet explosief genoeg...geen buitenspeler die zijn man voorbij gaat.
Dolberg gaat weg volgens mij...zie bovenstaande post.


Ik heb het nergens over Dolberg gehad. Ik heb het over het middenveld. Wie er in de spits staat maakt mij niet uit. Huntelaar of Tadic ook prima.
Tadic werd volgens mij vorig jaar zo'n beetje de beste speler van Ajax als buitenspeler? En koning van de assists bij Groningen en Twente. Het is onzin dat hij niet als buitenspeler kan spelen.



Hmm volgens mij moet je als een ander systeem gaat spelen je middenveld en je aanval opnieuw neerzetten. Als ik je moet gaan uitleggen wat het verschil is tussen een 4231 en een 433 voor de aanvallers dan zijn we eigenlijk uitgesproken.

Maar aangezien je waarschijnlijk dit niet gaat laten rusten:

In ons 4231 systeem..spelen de drie op een lijn...dwz Ziyech en Tadic kruipen naar binnen en spelen 5 meter terug...halen nooit de achterlijn en combineren door in de kleine ruimte. De ruimtes langs de zijkant zijn voor onze backs.

In een 433 spelen onze buitenspelers dieper en houden het veld breed..doelstelling van het veldspel is het een een op een krijgen van de buitenspelers die naar binnenkomen en op doel schieten of buitenom gaan en de voorzet geven.


Heb je mijn post wel gelezen? Ik heb het nergens over 4231 of 433??? Ik heb het over het middenveld trio Blind - van de Beek - Marin, wat gewoon niet goed loopt en voetballend tekort komt om overwicht te creëren. Ik zou dan liever Ziyech naar het middenveld halen om de creatieve armoede daar op te lossen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElemeNt schreef op 20 augustus 2019 om 23:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Chelsea Man schreef op 20 augustus 2019 om 23:08:

open/sluit de onderstaande quote:

ElemeNt schreef op 20 augustus 2019 om 22:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Chelsea Man schreef op 20 augustus 2019 om 22:51:

open/sluit de onderstaande quote:

ElemeNt schreef op 20 augustus 2019 om 22:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Chelsea Man schreef op 20 augustus 2019 om 22:43:

open/sluit de onderstaande quote:

ElemeNt schreef op 20 augustus 2019 om 22:41:

Ik zou toch graag Ziyech weer op het middenveld zien nu De Jong weg is. het duo Marin en Blind brengt gewoon veel te weinig voetbal om overwicht te krijgen op het middenveld.


Ziyech toch niet als controleur mag ik hopen?


Nee, naast van de Beek en dan Blind/Marin erachter of zo. Of Ziyech op 10 en van de Beek naast Blind/Marin


Dus van 4231 naar een 433 met de punt naar achteren? Met Ziyech als half...Neres en Tadic als buitenspelers en Dolberg als spits?

Zo begon TH het eerste half jaar...
Ziyech als half gaat niet werken....teveel balverlies..Tadic als buitenspeler in een 433...ongeschikt...niet explosief genoeg...geen buitenspeler die zijn man voorbij gaat.
Dolberg gaat weg volgens mij...zie bovenstaande post.


Ik heb het nergens over Dolberg gehad. Ik heb het over het middenveld. Wie er in de spits staat maakt mij niet uit. Huntelaar of Tadic ook prima.
Tadic werd volgens mij vorig jaar zo'n beetje de beste speler van Ajax als buitenspeler? En koning van de assists bij Groningen en Twente. Het is onzin dat hij niet als buitenspeler kan spelen.



Hmm volgens mij moet je als een ander systeem gaat spelen je middenveld en je aanval opnieuw neerzetten. Als ik je moet gaan uitleggen wat het verschil is tussen een 4231 en een 433 voor de aanvallers dan zijn we eigenlijk uitgesproken.

Maar aangezien je waarschijnlijk dit niet gaat laten rusten:

In ons 4231 systeem..spelen de drie op een lijn...dwz Ziyech en Tadic kruipen naar binnen en spelen 5 meter terug...halen nooit de achterlijn en combineren door in de kleine ruimte. De ruimtes langs de zijkant zijn voor onze backs.

In een 433 spelen onze buitenspelers dieper en houden het veld breed..doelstelling van het veldspel is het een een op een krijgen van de buitenspelers die naar binnenkomen en op doel schieten of buitenom gaan en de voorzet geven.


Heb je mijn post wel gelezen? Ik heb het nergens over 4231 of 433??? Ik heb het over het middenveld trio Blind - van de Beek - Marin, wat gewoon niet goed loopt en voetballend tekort komt om overwicht te creëren. Ik zou dan liever Ziyech naar het middenveld halen om de creatieve armoede daar op te lossen.

Die verliest dan weer continu de bal, wat veel te veel risico met zich meebrengt.

 

+1/-0

Erbarmelijk. Overmars heeft broddelwerk geleverd en Ten Hag wil hem overtreffen. Blind moet LCV bij de huidige selectie. Als hij dat niet ziet is hij niet goed bij zijn hoofd. Middenveld is met en zonder Blind niet creatief genoeg.
Om maar te zwijgen over Marin. Er zijn hier mensen die zeggen dat hij tijd nodig heeft. Nou, dat vindt hijzelf ook. Vrijwel nooit de bal in een keer onder controle. Volgende miskoop van Overmars. De lijst wordt alsmaar langer.
Maar ze zeiden al dat de selectie zo op peil is. :D

 

+1/-1

Apoel zou bekend zijn bij ten Hag. Ik vond dat ze eigenlijk heel weinig wisten. Pas in de tweede helft en na een fiks aantal gele kaarten kregen ze een beetje vat op de aanvaller(s).

Het was niet best en ik snap niet dat je zo risicovol het spel wilt domineren. Daar hebben we op dit moment de spelers niet voor. Het middenveld was zeer onzeker en raakte heel makkelijk de bal kwijt. En daarbij, je speelt uit. Zij moeten toch iets proberen. Dan krijg je meer ruimte om te voetballen.

Wanneer wordt Mazraoui nou eens wijzer?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 20 augustus 2019 om 23:05:

open/sluit de onderstaande quote:

Chelsea Man schreef op 20 augustus 2019 om 22:33:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 20 augustus 2019 om 22:02:

Nu heb je weer geen spits staan. Dan zakt Tadic uit of hij gaat naar links en dan is er totaal geen bezetting voor de goal. Een voorzet op wie?

Doordat er centraal zoveel spelers staan is het ook moeilijk om daar doorheen te combineren. En dan denk je dat je snelheid hebt met Neres... wat heeft hij nou gedaan dan behalve dat momentje in de eerste paar minuten?

De opbouw is te traag en slordig. Toegegeven het is niet makkelijk tegen zo'n compact spelend team. Maar kom op deze tegenstander heeft niet het niveau van PAOK. Je moet hier veel kansen kunnen creëren.

Hoe ze ook verdedigen bij elke omschakeling. Die snelle buitenspeler kan gewoon iedereen voorbij lopen alsof ze er niet staan. Niemand grijpt in en als ze het doen is het risicovol.


Zo speelden we vorig jaar toch ook al? Ook toen moesten we het ook niet van voorzetten te hebben..Frenkie passeerde meestal een of twee man, creëerde daardoor een overval situatie en meer tijd en ruimte..voor de 4 voorin...Mazraoui en Marin kunnen dat natuurlijk niet..die hebben al moeite met de bal afgeven aan de juiste kleur.

TH en Overmars hebben de rol van Frenkie onderschat in dit systeem. Hadden dit moeten zien aankomen en een selectie moeten bouwen voor een 433 met de punt naar achteren...nu heb je de spelers niet voor een 4231 maar ook niet voor een 433. Ziyech,Donny en Tadic zijn ongeschikt voor een 433. Het ergste nog van alles is dat je de enige aanvaller die geschikt is voor een 433 (Dolberg) weg doet.


Nee we speelden niet elke pot met Tadic in de spits. Hij komt nu zelf aan de bal en wil dan de voorzet geven.. daar doel ik op. En ja het spel was gericht op het centrum. Alsnog hebben ze veel voorzetten gegeven waar veel gevaar uit is gekomen. Je had toen wel een Huntelaar of Dolberg die de aandacht trok van de centrumverdedigers. Waardoor Donny, Tadic, en Ziyech konden profiteren als komende mensen.

Verder ben ik wel de laatste persoon die de rol van Frenkie zou onderschatten. Zijn gemis is heel erg voelbaar en daarom staat Blind ook op het middenveld.. omdat Blind ook belangrijk was in de opbouw. Alleen die kan natuurlijk niet hetzelfde brengen als Frenkie.

Europees stond Tadic vaak in de spits. Als je dan kijkt naar de tegenstanders. Die zetten je niet of amper onder druk en willen ook zelf voetballen. Waardoor hij de ruimte kreeg om te voetballen. Hij kon nog aardig een bal vasthouden. Daardoor hadden medespelers de tijd om naar voren te komen en in de ruimtes achter het centrum te komen. Die combinaties lukken niet als iedereen er al staat. Zoals eerste helft VVV uit en APOEL uit. Te trage opbouw, slordige passing, te weinig beweging zonder bal. Het is te statisch. Er kwam geen speler voorbij zijn man en de timing van de backs zonder bal was er ook niet.

Dit is 1 van de weinige potjes waarbij Ziyech niet bereikt werd. In ieder geval niet op plekken waar je hem aan de bal wilt hebben.

En wat hebben we aan Neres als hij niet de ruimte heeft? Er waren minstens 3 momenten vandaag waarbij hij in de 1 op 1 situatie kwam en NIET de actie inzette om buitenom te gaan. Terwijl dat de enige momenten waren waarop het er geen dubbele dekking was. Bizar.

Thuis kan dit weer een totaal andere wedstrijd worden. Maar dan moeten ze harder werken voor de tweede bal, in een hoger tempo en accuraat passen. Ik zag Martinez, Blind ballen inleveren vanavond waarvan je denkt: OEI. Bij Marin kennen we niet anders, zucht.



Conclusie: Tadic niet in de spits als de tegenstander zich ingraaft. Maar dan kan je beter in een echte 433 met de punt naar achteren gaan spelen met Dolberg in de spits.
Wie gaat er banken? Ziyech, Tadic of Neres? Hoe zet je het middenveld neer?

Dit systeem is voor zowel Huntelaar als Tadic niet te doen. Volgens mij speelden we vorig jaar ook onze beste wedstrijden tegen topteams met Tadic in de spits, waarbij zij wilden voetballen. Maar goed conclusie blijft 4231 zonder Frenkie is een ramp en we hebben niet de selectie voor een 433 met de punt naar achteren.

 

+1/-0

Ben nog steeds kwaad. Creatieve middenvelder moet er snel bijkomen. Eigenlijk twee.

 

+1/-0

Ik zou Tadic op tien zetten en vd Beek naast Blind op het middenveld. Dus veel minder diep want die staat nu meer als een 9,5 te spelen, ongekend diep ipv er te komen staat hij er continue al. Hopelijk raakt Neres snel in vorm of word Promes weer fit voor volgende week. Vind het sowieso nergens op slaan dat alle Nederlandse Europees spelende teams nu ineens vrij zijn. Natuurlijk had Ajax vorig jaar baad bij wat meer rust maar die vrije uren/dagen zijn echt niet alleen de reden geweest want het was sowieso een lang seizoen.

Weet niet of het jullie opgemerkt was maar Ajax speelde 4-4-1 in de laatste fase na de rode kaart van Mazraoui. vd Beek speelde dus naast Blind. Ajax speelde ineens wat beter, misschien wel omdat iedereen een stapje meer leek te zetten. Met Tadic en Ziyech op de flank mis je diepte en moeten de opkomende backs hier voor zorgen. Zou dus altijd Promes of Neres op de flank zetten voor diepte. Vandaar mijn idee om Tadic achter de spits te zetten. vd Beek naast of iets voor Blind die dus als enige op 6 komt te staan.

Dit bericht is gewijzigd op 21 augustus 2019, 09:31:49.

 

+1/-0

Ik vind het eigenlijk bijzonder ongelukkig dat we dit weekend geen wedstrijd spelen. Het team is totaal niet op elkaar ingespeeld. We hadden zaterdag best nog aan de automatismes kunnen werken.

And thank God for Andre Onana.

 

+1/-0

Dat je als trainer niet ziet dat Mazraoui een 2e gele kaart ging krijgen is wel echt een brevet van onvermogen.
Waar sta je dan voor als coach?

Een keer een slechte wedstrijd kan, maar dit was wel echt het slechtste Ajax dat ik in jaren gezien heb. Niet 1 of 2 spelers maar wel 8 spelers dit geen pass over een meter konden spelen.

 

+2/-0

Grootste probleem zit hem toch op de posities van de spelers die weg zijn. De fysieke kracht van De Ligt en met name zijn kopkracht missen we enorm. Maar ook Schöne missen we om gewoon simpel op balbezit te spelen en verdediging en aanval te verbinden. Daarnaast mis je de specifieke kwaliteiten van Schöne (vrije trap) en De Ligt (kopballen uit corners) om zo'n wedstrijd toch open te breken. Uiteraard is Frenkie ook niet zomaar te vervangen. Het is te hopen dat Alvarez een versterking is. We missen ook power in de ploeg zoals Sanchez, De Ligt dat brachten. Wat dat betreft zou ik toch Schuurs gewoon de kans geven. Hij heeft het toch heel aardig gedaan, waarom nu weer afserveren ten koste van Veltman die nog nooit het vereist niveau heeft laten zien over een langere periode.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mark schreef op 21 augustus 2019 om 10:41:

Grootste probleem zit hem toch op de posities van de spelers die weg zijn. De fysieke kracht van De Ligt en met name zijn kopkracht missen we enorm. Maar ook Schöne missen we om gewoon simpel op balbezit te spelen en verdediging en aanval te verbinden. Daarnaast mis je de specifieke kwaliteiten van Schöne (vrije trap) en De Ligt (kopballen uit corners) om zo'n wedstrijd toch open te breken. Uiteraard is Frenkie ook niet zomaar te vervangen. Het is te hopen dat Alvarez een versterking is. We missen ook power in de ploeg zoals Sanchez, De Ligt dat brachten. Wat dat betreft zou ik toch Schuurs gewoon de kans geven. Hij heeft het toch heel aardig gedaan, waarom nu weer afserveren ten koste van Veltman die nog nooit het vereist niveau heeft laten zien over een langere periode.



Was het helemaal met je eens totdat je met Schuurs op de proppen kwam. Die heeft nou juist geen kracht. Is lang maar daar is alles mee gezegd. Alvarez met RCV en Blind LCV. Je moet een goede fundering hebben. Nu hangt alles als los zand in elkaar. Laat Martinez maar op het middenveld spelen. Die heeft wel power. Type Davids. Marin voorlopig op de bank zetten. We zijn nu 2 maanden bezig en die presteert nog altijd niks. Hoelang mag zo iemand opzichtig falen? Ten Hag moet zijn en Overmars' blunder niet blijven handhaven. Geef dan iemand als Gravenberch de kans. Is nog erg jong maar in alles beter. Beste is als ze minstens een maar liever twee middenvelders halen. Of, als hij Blind hoe dan ook op 6 wil handhaven, Vertonghen en een creatieve middenvelder. Op deze manier blijven aanmodderen heeft geen zin. Hoop niet dat hte al te laat is en er tientallen miljoenen gemist worden.

 

+2/-1

Dit was echt slecht... Mijn hemel, als we volgende week thuis in eigen huis, niet uit een ander vaatje tappen, gaan we de boot in! 0-0 is een bloedlinke uitslag en daar druk ik het nog zacht mee uit denk ik... Iemand wees me er op dat we nu 11 Europese uitwedstrijden ongeslagen zijn, tja, wat heb je er nu eigenlijk aan hé? Enfin, de rest is al door anderen gezegd en geuit. Fijne dag allemaal!

 

+1/-0

Het grootste probleem is dat er teveel is gewijzigd t.o.v. vorig seizoen. Tja, de Ligt en de Jong ga je niet zomaar vervangen, maar waarom laat je dan in godsnaam Schöne ook nog gaan? Vervolgens zet je Blind ook nog eens een linie naar voren, waardoor het centrale verdedigersduo helemaal nieuw is. Waarom niet beginnen met het opvullen van de gaten die achter zijn gelaten en de vervangers eerst de kans geven zich daar te bewijzen? Nu zijn er teveel wijzigingen, nieuwe namen én nieuwe posities voor Blind en Veltman, en vervolgens niemand weet meer precies wat ie moet doen. Onrust, onzorgvuldigheid, onbegrip. Het leek wel het Ajax onder Marcel Keizer!

Ik zou in de return met de volgende elf beginnen:

----------------- Onana ----------------
- Veltman - Schuurs - Blind - Tagliafico
------ Alvarez -------- Martinez -------
--------------- vd Beek ----------------
--- Ziyech ----- Tadic ------- Neres ---

Daarmee staan de meeste poppetjes op hun eigen plek en zou het verdedigend in elk geval goed moeten staan. Enige vraagteken w.m.b. hier is Martinez. Die vind ik te goed spelen om zomaar uit de basis te laten, maar mocht die niet als CVM kunnen/willen spelen, dan zou ik vd Beek een linie terug halen en naast Alvarez zetten:

----------------- Onana ----------------
- Veltman - Schuurs - Blind - Tagliafico
------ Alvarez -------- vd Beek -------
---------------- Tadic -----------------
--- Ziyech --- Huntelaar ----- Neres ---

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorizzz schreef op 21 augustus 2019 om 14:07:

Het grootste probleem is dat er teveel is gewijzigd t.o.v. vorig seizoen. Tja, de Ligt en de Jong ga je niet zomaar vervangen, maar waarom laat je dan in godsnaam Schöne ook nog gaan? Vervolgens zet je Blind ook nog eens een linie naar voren, waardoor het centrale verdedigersduo helemaal nieuw is. Waarom niet beginnen met het opvullen van de gaten die achter zijn gelaten en de vervangers eerst de kans geven zich daar te bewijzen? Nu zijn er teveel wijzigingen, nieuwe namen én nieuwe posities voor Blind en Veltman, en vervolgens niemand weet meer precies wat ie moet doen. Onrust, onzorgvuldigheid, onbegrip. Het leek wel het Ajax onder Marcel Keizer!

Ik zou in de return met de volgende elf beginnen:

----------------- Onana ----------------
- Veltman - Schuurs - Blind - Tagliafico
------ Alvarez -------- Martinez -------
--------------- vd Beek ----------------
--- Ziyech ----- Tadic ------- Neres ---

Daarmee staan de meeste poppetjes op hun eigen plek en zou het verdedigend in elk geval goed moeten staan. Enige vraagteken w.m.b. hier is Martinez. Die vind ik te goed spelen om zomaar uit de basis te laten, maar mocht die niet als CVM kunnen/willen spelen, dan zou ik vd Beek een linie terug halen en naast Alvarez zetten:

----------------- Onana ----------------
- Veltman - Schuurs - Blind - Tagliafico
------ Alvarez -------- vd Beek -------
---------------- Tadic -----------------
--- Ziyech --- Huntelaar ----- Neres ---


Even serieus? Twee controleurs? Terug naar het Frankie systeem? Veltman als back die aanvallend niets brengt. Schuurs ipv Alvarez?

Punt naar achteren....twee halven..twee aanvallende backs en Dolberg in de spits. Allemaal niet zo moeilijk.

Dit bericht is gewijzigd op 21 augustus 2019, 16:14:21.

 

+1/-2

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] APOEL Nicosia - Ajax