Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] FC Midtjylland - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Dramatisch tot nu toe, maar wat moet er veranderen als je zoveel zwakke schakels hebt? Totaal geen omschakeling, half de duels ingaan. Lijken wel amateurs. Hopelijk blijft de schade beperkt of komen ze in de rust tot inkeer want dit gaat natuurlijk niet goed.

 

+1/-0

Ik ben een enorme schuurs van, maar ik heb de laatste tijd wel het idee dat hij het niet aankan en te licht is. Hoop dat dit nog veranderd...

 

+1/-0

Hele slechte instelling. Onrustige voorbereiding misschien debet hieraan, maar toch mag je dit niet gebeuren. Totaal geen druk op de bal achterin en het middenveld is in geen velden of wegen te zien.

Ekkelenkamp valt wederom door de mand. Maar er zijn er meer niet bij de les. Centrale verdediging is toch wel een probleem.

 

+1/-0

die schuurs moet es met een jaap stam gaan trainen....

 

+1/-0

Heb de eerste helft overgeslaan, had beter hetzelfde gedaan bij de tweede helft.

 

+1/-0

Het wordt toch tijd om een andere trainer te zoeken, er zit echt niks in vandaag.

 

+1/-0

Wat is dit? Een van de slechtste wedstrijden dit millennium.

 

+1/-0

Hoppla.... easy peasy.... nu op naar Utreg want uiteindelijk wij moeten pak schaal.

Nee ff zere neus... wat een DRAMA. Enige basis spelers die naar mijn mening voldoende hebben gehaald zijn Tadic (beste man vnv mag ook een keer gezegd worden) en Nico.

Ik hou mijn hart vast voor as weekend. Geluk bij een ongeluk Utreg is zelf ook zoekende....

 

+1/-0

Antony eruit en Promes laten staan. Antony op één been is nog gevaarlijker dan die non voetballer. Ten Hag wat jij uitstraalt zo voetbalt Ajax. Sloom, ongeinspireerd en niet weten wat ze moeten doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 03 november 2020 om 21:46:

Deze tussenstand is echt een godswonder. Wat is het godsgruwelijk slecht. Al vanaf het begin.

Gravenberch, Ekkelenkamp, Schuurs, Anthony zeer slecht vandaag. De rest niet meer dan matig.



Je mist Promes. Slechte speler van het veld.

De helft van het team speelt wekelijks matig tot slecht.

En dan mis je nog automatisme en Kudus.
Kudus was een lichtpunt in het nieuwe Ajax sinds Hakim en Donny vertrokken.
Dit is zeer spijtig voor het team, coach en de fans. Want met hem ging Ajax veel beter voetballen.

Met deze rare corona voorbereiding perikelen laten we blij zijn met de 3 punten, want daar ging het om. Maar boy o boy, dit team heeft nog heel veel schaaf werk nodig en nieuwe spelers.

Ajax onwaardig: Promes, Ekkelenkamp. (hebben niks in het eerste te zoeken)

Kudus, Klaassen, Mazraoui, Martinez, Blind, Neres, Antony, Tadic daar heeft het team nog echt wat aan voetballend.

Blij dat Mazraoui steeds beter gaat spelen. Heeft tenminste echt flair en durf.
Kan een man uitspelen in tegenstelling tot Promes.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 03 november 2020 om 22:55:

Wat is dit? Een van de slechtste wedstrijden dit millennium.



Hoe lang is die lijst inmiddels?

Een lijst met goede wedstrijden is overzichtelijker ...

 

+1/-0

Slecht, heel slecht. Maar de punten tellen. Op naar de volgende!

 

+1/-0

Liverpool als laatste wedstrijd?
Dan kunnen ze nog 9 punten halen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 03 november 2020 om 23:31:

Liverpool als laatste wedstrijd?
Dan kunnen ze nog 9 punten halen.



Atalanta thuis is de laatste, en hopelijk/waarschijnlijk beslissende wedstrijd. Daarvoor Liverpool, maar als Liverpool de terugwedstrijd van Atalanta ook wint spelen ze dan misschien ook al wel met B keus.
Al is de B keus in de vorm van Jota ook wel aardig.

Vandaag heel slecht, Schuurs komt hele seizoen al tekort en Martinez vandaag helaas ook. In de tweede helft nu in ieder geval wel de boel dicht gehouden. Alvarez was opvallend genoeg nog enige verbetering t.o.v. Schuurs.

Waarom Neres er niet in kwam was me wel een raadsel

 

+1/-0

Behalve de spelers waarvan je nog maar moet verwachten of ze ooit het Ajax niveau gaan halen vond ik Martinez ook heel slecht. Veel foute passes en totaal geen vertrouwen. Terwijl dit wel een speler is die het kan, ik weet nog dat hij in zijn beginperiode liet zien over een prima techniek te beschikken.

[edit] Wil er nog aan toevoegen dat ik, ondanks dat lang niet alles goed was, ik wel weer van Antony genoten heb. Alleen zijn manier van dribbelen vind ik mooi om te zien, steeds dat lokken van de tegenstander. Een heel eigen stijl.

 

+2/-0

M.u.v. Tadic en Klaassen waren alle veldspelers matig c.q. slecht. Wat een absurd slechte wedstrijd nadat je zo snel ruim op voorsprong komt.
Promes, Ekkelenkamp en Schuurs mogen ons shirt niet meer dragen. Zelden zulke klunzen in een AJAX shirt gezien.

 

+1/-0

Vergeet onze ervaren man Blind ook niet he, die loopt toch al wat weken te zwemmen (of is het watertrappelen). Bij de tegengoal weer verkeerde keuze qua hoe hij zich opstelt. Schuurs komt gewoon intrinsieke snelheid en mentale hardheid te kort voor de top. Maar ja wie dan Timber, die komt weer lengte te kort. Wat een puzzel is dit Ajax geworden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hoe Finidi George schreef op 03 november 2020 om 23:57:

Behalve de spelers waarvan je nog maar moet verwachten of ze ooit het Ajax niveau gaan halen vond ik Martinez ook heel slecht. Veel foute passes en totaal geen vertrouwen. Terwijl dit wel een speler is die het kan, ik weet nog dat hij in zijn beginperiode liet zien over een prima techniek te beschikken.

[edit] Wil er nog aan toevoegen dat ik, ondanks dat lang niet alles goed was, ik wel weer van Antony genoten heb. Alleen zijn manier van dribbelen vind ik mooi om te zien, steeds dat lokken van de tegenstander. Een heel eigen stijl.


Maar ook Antony speelt niet goed genoeg. Zo'n speler zou veel vaker gevaarlijk moeten worden. En niet van die slappe schoten. Hij zou telkens zijn man moeten opzoeken. In de praktijk zie je toch dat hij veel op veilig speelt. Balletje weer terug naar de back of middenvelder. Dan zet de tegenstander weer druk.. gaat de bal nog verder naar achteren.. krijg je weer een kansloze lange bal. Direct balverlies> kom je weer onder druk. Enzovoorts. Terwijl daar op de vleugels een verschil gemaakt kan worden. Denk je dat die linksback telkens naar voren kan komen als Antony zo dreigend is? Natuurlijk niet.

Antony laat zijn man telkens opkomen. Daardoor krijgt Mazraoui 2 tegenstanders. Moet je keuzes maken. Helpen de centrumverdedigers of middenvelders. Kom je vaker in de 1 op 1 verdedigend. Kom op... we mogen meer eisen.

Ziyech werd hier lang afgekraakt omdat hij veel risico legde in zijn spel. Nou.. 10x liever dat risico want hij creëerde zo ongelofelijk veel voor de ploeg. En hij deed zijn verdedigende taken. Ziyech kon ook heerlijk openen naar de andere kant waar de ruimte lag. Zodat je weer gericht kon aanvallen. Dat zie je dit seizoen helemaal niet meer. Helaas.

De lange ballen van zowat elke speler lijken dramatisch te zijn. Let eens op hoeveel boogballetjes ze achter de verdediging proberen te leggen en hoe vaak deze mislukken. Vrijwel allemaal.

Ik vind Antony een goede aankoop. Hij is er alleen nog lang niet. Zeker tegen matige ploegen moet hij veel meer initiatief nemen.

 

+2/-0

Heeft Ten Hag dit seizoen (even los van noodzakelijke wissels door blessures) al eens in dezelfde samenstelling gespeeld? Wat is dat toch? We spelen sinds januari al slecht, af en toe een goede wedstrijd daargelaten.

Waarom niet met Neres starten, of hem in ieder geval laten invallen? Dat middenveld is toch veel te licht, dat zie je meteen? Gravenberch is aan de bal ok, maar wint geen duel. Ekkelenkamp mist ook overtuiging.

Hoe kan het gisteren nou weer zo inzakken? Begin was prima, zaten er fel op. Daarna lukte helemaal niets meer. Toch een mentaal dingetje?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] FC Midtjylland - Ajax