Vak: 413
Forumreacties: 980
Reg.: 15 juli 2006
Favoriete opstelling: geen
De derde voorronde tegen PAOK Saloniki heeft Ajax doorstaan, al ging dat niet zonder slag of stoot. De laatste hindernis op weg naar de groepsfase van de Champions League is APOEL Nicosia uit Cyprus. Dinsdag 20 augustus (21.00 uur Nederlandse tijd) wordt op Cyprus het heenduel gespeeld en kan Ajax de eerste stap zetten richting het hoofdtoernooi zetten. Een week later wordt op woensdag in Amsterdam de return gespeeld. Het zal dinsdag letterlijk en figuurlijk een heet avondje worden, want de temperaturen gaan ruim voorbij de 30 graden.
Ajax en APOEL Nicosia stonden eenmaal eerder tegenover elkaar. In het seizoen 2014/2015 speelden zij samen met FC Barcelona en Paris Saint-Germain in groep F van de Champions League. In Nicosia kwamen Ajax niet verder dan een teleurstellend 1-1 gelijkspel. Daarmee was al snel duidelijk dat overwintering in de Champions League een lastig karwei zou worden. Lucas Andersen scoorde destijds voor Ajax, terwijl Gustavo Manduca voor de Cyprioten scoorde. Op de laatste speeldag werd in Amsterdam gestreden om de derde plaats in de groep en bleek Ajax duidelijk een maatje te groot. Lasse Schone (tweemaal), Davy Klaassen en Arek Milik zorgden voor een 4-0 overwinning.
Hakim Ziyech en Quincy Promes hebben enkelklachten overgehouden aan het duel met VVV-Venlo. Als ik Ten Hag zo hoor, valt het zeker bij Ziyech wel mee. Ik verwacht dezelfde voorhoede als in de thuiswedstrijd tegen PAOK Saloniki. Ook het middenveld zal denk ik hetzelfde zijn. Wellicht dat Ten Hag twijfels heeft over Marin? Achterin is de rechtsback en rechter centrale verdediger nog onzeker. Mazraoui, Dest, Veltman, Schuurs?
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 551
Reg.: 3 mei 2006
Promes blijft in Amsterdam volgens het AD:
https://www.ad.nl/europees-voetbal/ajax-zonder-promes-en-dolberg-naar-nicosia~afc43aec/link
Leuk hoor kunstgras.
En Dolberg is al aan het inpakken.
Zie dat Noa Lang wel mee mag:
De 20 geselecteerde Ajacieden:
Andre Onana
Bruno Varela
Kjell Scherpen
Perr Schuurs
Joël Veltman
Edson Álvarez
Noussair Mazraoui
Daley Blind
Lisandro Martínez
Nico Tagliafico
Donny van de Beek
Razvan Marin
Hakim Ziyech
Dani de Wit
David Neres
Klaas Jan Huntelaar
Dusan Tadic
Jurgen Ekkelenkamp
Noa Lang
Sergiño Dest
Uit: Back in the room.....
Vak: 122
Forumreacties: 11.166
Reg.: 10 juli 2002
Wordt een lastiger potje dan sommigen denken. Ik proef een sfeertje van ' dat wordt een makkie'. Pas daar aub mee op want APOEL is echt geen slechte ploeg hoor. Als Ajax daar op 90% gaat acteren komen ze vet in de problemen. Ik denk dat Ten Hag Veltman weer gaat opstellen in de plaats van Sergino en ben vooral benieuwd hoe hij het middenveld gaat invullen. Heb het vermoeden dat hij gecharmeerd is van Nous als middenvelder en dat vind ik tricky. Ik verwacht deze opstelling dan ook: Onana, Veltman, Martinez, Schuurs, Tagliafico, Blind, Mazraoui, Van de Beek, Ziyech, Tadic, Neres.
Uit: Nuenen
Vak: 127
Forumreacties: 76
Reg.: 10 augustus 2019
open/sluit de onderstaande quote:liam schreef op 19 augustus 2019 om 11:36:
Wordt een lastiger potje dan sommigen denken. Ik proef een sfeertje van ' dat wordt een makkie'. Pas daar aub mee op want APOEL is echt geen slechte ploeg hoor. Als Ajax daar op 90% gaat acteren komen ze vet in de problemen. Ik denk dat Ten Hag Veltman weer gaat opstellen in de plaats van Sergino en ben vooral benieuwd hoe hij het middenveld gaat invullen. Heb het vermoeden dat hij gecharmeerd is van Nous als middenvelder en dat vind ik tricky. Ik verwacht deze opstelling dan ook: Onana, Veltman, Martinez, Schuurs, Tagliafico, Blind, Mazraoui, Van de Beek, Ziyech, Tadic, Neres.
Forumreacties: 4.059
Reg.: 26 augustus 2004
Uit: Hilversum
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.743
Reg.: 19 november 2001
Forumreacties: 4.077
Reg.: 1 augustus 2005
Scunthorpe
Fan van Ajax
Uit: Malden
Forumreacties: 129
Reg.: 26 oktober 2002
Dat geldt tot nu toe voor alle combinaties die centraal hebben gestaan. Vandaag is niet het moment om te gaan experimenteren.open/sluit de onderstaande quote:Spoon1984 schreef op 20 augustus 2019 om 20:10:
Vind het ook erg fascinerend dat hij voor Veltman kiest. In de duels dat hij daar speelde dit seizoen was het alles behalve goed/degelijk.
Forumreacties: 4.077
Reg.: 1 augustus 2005
open/sluit de onderstaande quote:Scunthorpe schreef op 20 augustus 2019 om 20:27:
Dat geldt tot nu toe voor alle combinaties die centraal hebben gestaan. Vandaag is niet het moment om te gaan experimenteren.open/sluit de onderstaande quote:Spoon1984 schreef op 20 augustus 2019 om 20:10:
Vind het ook erg fascinerend dat hij voor Veltman kiest. In de duels dat hij daar speelde dit seizoen was het alles behalve goed/degelijk.
Forumreacties: 443
Reg.: 13 april 2013
open/sluit de onderstaande quote:Scunthorpe schreef op 20 augustus 2019 om 20:27:
T-Bag
Fan van Ajax
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2014/2015
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013
Derde plek Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2016/2017
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Ajax.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: valkenswaard
Forumreacties: 11.612
Reg.: 26 september 2004
Forumreacties: 443
Reg.: 13 april 2013
Uit: Stavoren
Forumreacties: 2
Reg.: 6 maart 2015
Uit: Amsterdam
Forumreacties: 5.346
Reg.: 12 maart 2003
Forumreacties: 4.059
Reg.: 26 augustus 2004
Uit: -
Vak: 402
Forumreacties: 16.149
Reg.: 11 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:Chelsea Man schreef op 20 augustus 2019 om 21:49:
Een orkest zonder dirigent....geen schot op doel...geen kans gecreëerd.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] APOEL Nicosia - Ajax