Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] APOEL Nicosia - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

forumillustratie

De derde voorronde tegen PAOK Saloniki heeft Ajax doorstaan, al ging dat niet zonder slag of stoot. De laatste hindernis op weg naar de groepsfase van de Champions League is APOEL Nicosia uit Cyprus. Dinsdag 20 augustus (21.00 uur Nederlandse tijd) wordt op Cyprus het heenduel gespeeld en kan Ajax de eerste stap zetten richting het hoofdtoernooi zetten. Een week later wordt op woensdag in Amsterdam de return gespeeld. Het zal dinsdag letterlijk en figuurlijk een heet avondje worden, want de temperaturen gaan ruim voorbij de 30 graden.

Ajax en APOEL Nicosia stonden eenmaal eerder tegenover elkaar. In het seizoen 2014/2015 speelden zij samen met FC Barcelona en Paris Saint-Germain in groep F van de Champions League. In Nicosia kwamen Ajax niet verder dan een teleurstellend 1-1 gelijkspel. Daarmee was al snel duidelijk dat overwintering in de Champions League een lastig karwei zou worden. Lucas Andersen scoorde destijds voor Ajax, terwijl Gustavo Manduca voor de Cyprioten scoorde. Op de laatste speeldag werd in Amsterdam gestreden om de derde plaats in de groep en bleek Ajax duidelijk een maatje te groot. Lasse Schone (tweemaal), Davy Klaassen en Arek Milik zorgden voor een 4-0 overwinning.

Hakim Ziyech en Quincy Promes hebben enkelklachten overgehouden aan het duel met VVV-Venlo. Als ik Ten Hag zo hoor, valt het zeker bij Ziyech wel mee. Ik verwacht dezelfde voorhoede als in de thuiswedstrijd tegen PAOK Saloniki. Ook het middenveld zal denk ik hetzelfde zijn. Wellicht dat Ten Hag twijfels heeft over Marin? Achterin is de rechtsback en rechter centrale verdediger nog onzeker. Mazraoui, Dest, Veltman, Schuurs?

 

+2/-0

Promes blijft in Amsterdam volgens het AD:

https://www.ad.nl/europees-voetbal/ajax-zonder-promes-en-dolberg-naar-nicosia~afc43aec/link

Leuk hoor kunstgras.

En Dolberg is al aan het inpakken.

Zie dat Noa Lang wel mee mag:

De 20 geselecteerde Ajacieden:
Andre Onana
Bruno Varela
Kjell Scherpen
Perr Schuurs
Joël Veltman
Edson Álvarez
Noussair Mazraoui
Daley Blind
Lisandro Martínez
Nico Tagliafico
Donny van de Beek
Razvan Marin
Hakim Ziyech
Dani de Wit
David Neres
Klaas Jan Huntelaar
Dusan Tadic
Jurgen Ekkelenkamp
Noa Lang
Sergiño Dest

 

+1/-0

Wordt een lastiger potje dan sommigen denken. Ik proef een sfeertje van ' dat wordt een makkie'. Pas daar aub mee op want APOEL is echt geen slechte ploeg hoor. Als Ajax daar op 90% gaat acteren komen ze vet in de problemen. Ik denk dat Ten Hag Veltman weer gaat opstellen in de plaats van Sergino en ben vooral benieuwd hoe hij het middenveld gaat invullen. Heb het vermoeden dat hij gecharmeerd is van Nous als middenvelder en dat vind ik tricky. Ik verwacht deze opstelling dan ook: Onana, Veltman, Martinez, Schuurs, Tagliafico, Blind, Mazraoui, Van de Beek, Ziyech, Tadic, Neres.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 19 augustus 2019 om 11:36:

Wordt een lastiger potje dan sommigen denken. Ik proef een sfeertje van ' dat wordt een makkie'. Pas daar aub mee op want APOEL is echt geen slechte ploeg hoor. Als Ajax daar op 90% gaat acteren komen ze vet in de problemen. Ik denk dat Ten Hag Veltman weer gaat opstellen in de plaats van Sergino en ben vooral benieuwd hoe hij het middenveld gaat invullen. Heb het vermoeden dat hij gecharmeerd is van Nous als middenvelder en dat vind ik tricky. Ik verwacht deze opstelling dan ook: Onana, Veltman, Martinez, Schuurs, Tagliafico, Blind, Mazraoui, Van de Beek, Ziyech, Tadic, Neres.



Tricky, mooi verwoord. Mazraoui kwam er nooit echt bovenuit, pas toen Ten Hag hem als back opstelde heeft hij enorme stappen gemaakt. In de duels tegen PAOK was het met hem op het middenveld een grote gaten kaas. Het lijkt mij niet slim om dat nu weer te gaan doen. Tevens vind ik Marin steeds beter worden. Aangezien we eerst uit spelen kun je misschien beter met Veltman spelen en defensief wat meer zekerheid in bouwen ten opzichten van Mazroui.

 

+2/-0

We zijn minder dan vorig seizoen. Spelen ook nog niet top. Je moet ook nooit iemand onderschatten.
Maar het is toch een schande als we in 2 wedstrijden niet kunnen winnen tegen dit ploegje.
Dan faal je opzichtig.

 

+2/-0

Vandaag is gewoon weer een finale. Ik denk dat de spelers zich daar ook wel bewust van zijn. Uiteindelijk hebben wij meer kwaliteit op het veld staan en zou dat de doorslag moeten geven. Geconcentreerd zijn en niet teveel weggeven, dan moet het lukken!

 

+1/-0

En dan toch weer met Veltman centraal beginnen.. man man dit gaat weer punten kosten als we er voorin niet 4 in schieten. Kap hier nou eens mee!

 

+2/-1

Vind het ook erg fascinerend dat hij voor Veltman kiest. In de duels dat hij daar speelde dit seizoen was het alles behalve goed/degelijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Spoon1984 schreef op 20 augustus 2019 om 20:10:

Vind het ook erg fascinerend dat hij voor Veltman kiest. In de duels dat hij daar speelde dit seizoen was het alles behalve goed/degelijk.

Dat geldt tot nu toe voor alle combinaties die centraal hebben gestaan. Vandaag is niet het moment om te gaan experimenteren.

 

+2/-0

Ik hou echt mijn hart vast met Veltman als CV.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Scunthorpe schreef op 20 augustus 2019 om 20:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Spoon1984 schreef op 20 augustus 2019 om 20:10:

Vind het ook erg fascinerend dat hij voor Veltman kiest. In de duels dat hij daar speelde dit seizoen was het alles behalve goed/degelijk.

Dat geldt tot nu toe voor alle combinaties die centraal hebben gestaan. Vandaag is niet het moment om te gaan experimenteren.


Op een gegeven moment moet je toch echt een keuze maken en stoppen met wisselen... vanaf de eerste wedstrijd dit seizoen heeft nog geen enkel duo 2 wedstrijden achter elkaar samen gespeeld...

 

+1/-0

Goed begin!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Scunthorpe schreef op 20 augustus 2019 om 20:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Spoon1984 schreef op 20 augustus 2019 om 20:10:

Vind het ook erg fascinerend dat hij voor Veltman kiest. In de duels dat hij daar speelde dit seizoen was het alles behalve goed/degelijk.

Dat geldt tot nu toe voor alle combinaties die centraal hebben gestaan. Vandaag is niet het moment om te gaan experimenteren.



Ik wil ook niet dat hij gaat rouleren of experimenteren. Vind het wel apart dat Ten Hag in Veltman dus kennelijk een centrale verdediger ziet. Althans tot dat Alvarez ingepast is. Qua ervaring natuurlijk een stuk verder dan Schuurs, wat wel wenselijk is in de CL.

 

+1/-0

Eerste 10 min waren wel veelbelovend, maar vanaf dan is het niet best inderdaad. Tegen een betere tegenstander had je al achter gestaan. Hopen dat niemand tegen 2x geel aanloopt.

 

+1/-0

Wie tijdens het eerste half uur opgelet heeft kan toch niet anders dan concluderen dat hij bij lange na niet goed genoeg is voor ajax 1..

Liever blind en schuurs centraal, martinez doorschuiven.

 

+2/-0

Verdediging ziet er niet uit als die rechtsbuiten van de Apoel het op z'n heupen krijgt en verder missen we lengte bij de corners. Dan heb ik het nog niet over de trage opbouw.
Er gaat gewoon teveel mis en ik betwijfel dat we de wedstrijd met 11 man eindigen.

 

+1/-0

Een orkest zonder dirigent....geen schot op doel...geen kans gecreëerd.

 

+1/-1

Ze zien het goed bij AJAX, we hebben niemand meer nodig. De ene na de andere vloeiende aanval. Middenveld mss. beste van Europa. Smullen van dat voetbal.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Chelsea Man schreef op 20 augustus 2019 om 21:49:

Een orkest zonder dirigent....geen schot op doel...geen kans gecreëerd.



De situatie met de pass van Van de Beek op Neres zie ik als een 100% kans.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] APOEL Nicosia - Ajax