Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 475
Reg.: 9 februari 2026
Favoriete opstelling: geen
Fortuna Sittard-Ajax 1-5 (0-1)
Man van de Wedstrijd Ajax-PSV: Tolu Arokodare
Forumreacties: 1.980
Reg.: 14 mei 2024
Voorspel nu Fortuna Sittard-Ajax
Man van de Wedstrijd Ajax-PSV: -
Uit: Hilversum
Forumreacties: 1.845
Reg.: 19 november 2001
open/sluit de onderstaande quote:YAKUBU22 schreef op 31 augustus 2026 om 18:02:
Ik deel dat gevoel wel een beetje. Het is ook geen ramp als je met kleine cijfers verliest. Maar wie weet kunnen ze wat extra's, we hebben wel een pak ervaring binnen de ploeg dat zou moeten helpen in dit soort wedstrijden lijkt me.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Forumreacties: 4.736
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 3-4-3
Forumreacties: 6.001
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 31 augustus 2026 om 18:16:
open/sluit de onderstaande quote:YAKUBU22 schreef op 31 augustus 2026 om 18:02:
Ik deel dat gevoel wel een beetje. Het is ook geen ramp als je met kleine cijfers verliest. Maar wie weet kunnen ze wat extra's, we hebben wel een pak ervaring binnen de ploeg dat zou moeten helpen in dit soort wedstrijden lijkt me.
Eigenlijk slaat het nergens op om zo'n wedstrijd zo vroeg in het seizoen in te plannen. Het gaat denk ik ten koste van de kwaliteit van zo'n topper.
Forumreacties: 279
Reg.: 2 augustus 2026
Favoriete opstelling: 4-3-3
Fortuna Sittard-Ajax 1-3 (0-1)
Als we echt titelaspiraties hebben is het wel een vervelende wedstrijd zo vroeg in het seizoen. Vooral omdat je thuis speelt. Voor de titelaspiraties moet je deze eigenlijk winnen. Dan zouden we er natuurlijk veel meer baat bij hebben als we een stuk later in het seizoen thuis zouden spelen. Maar goed, het is wat het is. Ben benieuwd waar we staan ten opzichte van PSV.
De kans is vrij groot dat het een doelpuntenfestijn wordt. Ik ben wel benieuwd wat Tolu in de diepte kan brengen. Als aanspeelpunt is het duidelijk, maar PSV geeft natuurlijk altijd veel ruimte weg. Brobbey was ook altijd een wapen tegen PSV met zijn kracht in combinatie met snelheid. Tolu is fysiek net zo sterk, maar ik weet niet hoe het met zijn snelheid zit. Dat is natuurlijk wel waar de kansen liggen tegen PSV. Wat dat betreft ook vervelend dat de snelle buitenspeler er nog niet is. Of we moeten Edvardsen opstellen, maar ik weet niet of ik daar fan van ben.
Uit: Hilversum
Forumreacties: 1.845
Reg.: 19 november 2001
Vak: -
Forumreacties: 4.037
Reg.: 8 augustus 2001
Kan je dan niet beter Edvardsen vervangen door Leonardo? Gezien zijn positionering kan ik mij niet inbeelden dat hij niet tot kansen gaat komen, als je Tolu als aangever hebt om de bal bij te houden en door te steken. Of hij ze ook daadwerkelijk gaat afmaken is koffiedik kijken, maar goed, je moet iets proberen.
Denk dat we op dit moment gewoon niet het elftal hebben om 4-3-3 te spelen met wingers. Aangezien we toch een winkel kunnen beginnen met middenvelders, is het misschien geen slecht idee om daar wat versterking te voorzien.
Forumreacties: 4.736
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 3-4-3
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 01 september 2026 om 11:20:
Kan je dan niet beter Edvardsen vervangen door Leonardo? Gezien zijn positionering kan ik mij niet inbeelden dat hij niet tot kansen gaat komen, als je Tolu als aangever hebt om de bal bij te houden en door te steken. Of hij ze ook daadwerkelijk gaat afmaken is koffiedik kijken, maar goed, je moet iets proberen.
Denk dat we op dit moment gewoon niet het elftal hebben om 4-3-3 te spelen met wingers. Aangezien we toch een winkel kunnen beginnen met middenvelders, is het misschien geen slecht idee om daar wat versterking te voorzien.
Uit: Limoges (Fr)
Forumreacties: 361
Reg.: 27 juli 2011
Favoriete opstelling: 4-3-3
Fortuna Sittard-Ajax 1-4 (0-3)
Bijzonder veel zin in deze wedstrijd! Eerste echte test na 10 potjes tegen fc balophetdak. Benieuwd wat er gebracht kan worden tegen een tegenstander die favoriet is. Het is dat we zo'n mooie conference-loting hebben gekregen, anders was dit misschien wel de zwaarste wedstrijd die ons nog rest in 2026.
open/sluit de onderstaande quote:Calavaro schreef op 01 september 2026 om 11:49:
Bijzonder veel zin in deze wedstrijd! Eerste echte test na 10 potjes tegen fc balophetdak. Benieuwd wat er gebracht kan worden tegen een tegenstander die favoriet is. Het is dat we zo'n mooie conference-loting hebben gekregen, anders was dit misschien wel de zwaarste wedstrijd die ons nog rest in 2026.
3LittleBirds
Fan van Ajax
Forumreacties: 458
Reg.: 24 november 2003
elk resultaat is hier mee genomen. Inderdaad nog volop aan het versterken. Een Kehrer, Tsygankov en Adringa zijn net binnen dus zullen misschien niet eens op de bank zitten. Een geblesseerde Blind, niet fitte Leonardo. Een Henrique behoorlijk uit vorm of blijkt toch geen versterking te zijn. Uiteraard ook een paar uitblinkers/sterkhouders(Tolu, Ouazane, Brandt, Ter Stegen) op dit moment, maar dat we niet op volle sterkte zijn mag duidelijk zijn.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 01 september 2026 om 14:50:
elk resultaat is hier mee genomen. Inderdaad nog volop aan het versterken. Een Kehrer, Tsygankov en Adringa zijn net binnen dus zullen misschien niet eens op de bank zitten. Een geblesseerde Blind, niet fitte Leonardo. Een Henrique behoorlijk uit vorm of blijkt toch geen versterking te zijn. Uiteraard ook een paar uitblinkers/sterkhouders(Tolu, Ouazane, Brandt, Ter Stegen) op dit moment, maar dat we niet op volle sterkte zijn mag duidelijk zijn.
3LittleBirds
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 01 september 2026 om 20:49:
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 01 september 2026 om 14:50:
Sofyan Amrabat oogt behoorlijk fit op de 1e training als je hem zo ziet. Begrijp ik goed dat hij na het WK 'niets' meer heeft gedaan (bij Fenerbahçe)? Dat zou jammer zijn.
spelbos
Fan van Ajax
Tweede plaats Ajax.supporters.nl VoVo 2024/2025
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.976
Reg.: 1 juli 2006
3LittleBirds
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 02 september 2026 om 12:24:
Belangrijk om niet te verliezen, hopelijk zijn we defensief een stuk stabieler met Amrabat als nr.6
Als Rosa weer kan spelen dan hem opstellen als rechtsback.
Benieuwd wie er opstaat deze wedstrijd.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2026/2027] Ajax - PSV