Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League voorronde 2026/2027] AFC Ajax - Shelbourne FC

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

6 augustus ⋅ 20:00
Johan Cruijff ArenA, Amsterdam

Wedstrijd is gratis te kijken via Ziggo Sport.

--------
Ik mag toch hopen dat Brandt, ter Stegen, Leonardo, Arokodare en co geen paar weken aan het Ajax spel moeten "wennen". We spelen thuis dus gewoon de sterkste opstelling van dit moment en erop en erover zodat in de uitwedstrijd reserves speeltijd kunnen krijgen met het oog op de competitie (en voorkomen van kaarten + blessures).

ter Stegen
Gaaei
Baas
Blind
Henrique
Mokio
Gloukh
Brandt
Carrizo
Arokodare
Ouazane

Ik verwacht niet dat Godts zal spelen met het oog op zijn transfer. Voetballende verdedigers en middenvelders want als we tegen dit Bal op het Dak 13 verdedigend nog in de problemen komen zou ik een speler uit de selectie zetten als voorbeeld voor de rest. Ze kunnen er helemaal niks van en zelfs op dat niveau zijn ze nog aan het onderpresteren.

Arokodare ipv Leonardo want nog niet volledig fit en mocht dat voor Henrique ook nog steeds gelden dan iedereen behalve Wijndal. Ik zou persoonlijk Gloukh en Brandt omwisselen, maar dat lijkt voor Michel geen optie.

Maar goed dat wordt weer 70 minuten ergeren aan Regeer, Klaassen en Berghuis.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 6 augustus 2026, 16:37:22.

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 06 augustus 2026 om 16:26:

Ik zou persoonlijk Gloukh en Brandt omwisselen, maar dat lijkt voor Michel geen optie.

Dat lijkt mij ook geen optie. Gloukh op 8. Op 10 is hij al niet balvast, laat staan op 8. Op 10 kan hij er mee door als hij het rendement heeft van tegen Vojvodina. Dan kun je er weinig van zeggen als hij de bal ook te vaak verliest. Maar op 8 ga je die goals niet maken en dan heb je wel alle risico's van Gloukh. Lijkt me niet heel verstandig.

Verder ben ik ook wel benieuwd hoeveel van de nieuwe spelers gaan spelen en hoop ik dat Godts wel speelt. Dat laatste is misschien wel de meest interessante vraag.

+1/-1

Mike1976 schreef op 06 augustus 2026 om 16:26:

6 augustus ⋅ 20:00
Johan Cruijff ArenA, Amsterdam

Wedstrijd is gratis te kijken via Ziggo Sport.

--------
Ik mag toch hopen dat Brandt, ter Stegen, Leonardo, Arokodare en co geen paar weken aan het Ajax spel moeten "wennen". We spelen thuis dus gewoon de sterkste opstelling van dit moment en erop en erover zodat in de uitwedstrijd reserves speeltijd kunnen krijgen met het oog op de competitie (en voorkomen van kaarten + blessures).

ter Stegen
Gaaei
Baas
Blind
Henrique
Mokio
Gloukh
Brandt
Carrizo
Arokodare
Ouazane

Ik verwacht niet dat Godts zal spelen met het oog op zijn transfer. Voetballende verdedigers en middenvelders want als we tegen dit Bal op het Dak 13 verdedigend nog in de problemen komen zou ik een speler uit de selectie zetten als voorbeeld voor de rest. Ze kunnen er helemaal niks van en zelfs op dat niveau zijn ze nog aan het onderpresteren.

Arokodare ipv Leonardo want nog niet volledig fit en mocht dat voor Henrique ook nog steeds gelden dan iedereen behalve Wijndal. Ik zou persoonlijk Gloukh en Brandt omwisselen, maar dat lijkt voor Michel geen optie.

Maar goed dat wordt weer 70 minuten ergeren aan Regeer, Klaassen en Berghuis.

Wanneer je hoopt dat we thuis in de sterkste opstelling van dit moment spelen dan moet onze absolute sterspeler Mika Godts natuurlijk ook meedoen. Hij is nog altijd speler van Ajax en vooralsnog heeft het geïnteresseerde Paris Saint Germain nog geen serieus bod uitgebracht.

+3/-0

Geen Brandt en Ter Stegen. Ook geen Caio en Leonardo.

Wel weer Klaassen Berghuis Wijndal Regeer.

Zin in! :denk

+4/-0

Sevic schreef op 06 augustus 2026 om 18:55:

Zou die Michel niet toe durven geven dat hij niet weet hoe hij een andere opstelling door kan geven? ;B

Wat een treurnis weer. Wedstrijd nummer ... 9 van het seizoen, onze TD haalt de ene na de andere (ervaren) speler met dikke salarissen en we zitten nog steeds naar vrijwel dezelfde beschimmelde rommel van vorig seizoen te kijken.

Maarja de Fifth Place Heroes hebben dan natuurlijk ook heel wat krediet opgebouwd! :denk

De opstelling zal weer Hagiaans door blessures en schorsingen per ongeluk goed moeten vallen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 6 augustus 2026, 19:13:24.

+2/-1

Die zullen allemaal gewoon gaan invallen. Rustig inpassen ipv ineens alles omgooien is best iets voor te zeggen. Op Wijndal na dan maar die zal wellicht gewoon mogen spelen om nog misschien in beeld te komen voor een transfer. We kunnen alleen maar gissen ;-) (zo ook Dolberg)

+2/-0

Michel stelt de spelers op die het meeste ritme hebben, dus verwacht geen champagne opstelling met alle nieuwe aankopen.

+1/-0

Dit is juist een tegenstander waartegen je even alle aanpassingen kunt doorvoeren die je uiteindelijk toch wilt realiseren.

Die Ieren kunnen er geen kut van, kom nou op jongens.

+1/-0

De azijnflessen zijn weer opengetrokken hier. Niemand weet wat hierachter steekt. Sommige spelers staan in de etalage. Ik zie in ieder geval een groot verschil met vorig seizoen en dat is een vele malen hogere intensiteit.

+2/-0

Mike1976 schreef op 06 augustus 2026 om 19:03:

Zou die Michel niet toe durven geven dat hij niet weet hoe hij een andere opstelling door kan geven? ;B

Wat een treurnis weer. Wedstrijd nummer ... 9 van het seizoen, onze TD haalt de ene na de andere (ervaren) speler met dikke salarissen en we zitten nog steeds naar vrijwel dezelfde beschimmelde rommel van vorig seizoen te kijken.

Maarja de Fifth Place Heroes hebben dan natuurlijk ook heel wat krediet opgebouwd! :denk

De opstelling zal weer Hagiaans door blessures en schorsingen per ongeluk goed moeten vallen.

Die Regeer, daar erger ik me nu na 10 minuten alweer kapot aan. Komt twee keer in balbezit tegen de 16 van de tegenstander aan. Eerste keer kansloos boogballetje over de achterlijn, tweede keer kansloos schot dat eenvoudig geblokt wordt.

Het is me toch ook armoedig met die man. Verschrikkelijk zeg. Wordt echt alleen maar slechter lijkt het wel.

+3/-0

Sevic schreef op 06 augustus 2026 om 20:13:

Mike1976 schreef op 06 augustus 2026 om 19:03:

Die Regeer, daar erger ik me nu na 10 minuten alweer kapot aan. Komt twee keer in balbezit tegen de 16 van de tegenstander aan. Eerste keer kansloos boogballetje over de achterlijn, tweede keer kansloos schot dat eenvoudig geblokt wordt.

Het is me toch ook armoedig met die man. Verschrikkelijk zeg. Wordt echt alleen maar slechter lijkt het wel.

Zelfde geldt voor Dolberg... Pff

+2/-0

Prima wedstrijd weer van Wijndal. Als je aanvallend speelt heb je wel wat aan hem.

+3/-1

Iets te veel zomeravond-tempo in bepaalde delen, maar met een 2-0 voorsprong en nog een kans of 3 die er wel in hadden gemogen (Gloukh, Wijndal 2x) en nog wat mogelijkheden, heb je eigenlijk weinig te klagen.

+2/-0

Vorig seizoen zag je dit soort dominante wedstrijden amper, ook niet tegen zulke zwakke tegenstanders. Mooie vooruitgang vooralsnog.

+2/-0

Ik erger me aan Godts ondanks zijn vele goede momenten.

+2/-0

Jezus Christus.

+2/-1

Bouwman weer betrokken bij een tegendoelpunt...

+4/-0

Sevic schreef op 06 augustus 2026 om 21:42:

Jezus Christus.

Nieuwe aankoop?

+2/-2

Leonardo valt niet mee. 20 miljoen is erg veel geld voor deze prutser.

+3/-1

In plaats van 8 of 9-0 eindigen we met 3-1.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League voorronde 2026/2027] AFC Ajax - Shelbourne FC