Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Ere] Ajax - AZ

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Het wordt gewoon weer tot het einde van het seizoen spannend. Tot de laatste wedstrijd.
Feyenoord wint alleen maar, Psv komt terug. Het gaat allemaal nog heel lastig worden.

Al die journalisten met hun Ajax wordt als Bayern/Juve etc...is totaal geen sprake van.

En in deze zomer wordt Ajax weer leeggeroofd dus al die Bayern opmerkingen kloppen gewoon nog niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 28 februari 2020 om 20:06:


Al die journalisten met hun Ajax wordt als Bayern/Juve etc...is totaal geen sprake van.




Ik kan mijn eigen een forum lid herinneren die zei dat Ten Hag de beste trainer was, dat we het beste voetbal speelde, kampioen worden, de UEFA CUP konden winnen...…

Iedereen en alles die maar wat over Ten Hag en Overmars zeiden waren niet serieus te nemen....

Hoe is het nu met je?

 

+2/-0

Aardig stukje van Pieter Zwart op VI.NL over de vorige ontmoeting in Alkmaar.

https://www.vi.nl/video/analyse-hoe-az-ajax-opnieuw-totaal-onschadelijk-wil-makenlink

Het komt er eigenlijk op neer dat AZ zich tactisch op een verdedigende manier helemaal op Ajax richtte en zelf geen initiatief toonde om te voetballen en loerend op de counter, leuke instelling als je voor je eigen publiek speelt.
In Europa zijn ze afgestraft omdat ze zelf het spel moesten maken en daar schijnbaar dus niet zo goed in zijn, trainer Arne Slot hoeft dus niet naar ons toe te komen.
Het is te hopen dat we snel op voorsprong komen zodat AZ moet voetballen, de laatste vier thuiswedstrijden tegen AZ hebben we 16x gescoord.

 

+1/-0

Wat is kwaliteit ? Wat is techniek ? Op dat ei moeten ze veel beter gaan broeden. Anders feliciteer ik onze noorderprovincieburen met een daverende stunt, ook niet erg voor een keertje, we hebben erger al doorgemaakt.

Sonny Silooy
• 1ste
Independent Senior Consultant & Ambassador at the Ajax Coaching Academy
29 m •
Arnold Muhren de stille kracht maar o zo belangrijk!!! #ajax #ajaxcoachingacademy #forthefuture
Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding
How the underrated Arnold Mühren became one of Europe’s most decorated footballers
thesefootballtimes.co

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 28 februari 2020 om 19:38:

Ten Hag denkt nog steeds dat hij bij Utrecht werkt. Deze man is een trainer voor een sub topper. Niet voor een top club als Ajax.



Ik kan mij ook nog de halve finale CL van Utrecht herinneren. Dat was nog eens voetbal!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 29 februari 2020 om 12:33:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 28 februari 2020 om 19:38:

Ten Hag denkt nog steeds dat hij bij Utrecht werkt. Deze man is een trainer voor een sub topper. Niet voor een top club als Ajax.



Ik kan mij ook nog de halve finale CL van Utrecht herinneren. Dat was nog eens voetbal!



Domme opmerking meer kan ik niet zeggen. Verloren door tactische blunders van de trainer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 februari 2020 om 14:59:

Domme opmerking meer kan ik niet zeggen. Verloren door tactische blunders van de trainer.



Waarom is dat een domme opmerking tackle? Hij haalt op een zucht de finale van de CL niet en wint de dubbel vorig jaar (en is op weg om dat kunstje te herhalen). Fluit de scheidsrechter 30 seconden vroeger af of glijdt Magallan niet weg, dan stond Ajax in de finale.

Is dat het soort voetbal/trainerschap dat bij een subtop hoort? Door zijn tactische "blunders" speelden we Chelsea op Stamford Bridge volledig aan gort, tot de scheidsrechter besloot dat het welletjes geweest was.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 29 februari 2020 om 18:22:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 februari 2020 om 14:59:

Domme opmerking meer kan ik niet zeggen. Verloren door tactische blunders van de trainer.



Waarom is dat een domme opmerking tackle? Hij haalt op een zucht de finale van de CL niet en wint de dubbel vorig jaar (en is op weg om dat kunstje te herhalen). Fluit de scheidsrechter 30 seconden vroeger af of glijdt Magallan niet weg, dan stond Ajax in de finale.

Is dat het soort voetbal/trainerschap dat bij een subtop hoort? Door zijn tactische "blunders" speelden we Chelsea op Stamford Bridge volledig aan gort, tot de scheidsrechter besloot dat het welletjes geweest was.



Daar is hier al uitgebreid over gesproken. Ten Hag heeft die wedstrijd verziekt met zijn wissels. Zoals die dat vele malen heeft gedaan.

Welke spelers heeft hij beter gemaakt? Bij welke spelers haalt hij het uiterste eruit? Hoeveel spelers zijn er onzeker door zijn wisselbeleid ?

Voor jonkies is hij al helemaal een ramp.

 

+1/-0

Ben overigens benieuwd of Ten Hag wederom een basisplaats gaat geven aan Babel. Ik denk dat hij dat zomaar gaat doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 februari 2020 om 22:42:

Ben overigens benieuwd of Ten Hag wederom een basisplaats gaat geven aan Babel. Ik denk dat hij dat zomaar gaat doen.



Babel mag niet spelen. Elk alternatief is nl. niet slechter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 februari 2020 om 23:03:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 februari 2020 om 22:42:

Ben overigens benieuwd of Ten Hag wederom een basisplaats gaat geven aan Babel. Ik denk dat hij dat zomaar gaat doen.



Babel mag niet spelen. Elk alternatief is nl. niet slechter.



Probeer dat maar eens duidelijk te maken aan professor Zonnebloem.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 februari 2020 om 23:23:

Probeer dat maar eens duidelijk te maken aan professor Zonnebloem.



Misschien spelen er andere belangen waarom hij vast houdt aan Babel.
Sportief is het niet uit te leggen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 maart 2020 om 00:05:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 februari 2020 om 23:23:

Probeer dat maar eens duidelijk te maken aan professor Zonnebloem.



Misschien spelen er andere belangen waarom hij vast houdt aan Babel.
Sportief is het niet uit te leggen.



Dat zou je inmiddels inderdaad wel kunnen stellen.

 

+1/-0

Complotcursisten lijken jullie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 01 maart 2020 om 15:41:

Complotcursisten lijken jullie.




Waarom blijft hij hem dan opstellen? Niet om zijn goede spel. Andere haalt hij er na één wedstrijd al af.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 01 maart 2020 om 16:22:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 01 maart 2020 om 15:41:

Complotcursisten lijken jullie.




Waarom blijft hij hem dan opstellen? Niet om zijn goede spel. Andere haalt hij er na één wedstrijd al af.


Uitleg in topic van KJH:
de rol van routiniers

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 01 maart 2020 om 16:30:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 01 maart 2020 om 16:22:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 01 maart 2020 om 15:41:

Complotcursisten lijken jullie.




Waarom blijft hij hem dan opstellen? Niet om zijn goede spel. Andere haalt hij er na één wedstrijd al af.


Uitleg in topic van KJH:
de rol van routiniers




Babel verwoordde het correct en netjes, hij spaart de verminderde krachten die hij voelt voor de overzichtsacties die het gemakkelijk houden om te presteren. Hij doet niet meer de fraaie staaltjes van een wildebras, hij is nu een veteraan en speelt het spel dus op verstand.

Overzichtsacties? Welke dan. Hij speelt als een krant. Veel balverlies. Wat breedte passes en verder niets. Hij staat wel vooraan als er relletjes zijn op het veld en gedraagt zich daarbij als een clown.
Hij houdt de jonkies niet uit de wind, maar brengt ze op het veld in de moeilijkheden.
Maar met één opmerking heb je gelijk. Hij speelt als een veteraan. Wel een stokoude.

Dit bericht is gewijzigd op 1 maart 2020, 16:53:50.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 01 maart 2020 om 17:34:

Ik vond een andere uitspraak van Babel ook schijnend. In een goed draaiend team komt hij beter tot zijn recht. Ik weet niet wat hij zich in het hoofd haalt maar hij wist toch dat hij gehuurd werd wegens de vele blessures en dat het team niet al te best draait. Over die koprol van hem ook, in Nederland waarderen ze dit niet maar in het buitenland wel. Je speelt voor een Nederlandse club clown! Babel moet zich eigen meer met voetbal bezig gaan houden in plaats van al die randzaken.

Je mag toch wel wat verwachten van een 33 jarige routinier die international is.



@tackle

En als hij vandaag twee goals maakt draait jouw mening weer als een windvaan.

Alsof het bestaat dat een veteraan even het gemiddelde van het team opkrikt, die stomme mythe, een veteraan is enkel een verankering van het gemiddelde niveau om hem heen.

Ik vind hem niet eens boven het niveau van Donny, Jurgen, Brian, Youri of Victor uitkomen, was het niet eens dat Babel werd aangetrokken, maar als hij er is komt dat omdat ze van hoger hand hebben vastgesteld dat de meeste jonkies en aanwinsten nog veel tekort komen en ze dus amper een elftal bij elkaar kunnen rapen. Anders zou een Veltman ook niet meer minuten krijgen, waar de leiding ook eerst vanaf wilde, net als met Babel die ze toen een contractverlenging konden aanbieden. Maar het is even kommer en kwel en enkel daarom zijn mensen als Joel, Siem en Ryan ombeurten aanwezig in het elftal. Pure noodverbanden ter bescherming van het gevolg dat het gezichtsverlies enorm zou zijn rond de huidige lichting in de slecht opgeleide jeugd en slecht doordachte aankopen..

 

+1/-0

Ik vond een andere uitspraak van Babel ook schijnend. In een goed draaiend team komt hij beter tot zijn recht. Ik weet niet wat hij zich in het hoofd haalt maar hij wist toch dat hij gehuurd werd wegens de vele blessures en dat het team niet al te best draait. Over die koprol van hem ook, in Nederland waarderen ze dit niet maar in het buitenland wel. Je speelt voor een Nederlandse club clown! Babel moet zich eigen meer met voetbal bezig gaan houden in plaats van al die randzaken.

Je mag toch wel wat verwachten van een 33 jarige routinier die international is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 01 maart 2020 om 17:34:

(...)

En als hij vandaag twee goals maakt draait jouw mening weer als een windvaan.



Weer een die zijn gelijk probeert te halen met 'als'-argumenten en de realiteit wil ontlopen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Ere] Ajax - AZ