Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 151
Reg.: 9 februari 2026
Favoriete opstelling: geen
Forumreacties: 4.132
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 3-3-4
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Vak: -
Forumreacties: 1.209
Reg.: 3 september 2005
Favoriete opstelling: 4-3-3
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Ajax hoort scheidsrechter voor belangrijk thuisduel met FC Utrecht
Jeroen Manschot is de scheidsrechter tijdens Ajax - FC Utrecht komend weekend, zo brengt de KNVB naar buiten via de eigen website. De arbiter had 24 keer eerder de leiding over een wedstrijd van de Amsterdamse club, waarvan Ajax er achttien als winnaar af wist te sluiten. Slechts twee keer stapten de Amsterdammers met een nederlaag van het veld af.
De wedstrijd tussen Ajax en FC Utrecht is voor de Amsterdammers bijzonder belangrijk te noemen. De recordkampioen van Nederland staan na 32 speelrondes met 55 punten op de vierde plek. FC Twente, de nummer vijf, staat op hetzelfde puntenaantal, terwijl nummer drie NEC op één punt voorsprong staat. In de komende twee wedstrijden ligt de strijd om plek drie dus nog volledig open.
Bron:
https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/rondom-ajax-spaan-ziet-dat-ajax-maar-twee-spelers-echt-nodig-heeft-keeper-liever-niet-laten-beoordelen-door-jordi-cruijff
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Ik ben heel benieuwd hoe Ajax voor de dag gaat komen. Ik verwacht een gemakkelijke zege.
PSV met net een reisje achter de rug acht ik nog steeds sterker dan Utrecht dat nu op bezoek komt in Amsterdam.
De intensiteit van de laatste wedstrijd tegen PSV wat op de mat werd gelegd was bijzonder goed. Ondanks dat je heel snel op achterstand kwam. Laat dit een lesson learned zijn dat dat ze er gelijk moeten staan zondag om 16.45. Brengt mij gelijk op het vraagstuk of Tomiyasu en Dolberg in de basis gaan beginnen.
Wanneer het niveau gehaald wordt als tegen PSV en met de wetenschap dat het 2e gedeelte moeizamer kan verlopen verwacht ik een gedreven Ajax dat snel op zoekt gaat naar de 1e goal. Je weet ook dat als je snel scoort er druk komt op NEC in de andere wedstrijd en je virtueel op de 3e positie kan komen te staan.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.249
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 06 mei 2026 om 19:40:
We spelen in extremis gelijk tegen een stelletje vakantiegangers en meteen krijgen we allemaal posts over hoe goed het was en worden individuele spelers bewierrookt. Het stijgt de medeposters ook meteen weer naar de bol.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 06 mei 2026 om 20:10:
We spelen in extremis gelijk tegen een stelletje vakantiegangers en meteen krijgen we allemaal posts over hoe goed het was en worden individuele spelers bewierrookt. Het stijgt de medeposters ook meteen weer naar de bol.
Bovendien is Klaassen er waarschijnlijk weer bij tegen Utrecht, waar we niet bepaald lekkerder door gaan voetballen.
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.679
Reg.: 23 juni 2014
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.209
Reg.: 3 september 2005
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 06 mei 2026 om 21:31:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 06 mei 2026 om 20:10:
Bovendien is Klaassen er waarschijnlijk weer bij tegen Utrecht, waar we niet bepaald lekkerder door gaan voetballen.
Vind Klaassen een prima gozer, maar op het moment dat we geen wedstrijden meer spelen dit seizoen, moet ie meteen te horen krijgen dat ie de rest van zijn carriere in kleedkamer 2 zit.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.249
Reg.: 16 augustus 2007
Utrecht speelt in feite nergens meer om, de vierde plek kunnen ze niet meer halen en lager dan de 9e plek zullen ze ook niet meer zakken. Een puntje thuis tegen Fortuna is daarvoor genoeg en dan moeten Groningen én Sparta alles winnen, wat ook niet gaat gebeuren. Utrecht gaat dus gewoon de play-offs in.
Twente voor blijven hebben we in eigen hand. Ze moeten thuis tegen Sparta, zou mooi zijn als ze daar punten morsen, maar anders is er ook niet zoveel aan de hand zolang we Utrecht maar opzij zetten.
NEC inhalen gaat uiteraard alleen als ze zelf punten laten liggen. De grootste kans daarop is dit weekend, uit bij Groningen. Thuis van GAE zie ik ze wel winnen als het daar definitief om CL-voetbal gaat. GAE speelt immers nergens meer om, Groningen is nog volop in de race voor de play-offs.
Utrecht mist aardig wat spelers, waarbij Jensen de meest opvallende is. Dat is wel een gemis voor ze.
Bij ons is het nog niet zeker of Klaassen en Weghorst kunnen spelen. Ook Wijndal is nog een (groot) vraagteken. Mis je wat mij betreft weinig aan als ze alle drie niet mee kunnen doen, Dolberg heeft zijn kans in de spits wel gegrepen en Rosa op linksback vond ik ook verrassend goed tegen PSV.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 08 mei 2026 om 11:15:
Utrecht speelt in feite nergens meer om, de vierde plek kunnen ze niet meer halen en lager dan de 9e plek zullen ze ook niet meer zakken. Een puntje thuis tegen Fortuna is daarvoor genoeg en dan moeten Groningen én Sparta alles winnen, wat ook niet gaat gebeuren. Utrecht gaat dus gewoon de play-offs in.
Twente voor blijven hebben we in eigen hand. Ze moeten thuis tegen Sparta, zou mooi zijn als ze daar punten morsen, maar anders is er ook niet zoveel aan de hand zolang we Utrecht maar opzij zetten.
NEC inhalen gaat uiteraard alleen als ze zelf punten laten liggen. De grootste kans daarop is dit weekend, uit bij Groningen. Thuis van GAE zie ik ze wel winnen als het daar definitief om CL-voetbal gaat. GAE speelt immers nergens meer om, Groningen is nog volop in de race voor de play-offs.
Utrecht mist aardig wat spelers, waarbij Jensen de meest opvallende is. Dat is wel een gemis voor ze.
Bij ons is het nog niet zeker of Klaassen en Weghorst kunnen spelen. Ook Wijndal is nog een (groot) vraagteken. Mis je wat mij betreft weinig aan als ze alle drie niet mee kunnen doen, Dolberg heeft zijn kans in de spits wel gegrepen en Rosa op linksback vond ik ook verrassend goed tegen PSV.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 08 mei 2026 om 11:15:
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.365
Reg.: 19 maart 2003
Forumreacties: 324
Reg.: 13 september 2022
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 08 mei 2026 om 11:53:
Het maakt in principe wel uit op welke plaats je eindigt, omdat je tegen een zwakkere tegenstander speelt in de play-offs als je hoger staat in de reguliere competitie en ook eerder thuis speelt. Plus het is belangrijk om nu in vorm te blijven zodat je tijdens de play-offs beter speelt. Maar goed, vraag is hoe serieus clubs en spelers het zullen nemen. Gezien Utrecht bij Excelsior met 6-0 verloren heeft boeit het ze waarschijnlijk allemaal niet zo meer.
Alhoewel Ajax natuurlijk altijd nieuwe krachten losmaakt.
Forumreacties: 324
Reg.: 13 september 2022
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 08 mei 2026 om 15:48:
Het blijft bijzonder sneu om je mede forum genoten weer te schofferen. Onze almachtige ElSimao heeft weer zijn punt gemaakt. De alwetende en de rest is klootjesvolk die er niets van begrijpen.
Forumreacties: 4.132
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 3-3-4
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 08 mei 2026 om 15:56:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 08 mei 2026 om 11:53:
Het maakt in principe wel uit op welke plaats je eindigt, omdat je tegen een zwakkere tegenstander speelt in de play-offs als je hoger staat in de reguliere competitie en ook eerder thuis speelt. Plus het is belangrijk om nu in vorm te blijven zodat je tijdens de play-offs beter speelt. Maar goed, vraag is hoe serieus clubs en spelers het zullen nemen. Gezien Utrecht bij Excelsior met 6-0 verloren heeft boeit het ze waarschijnlijk allemaal niet zo meer.
Alhoewel Ajax natuurlijk altijd nieuwe krachten losmaakt.
Maar om van Ajax te winnen moet je als Utrecht jezelf dus helemaal opnaaien, en dan:
1. Zit je mentaal niet meer in een goed ritme (ik ben benieuwd hoe vaak Utrecht tegen puntverlies oploopt nadat de wedstrijd van het jaar is gewonnen).
2. Je hebt kans dat je in de play-offs een Ajax tegenkomt dat op revanche uit is.
Heel lastig voor Utrecht dit!
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - FC Utrecht