Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - FC Utrecht

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Gelukkig weer on topic.

+5/-0

Feyenoord al op achterstand (niet dat 2e plek realistisch is).

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 10 mei 2026 om 16:52:

Met 2 wedstrijden te gaan kan alles nog.

+1/-0

Kiki schreef op 10 mei 2026 om 16:58:

s0lido schreef op 10 mei 2026 om 16:52:

Met 2 wedstrijden te gaan kan alles nog.

Ja, laten we nou maar eerst ff scoren :denk

+2/-0

Begin me met de week meer te ergeren aan die Paes. Vertraagd keer op keer het spel en als hij de bal speelt is het vaker echt bagger.

+2/-0

Gloukh speelt weer aardig.

+2/-0

tackle schreef op 10 mei 2026 om 17:06:

Begin me met de week meer te ergeren aan die Paes. Vertraagd keer op keer het spel en als hij de bal speelt is het vaker echt bagger.

Zag ik al na de eerste wedstrijd. Oké, hij is tweede keeper, maar het slaat nergens op. Zijn spelhervattingen zijn ruk en hij zorgt altijd voor onrust. Dat is dan ook de reden waarom Farioli Pasveer verkoos boven Ramaj. Met een betrouwbare keeper aan de bal heb je zoveel meer rust.

+2/-0

Dani de Wit is een soort Van Bommel, maar dan zonder kwaliteiten als voetballer. Wat een irritante vent is dat.

+2/-0

Als je de kansen niet benut, vooral die beperkte Vergeer, dan roep je het onheil over je af.

+4/-0

s0lido schreef op 10 mei 2026 om 17:17:

tackle schreef op 10 mei 2026 om 17:06:

Zag ik al na de eerste wedstrijd.

Jij hebt het inderdaad altijd vrij snel door allemaal.

+1/-0

KOM OP AJAX!!!!!

+1/-0

Ajax is de betere, ze spelen wel heel erg voorzichtig (aan de bal) moet ik zeggen. Maar goed bal behouden is beter dan de bal verliezen, of iets.

Regeer had in de 3e of 4e minuut een mega kans die keeper was op volle snelheid, op het moment dat hij schiet denk je doe een tikje met de bal naar de zijkant, de keeper kan daar niet op reageren. Je (om)speelt dan de keeper en hebt in een split second de volgende keuzes. Of je versiert een strafschop bij licht contact, je gaat op de keeper heen en legt hem vervolgens af of in goede positie scoor je hem zelf. Je brengt Berghuis dan ook gelijk in zijn waarde die gaf namelijk een prachtige pass. Die zit wat rommelig nu in de wedstrijd waar hij snel geel heeft gepakt, wisselt goede momenten af met slechte momenten.

De kans voor open goal daar gelaten.

Paes vind ik behoorlijk angstig wanneer hij uittrapt, dat kan hij volgens mij (nog) niet. Alle ballen mag hij afgooien i.p.v. zijn voeten gebruiken om te schieten.

Mokio lijkt soms wat ruzie te hebben met de bal. Ik zou Regeer sowieso wisselen in de rust naast de missers liep hij ook een tik op. Berghuis wellicht ook het is misschien toch riskant de vroege gele kaart.

Verder vind ik Rosa beter dan Sutalo, je kan ook kiezen om Tomiyasu te brengen in de rust.

Klaassen
Tomiyasu
Carrizo of Konadu brengen

Overigens verwacht ik wat dat het tempo wat om hoog gaat en moet je kan me niet vertellen dat deze 1e helft veel energie heeft gekost. Het ging allemaal in een te rustig tempo.

+2/-0

NEC ook op achterstand.

+3/-0

s0lido schreef op 10 mei 2026 om 17:46:

NEC ook op achterstand.

Kan zomaar zijn dat het op doelsaldo gaat aankomen uiteindelijk. Spannend eerst zelf 3 punten pakken vandaag is (nu echt) een must!

+2/-0

Drie punten alstjeblieft?

+1/-0

Een counter met Klaassen en Weghorst, dat is echt lachen. Geen snelheid en nul techniek.

+2/-0

Die Weghorst heeft alles fout gedaan wat maar mogelijk is. Klaassen loopt weer als een kip zonder kop rond. Vergeer verschrikkelijke voetballer.
Dit loopt niet goed af als het zo doorgaat.

+4/-0

0-1 FC Twente is de lachende derde!

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 10 mei 2026, 18:44:43.

+2/-0

Einde seizoen. Volendam wordt het eindstation. Geen Europees voetbal. Waardeloze trainer met zijn wissels. Wat een ongelooflijke blamage.

Ben er helemaal klaar mee.

+4/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - FC Utrecht