Forumreacties: 4.500
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Ajax-sc Heerenveen: -
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 29 oktober 2025 om 10:50:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 29 oktober 2025 om 10:36:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 29 oktober 2025 om 08:33:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 28 oktober 2025 om 23:41:
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 28 oktober 2025 om 21:10:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 28 oktober 2025 om 08:18:
Probleem is dat hij toen o.b.v. zijn eerste helft al niet meer op het veld had moeten staan. Het is nu de tweede week op rij dat hij een pingel veroorzaakt. Hij had bovendien het laagste percentage geslaagde passes van al onze verdedigers, ver onder de 80 procent. Ik leg de lat echt hoger.
Je legt de lat hoger en wil vervolgens Gaaei in de basis? Dat Rosa op basis van zijn eerste helft niet meer op het veld had mogen staan slaat echt helemaal nergens op. Je gaat niet zomaar even een back wisselen, of hij moet het wel dramatisch doen. Ik vind zijn percentage geslaagde passes ook een wat rare graadmeter voor de prestaties van een back. Je kan dan beter naar zijn defensieve statistieken kijken. 76% is niet eens zo buitensporig slecht.
open/sluit de onderstaande quote:Trainer kut = alles kut. Ik zie diverse spelers continu onder hun niveau presteren, en ja, Godts heeft zeker slechte wedstrijden gespeeld. Maar mijn punt was dat Godts, ondanks dat alles, de enige vleugelspeler is die scoort en assists geeft. En die willen mensen er dan uit halen. Geretardeerd.
Dit heeft niet zoveel met trainers te maken. Ook onder Farioli was hij al maanden zwaar uit vorm. Hij loopt al te ploeteren sinds hij is teruggekeerd van zijn hamstringblessure eind vorig jaar.
open/sluit de onderstaande quote:Ik vind hem te weinig technisch onderlegd, maar dat is ook een kwestie van smaak. Ik hou van spitsen als Kanu, Arveladze, Pantelic. Was ook niet zo'n fan van Huntelaar bijvoorbeeld.
Los daarvan: Weghorst is toch ook een uitmuntende pinchhitter? Als je kijkt wat hij vorig seizoen telkens teweegbracht als hij erin werd gebracht, dat was ongekend. Maar dat mag niet benoemd worden van jou of zo? Jij doet net of pinchhitter een scheldwoord is. Als ik zeg dat Weghorst een uitmuntende pinchhitter is, dan is dat een compliment. Dat beheersen maar weinig spelers.
Een 'gevaar voor de eigen ploeg' heb ik hem nooit genoemd. Ik heb n.a.v. die tackle tegen Chelsea en die actie tegen Wouter Goes gezegd dat hij op die momenten zijn eigen team benadeelt. Overigens heb jij die laatste actie ook veroordeeld. Volgens mij zijn we het daar gewoon eens, maar het lijkt heel belangrijk voor je te zijn dat ik Wout 'de credits' ergens voor geef. Als hij scoort en goed speelt, zeg ik het, en als hij er met een domme actie voor zorgt dat een goal van Youri Baas wordt afgekeurd, zeg ik het ook. Heel simpel.
Die gebrekkige techniek leek bij Brobbey nooit zo'n probleem voor jou te zijn. Weghorst bewijst zeker dit seizoen dat hij goed mee kan voetballen en een prima aanspeelpunt is.
Een goede pinchhitter is hij altijd wel geweest ja, met name in Oranje. Toch heeft hij veruit zijn meeste goals gemaakt als basisspeler. Om hem dan altijd als pinchhitter neer te zetten vind ik dan wel een tikkeltje oneerbiedig.
open/sluit de onderstaande quote:Jouw argument komt nu neer op 'haal Godts er maar uit want dan kunnen andere vleugelspelers op zijn positie spelen en misschien ook scoren'. Tja, kan een overweging zijn. Ik zou de gozer laten staan die er nu al goals maakt, maar dat is misschien heel ouderwets.
Ik vind dat je iets teveel van die contributies maakt. Die assist op Gloukh stelde bijvoorbeeld maar weinig voor, dat is echt Gloukh zijn goal. Zijn goal is netjes, maar die maakt Berghuis ook nog wel. Hij kwam hier precies goed uit en kreeg ook alle tijd om hem als rechtspoot in de lange hoek te leggen. Wie weet creëer je ook wel meer kansen met een buitenspeler die betere keuzes en loopacties maakt. Het beste argument om een speler op te stellen vind ik uiteindelijk zijn specifieke kwaliteiten. Je kan moeilijk stellen dat Godts een rendementsspeler is op dit moment.
open/sluit de onderstaande quote:Als ik naar jouw favoriete opstelling kijk, staan er met Sutalo, Gloukh en Moro maar drie spelers in het veld die mogelijk veel geld gaan opleveren. Heel misschien Youri Baas maar dat wordt nooit een echte klapper, ben ik bang.
Zoals ElSimao2 ook al aangeeft: bij voorkeur heb je wel echt 7 spelers in het veld waarmee je transferwaarde creëert. Nog maar eens for the people in the back: zonder minimaal één vette uitgaande transfer maakt Ajax jaarlijks verlies. CL-gelden maken een hoop goed, maar verhogen ook de salariskosten, dus we maken in zo'n situatie nog altijd geen noemenswaardige winst.
Je moet er bovendien altijd rekening mee houden dat potentiële cash cows (jouw woorden) zich niet ontwikkelen zoals je hoopt en dat een deel ervan door omstandigheden gratis de deur uit wandelt. Team van 18/19 als voorbeeld (omdat ElSimao2 die aanhaalt): er stonden 7 potentieel waardevolle spelers in het veld, waarvan Mazraoui en Onana gratis zijn vertrokken en Neres uiteindelijk qua opbrengst tegenviel. Als je Dolberg meerekent viel daar de opbrengst ook wat tegen. Alleen op Ziyech, De Jong, De Ligt en Van de Beek hebben we gecasht. De helft dus.
Als je slechts 3 potentiële 'cash cows' (jouw woorden) opstelt, moet je er dus serieus rekening mee houden dat je maar op één van die drie geld gaat pakken. Da's te weinig. Je moet richten op 2 grote transfers per seizoen als je inkomsten wilt genereren waarmee je zelf weer kunt investeren, want die eerste transfer heb je nodig om gaten te dichten. Als je spelers gemiddeld twee à drie seizoenen in je basis wilt kunnen gebruiken, moet je er dus echt minimaal 7 opstellen.
Dat is langetermijndenken. Dan kun je zeggen 'prestaties gaan voor geld', maar die twee gaan hand in hand. Als je nú kiest voor slim beleid waarmee je geld creëert, kun je op langere termijn steeds vaker gaan voor prestaties. Ik hoop op beleidsmakers die dat eens snappen en ernaar handelen.
Daarom had je Itakura en Dolberg ook niet moeten halen en moeten investeren in een fatsoenlijke 6 en bijvoorbeeld die spits waarmee Union nu aan de haal is gegaan.
Zoals je weet ben ik geen voorstander van altijd dezelfde elf spelers opstellen, maar het klopt dat we op dit moment ver van de ideale situatie zitten. Ajax moet inderdaad ook jaarlijks verkopen om het hoofd boven water te houden. Daarom noemde ik zelf ook al die 40 miljoen gemiddeld per seizoen in mijn vorige post. Zolang je niet extreme dure spelers haalt moet dat doel nog haalbaar zijn, ook met ingecalculeerde tegenvallende opbrengsten of bijvoorbeeld een seizoen waarin je geen speler voor het gewenste bedrag weet te verkopen. Vandaar ook dat ik een gemiddelde aanhoud.
Zelfs afgelopen zomer zijn we nog op +30 miljoen uitgekomen na Kroes zijn uitverkoop. Over het seizoen daarvoor was het +57 en het seizoen daarvoor +48. In andere woorden, het is echt wel mogelijk. Soms kan je er met een of twee transfers al komen. Daarnaast is alles wat je op eigen kweek pakt pure winst. Ik verwacht dat we misschien wel een cyclus overslaan en pakweg een seizoen twee minder transferinkomsten hebben dan normaal, maar je kan je aankoopbeleid daarop aanpassen of de schade beperken. Het idee van 7 potentiële cash cows (mijn woorden) per team is uiteindelijk ook wel meer een ideaalplaatje dan per se echt de gebruikelijke situatie.
Er is de laatste jaren een positief transferresultaat geboekt, maar dat is door te verkopen zonder er veel bijzonders voor terug te halen. Het is zoiets als je woning verkopen voor een hutje op de hei. Ja, je hebt "winst" geboekt maar de situatie is verre van ideaal. Dit aangrijpen om aan te geven "dat het mogelijk is" slaat de plank wat mij betreft dus mis. We zullen veel meer inkomsten moeten genereren om er ook voldoende kwaliteit voor terug te kunnen halen, als dat niet in de jeugd zit.
Exact. Als je je winst niet herinvesteert in spelers die nieuwe winst op kunnen leveren, houd je deze cyclus een jaar of 3 vol, maar daarna droogt het op. Tenzij je jeugdopleiding enorme talenten kweekt. Maar dan moeten er meerdere grote talenten per seizoen doorbreken.
De plusjes die Thomas noemt (48 miljoen, 30 miljoen) zijn maar net genoeg om de operationele verliezen te dekken en een klein beetje over te houden. Als de aankopen die je hebt gedaan dan ook nog in de categorie Itakura vallen (als in: eind 20 en hoog bedrag) dan wordt het straks vanaf 2026 wel nijpend.
We kunnen straks Sutalo nog voor een hoog bedrag kwijt, maar dan houdt het al wel zo ongeveer op. Taylor heeft na dit seizoen nog maar 1 jaar contract dus tenzij je dat verlengt, draait dat uit op een Scapino-prijs van 15 miljoen of zo. Moro heeft alles nog te bewijzen en is op dit moment minder waard dan wij betaalden, vrees ik. Baas moet je gezien zijn contractsituatie komende zomer verkopen, maar de vraag is hoeveel hij oplevert. Gaaei zelfde verhaal.
Ik zie Godts momenteel als enige speler die 30+ miljoen kan opleveren bij goede prestaties, naast Gloukh (die we hopelijk minimaal 2 seizoenen hier houden). Die twee zouden samen met Sutalo alleen al om die reden de eersten op mijn wedstrijdformulier zijn eigenlijk.
Grotendeels eens. Ik denk alleen niet dat Sutalo zoveel op gaat leveren en Godts zal flink moeten verbeteren voor die 30M+. Desondanks moet hij gewoon de 1e keuze zijn zolang hij soort van presteert en hij niet door jongere spelers zoals Bounida voorbij gestreefd wordt.
Thomas wilde destijds ook altijd Brobbey eruit halen voor Akpom want dat was zo'n goede en complete spits. Inmiddels is die man bij Ipswitch vaker invaller dan basisklant en levert hij vrijwel niets. Zo zie ik het idee om nu voor Edvardsen te gaan ook een beetje. Compleet krankzinnig.
Akpom is een eendagsvlieg die wij na zijn eerste en enige écht productieve seizoen voor de hoofdprijs hebben gekocht. Had je nooit moeten halen, had je moeten wegdoen toen je de mogelijkheid had in januari 2024, en nu zitten we er straks nog steeds mee.
Edvardsen heeft weinig gekost dus dat is een kleiner probleem, voor op de bank is hij prima. Punt blijft staan dat ik principieel tegen breedte-aankopen ben. Kopen doe je voor de basis, je bank vul je met aanwas vanuit JA en met spelers die je hebt vervangen doordat je betere basisspelers hebt gekocht.
Als je dat beleid volgt, gecombineerd met het vrijwel uitsluitend aanschaffen van relatief jonge spelers die in waarde toenemen ipv afnemen, is zo ongeveer twee derde van de aankopen van Kroes een miskoop. Een andere conclusie kan ik niet trekken. Rosa, Itakura, Dolberg, Edvardsen - je had ze allemaal niet moeten halen.
Het probleem is dat je als trainer vooral bezig bent met de volgende wedstrijd, en niet met waardecreatie op lange termijn. Daarom moet je als TD een selectie samenstellen waarmee je afdwingt dat welke keuze de trainer ook maakt, er altijd aan waardecreatie wordt gedaan.
Forumreacties: 489
Reg.: 22 september 2023
open/sluit de onderstaande quote:Dalsim schreef op 29 oktober 2025 om 06:46:
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 26 oktober 2025 om 18:25:
Het resultaat is goed. Maar eigenlijk het slechts mogelijke scenario. Je speelt een belabberde wedstrijd, maar wint wel.
Je mag na de eerste helft blij zijn dat het geen 3-0 staat.
Dus op het veld weinig verschil, maar Sjonnie mag wel blijven zitten.
Nu is het wachten op de volgende verliespunten....
Doe mij aub nog 24 belabberde wedstrijden die we winnen. Dat vind ik niet het slechtst, maar juist het best mogelijke scenario!
Wachten op de volgende verliespunten....ik sla deze even over. Ik wacht alleen op verliespunten van tegenstanders. Spijker op de kop.....
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 29 oktober 2025, 15:25:01.
Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 5.186
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Er is de laatste jaren een positief transferresultaat geboekt, maar dat is door te verkopen zonder er veel bijzonders voor terug te halen. Het is zoiets als je woning verkopen voor een hutje op de hei. Ja, je hebt "winst" geboekt maar de situatie is verre van ideaal. Dit aangrijpen om aan te geven "dat het mogelijk is" slaat de plank wat mij betreft dus mis. We zullen veel meer inkomsten moeten genereren om er ook voldoende kwaliteit voor terug te kunnen halen, als dat niet in de jeugd zit.
De plusjes die Thomas noemt (48 miljoen, 30 miljoen) zijn maar net genoeg om de operationele verliezen te dekken en een klein beetje over te houden. Als de aankopen die je hebt gedaan dan ook nog in de categorie Itakura vallen (als in: eind 20 en hoog bedrag) dan wordt het straks vanaf 2026 wel nijpend.
Thomas wilde destijds ook altijd Brobbey eruit halen voor Akpom want dat was zo'n goede en complete spits. Inmiddels is die man bij Ipswitch vaker invaller dan basisklant en levert hij vrijwel niets. Zo zie ik het idee om nu voor Edvardsen te gaan ook een beetje. Compleet krankzinnig.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 3.275
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 29 oktober 2025 om 20:46:
Je kan uiteindelijk bijna altijd wel voor genoeg verkopen als je dat wil. Ajax verkoopt per seizoen normaal ook maar zelden meer dan twee spelers voor meer dan 20 miljoen.
open/sluit de onderstaande quote:Die benodigde 40 miljoen zal in de toekomst mogelijk ook wat lager liggen, want om dat soort bedragen ging het met je zogenaamde CL-begroting, en ze zijn bezig om die kosten te verlagen zodat je ook met EL-voetbal genoeg geld binnenkrijgt na een niet buitensporig slechte Europese campagne.
open/sluit de onderstaande quote:Vergeet daarnaast ook niet dat grote bedragen doorgaans over meerdere jaren worden afgeschreven, dus je hebt niet per se altijd direct een grote som geld nodig. Uiteindelijk lukt het Ajax altijd wel om spelers voor minder geld op te halen dan dat je ze verkoopt.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 29 oktober 2025 om 20:46:
Waar het me om gaat is dat een langere periode aantoont dat die 40 miljoen per jaar echt wel haalbaar is met een goede TD. Je kan uiteindelijk bijna altijd wel voor genoeg verkopen als je dat wil. Ajax verkoopt per seizoen normaal ook maar zelden meer dan twee spelers voor meer dan 20 miljoen. En als je te weinig waarde hebt in je selectie dan kan je er altijd nog voor kiezen om eens een seizoen wat meer te investeren, direct of indirect door wat meer verlies te accepteren. Dat vergt alleen wel visie en durf, en Kroes lijkt meer gefocust op de cijfers.
Vandaar ook dat die 40 miljoen het streven is. Ik weet niet of dat het exacte bedrag is, maar vanuit de club zijn er eerder bedragen genoemd die hier in de buurt komen. Het streven van Ajax is om uiteindelijk operationeel break-even te draaien. Dat lijkt me een realistisch doel met goed beleid.
Die benodigde 40 miljoen zal in de toekomst mogelijk ook wat lager liggen, want om dat soort bedragen ging het met je zogenaamde CL-begroting, en ze zijn bezig om die kosten te verlagen zodat je ook met EL-voetbal genoeg geld binnenkrijgt na een niet buitensporig slechte Europese campagne.
Vergeet daarnaast ook niet dat grote bedragen doorgaans over meerdere jaren worden afgeschreven, dus je hebt niet per se altijd direct een grote som geld nodig. Uiteindelijk lukt het Ajax altijd wel om spelers voor minder geld op te halen dan dat je ze verkoopt. Als je meer investeert in betere spelers dan zullen die verschillen wel wat groter zijn. Dat is alleen niet per se noodzakelijk. Kijk maar naar AZ. Die hebben nog nooit meer dan 7 miljoen aan een speler uitgegeven en hebben de laatste seizoenen een positief resultaat uit transfers van tientallen miljoenen.
Dat is allereerst nogal een versimpeling van de situatie. Je moet voor de beste/meeste betrouwbare speler kiezen, ik denk niet dat Akpom het nou bepaald minder had gedaan dan Brobbey. Die was de laatste seizoenen werkelijk een drama. Als het team goed presteert maakt de individuele waarde van 1 speler niet per se veel uit. Daarnaast vergeet je ook dat Akpom tot misschien een jaar geleden nog voor goede bedragen verkocht kon worden als de verhalen kloppen. Brobbey is overigens vooralsnog ook bankzitter bij Sunderland.
Edvardsen scoorde er vorig seizoen nog op los bij Go Ahead Eagles. We moeten ook niet doen alsof hij al 32 is of zo. Een speler die niet per se een hoog plafond heeft kan nog altijd een echte rendementsspeler voor je zijn. Dat was Siem de Jong bijvoorbeeld ook. Je moet altijd op zoek gaan naar een balans tussen spelers voor de lange termijn en voor de korte termijn. Als je spelers hebt die je met dat laatste helpen dan wordt je selectie als geheel meer waard.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 30 oktober 2025 om 08:05:
Sinds 2018 gebeurt dat dus juist wél en als we op Europees niveau een rol van betekenis willen spelen (wat uiteindelijk het doel zou moeten zijn) moet dat ook. Kijk voor de lol naar begrotingen van clubs als Aston Villa, Atletico Madrid en Roma. Daar kun je echt alleen mee wedijveren als je het slimmer aanpakt dan die clubs en zorgt voor structurele financiële injecties door je aan- en verkoopbeleid.
open/sluit de onderstaande quote:Nee, daar zijn ze niet mee bezig. Ze hebben gezégd daarmee bezig te zijn, maar de jaar- en halfjaarcijfers laten telkens een ander beeld zien.
open/sluit de onderstaande quote:Dat laatste gaat met spelers als Edvardsen, Dolberg en Itakura dus gegarandeerd niet lukken, wat al maanden mijn punt is.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 30 oktober 2025 om 10:00:
Als je daadwerkelijk een rol van betekenis wil spelen, zul je echter een CL-begroting moeten hebben. Kosten verlagen heeft het nadeel dat je minder kwaliteit kunt verwachten. Nog los van of het gebeurt is het iets dat je naar mijn mening idealiter niet zou moeten willen. Je hebt dus wel gelijk dat je in een bepaald scenario met verkopen van 40M rond zou kunnen komen, maar dan lever je in op de kwaliteit van de selectie. Zoals Sevic al zegt kun je in zo'n situatie niet wedijveren met de Europese (sub)top.
Wmb kun je best een talent tijdelijk vervangen als deze er langere tijd niks van bakt, zoals Godts en Brobbey vorig seizoen. Jij wil dit echter doen op het moment dat ze wel presteren en daarbij zijn de vervangers alles behalve bewezen grootheden. Godts heeft nu 7 contributies in 566 minuten in de ED, is jouw verwachting dat Edvardsen het dubbele zou hebben oid?
Ik vraag me af of Edvardsen het uberhaubt net zo goed zou doen als Godts en om aanspraak te maken op een basisplaats moet hij significant beter zijn. Dat zou mij echt zeer verbazen.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 30 oktober 2025 om 20:55:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 30 oktober 2025 om 10:00:
Als je daadwerkelijk een rol van betekenis wil spelen, zul je echter een CL-begroting moeten hebben. Kosten verlagen heeft het nadeel dat je minder kwaliteit kunt verwachten. Nog los van of het gebeurt is het iets dat je naar mijn mening idealiter niet zou moeten willen. Je hebt dus wel gelijk dat je in een bepaald scenario met verkopen van 40M rond zou kunnen komen, maar dan lever je in op de kwaliteit van de selectie. Zoals Sevic al zegt kun je in zo'n situatie niet wedijveren met de Europese (sub)top.
Wmb kun je best een talent tijdelijk vervangen als deze er langere tijd niks van bakt, zoals Godts en Brobbey vorig seizoen. Jij wil dit echter doen op het moment dat ze wel presteren en daarbij zijn de vervangers alles behalve bewezen grootheden. Godts heeft nu 7 contributies in 566 minuten in de ED, is jouw verwachting dat Edvardsen het dubbele zou hebben oid?
Ik vraag me af of Edvardsen het uberhaubt net zo goed zou doen als Godts en om aanspraak te maken op een basisplaats moet hij significant beter zijn. Dat zou mij echt zeer verbazen.
Je moet uiteindelijk wel weer spelers in een duurder segment kunnen halen inderdaad. Dat betekent alleen niet dat iedere goede speler direct geen interesse meer heeft als je alleen een flexibel salaris kan bieden. Bij goede sportieve prestaties (CL-plaatsing) kan je hetzelfde salaris bieden.
Ik denk dat het ook een stuk beter kan dan wat Overmars op een gegeven moment allemaal uitgaf. Hij werd wat nonchalant en betaalde bijvoorbeeld overdreven veel geld voor Bandé. Ook ging er onder hem veel geld naar allerlei tussenpersonen en werden de salarissen soms ook wel wat extreem. Die ongeveer 40 miljoen aan verkopen per jaar was er overigens in de Overmars-jaren ook al. Het zou best kunnen dat het bedrag in de toekomst lager kan liggen.
Godts vind ik absoluut niet zo geweldig presteren. Als een journalist dit zou zeggen dan zou ik dit scorebordjournalistiek noemen. Of Edvardsen op die plek dezelfde cijfers voor zou kunnen leggen kan je niet zeggen, al denk ik niet dat hij in de situaties van Godts zijn contributies per se minder had gedaan. Er zat niet echt een moment tussen waarvan je echt kan zeggen dat alleen Godts dat had kunnen doen, zoals je misschien wel kan zeggen dat Gloukh zijn laatste goal niet zo snel door iemand anders was gemaakt.
Hoe het ook zit, ik denk dat Edvardsen prima cijfers zou kunnen voorleggen als hij goed wordt gebruikt, en dat hij betere keuzes zou maken en vooral ook meer loopacties. Het team heeft er dus uiteindelijk baat bij. Dat is belangrijker dan inzoomen op de cijfers van 1 speler. Gloukh heeft spelers om zich heen nodig die ook zonder bal wat doen voorin. Dan zal je zien dat je aanvalsspel met sprongen vooruitgaat.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.049
Reg.: 14 mei 2024
Het probleem is dat het niveau bij ons inmiddels zo laag is dat een speler als Edvardsen al gauw bij de betere spelers kan horen bij een basisplaats/invalbeurt. Dat mag bij Ajax nooit de norm zijn. Edvardsen is een prima speler, werkt hard en perst er alles uit wat hij in z'n mars heeft, maar normaal gesproken komt zo'n speler bij Ajax niet of nauwelijks aan de bak. Zelfde geldt voor meer spelers binnen de selectie natuurlijk.
Maar goed, ooit hadden we een Ebecilio op de flanken lopen..
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 3.275
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 30 oktober 2025 om 20:28:
Dat is maar in drie seizoenen voorgekomen, waarbij het in 23/24 ook een beetje een samenloop van omstandigheden was.
open/sluit de onderstaande quote:Dat je dit soort dingen niet meteen direct in de jaarcijfers terugziet betekent niet dat ze er niet mee bezig zijn. Vaak kosten dit soort dingen tijd. Je hebt ook met nog lopende contracten te maken. Als je kijkt naar de toekomstige verplichtingen dan is er al een tijdje een duidelijke neerwaartse lijn te zien:
[URL=http://www.ajaxshowtime.com%2Fimages%2F2025-10%2Ftoekomstige-verplichtingen-ajax-2020-2026-68f61da1c3988.png@link' target='_blank'>https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/resizing_type:fill/width:1488/plain/https%3A%2F%2Fs3-newsifier.ams3.digitaloceanspaces.com%2Fhttp://www.ajaxshowtime.com%2Fimages%2F2025-10%2Ftoekomstige-verplichtingen-ajax-2020-2026-68f61da1c3988.png@linklinkwebp]http://www.ajaxshowtime.com%2Fimages%2F2025-10%2Ftoekomstige-verplichtingen-ajax-2020-2026-68f61da1c3988.png@linkwebp' ONLOAD='javascript:resize(this);' alt='forumillustratie'>
(Bron Ajaxshowtime, geen idee of de link het hier doet)
open/sluit de onderstaande quote:Evardsen is 26 jaar, en voor hem is maar 3 miljoen neergelegd. Dat je op hem geen winst kan maken is behoorlijk overdreven. Zeker als hij presteert is dat echt wel mogelijk.
open/sluit de onderstaande quote:Godts vind ik absoluut niet zo geweldig presteren. Als een journalist dit zou zeggen dan zou ik dit scorebordjournalistiek noemen. Of Edvardsen op die plek dezelfde cijfers voor zou kunnen leggen kan je niet zeggen, al denk ik niet dat hij in de situaties van Godts zijn contributies per se minder had gedaan.
open/sluit de onderstaande quote:Hoe het ook zit, ik denk dat Edvardsen prima cijfers zou kunnen voorleggen als hij goed wordt gebruikt, en dat hij betere keuzes zou maken en vooral ook meer loopacties. (...) Dan zal je zien dat je aanvalsspel met sprongen vooruitgaat.
Forumreacties: 3.615
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-5-1
Wellicht met veel geluk gewonnen tegen Twente door driemaal te scoren in 10 minuten tijd, maar dat gebeurde niet zonder reden. Wijndal en Regeer erin bleken cruciale wissels. Ik lees hier al een tijdje een giga-discussie o.a. over geld, transfers en vleugelaanvallers. Een 20-jarige linksbuiten die 7 contributies kent uit 8 wedstrijden, waarvan 6 als basisspeler, die laat je gewoon staan op die plek. Tegen Twente een goal en assist. Ook Taylor, Oscar, Moro en Weghorst met een contributie. Invaller Regeer deed Hlynsson doen vergeten, waar McConnell hopeloos in faalde. Je hebt nu met Regeer, Taylor, Godts, Oscar, Moro en Weghorst in ieder geval voor nu het meest logisch middenveld en aanval. Steur komt er natuurlijk ook nog aan. Mogelijk als Taylor's opvolger.
Verder kan je geen eerlijke vergelijking maken tussen de vleugelaanvallers. Ze zijn allemaal linksbuiten, dus je moet maar iemand op rechts gooien en hopen dat die zich goed genoeg weet aan te passen. Moro zit al een tijdje in dat proces en Edvardsen ook. Als Godts straks voor veel geld wordt verkocht, dan haal je een rechtsbuiten en gooi je Moro op links tenzij Bounida het stokje van Godts overneemt. Sowieso wil ik Bounida vaker zien op linksbuiten en eventueel als 10.
De verdediging stond (raar, raar...) wederom beter met Baas in het centrum. Ditmaal samen met Sutalo in de tweede helft. Met Itakura kan ook, maar Baas en Sutalo hebben een heel seizoen samen gespeeld én Sutalo is jonger dan Itakura wie overigens makkelijker dan Sutalo eventueel ergens anders kan spelen. Daarom vind ik het idee van Sevic om hem eens op rechtsback te zetten niet zo gek. Op de backs is het écht zoeken naar de juiste spelers. Wijndal is een echte linksback, maar presteert niet altijd geweldig. Hetzelfde geldt voor Gaaei en Rosa op rechts. Mokio kan eventueel op linksback gezet worden. Verder vraag ik mij af wanneer Jetten er klaar voor is.
Ik vrees ook dat we geen duidelijk eerste doelman hebben voorlopig. Pasveer komt wedstrijdritme tekort, dus wie weet kan hij beter, maar sowieso zal hij zijn momentjes kennen. Al die jonge doelmannen natuurlijk ook. Heitinga wilde zo graag twee spelers van Liverpool huren. Kroes, de RvC, wie dan ook... dit had niet gemogen!
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 31 oktober 2025, 11:18:15.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 31 oktober 2025 om 10:58:
Wellicht met veel geluk gewonnen tegen Twente door driemaal te scoren in 10 minuten tijd, maar dat gebeurde niet zonder reden. Wijndal en Regeer erin bleken cruciale wissels. Ik lees hier al een tijdje een giga-discussie o.a. over geld, transfers en vleugelaanvallers. Een 20-jarige linksbuiten die 7 contributies kent uit 8 wedstrijden, waarvan 6 als basisspeler, die laat je gewoon staan op die plek. Tegen Twente een goal en assist. Ook Taylor, Oscar, Moro en Weghorst met een contributie. Invaller Regeer deed Hlynsson doen vergeten, waar McConnell hopeloos in faalde. Je hebt nu met Regeer, Taylor, Godts, Oscar, Moro en Weghorst in ieder geval voor nu het meest logisch middenveld en aanval. Steur komt er natuurlijk ook nog aan. Mogelijk als Taylor's opvolger.
Verder kan je geen eerlijke vergelijking maken tussen de vleugelaanvallers. Ze zijn allemaal linksbuiten, dus je moet maar iemand op rechts gooien en hopen dat die zich goed genoeg weet aan te passen. Moro zit al een tijdje in dat proces en Edvardsen ook. Als Godts straks voor veel geld wordt verkocht, dan haal je een rechtsbuiten en gooi je Moro op links tenzij Bounida het stokje van Godts overneemt. Sowieso wil ik Bounida vaker zien op linksbuiten en eventueel als 10.
De verdediging stond (raar, raar...) wederom beter met Baas in het centrum. Ditmaal samen met Sutalo in de tweede helft. Met Itakura kan ook, maar Baas en Sutalo hebben een heel seizoen samen gespeeld én Sutalo is jonger dan Itakura wie overigens makkelijker dan Sutalo eventueel ergens anders kan spelen. Daarom vind ik het idee van Sevic om hem eens op rechtsback te zetten niet zo gek. Op de backs is het écht zoeken naar de juiste spelers. Wijndal is een echte linksback, maar presteert niet altijd geweldig. Hetzelfde geldt voor Gaaei en Rosa op rechts. Mokio kan eventueel op linksback gezet worden. Verder vraag ik mij af wanneer Jetten er klaar voor is.
Ik vrees ook dat we geen duidelijk eerste doelman hebben voorlopig. Pasveer komt wedstrijdritme tekort, dus wie weet kan hij beter, maar sowieso zal hij zijn momentjes kennen. Al die jonge doelmannen natuurlijk ook. Heitinga wilde zo graag twee spelers van Liverpool huren. Kroes, de RvC, wie dan ook... dit had niet gemogen!
Forumreacties: 3.910
Reg.: 14 december 2005
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.049
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 31 oktober 2025 om 15:03:
Één zwaluw maakt alweer zomer merk ik. Genoeg wedstrijden waarin Wijndal en/of Regeer in de basis zijn gestart of invielen waarbij het een gatenkaas was, maar na 10 minuten tegen een slaapwandelend Twente is het weer hosanna en zijn de verlossers gevonden ...
Forumreacties: 3.615
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-5-1
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 31 oktober 2025 om 15:03:
Één zwaluw maakt alweer zomer merk ik. Genoeg wedstrijden waarin Wijndal en/of Regeer in de basis zijn gestart of invielen waarbij het een gatenkaas was, maar na 10 minuten tegen een slaapwandelend Twente is het weer hosanna en zijn de verlossers gevonden ...
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 31 oktober 2025 om 01:24:
Het is leuk om te filosoferen over een TD die het allemaal een stuk beter doet dan Overmars en veel minder geld nodig heeft voor dezelfde resultaten, maar de realiteit is dat we deze eeuw niet eens iemand hebben gehad die het net zo goed doet als Overmars. Het is een beetje als zeggen: "waarom zetten we niet gewoon iemand als Messi in de spits?"
Contracten waarbij het salaris deels van een bepaalde prestatie afhangt, zijn in de regel minder interessant dan een contract waar dat salaris gegarandeerd is. Dus het is wel degelijk een beperkende factor. Niet in de laatste plaats omdat we al tijden niet bijster veel leveren op sportief gebied.
Het is overigens niet alsof Edvardsen nog nooit in de basis gespeeld heeft. Zo'n indruk heeft dat op mij niet gemaakt. Alle respect voor zijn instelling en invalbeurten vorig jaar, maar heel veel meer zie ik er niet in. Het idee dat hij het spel "met sprongen vooruit" laat gaan lijkt me zwaar overdreven en tevens zie ik de top hier nou niet tientallen miljoenen voor neertellen.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 31 oktober 2025 om 08:49:
Eenvoudigweg niet waar. Vanaf de zomer van 2019 t/m afgelopen zomer hebben we in 4 transferzomers minimaal 3 spelers verkocht voor 20 miljoen of meer. In 2 van de 3 overige zomers waren het er 2 (zoals afgelopen zomer). Alleen de zomer van 2022 werd er weinig verkocht, maar daar stonden ook weinig aankopen tegenover.
open/sluit de onderstaande quote:Die doet het (althans bij mij) niet, maar plaatjes van Ajaxshowtime boeien me ook niet zoveel. Je kunt gewoon de jaarcijfers erop naslaan. Iedereen kan van alles in plaatjes gooien, maar dat vertelt altijd maar het halve verhaal.
Ja, minder toekomstige verplichtingen, maar ook minder toekomstige inkomsten.
En zeggen dat je omlaag wilt in salariskosten, zowel in je spelersgroep als in de rest van de organisatie, maar ondertussen op beide vlakken juist verder groeien, is natuurlijk niet uit te leggen. Sinds de komst van Kroes en Beuker is het aantal FTE's tussen de 10 en 15 procent gegroeid. Ook de totale som van de spelerslasten is hoger dan onder Mislintat. Aan spelers als Weghorst, Henderson en Rugani is veel salaris uitgegeven.
En dat zijn hoofdzakelijk kortlopende contracten, waardoor de 'toekomstige verplichtingen' inderdaad mee lijken te vallen, maar tegen de tijd dat je daar bent, zijn ook die spelers weg - zonder restwaarde, welteverstaan. En moet je dus opnieuw investeren om gaten in de selectie te vullen, waar dan geen geld voor is - zie de nummer 6 positie.
open/sluit de onderstaande quote:Dit is pure speculatie en wensdenken. Hij zal zich in de basis moeten knokken met goede invalbeurten waarin hij het verschil maakt, hoofdzakelijk met concreet rendement. Voorlopig zie ik dat nog niet zo.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 31 oktober 2025 om 19:03:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 31 oktober 2025 om 01:24:
Het is leuk om te filosoferen over een TD die het allemaal een stuk beter doet dan Overmars en veel minder geld nodig heeft voor dezelfde resultaten, maar de realiteit is dat we deze eeuw niet eens iemand hebben gehad die het net zo goed doet als Overmars. Het is een beetje als zeggen: "waarom zetten we niet gewoon iemand als Messi in de spits?"
Contracten waarbij het salaris deels van een bepaalde prestatie afhangt, zijn in de regel minder interessant dan een contract waar dat salaris gegarandeerd is. Dus het is wel degelijk een beperkende factor. Niet in de laatste plaats omdat we al tijden niet bijster veel leveren op sportief gebied.
Het is overigens niet alsof Edvardsen nog nooit in de basis gespeeld heeft. Zo'n indruk heeft dat op mij niet gemaakt. Alle respect voor zijn instelling en invalbeurten vorig jaar, maar heel veel meer zie ik er niet in. Het idee dat hij het spel "met sprongen vooruit" laat gaan lijkt me zwaar overdreven en tevens zie ik de top hier nou niet tientallen miljoenen voor neertellen.
Dit vind ik weer echt kort door de bocht. Onder Overmars ging het goed, dus we gaan doen alsof hij een of andere onrealistische standaard vertegenwoordigt. Als je kritisch kijkt naar zijn functioneren dan valt er echt nog wel wat op aan te merken. Ik vind ook niet dat bijvoorbeeld Mislintat nou per se zoveel mindere spelers heeft gehaald. Het enorm verschil met alle andere TD's is dat er onder Overmars jarenlang echt rust binnen de club was. We hebben de laatste jaren maar zelden geen open vacature gehad voor een cruciale positie in de clubleiding.
Uiteraard is het zo dat sommige spelers ook niet zullen willen komen als je ze slechts een flexibel contract aan kunt bieden, maar om nou te doen alsof het onmogelijk is gaat ook wel weer wat ver. Het zal denk ik de grootste uitdaging worden bij de wat oudere spelers, de categorie Tadic en Henderson zeg maar.
Edvardsen heeft maar heel weinig de kans in de basis gekregen op zijn eigen positie. Als we kijken naar de spaarzame wedstrijden dat hij daar wel wat langer mocht spelen deed hij het eigenlijk nog best goed gezien de omstandigheden. In drie wedstrijden in Europa kreeg hij serieuze speeltijd en had hij alleen een contributie uit bij Union SG, maar daar zat ook de vrij kansloze wedstrijd en opstelling in Frankfurt tussen, en in die potjes tegen Union speel je met Rasmussen op rechtsbuiten en Berghuis als valse spits. In de competitie had hij nette cijfers met vier goals in 282 minuten en maar 1 basisplaats. Daarnaast hebben we er inmiddels ook Gloukh bij, dat scheelt nogal voor een speler die het vooral van zijn loopacties moet hebben.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 31 oktober 2025 om 08:49:
Eenvoudigweg niet waar. Vanaf de zomer van 2019 t/m afgelopen zomer hebben we in 4 transferzomers minimaal 3 spelers verkocht voor 20 miljoen of meer. In 2 van de 3 overige zomers waren het er 2 (zoals afgelopen zomer). Alleen de zomer van 2022 werd er weinig verkocht, maar daar stonden ook weinig aankopen tegenover.
Het waren er vier inderdaad, mea culpa. Dat is alleen nog maar in de helft van de transferperiodes sinds 2018. Je kunt dat dan moeilijk de norm noemen, net zo min als je het op basis van drie kampioenschappen de norm kan noemen dat Ajax kampioen wordt als je naar de laatste zes seizoenen kijkt.
open/sluit de onderstaande quote:Die doet het (althans bij mij) niet, maar plaatjes van Ajaxshowtime boeien me ook niet zoveel. Je kunt gewoon de jaarcijfers erop naslaan. Iedereen kan van alles in plaatjes gooien, maar dat vertelt altijd maar het halve verhaal.
Ja, minder toekomstige verplichtingen, maar ook minder toekomstige inkomsten.
En zeggen dat je omlaag wilt in salariskosten, zowel in je spelersgroep als in de rest van de organisatie, maar ondertussen op beide vlakken juist verder groeien, is natuurlijk niet uit te leggen. Sinds de komst van Kroes en Beuker is het aantal FTE's tussen de 10 en 15 procent gegroeid. Ook de totale som van de spelerslasten is hoger dan onder Mislintat. Aan spelers als Weghorst, Henderson en Rugani is veel salaris uitgegeven.
En dat zijn hoofdzakelijk kortlopende contracten, waardoor de 'toekomstige verplichtingen' inderdaad mee lijken te vallen, maar tegen de tijd dat je daar bent, zijn ook die spelers weg - zonder restwaarde, welteverstaan. En moet je dus opnieuw investeren om gaten in de selectie te vullen, waar dan geen geld voor is - zie de nummer 6 positie.
Dit was alleen een overzichtelijke tabel waarin de jaarcijfers met elkaar worden vergeleken. Hopelijk doet de directe link het wel zonder dat ik hem hier als plaatje link:
http://www.ajaxshowtime.com%2Fimages%2F2025-10%2Ftoekomstige-verplichtingen-ajax-2020-2026-68f61da1c3988.png@link' target='_blank'>https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/resizing_type:fill/width:1488/plain/https%3A%2F%2Fs3-newsifier.ams3.digitaloceanspaces.com%2Fhttp://www.ajaxshowtime.com%2Fimages%2F2025-10%2Ftoekomstige-verplichtingen-ajax-2020-2026-68f61da1c3988.png@linklinkwebp
De toekomstige inkomsten zullen er altijd zijn zolang je als club spelers blijft kopen om ze voor meer te verkopen. De winstmarges zullen alleen wat anders zijn als je in een lagere categorie spelers loopt te vissen. Maar daar heeft de club in het verleden ook van kunnen groeien vanuit een startpositie die minder florissant was dan nu. Zo konden we de financiële basis leggen voor de latere successen onder Ten Hag en Bosz en op een gegeven moment ook op een CL-begroting draaien.
Er is natuurlijk ook wel een direct verband tussen die CL-begroting en die 40 miljoen waarvoor je moet verkopen. Als we een flexibele EL-begroting hebben dan hoeven we waarschijnlijk ook voor ietsje minder te verkopen. Als dat niet zo is dan hadden we ons de jaren voor Ten Hag nooit kunnen veroorloven, laat staan dat we aan financieel herstel hebben kunnen werken. Vergeet ook niet dat er nog een hoop huurlingen in de boeken zullen hebben staan waarvoor in elk geval een deel van het salaris betaald moet worden.
open/sluit de onderstaande quote:Dit is pure speculatie en wensdenken. Hij zal zich in de basis moeten knokken met goede invalbeurten waarin hij het verschil maakt, hoofdzakelijk met concreet rendement. Voorlopig zie ik dat nog niet zo.
Het is geen wensdenken, want ik doe niet een of andere voorspelling over hoeveel hij zal scoren of zo. En kun je nou echt over hoopvol speculeren beginnen als je zelf intussen zegt dat Godts misschien wel tientallen miljoenen op gaat leveren?
Ik kijk uiteindelijk vooral naar het team en niet zozeer naar individuele spelers. Er is zoveel meer dan goals en assist alleen. Het gaat ook om spelers die loopacties maken en de juiste keuzes weten te maken. Je hoeft zeker niet altijd een contributie te hebben om van waarde te zijn. Misschien komt er iemand ergens vrij door jouw loopactie bijvoorbeeld. Daar kan het team meer baat van hebben dan van iemand die simpele kans weet te benutten.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 31 oktober 2025 om 22:48:
Jouw hele standpunt is, als ik het goed begrijp, dat het verkopen van spelers niet zo belangrijk is (40M per jaar is voldoende) omdat als je een geweldige TD hebt die in die situatie met het budget en de salarismogelijkheden iedere keer weer een goede selectie neerzet, het wel prima is.
Zelfs al zouden we hypothetisch die uitmuntende TD hebben, waarom zou je hem dan niet nog meer budget willen geven? Zou die persoon daar dan niet nog betere spelers van kunnen halen?
open/sluit de onderstaande quote:Dat budget genereer je door jongere spelers erin te zetten en hun marktwaarde te ontwikkelen. Jij bent echter team Edvardsen vs Godts en ik krijg de indruk dat je de argumenten voor Godts wil minimaliseren om maar de discussie te "winnen". En dat je de daarom de noodzaak om geld te verdienen downplayt en stelt dat we in de toekomst nog minder geld nodig hebben. Bizar en onjuist natuurlijk.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 01 november 2025 om 14:07:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 31 oktober 2025 om 22:48:
Jouw hele standpunt is, als ik het goed begrijp, dat het verkopen van spelers niet zo belangrijk is (40M per jaar is voldoende) omdat als je een geweldige TD hebt die in die situatie met het budget en de salarismogelijkheden iedere keer weer een goede selectie neerzet, het wel prima is.
Zelfs al zouden we hypothetisch die uitmuntende TD hebben, waarom zou je hem dan niet nog meer budget willen geven? Zou die persoon daar dan niet nog betere spelers van kunnen halen?
Dit is weer echt de meest zwart-wit mogelijke interpretatie. Ik zeg nergens dat het verkopen van spelers niet belangrijk is bij Ajax. Dat is juist waar de club het van moet hebben. Je hebt daar geen geweldige TD voor nodig, gewoon een competente. Je kan wel met hyperbolen komen, maar Overmars was niet de Messi van de TD's. Hij is prima vervangbaar.
Ook een goede TD kan je niet onbeperkt budget geven, want uiteindelijk zitten er grenzen aan de categorie spelers die Ajax kan betalen (en die willen komen) en wat de clubs bereid zijn neer te leggen voor een speler van Ajax. Daarnaast biedt geen enkele aankoop een garantie op succes en boven een bepaald bedrag worden de risico's dan ook groter.
open/sluit de onderstaande quote:Dat budget genereer je door jongere spelers erin te zetten en hun marktwaarde te ontwikkelen. Jij bent echter team Edvardsen vs Godts en ik krijg de indruk dat je de argumenten voor Godts wil minimaliseren om maar de discussie te "winnen". En dat je de daarom de noodzaak om geld te verdienen downplayt en stelt dat we in de toekomst nog minder geld nodig hebben. Bizar en onjuist natuurlijk.
Dat is waar ik ook voor pleit. Dat betekent alleen niet dat je op werkelijk iedere positie altijd voor de jongste speler moet kiezen. Als je dat doet ben je meer Football Manager aan het spelen dan dat je met de prestaties van het team bezig bent. In een team dat om de prijzen speelt moeten jonge spelers hun plek verdienen. Prestaties horen voorop te staan in topsport. De rest is allemaal uiteindelijk slechts een middel tot succes. Als je meer doet dan alleen de samenvattingen kijken kan je moeilijk beweren dat Godts wekelijks goed speelt of dat het team aanvallend goed functioneert.
Natuurlijk ben ik als Ajacied wel voorstander van veel kansen voor de eigen jeugd omdat die identiteit van de club me aanspreekt. Dat ik veel voor Edvardsen zou kiezen betekent alleen niet dat Godts weinig aan spelen toe zou komen. In de praktijk is het vaak zo dat het team het best presteert en dat spelers zich het beste ontwikkelen als er wat stabielere oudere spelers tussen staan. Daarnaast heeft mijn keuze dus ook te maken met het type speler dat Edvardsen is. Als Godts de man van de loopacties was dan zou ik misschien voor hem kiezen.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 01 november 2025 om 14:57:
Het is een beetje jammer dat je continu mijn argumenten in het absurde doortrekt en daar dan tegen gaat ageren. Als jij stelt dat een (volgens jou) capabele TD met verkopen van 40M een goede selectie samen moet kunnen stellen is het logisch om je af te vragen of meer niet beter is. Pleiten voor "onbeperkt budget" heb ik nooit gedaan.
Het is duidelijk dat een club als Ajax het van de jeugd moet hebben, echter heb ik er nergens voor gepleit om "werkelijk op iedere positie voor de jongste speler te kiezen".
open/sluit de onderstaande quote:Ook eerder, waar ik vaststel dat het kennelijk lastig om iemand van het niveau Overmars als TD te krijgen. "We moeten niet doen alsof hij een onrealistische maatstaf is" of dat je met flexibele contracten minder aantrekkelijk bent "het is niet alsof geen enkele speler wil komen voor een flexibel contract".
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Twente - Ajax