Forumreacties: 4.500
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Ajax-sc Heerenveen: -
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 02 november 2025 om 14:38:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 01 november 2025 om 14:57:
Het is een beetje jammer dat je continu mijn argumenten in het absurde doortrekt en daar dan tegen gaat ageren. Als jij stelt dat een (volgens jou) capabele TD met verkopen van 40M een goede selectie samen moet kunnen stellen is het logisch om je af te vragen of meer niet beter is. Pleiten voor "onbeperkt budget" heb ik nooit gedaan.
Het is duidelijk dat een club als Ajax het van de jeugd moet hebben, echter heb ik er nergens voor gepleit om "werkelijk op iedere positie voor de jongste speler te kiezen".
Ik vind dat je dat juist bij mijn berichten soms doet. In reactie op mijn vorige bericht vat je mijn standpunt samen als dat ik het verkopen van spelers niet belangrijk zou vinden terwijl ik letterlijk steeds weer begin over die gemiddeld 40 miljoen aan transferinkomsten per jaar. Ook leg je mij de woorden in de mond dat je een geweldige TD nodig zou hebben.
Dat onbeperkt bedoelde ik uiteraard niet in de letterlijk zin. We praten hier over realistische scenario's neem ik aan, ook als ze hypothetisch zijn. Verder reageer ik hier toch ook gewoon inhoudelijk op wat je zegt? Ik heb het idee dat we gewoon wat langs elkaar heen praten hier, wat soms kan gebeuren bij discussies over het internet. Mijn punt is dat je niet steeds als uitgangspunt moet nemen aan welke speler je het beste kan verdienen maar dat je echt alleen naar het teams als geheel moet kijken. Als je dat niet doet kan je immers altijd het argument maken dat de jongere speler de meeste potentie heeft om meer geld op te leveren.
open/sluit de onderstaande quote:Ook eerder, waar ik vaststel dat het kennelijk lastig om iemand van het niveau Overmars als TD te krijgen. "We moeten niet doen alsof hij een onrealistische maatstaf is" of dat je met flexibele contracten minder aantrekkelijk bent "het is niet alsof geen enkele speler wil komen voor een flexibel contract".
Hoe is dit iets in het absurde trekken? Overmars heeft goede trainers aangesteld en was een goede onderhandelaar en selectieplanner, maar er zijn ook tal van andere goede TD's en er is ook best wel wat aan te merken op zijn werk. Zo vind ik dat hij in de onderhandelingen op een gegeven moment wat nonchalant werd toen de miljoenen maar binnen bleven stromen, terwijl je winst uit transfers juist het enige is waarmee je een echt groot financieel verschil kan maken. Daarnaast gaf hij wat te veel macht aan bepaalde zaakwaarnemers en zag je niet altijd een even duidelijk profiel bij de spelers die werden gehaald of serieus aan Ajax werden gelinkt. De trend van steeds maar weer linksbuitens halen begon ook onder hem volgens mij.
Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 5.186
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Ajax-sc Heerenveen: -
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 02 november 2025 om 17:42:
Ik verduidelijk dan ook in mijn post dat naar jouw mening die 40M per jaar voldoende zou zijn. Het is echter niet zo dat als je voor 40M verkoopt, je een transferbudget van 40M hebt. In de praktijk is dit vele malen minder. Wil je een CL-huishouding met dergelijke aankopen zul je simpelweg veel meer om moeten zetten.
In het wedstrijdtopic las ik dat je dat je ook Klaassen en McConnell erin wil naast dat dus ook Edvardsen van jou in de basis moet. Nou ben ik er niet tegen om enkele spelers te hebben die niks meer opleveren maar wel het niveau hooghouden. Dit verwacht ik echter niet van deze jongens en daarnaast heb je zo veel te weinig waarde op het veld staan. Gloukh zou eventueel een klapper kunnen maken, al heeft ie nog een lange weg te gaan en verder houdt het al snel op. Dat is zeer ver van de wenselijke situatie. We moeten zeker 6/7 high potentials wekelijks opstellen.
Overmars was niet perfect, maar kun jij een TD aanwijzen die met een bescheiden club (op Europees niveau) als Ajax prestaties zoals hij geleverd heeft? Om dan te filosoferen over iemand die nog veel beter is dan hij is dan een beetje wishful thinking. Niet onmogelijk maar vrij onwaarschijnlijk , ook gezien wat voor prutsers bij ons steeds maar weer aan het roer komen
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Twente - Ajax