Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League 2025/2026] Olympique de Marseille (Fra) - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Nul schoten op doel, wel veel balbezit. Na afloop zal je horen: "We speelden de bal goed rond in de eerste helft, zaten prima in de wedstrijd, maar individuele fouten doen ons de das om."

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 30 september 2025 om 21:46:

Nul schoten op doel, wel veel balbezit. Na afloop zal je horen: "We speelden de bal goed rond in de eerste helft, zaten prima in de wedstrijd, maar individuele fouten doen ons de das om."

Als hij zoiets gaat zeggen, gaat er hier echt wat servies het raam uit

+2/-0

Sevic schreef op 30 september 2025 om 21:50:

s0lido schreef op 30 september 2025 om 21:46:

Als hij zoiets gaat zeggen, gaat er hier echt wat servies het raam uit

Bij Heitinga schat ik de kans 80%.. Deze man ziet het echt niet. Hij zal ook wijzen naar de blessures en dat we tegen de Europese top spelen.

+2/-0

Sjakie Meulemans schreef op 30 september 2025 om 21:39:

Het is niet het Ajax van begin jaren ‘70 of van midden jaren ‘90, maar met een goede trainer moeten betere prestaties mogelijk zijn. Farioli heeft dat vorig seizoen al aangetoond en laat het nu ook weer zien bij Porto.

Het mooie is ook dat De Zerbi de leermeester van Farioli is. Je ziet dezelfde spelprincipes, de bezieling, constant langs de lijn staan om aanwijzingen te geven.

Ajax had precies kunnen weten wat ze konden verwachten, maar ja incompetente clowns he.

+1/-0

Met Regeer, Wijndal, Klaassen en Berghuis hebben we niks in Europa te zoeken.
Mokio heeft meer voetbal in zijn grote teen dan Regeer in zijn hele lijf.
Gloukh komt er vandaag ook niet aan te pas.

+1/-0

Typisch Nederlands wedstrijdje in Europa weer dit. Je krijgt best veel ruimte en op zich ziet het spel er niet eens zo enorm slecht uit tot aan het strafschopgebied. Maar je krijgt weer een totaal lesje in waar het werkelijk om draait. Er zit een gigantisch verschil in hoelang het duurt tot een kansrijke aanval van Marseille tot een doelpoging leidt en hoelang dat bij ons duurt. Sterker nog, er is maar 1 doelpoging ondernomen. En dat terwijl wij toch minstens zo vaak in de aanval waren.

Ik erger me er ook aan dat Regeer, Rosa en Itakura allemaal een keer goed doorlopen op rechts en dan de bal niet krijgen. Daarnaast geef je de goals gewoon weg. Die van Berghuis was wel het toppunt. Hoe haal je het in je hoofd om op die plek in het veld een pass zonder te kijken naar achter te geven?

+3/-0

De enige pluspunten vandaag zijn die van Helene. Wat een joekels.

+1/-0

thomas83 schreef op 30 september 2025 om 21:57:

Typisch Nederlands wedstrijdje in Europa weer dit. Je krijgt best veel ruimte en op zich ziet het spel er niet eens zo enorm slecht uit tot aan het strafschopgebied. Maar je krijgt weer een totaal lesje in waar het werkelijk om draait. Er zit een gigantisch verschil in hoelang het duurt tot een kansrijke aanval van Marseille tot een doelpoging leidt en hoelang dat bij ons duurt. Sterker nog, er is maar 1 doelpoging ondernomen. En dat terwijl wij toch minstens zo vaak in de aanval waren.

Ik erger me er ook aan dat Regeer, Rosa en Itakura allemaal een keer goed doorlopen op rechts en dan de bal niet krijgen. Daarnaast geef je de goals gewoon weg. Die van Berghuis was wel het toppunt. Hoe haal je het in je hoofd om op die plek in het veld een pass zonder te kijken naar achter te geven?

Bijzondere conclusie. Het ziet er namelijk barslecht uit tot het strafschopgebied. Het is echt ideeënloos geschuif met de bal. Ze durven geen bal tussen de linies te spelen, terwijl de ruimte er soms echt wel ligt. Het is allemaal nutteloos wat ze doen, alsof het een wedstrijdje hoogste balbezit is.

+1/-0

Kroepoek schreef op 30 september 2025 om 22:04:

thomas83 schreef op 30 september 2025 om 21:57:

Bijzondere conclusie. Het ziet er namelijk barslecht uit tot het strafschopgebied. Het is echt ideeënloos geschuif met de bal. Ze durven geen bal tussen de linies te spelen, terwijl de ruimte er soms echt wel ligt. Het is allemaal nutteloos wat ze doen, alsof het een wedstrijdje hoogste balbezit is.

Waar ik me het meest aan erger is dat ze soms tegen de 16 van de tegenstander zijn en dan toch besluiten achteruit te voetballen richting Jaros... :denk

+1/-0

Volgens mij zeggen we redelijk hetzelfde. Er waren desondanks genoeg situaties waarin je op hun helft aan de bal komt en sneller met een schot kan komen. Eigenlijk mag het maar een paar seconden duren op dit niveau.

+1/-0

thomas83 schreef op 30 september 2025 om 22:08:

Volgens mij zeggen we redelijk hetzelfde. Er waren desondanks genoeg situaties waarin je op hun helft aan de bal komt en sneller met een schot kan komen. Eigenlijk mag het maar een paar seconden duren op dit niveau.

Je zegt dat het spel tot het strafschopgebied er niet zo enorm slecht uitziet. Daar ben ik het pertinent mee oneens.

+1/-0

Wat was dat voor een kut vrije trap.. Waar zitten we naar te kijken, man.. 3-4 passes later 4-0.

+2/-0

Niet zo slim van Gloukh om op die manier een vrije trap te nemen.

Kroepoek schreef op 30 september 2025 om 22:10:

Je zegt dat het spel tot het strafschopgebied er niet zo enorm slecht uitziet. Daar ben ik het pertinent mee oneens.

Tot aan het strafschopgebied is misschien wat overdreven gesteld, maar we zijn al regelmatig in aanvallende situaties gekomen.

+1/-0

Die Rulli moet zich onderhand ook helemaal kapot lachen daar in dat doel bij die Fransen.

+2/-0

Sevic schreef op 30 september 2025 om 22:14:

Die Rulli moet zich onderhand ook helemaal kapot lachen daar in dat doel bij die Fransen.

Tekenend was zijn duimpje omhoog toen Taylor een klote voorzet gaf.

+1/-0

Nog twee erbij graag. We staan toch al voor lul en elke goal erbij is een stap dichter bij exit Sjon.

+2/-0

s0lido schreef op 30 september 2025 om 22:15:

Sevic schreef op 30 september 2025 om 22:14:

Tekenend was zijn duimpje omhoog toen Taylor een klote voorzet gaf.

Gelukkig konden wij de derde keeper van Liverpool huren.

Waar gaat dit over.

+3/-0

thomas83 schreef op 30 september 2025 om 22:14:

Tot aan het strafschopgebied is misschien wat overdreven gesteld, maar we zijn al regelmatig in aanvallende situaties gekomen.

In de eerste helft viel me op dat de vrije man niet werd gezien. Spelers liepen te zwaaien en te roepen, maar kregen de bal niet.

+2/-0

thomas83 schreef op 30 september 2025 om 22:14:

Tja, als in aanvallende situaties al een prestatie is… we doen er niets mee en daarbij laat Marseille dat ook gewoon toe, aangezien ze heel goed weten hoe ze Ajax pijn moeten doen. Dat Ajax in aanvallende situaties komt is voor 0,0 procent de verdienste van Ajax.

+2/-0

s0lido schreef op 30 september 2025 om 22:16:

In de eerste helft viel me op dat de vrije man niet werd gezien. Spelers liepen te zwaaien en te roepen, maar kregen de bal niet.

Klopt, Vooral op rechts een paar keer. Dat waren niet eens altijd moeilijke passes.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League 2025/2026] Olympique de Marseille (Fra) - Ajax