Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League 2025/2026] Olympique de Marseille (Fra) - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ik heb Mokio tot nu toe alleen maar goeie dingen zien doen. Een schande dat Regeer de voorkeur krijgt.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 30 september 2025 om 22:19:

Tja, als in aanvallende situaties al een prestatie is… we doen er niets mee en daarbij laat Marseille dat ook gewoon toe, aangezien ze heel goed weten hoe ze Ajax pijn moeten doen. Dat Ajax in aanvallende situaties komt is voor 0,0 procent de verdienste van Ajax.

Wie zegt dat het een prestatie is? Ik zeg letterlijk in mijn eerste bericht in deze topic dat Ajax niet datgene doet waar het werkelijk om draait. Maar dat neemt niet weg dat je in aanvallende situaties komt. Dan moet je tot doelpogingen komen.

+3/-0

Vind ons wel een stuk doelgerichter na rust in elk geval.

+1/-0

Ik hoop dat iemand Heitinga vraagt waarom Regeer en Berghuis de voorkeur krijgen boven Mokio en Edvardsen.

Mokio laat het zo simpel lijken, zo rustig en sterk. En met Edvardsen heb je, ondanks zijn missers, gewoon meer beweging voorin.

+2/-0

thomas83 schreef op 30 september 2025 om 22:21:

Kroepoek schreef op 30 september 2025 om 22:19:

Tja, als in aanvallende situaties al een prestatie is… we doen er niets mee en daarbij laat Marseille dat ook gewoon toe, aangezien ze heel goed weten hoe ze Ajax pijn moeten doen. Dat Ajax in aanvallende situaties komt is voor 0,0 procent de verdienste van Ajax.

Wie zegt dat het een prestatie is? Ik zeg letterlijk in mijn eerste bericht in deze topic dat Ajax niet datgene doet waar het werkelijk om draait. Maar dat neemt niet weg dat je in aanvallende situaties komt. Dan moet je tot doelpogingen komen.

Ik vatte de post anders op, maar snap je punt nu.

+3/-0

s0lido schreef op 30 september 2025 om 22:36:

Ik hoop dat iemand Heitinga vraagt waarom Regeer en Berghuis de voorkeur krijgen boven Mokio en Edvardsen.

Mokio laat het zo simpel lijken, zo rustig en sterk. En met Edvardsen heb je, ondanks zijn missers, gewoon meer beweging voorin.

Er ligt ook genoeg ruimte op het middenveld. Je hebt ook spelers met snelheid en duelkracht nodig. Als je daar met Klaassen of Regeer speelt dan ben je vaak een stapje te laat. Zoals je dat nu voorin ook bent met je huidige aanvallers. Raar dat Moro niet wordt gebracht.

Edit: oh die is er al in blijkbaar. Niet eens gemerkt.

+2/-0

thomas83 schreef op 30 september 2025 om 22:45:

s0lido schreef op 30 september 2025 om 22:36:

Er ligt ook genoeg ruimte op het middenveld. Je hebt ook spelers met snelheid en duelkracht nodig. Als je daar met Klaassen of Regeer speelt dan ben je vaak een stapje te laat. Zoals je dat nu voorin ook bent met je huidige aanvallers. Raar dat Moro niet wordt gebracht.

Edit: oh die is er al in blijkbaar. Niet eens gemerkt.

Kwam pas in minuutje 85 ofzo. Veel te laat.

+3/-0

Ben blij dat Marseille het prima vond na de 4-0. Ook is gebleken dat Mokio en Edvardsen beter zijn dan Regeer en Berghuis. Er vielen wel meer door de mand, maar goed, we missen nog veel kwaliteit in de selectie om op zo'n niveau te presteren. De manier waarop we afgaan is wel kwalijk, het is nog steeds los zand.

Heitinga imo ook [weer] te licht bevonden.

+2/-0

Mijn god, Klaassen praat als z’n trainer…. met z’n “proces”. Flikker toch een flink eind op man.

+3/-0

Kroepoek schreef op 30 september 2025 om 22:56:

Mijn god, Klaassen praat als z’n trainer…. met z’n “proces”. Flikker toch een flink eind op man.

Ik heb bewust weggezapt na het fluitsignaal. Ik wil ze niet aanhoren, Heitinga al helemaal niet. Die zal weer een andere wedstrijd gezien hebben.

+2/-0

Ik had me al voorgenomen dat we hier niet zouden winnen, maar tante Leen gaat het tij niet meer kunnen keren, er moet echt ingegrepen worden.

+2/-0

Youri Dwaas vond dat het eigenlijk nog wel redelijk liep in de eerste helft :denk

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/ik-vond-eerlijk-gezegd-dat-we-er-de-eerste-helft-niet-eens-zo-slecht-in-zatenlink

+1/-2

Laten we eigen spelers, en zeker iemand als Youri Baas, niet belachelijk maken met flauwe bijnaampjes. Het probleem zit 'm niet bij individuele spelers. Ik vind dit interview ook niet heel handig, maar de uitspraken van Heitinga baren me meer zorgen. Die vindt dat we met lef bleven voetballen en dat we alleen wat meer tijd nodig hebben. Jezus Christus.

Kijk we kunnen ons focussen op individuele fouten van spelers als Klaassen, Berghuis en Rosa - en ze staan ook te schutteren - maar feit is dat we met diezelfde spelers in de basis een krap half jaar geleden nog foutloos verdedigden tegen een PSV dat op vrijwel elke positie een betere speler had.

Het ontbreekt aan organisatie en een helder, doordacht tactisch plan. Dan gaan sommige spelers op eigen inzicht het een beetje invullen en afwijken van afspraken. Anderen worden er onzeker van en gaan rare dingen doen. En als je dan ook nog routiniers op het veld hebt die niet voor organisatie zorgen (Henderson), maar juist zelf voorop gaan in het rare dingen doen (Klaassen, Berghuis), dan kun je ophouden. Ook tegen MVV of Helmond Sport zouden we het nu lastig hebben.

Totdat Sjon eruit ligt (of ineens het licht gaat zien, wat ik niet zie gebeuren) kun je eindeloos afgeven op spelers, alternatieve opstellingen bedenken of aankopen willen doen - maakt allemaal geen reet uit. Het begint met een enigszins normale trainer.

+3/-0

Volgens Heitinga begonnen we goed. Het stond 2-0 na 12 minuten, dus geen idee over welke tijdsspanne hij het heeft.

+3/-0

Bjorn121 schreef op 01 oktober 2025 om 08:00:

Volgens Heitinga begonnen we goed. Het stond 2-0 na 12 minuten, dus geen idee over welke tijdsspanne hij het heeft.

Ik vond de aftrap wel heel mooi.

+1/-0

Heel simpel: Heitinga speelt graag op balbezit. Dus als je dan zorgt dat je na balverlies telkens razendsnel een tegengoal krijgt, mag je weer aftrappen en heb je weer balbezit.

+3/-0

“We kwamen goed uit de kleedkamer” = het loopje door de catacomben.

+2/-0

spelbos schreef op 01 oktober 2025 om 09:12:

Balletje naar achter, combineren tot dichtbij de 16 van Marseille, daarna balletjes terug richting Jaros, vervolgens lange bal naar voren, bal kwijt. Zo herinner ik me de eerste 2 minuten...

+2/-0

s0lido schreef op 01 oktober 2025 om 11:52:

Balletje naar achter, combineren tot dichtbij de 16 van Marseille, daarna balletjes terug richting Jaros, vervolgens lange bal naar voren, bal kwijt. Zo herinner ik me de eerste 2 minuten...

Dat heet dominatie 😂

+3/-0

s0lido schreef op 01 oktober 2025 om 11:52:

De rest van de wedstrijd was meer van hetzelfde.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League 2025/2026] Olympique de Marseille (Fra) - Ajax