Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 872
Reg.: 14 mei 2024
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Ajax-Internazionale: Oliver Edvardsen
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 16 september 2025 om 17:03:
Een intelligente man is Heitinga allesbehalve, maar als je dit topic leest krijg je het idee alsof ie het syndroom van Down heeft. Zo erg is het nou ook weer niet
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 2.963
Reg.: 16 augustus 2007
Man van de Wedstrijd Ajax-Internazionale: -
3LittleBirds
Fan van Ajax
Forumreacties: 290
Reg.: 24 november 2003
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 16 september 2025 om 13:42:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 16 september 2025 om 13:23:
Godts Dolberg Taylor(c)
Gloukh
Fitz-Jim Regeer
McConnell
Itakura Baas Sutalo
Jaros
Zal wel een rare opstelling zijn, maar tot zover is het niet veel en hebben we een ongebalanceerde selectie. We hebben geen rechtsbuiten en matige backs, dus zet ik Taylor daar en speel ik zonder backs. Wout als invaller.
Zeer oneens met je opstelling, maar de rechtsbuiten-positie is wel interessant, want degene die je daar neerzet, komt tegenover Dimarco te staan. Dan is het de vraag of je achter Dimarco aan wilt jagen, of dat je Dimarco wilt terugdringen door hem juist achter een rechtsbuiten aan te laten gaan.
Als je voor optie 1 kiest (Dimarco beteugelen) kun je zelfs overwegen om Gaaei rechtsbuiten te zetten met Rosa op rechtsback. Gaaei heeft de longen om 90 minuten lang achter die gozer aan te gaan. En kan de bal voor slingeren als ie zelf aan de bal komt op de laatste 25 meter.
Kies je voor optie 2, dan zou ik voor een speler kiezen die snel is op de eerste meters zodat ie kan loskomen. Dan kom ik op Godts. Edvardsen vind ik opvallend traag voor een aanvaller en Moorse Raoul is behendig, maar niet echt snel.
Als je jezelf eenmaal vereenzelvigt met het bijna onvermijdelijke lot dat we ten onder gaan, dan stel ik voor dat we der Tot oder die Gladiolen gaan spelen:
Jaros
Gaaei, Sutalo, Baas, Wijndal
Klaassen, Gloukh, Taylor
Godts, Dolberg, Moro
Niet ideaal om Dolberg in deze pot te laten debuteren, maar Weghorst zie ik tegen die Italiaanse verdediging geen potten breken, dus dan geef onze Deense verloren zoon maar de kans.
Forumreacties: 3.501
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 17 september 2025 om 09:43:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 16 september 2025 om 13:42:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 16 september 2025 om 13:23:
Godts Dolberg Taylor(c)
Gloukh
Fitz-Jim Regeer
McConnell
Itakura Baas Sutalo
Jaros
Zal wel een rare opstelling zijn, maar tot zover is het niet veel en hebben we een ongebalanceerde selectie. We hebben geen rechtsbuiten en matige backs, dus zet ik Taylor daar en speel ik zonder backs. Wout als invaller.
Zeer oneens met je opstelling, maar de rechtsbuiten-positie is wel interessant, want degene die je daar neerzet, komt tegenover Dimarco te staan. Dan is het de vraag of je achter Dimarco aan wilt jagen, of dat je Dimarco wilt terugdringen door hem juist achter een rechtsbuiten aan te laten gaan.
Als je voor optie 1 kiest (Dimarco beteugelen) kun je zelfs overwegen om Gaaei rechtsbuiten te zetten met Rosa op rechtsback. Gaaei heeft de longen om 90 minuten lang achter die gozer aan te gaan. En kan de bal voor slingeren als ie zelf aan de bal komt op de laatste 25 meter.
Kies je voor optie 2, dan zou ik voor een speler kiezen die snel is op de eerste meters zodat ie kan loskomen. Dan kom ik op Godts. Edvardsen vind ik opvallend traag voor een aanvaller en Moorse Raoul is behendig, maar niet echt snel.
Als je jezelf eenmaal vereenzelvigt met het bijna onvermijdelijke lot dat we ten onder gaan, dan stel ik voor dat we der Tot oder die Gladiolen gaan spelen:
Jaros
Gaaei, Sutalo, Baas, Wijndal
Klaassen, Gloukh, Taylor
Godts, Dolberg, Moro
Niet ideaal om Dolberg in deze pot te laten debuteren, maar Weghorst zie ik tegen die Italiaanse verdediging geen potten breken, dus dan geef onze Deense verloren zoon maar de kans.
Ook interessant om Gaaie rechtsbuiten te zetten. Dat zou ik een Farioli nog wel zien doen, maar Heytinga is groot gebracht met de welbekende; uitgaan van eigen kracht, dominant voetbal enz. Dus ik denk niet dat dat gaat gebeuren
Forumreacties: 3.501
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 17 september 2025 om 09:23:
Vermoedelijke opstelling volgens VP:
Jaros; Gaaei, Sutalo, Itakura, Baas; Klaassen, Taylor, Gloukh; Moro, Weghorst, Godts.
Geen Dolberg dus, maar verder wel een opstelling waar ik me in zou kunnen vinden. En er is ook iets voor te zeggen om Kasper niet tijdens deze pot zijn rentree te geven.
spelbos
Fan van Ajax
Tweede plaats Ajax.supporters.nl VoVo 2024/2025
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.814
Reg.: 1 juli 2006
Forumreacties: 3.825
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 17 september 2025 om 09:23:
Vermoedelijke opstelling volgens VP:
Jaros; Gaaei, Sutalo, Itakura, Baas; Klaassen, Taylor, Gloukh; Moro, Weghorst, Godts.
Geen Dolberg dus, maar verder wel een opstelling waar ik me in zou kunnen vinden. En er is ook iets voor te zeggen om Kasper niet tijdens deze pot zijn rentree te geven.
Dit bericht is gewijzigd op 17 september 2025, 11:58:47.
3LittleBirds
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 16 september 2025 om 15:02:
'Hoogtepunten' van de persco:
Sjon gaat Chris Chivu omhelzen
Davy wil overal op straat de CL-hymne horen
Sjon gaat op de bakfiets naar de club
Wat een niveau daar. Waarom kijk ik dit nog telkens.
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 17 september 2025 om 11:53:
Ik kon wel lachen om je reactieIk zie er ook wel de humor van in, maar snap dat niet iedereen dat heeft.
Het interview van Chivu vond ik wel erg mooi. Ging dan niet echt over voetbal, maar om de band met Heytinga, Ajax en Nederland .
Op zich vind ik het geen probleem als er van tevoren niet echt inhoudelijk wordt ingegaan op de vragen. Je legt dan niet je kaarten op tafel. Dat heeft Sjon ook zeker niet gedaan, maar achteraf wil ik wel wat meer inhoudelijks.
3LittleBirds
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 17 september 2025 om 12:17:
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 17 september 2025 om 11:53:
Ik kon wel lachen om je reactieIk zie er ook wel de humor van in, maar snap dat niet iedereen dat heeft.
Het interview van Chivu vond ik wel erg mooi. Ging dan niet echt over voetbal, maar om de band met Heytinga, Ajax en Nederland .
Op zich vind ik het geen probleem als er van tevoren niet echt inhoudelijk wordt ingegaan op de vragen. Je legt dan niet je kaarten op tafel. Dat heeft Sjon ook zeker niet gedaan, maar achteraf wil ik wel wat meer inhoudelijks.
Sjon heeft zeker geen kaarten op tafel gelegd nee. Sterker nog, ik vraag me af of hij kaarten in zijn hand heeft.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.223
Reg.: 19 maart 2003
Jaros; Rosa, Itakura, Baas, Mokio; Fitz-Jim(*), Klaassen, Gloukh; Moro, Dolberg, Godts.
Met Rosa en Mokio twee backs die verdedigend sterker zijn dan hun concurrenten. Middenveld zou ik met Gloukh als echte 10 en Klaassen en *Fitz-Jim (mag ook iemand anders zijn) erachter. Voorhoede spreekt voor zich. Weghorst als invaller rond minuutje 60.
3LittleBirds
Fan van Ajax
Jaros
Rosa - Sutalo - Itakura - Baas
McConnell - Gloukh - Taylor
Moro - Dolberg - Godts
Mooi dat bijna iedereen al Itakura in zijn opstelling heeft staan.
Ik zou Baas proberen precies te gebruiken zoals dat met Hato werd gedaan. En hem laten inschuiven als een soort controlerende middenvelder/inverted wingback. Dan heb je een soort dezelfde linkerkant met Taylor en Godts.
Als controleur McConnell, ja een gokje, of evt. Mokio op die plek.
Gloukh mag het laten zien als tien.
Moro mag het ook eindelijk laten gaan zien. Dolberg voor het klinisch afwerken.
Woutje laatste half uur om te trekken, sleuren en die Italianen helemaal gek te maken.
Hoop dat het lang 0-0 blijft, rond 50e minuut 1-0. En dan een kleine helft billen knijpen om in de 90e minuut de 2-0 te maken.
spelbos
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 17 september 2025 om 15:06:
Waarom wil iedereen Baas op linksback, zijn beste plek is als LCV en daar moet hij blijven misschien eventueel als VM proberen.
Je zou ook met een driemans verdediging kunnen starten dan heb je ze alledrie op het veld staan.
Waarom wil iedereen Baas op linksback, zijn beste plek is als LCV en daar moet hij blijven misschien eventueel als VM proberen.
Je zou ook met een driemans verdediging kunnen starten dan heb je ze alledrie op het veld staan.
spelbos
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 17 september 2025 om 15:15:
Omdat ze Wijndal daar weg willen hebben.
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 17 september 2025 om 15:49:
Ik snap dat je Wijndal eruit wilt maar dan kan je toch zoals Solido zegt Mokio of eventueel Rosa daar zetten?
Ik snap dat je Wijndal eruit wilt maar dan kan je toch zoals Solido zegt Mokio of eventueel Rosa daar zetten?
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 17 september 2025 om 16:14:
Rosa op lb vind ik tricky. Dan toch maar ff schuiven met Baas. Want Rosa op linksback betekent geen frisse alternatief op rechts als Gaaei wordt overlopen of geblesseerd raakt.
Wat Mokio (ervaring, leeftijd) betreft snap ik Sevic hierboven wel, maar ik zou het wel aandurven. Fysiek is hij in ieder geva sterker dan de gemiddelde 17-jarige.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » ( Champions League 2025/2026) AFC Ajax - Internazionale Milaan