Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » ( Champions League 2025/2026) AFC Ajax - Internazionale Milaan

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 17 september 2025 om 15:59:

spelbos schreef op 17 september 2025 om 15:49:

Sevic schreef op 17 september 2025 om 15:15:

spelbos schreef op 17 september 2025 om 15:06:

Waarom wil iedereen Baas op linksback, zijn beste plek is als LCV en daar moet hij blijven misschien eventueel als VM proberen.

Je zou ook met een driemans verdediging kunnen starten dan heb je ze alledrie op het veld staan.

Omdat ze Wijndal daar weg willen hebben.

Ik snap dat je Wijndal eruit wilt maar dan kan je toch zoals Solido zegt Mokio of eventueel Rosa daar zetten?

Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik kan me voorstellen dat je een 17-jarige Mokio niet tegen CL-finalist Inter op linksback wilt zetten, een positie waar hij welgeteld 1 wedstrijd op profniveau heeft gespeeld (tegen Fortuna Sittard nota bene). Hoeveel reden hebben we om aan te nemen dat hij het daar dan beter zou doen dan Wijndal?

Rosa, tja, kan. Maar is wel echt alleen maar om Dumfries tegen te houden dan. Opbouwend is Rosa al niet veel, als je 'm dan ook nog met z'n rechterpoot op links gaat zetten dan doe je dat puur om 'm een man te laten dekken. Kan een keuze zijn hoor, maar de mijne zou het niet zijn.

Het probleem is gewoon dat we geen reserve-linksback hebben. Het liefst heb je 1 wingback en 1 wat defensiever ingestelde speler, zoals we op rechts hebben. Dan had je die defensievere speler nu tegen Inter kunnen opstellen.

Als beide Mokio en Rosa geen opties zijn dan moet een echte linksback zoals Wijndal is maar blijven staan want Baas als linksback zie ik weer niet zitten omdat je hem niet in zijn kracht zet op linksback.
Enige wat zou kunnen is dan een driemans verdediging om Wijndal eruit te krijgen.

+1/-0

Ik denk dat Mokio de beste keuze op linksback is. Hij presteert op die positie het beste, vind ik.

+2/-0

Kiki schreef op 17 september 2025 om 16:37:

Ik denk dat Mokio de beste keuze op linksback is. Hij presteert op die positie het beste, vind ik.

... Hij heeft daar al een half jaar niet gespeeld.

+1/-0

Sevic schreef op 17 september 2025 om 16:47:

Kiki schreef op 17 september 2025 om 16:37:

... Hij heeft daar al een half jaar niet gespeeld.

Je vond het tegen Fortuna ook een slecht idee dat hij daar in de basis begon. Dus wat dat betreft is dat een reden dat dit wél goed kan uitpakken!;)

Overigens, viel hij laatst in op die plek... ondanks dat Wijndal bleef staan. Het zag er wederom goed uit.

+1/-0

We zijn het in ieder geval (bijna) allemaal mee eens dat Wijndal niet goed genoeg is. Nu Heitinga nog. 😅

+4/-0

Wat een verschrikkelijke opstelling.

Jaros, Gaaei, Itakura, Baas, Wijndal, Regeer, Klaassen, Taylor, Edvardsen, Weghorst, Godts.

Dit wordt een waardeloze avond.

+4/-0

Goede reden om snel wat drank te halen. Tering, zeg. Twee van de belangrijkste aankopen op de bank.

+4/-0

Never change a winning team😂

+1/-0

Ik vermoed dat de zaakwaarnemer van Sjon er een absurd hoge oprotpremie doorheen heeft gekregen ...

+2/-0

Haha wat een schijtopstelling

Ik gun het ons niet, maar ik gun Sjon wel even een 0-6 oorwassing met dit soort geintjes

+2/-0

John’s grabbel-ton heeft weer elf namen opgeleverd! Wat een ellende.

+2/-0

Hij gaat wel voor vastigheid

+2/-0

Je krijgt versterking en dan besluit je gewoon spelers op te stellen die vorig seizoen geen basisplaats hadden.

+3/-0

tackle schreef op 17 september 2025 om 19:54:

Jaros, Gaaei, Itakura, Baas, Wijndal, Regeer, Klaassen, Taylor, Edvardsen, Weghorst, Godts.

Eens. Totaal trieste opstelling en helaas ook perfect voorspelbaar.
Gloukh en Moro zijn in wezen al afgedankt door Heitinga, omdat ze geen duels winnen.
Er is creativiteit ingekocht, maar dat zit nu op de bank.
Veel succes om vlot combinatievoetbal te spelen met Regeer, Taylor en Klaassen op het middenveld.

+4/-0

RodyTur10 schreef op 17 september 2025 om 20:24:

tackle schreef op 17 september 2025 om 19:54:

Eens. Totaal trieste opstelling en helaas ook perfect voorspelbaar.
Gloukh en Moro zijn in wezen al afgedankt door Heitinga, omdat ze geen duels winnen.
Er is creativiteit ingekocht, maar dat zit nu op de bank.
Veel succes om vlot combinatievoetbal te spelen met Regeer, Taylor en Klaassen op het middenveld.

Edvardsen i.p.v. Moro kan ik nog begrijpen, maar Wijndal? Dat is vragen om overlopen te worden vanaf die flank. Het middenveld is ook vragen om problemen. Dit is geen Zwolle waar je tegen speelt. Dat Weghorst weer de voorkeur krijgt, prima, maar Dolberg had op z'n minst al speeltijd moeten krijgen afgelopen weekend, al was het om hem ff wedstrijdritme te gunnen voor een eventueel invalbeurt vandaag.

Ik laat me graag positief verrassen, maar ik verwacht een slechte avond.

Dit bericht is gewijzigd op 17 september 2025, 20:40:33.

+1/-0

s0lido schreef op 17 september 2025 om 20:22:

Je krijgt versterking en dan besluit je gewoon spelers op te stellen die vorig seizoen geen basisplaats hadden.

Een bank ter waarde van meer dan 60 miljoen euro. Wat een weelde!
Daar kunnen veel ploegen nog een puntje aan zuigen.

+2/-0

Sjon hoopt dat we een goede dag hebben vandaag! Man man man

+2/-0

Wat bedoelt hij met je hebt benen nodig??

+2/-0

spelbos schreef op 17 september 2025 om 20:43:

Hij heeft afgelopen weken gekeken naar de Vuelta.

+3/-0

spelbos schreef op 17 september 2025 om 20:43:

Loopvermogen.

Volgens Sjon heeft Regeer 'de benen'.

Die zal hij nodig hebben ook, met deze opstelling.

+4/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » ( Champions League 2025/2026) AFC Ajax - Internazionale Milaan