Forumreacties: 214
Reg.: 8 oktober 2023
Favoriete opstelling: geen
San Lorenzo1
Fan van Ajax
Uit: Buenos Aires
Vak: 411
Forumreacties: 37
Reg.: 23 januari 2008
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 17 september 2025 om 23:02:
Moet eerlijk zeggen dat ik begrijp waarom Heitinga niet voor Moro en Gloukh kiest, vond ze heel slecht invallen.
We wisten allemaal dat Inter een betere team heeft dan Ajax, helaas 2 corners die ons fataal worden.
Ik heb er ondanks de 0-2 nederlaag geen slecht gevoel aan over gehouden.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.154
Reg.: 14 mei 2024
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:San Lorenzo1 schreef op 18 september 2025 om 00:04:
Moet eerlijk zeggen dat ik begrijp waarom Heitinga niet voor Moro en Gloukh kiest, vond ze heel slecht invallen.
We wisten allemaal dat Inter een betere team heeft dan Ajax, helaas 2 corners die ons fataal worden.
Ze vielen allebei redelijk in maar zeker niet slecht. Gloukh was contant in beweging en probeerde zich aan te bieden terwijl de meesten als lamzakken stil stonden, of in ieder geval zonder pit bewogen. Moro was redelijk maar kan veel beter. Zowel Gloukh als Moro moet je voor langere tijd laten staan en niet continue dat gewissel. Beiden basis en op de juiste plekken aub. Gloukh op 10 en Moro op rechtsbuiten. Op linksbuiten mogen Godts en Edvardsen het uitvechten. Laatstgenoemde kan je ook soms als rechtsbuiten gebruiken. Edvardsen speelden vandaag op rechtsbuiten toch wel een aardige wedstrijd. Niet zeer goed maar degelijk. Beter dan veel andere spelers.
Slechtsten waren Godts, Klaassen, Weghorst, Gaai, en die Japanner. Baas deed het wel goed.
Vak: -
Forumreacties: 3.931
Reg.: 8 augustus 2001
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 3.509
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 18 september 2025 om 07:52:
Wat waren voor jou dan de positieve punten? Want ik heb er geen gevonden eerlijk gezegd. Je speelt tegen een Inter dat in een serieuze dip zit en daar zetten we 1 (!) counter tegenover. Buiten dat heeft Ajax geen enkele kans tegen elkaar gevoetbald, behalve dan mss die kopbal van Dolberg op het einde.
Ik heb het eerste half uur gemist, maar dit was zo'n typische pot voetbal waar Inter het wel ok vond en Ajax de nodige creativiteit miste om daar iets tegenover te plaatsen. Tactisch klopte er niets aan gisteren:
- Je zet Klaassen als verdediger op Thuram, zelfs als je in de eerste helft al die goal hebt tegengekregen. Het is dat hij het 3e cadeautje niet nodig vond, of we hadden 3 identiek dezelfde doelpunten tegengekregen. Iets van een ezel en een steen.
- Blijkbaar wist Moro niet of hij RB of LB moest spelen. Vraag mij af met welke opdracht hij dan in het veld gestuurd wordt. "Doe maar iets" ofzo?
- Weghorst is en blijft een blind paard dat je echt geen eerste spits mag en kan maken, zeker op dit niveau. Er was een bepaald moment dat hij met zijn rug naar de goal de bal kreeg en in 1 tijd kon doorgeven, besluit hij om naar achter te lopen en dan achteruit te passen. Weg kans op een mogelijkheid.
- Je vervangt Weghorst door Dolberg, maar je speelt wel lange ballen in de 16. Als je een ander type spits inbrengt, moet je ook een ander soort voetbal gaan spelen.
- Het is leuk en aardig dat er af en toe eens een voorzet goed valt, maar ofwel laat je Gaaei trainen op voorzetten, ofwel laat je het aan iemand anders over. Maar 120x een bal blind in de 16 gooien heeft geen enkel nut en is enorm makkelijk te verdedigen ook. Daar verlies je alleen maar kostbare tijd mee.
- Baas komt toch te kort op dit niveau als verdediger. Thuram liet hem een aantal keer zijn hielen zijn en hij mag van geluk spreken dat er bij die strafschop eerst een overtreding werd geconstateerd (ik vond dat eigenlijk geen fout van Thuram, maar goed). Bij dat schot dat rakelings langs de paal vloog, laat hij zich ook kinderlijk eenvoudig wegzetten.
- Reactievoetbal spelen tegen een Italiaanse tegenstander.
Ook niet echt een idee waarom Sutalo nu plots persona non grata geworden is achterin. Deed het vorig seizoen goed, maar nu moet blijkbaar Itakuro elke wedstrijd spelen? Die deed het overigens ook niet geweldig, maar goed.
Het was gewoon echt slecht gisteren en ik zag amper tot geen aanknopingspunten. Gloukh beweegt wel veel, maar er zat amper tot geen rendement in (wat ook logisch is, gezien de stand en de fase van de wedstrijd dat hij werd ingebracht). Moro, mwah, wordt weer zo'n typische speler die na 1 of 2 seizoenen geruisloos vertrekt, zonder echt potten te breken.
Het wordt nog een ontzettend lang seizoen. Van Inter verliezen in de CL is geen schande, maar de manier waarop is het wel. Ik hou mijn hart al vast voor zondag. Je moet die pot eigenlijk winnen, zowel door de huidige vorm van PSV als voor de rangschikking. Maar iets zegt me dat we daar ook weer kansloos verliezen.
Forumreacties: 3.870
Reg.: 10 juli 2003
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 18 september 2025 om 08:23:
“Complimenten voor de jongen. Ze hebben na de rust alles gegeven. Alleen, je krijgt twee standaardsituaties tegen'', baalt de trainer van Ajax over de goals van Inter.”
Bingo!
Forumreacties: 4.672
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 18 september 2025 om 10:04:
We staan 0-2 achter, je moet wat forceren in de slotfase, je hebt nog 1 wissel mogelijkheid en je brengt Sutalo voor Itakura (die volgens mij nog fit was). Niet dat we een stormram achter de hand hadden, maar waarom mocht Klaassen bijv. 90 minuten aanmodderen?
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 18 september 2025 om 11:45:
We staan 0-2 achter, je moet wat forceren in de slotfase, je hebt nog 1 wissel mogelijkheid en je brengt Sutalo voor Itakura (die volgens mij nog fit was). Niet dat we een stormram achter de hand hadden, maar waarom mocht Klaassen bijv. 90 minuten aanmodderen?
Ik vrees dat we een jaar tegemoet gaan waarin hij en Berghuis mits fit nooit gewisseld zullen worden, want zij zijn de "jongens die weten hoe het moet", "alles al meegemaakt hebben" en al die nonsens.
De eerste helft vond ik op zich bemoedigend. Natuurlijk is Inter op die kans van Godts na nooit in verlegenheid gebracht, maar andersom gebeurde er ook niet heel veel.
Mij viel vooral op dat de ploeg na de 0-2 er helemaal doorheen zat. Zeker voor een trainer die zo bezig is met mentale weerbaarheid is dat toch niet te verkopen.
Forumreacties: 4.672
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 18 september 2025 om 11:53:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 18 september 2025 om 11:45:
Ik vrees dat we een jaar tegemoet gaan waarin hij en Berghuis mits fit nooit gewisseld zullen worden, want zij zijn de "jongens die weten hoe het moet", "alles al meegemaakt hebben" en al die nonsens.
De eerste helft vond ik op zich bemoedigend. Natuurlijk is Inter op die kans van Godts na nooit in verlegenheid gebracht, maar andersom gebeurde er ook niet heel veel.
Mij viel vooral op dat de ploeg na de 0-2 er helemaal doorheen zat. Zeker voor een trainer die zo bezig is met mentale weerbaarheid is dat toch niet te verkopen.
Nou ja, die trainer heeft een andere wedstrijd gezien, want die is van mening dat 'de jongens na rust alles hebben gegeven'.
Ik heb bij Sjon soms de indruk dat we naar andere potjes zitten te kijken dan hij. Het gelijkspel bij Volendam kwam ook al door een gebrek aan duelkracht, volgens Sjon. Up = down, left = right.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.264
Reg.: 25 april 2004
Je bent in elk geval niet afgeslacht. Dat is eigenlijk het enige positieve dat je over de wedstrijd kan zeggen. Wellicht dat er nog een resultaat in had gezeten als Godts die grote kans had benut, maar dan moet je het daarna ook nog een helft volhouden tegen een weliswaar vrij zwak Inter. Dat je ruimte krijgt om te voetballen tegen een Italiaanse ploeg is in elk geval niets nieuws, ook nu veel Italiaanse teams al jaren niet meer zo behoudend spelen.
Het meest ergerniswekkende vond ik weer de opstelling. De pure teamspelers zoals Regeer, Evardsen en Klaassen leverden op zich nog wel (al had Klaassen wat veel balverlies voor zijn doen), dat zijn alleen niet echt het type spelers om op een resultaat te kunnen spelen tegen een team van dit kaliber. Je miste vooral spelers met pure snelheid, diepgang en een individuele actie. Godts weet maar zelden het spel echt verticaal te verplaatsen. Gloukh had natuurlijk ook gewoon moeten starten, zeker in afwezigheid van Berghuis. Veel van de creativiteit moest nu van de weer wat druistige Gaaei komen. Daarnaast miste je inderdaad ook echte koppers. Normaal zijn in elk geval de centrale verdedigers dat. Met Baas in de ploeg heb je er al een minder.
INTER
Marcus Thuram – 1,92 m
Alessandro Bastoni – 1,91 m
Francesco Esposito – 1,90 m
Manuel Akanji – 1,88 m
Denzel Dumfries – 1,88 m
Hakan Çalhanoğlu – 1,78 m
AJAX
Wout Weghorst – 1,98 m
Ko Itakura – 1,88 m
Anton Gaaei – 1,83 m
Kenneth Taylor – 1,82 m
Youri Baas – 1,82 m
Davy Klaassen – 1,79 m
De 6 langste van Inter en van Ajax.
Inter heeft 5 man van 1,88 of langer.
Ajax heeft er 2 van 1,88 en langer die in de basis stonden. Een goede corner is dan nauwelijks te verdedigen.
Maar goed, het lijkt zo logisch om je langste speler op de langste van de tegenstander te zetten.
Een standaardsituatie van een tegenstander gaat dan uiteraard altijd door de lucht. Dat hebben die Italianen uiteraard wel uitgekiend.
En lengte zegt ook niet alles, want als Klaassen 4 cm hoger kan springen dan Taylor, Baas en Gaaie dan komt ie hoger, maar Davy op Thuram? Even los van lengte past Davy 2 keer in Thuram in de breedte.
Onze centrale verdediging is lang, dus een spits van de tegenstander kan dan lastig koppen tijdens een aanval, maar de standaardsituaties zijn toch wel een probleempje in zowel de CL als competitie.
Sutalo is 1,90, dat scheelt dan wel, maar die stond niet in de basis.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 september 2025, 14:15:05.
Forumreacties: 3.728
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-5-1
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 19 september 2025 om 14:02:
INTER
Marcus Thuram – 1,92 m
Manuel Akanji – 1,88 m
Denzel Dumfries – 1,88 m
AJAX
Wout Weghorst – 1,98 m
Ko Itakura – 1,88 m
Anton Gaaei – 1,83 m
Kenneth Taylor – 1,82 m
Youri Baas – 1,82 m
Davy Klaassen – 1,79 m
Ajax heeft er 2 van 1,88 en langer die in de basis stonden. Een goede corner is dan nauwelijks te verdedigen.
Maar goed, het lijkt zo logisch om je langste speler op de langste van de tegenstander te zetten.
Een standaardsituatie van een tegenstander gaat dan uiteraard altijd door de lucht. Dat hebben die Italianen uiteraard wel uitgekiend.
En lengte zegt ook niet alles, want als Klaassen 4 cm hoger kan springen dan Taylor, Baas en Gaaie dan komt ie hoger, maar Davy op Thuram? Even los van lengte past Davy 2 keer in Thuram in de breedte.
Onze centrale verdediging is lang, dus een spits van de tegenstander kan dan lastig koppen tijdens een aanval, maar de standaardsituaties zijn toch wel een probleempje in zowel de CL als competitie.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 19 september 2025 om 14:16:
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 19 september 2025 om 14:02:
INTER
Marcus Thuram – 1,92 m
Manuel Akanji – 1,88 m
Denzel Dumfries – 1,88 m
AJAX
Wout Weghorst – 1,98 m
Ko Itakura – 1,88 m
Anton Gaaei – 1,83 m
Kenneth Taylor – 1,82 m
Youri Baas – 1,82 m
Davy Klaassen – 1,79 m
Gaaei op plek 3... hij is ook nog eens slecht in de lucht. Wordt zo vaak afgetroefd... Klaassen tegen Inter ook meermaals. Ik mis De Vrij overigens. 1,89cm ofzo
@3LittleBirds
Niet dat het wat uitmaakt qua kopduels, maar Baas is ook rond de 1.88. In ieder geval zeker 4 a 5 cm groter dan 1.82 (zie selectiefoto's).
Forumreacties: 3.963
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 19 september 2025 om 15:37:
open/sluit de onderstaande quote:
Jij denkt dat hij er überhaupt aan gedacht heeft?
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » ( Champions League 2025/2026) AFC Ajax - Internazionale Milaan