Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » ( Champions League 2025/2026) AFC Ajax - Internazionale Milaan

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 16 september 2025 om 17:03:

Een intelligente man is Heitinga allesbehalve, maar als je dit topic leest krijg je het idee alsof ie het syndroom van Down heeft. Zo erg is het nou ook weer niet :)

Misschien overdrijven we het een beetje idd. Snel maar terug naar de wedstrijd etc. 🤣

Ben benieuwd of Dolberg de kans krijgt. Zou leuk zijn als het klikt tussen hem, Godts en Gloukh.

+1/-0

Vermoedelijke opstelling volgens VP:

Jaros; Gaaei, Sutalo, Itakura, Baas; Klaassen, Taylor, Gloukh; Moro, Weghorst, Godts.

Geen Dolberg dus, maar verder wel een opstelling waar ik me in zou kunnen vinden. En er is ook iets voor te zeggen om Kasper niet tijdens deze pot zijn rentree te geven.

+1/-0

Sevic schreef op 16 september 2025 om 13:42:

Kiki schreef op 16 september 2025 om 13:23:

Godts Dolberg Taylor(c)
Gloukh
Fitz-Jim Regeer
McConnell
Itakura Baas Sutalo
Jaros

Zal wel een rare opstelling zijn, maar tot zover is het niet veel en hebben we een ongebalanceerde selectie. We hebben geen rechtsbuiten en matige backs, dus zet ik Taylor daar en speel ik zonder backs. Wout als invaller.

Zeer oneens met je opstelling, maar de rechtsbuiten-positie is wel interessant, want degene die je daar neerzet, komt tegenover Dimarco te staan. Dan is het de vraag of je achter Dimarco aan wilt jagen, of dat je Dimarco wilt terugdringen door hem juist achter een rechtsbuiten aan te laten gaan.

Als je voor optie 1 kiest (Dimarco beteugelen) kun je zelfs overwegen om Gaaei rechtsbuiten te zetten met Rosa op rechtsback. Gaaei heeft de longen om 90 minuten lang achter die gozer aan te gaan. En kan de bal voor slingeren als ie zelf aan de bal komt op de laatste 25 meter.

Kies je voor optie 2, dan zou ik voor een speler kiezen die snel is op de eerste meters zodat ie kan loskomen. Dan kom ik op Godts. Edvardsen vind ik opvallend traag voor een aanvaller en Moorse Raoul is behendig, maar niet echt snel.

Als je jezelf eenmaal vereenzelvigt met het bijna onvermijdelijke lot dat we ten onder gaan, dan stel ik voor dat we der Tot oder die Gladiolen gaan spelen:

Jaros
Gaaei, Sutalo, Baas, Wijndal
Klaassen, Gloukh, Taylor
Godts, Dolberg, Moro

Niet ideaal om Dolberg in deze pot te laten debuteren, maar Weghorst zie ik tegen die Italiaanse verdediging geen potten breken, dus dan geef onze Deense verloren zoon maar de kans.

Ook interessant om Gaaie rechtsbuiten te zetten. Dat zou ik een Farioli nog wel zien doen, maar Heytinga is groot gebracht met de welbekende; uitgaan van eigen kracht, dominant voetbal enz. Dus ik denk niet dat dat gaat gebeuren :D

+3/-0

3LittleBirds schreef op 17 september 2025 om 09:43:

Sevic schreef op 16 september 2025 om 13:42:

Kiki schreef op 16 september 2025 om 13:23:

Godts Dolberg Taylor(c)
Gloukh
Fitz-Jim Regeer
McConnell
Itakura Baas Sutalo
Jaros

Zal wel een rare opstelling zijn, maar tot zover is het niet veel en hebben we een ongebalanceerde selectie. We hebben geen rechtsbuiten en matige backs, dus zet ik Taylor daar en speel ik zonder backs. Wout als invaller.

Zeer oneens met je opstelling, maar de rechtsbuiten-positie is wel interessant, want degene die je daar neerzet, komt tegenover Dimarco te staan. Dan is het de vraag of je achter Dimarco aan wilt jagen, of dat je Dimarco wilt terugdringen door hem juist achter een rechtsbuiten aan te laten gaan.

Als je voor optie 1 kiest (Dimarco beteugelen) kun je zelfs overwegen om Gaaei rechtsbuiten te zetten met Rosa op rechtsback. Gaaei heeft de longen om 90 minuten lang achter die gozer aan te gaan. En kan de bal voor slingeren als ie zelf aan de bal komt op de laatste 25 meter.

Kies je voor optie 2, dan zou ik voor een speler kiezen die snel is op de eerste meters zodat ie kan loskomen. Dan kom ik op Godts. Edvardsen vind ik opvallend traag voor een aanvaller en Moorse Raoul is behendig, maar niet echt snel.

Als je jezelf eenmaal vereenzelvigt met het bijna onvermijdelijke lot dat we ten onder gaan, dan stel ik voor dat we der Tot oder die Gladiolen gaan spelen:

Jaros
Gaaei, Sutalo, Baas, Wijndal
Klaassen, Gloukh, Taylor
Godts, Dolberg, Moro

Niet ideaal om Dolberg in deze pot te laten debuteren, maar Weghorst zie ik tegen die Italiaanse verdediging geen potten breken, dus dan geef onze Deense verloren zoon maar de kans.

Ook interessant om Gaaie rechtsbuiten te zetten. Dat zou ik een Farioli nog wel zien doen, maar Heytinga is groot gebracht met de welbekende; uitgaan van eigen kracht, dominant voetbal enz. Dus ik denk niet dat dat gaat gebeuren :D

Farioli heeft Gaaei weleens op rechtsbuiten gezet. M.n. gedurende de wedstrijd, geloof ik. Voor zover ik weet, speelt hij daar minder goed met weinig tot geen rendement.

+2/-0

Sevic schreef op 17 september 2025 om 09:23:

Jaros; Gaaei, Sutalo, Itakura, Baas; Klaassen, Taylor, Gloukh; Moro, Weghorst, Godts.

Geen Dolberg dus, maar verder wel een opstelling waar ik me in zou kunnen vinden. En er is ook iets voor te zeggen om Kasper niet tijdens deze pot zijn rentree te geven.

Gloukh in ieder geval op het middenveld. Youri voor het eerst op linksback weer. Tegen Inter... weet je gelijk of hij het aankan.

+3/-0

Lekker weer CL , dankzij Farioli en co mogen we weer tegen de beste clubs van Europa spelen.
Helaas zijn we nog niet sterk genoeg om potten te breken dit jaar maar we kunnen wel al weer ervaren wat er nodig is om te overwinteren.

+3/-0

Sevic schreef op 17 september 2025 om 09:23:

Veel te logisch, dat gaat 'em niet worden. Muv dat middenveld dan, want een dergelijke vergiet is Sjon wel toevertrouwd.

Dit bericht is gewijzigd op 17 september 2025, 11:58:47.

+4/-0

Sevic schreef op 16 september 2025 om 15:02:

'Hoogtepunten' van de persco:

Sjon gaat Chris Chivu omhelzen
Davy wil overal op straat de CL-hymne horen
Sjon gaat op de bakfiets naar de club

Wat een niveau daar. Waarom kijk ik dit nog telkens.

Ik kon wel lachen om je reactie :D Ik zie er ook wel de humor van in, maar snap dat niet iedereen dat heeft.

Het interview van Chivu vond ik wel erg mooi. Ging dan niet echt over voetbal, maar om de band met Heytinga, Ajax en Nederland .

Op zich vind ik het geen probleem als er van tevoren niet echt inhoudelijk wordt ingegaan op de vragen. Je legt dan niet je kaarten op tafel. Dat heeft Sjon ook zeker niet gedaan, maar achteraf wil ik wel wat meer inhoudelijks.

+1/-0

3LittleBirds schreef op 17 september 2025 om 11:53:

Ik kon wel lachen om je reactie :D Ik zie er ook wel de humor van in, maar snap dat niet iedereen dat heeft.

Het interview van Chivu vond ik wel erg mooi. Ging dan niet echt over voetbal, maar om de band met Heytinga, Ajax en Nederland .

Op zich vind ik het geen probleem als er van tevoren niet echt inhoudelijk wordt ingegaan op de vragen. Je legt dan niet je kaarten op tafel. Dat heeft Sjon ook zeker niet gedaan, maar achteraf wil ik wel wat meer inhoudelijks.

Sjon heeft zeker geen kaarten op tafel gelegd nee. Sterker nog, ik vraag me af of hij kaarten in zijn hand heeft.

+6/-0

Sevic schreef op 17 september 2025 om 12:17:

3LittleBirds schreef op 17 september 2025 om 11:53:

Sjon heeft zeker geen kaarten op tafel gelegd nee. Sterker nog, ik vraag me af of hij kaarten in zijn hand heeft.

Hier kan ik ook wel om lachen :D

+3/-0

Ik zou met de volgende opstelling spelen. Eén twijfelgeval op het middenveld.

Jaros

Mokio - Itakura - Sutalo - Rosa

Gloukh - Baas - Taylor/Klaassen

Godts - Dolberg - Moro

+2/-0

Jaros; Rosa, Itakura, Baas, Mokio; Fitz-Jim(*), Klaassen, Gloukh; Moro, Dolberg, Godts.

Met Rosa en Mokio twee backs die verdedigend sterker zijn dan hun concurrenten. Middenveld zou ik met Gloukh als echte 10 en Klaassen en *Fitz-Jim (mag ook iemand anders zijn) erachter. Voorhoede spreekt voor zich. Weghorst als invaller rond minuutje 60.

+2/-0

Jaros
Rosa - Sutalo - Itakura - Baas
McConnell - Gloukh - Taylor
Moro - Dolberg - Godts

Mooi dat bijna iedereen al Itakura in zijn opstelling heeft staan.

Ik zou Baas proberen precies te gebruiken zoals dat met Hato werd gedaan. En hem laten inschuiven als een soort controlerende middenvelder/inverted wingback. Dan heb je een soort dezelfde linkerkant met Taylor en Godts.

Als controleur McConnell, ja een gokje, of evt. Mokio op die plek.

Gloukh mag het laten zien als tien.

Moro mag het ook eindelijk laten gaan zien. Dolberg voor het klinisch afwerken.

Woutje laatste half uur om te trekken, sleuren en die Italianen helemaal gek te maken.

Hoop dat het lang 0-0 blijft, rond 50e minuut 1-0. En dan een kleine helft billen knijpen om in de 90e minuut de 2-0 te maken.

+2/-0

Waarom wil iedereen Baas op linksback, zijn beste plek is als LCV en daar moet hij blijven misschien eventueel als VM proberen.

Je zou ook met een driemans verdediging kunnen starten dan heb je ze alledrie op het veld staan.

+1/-0

spelbos schreef op 17 september 2025 om 15:06:

Waarom wil iedereen Baas op linksback, zijn beste plek is als LCV en daar moet hij blijven misschien eventueel als VM proberen.

Je zou ook met een driemans verdediging kunnen starten dan heb je ze alledrie op het veld staan.

Omdat ze Wijndal daar weg willen hebben.

+1/-0

Baas hoort in het centrum. Doet het al sinds vorig seizoen heel goed daar. Bovendien heeft Sutalo nog niet het niveau van vorig seizoen. Laat die het maar met Itakura uitvechten wie er speelt. Dan liever Mokio op linksback; zo heb je ook twee linksbenige spelers op de linker posities.

+1/-0

Sevic schreef op 17 september 2025 om 15:15:

Ik snap dat je Wijndal eruit wilt maar dan kan je toch zoals Solido zegt Mokio of eventueel Rosa daar zetten?

+1/-0

spelbos schreef op 17 september 2025 om 15:49:

Ik snap dat je Wijndal eruit wilt maar dan kan je toch zoals Solido zegt Mokio of eventueel Rosa daar zetten?

Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik kan me voorstellen dat je een 17-jarige Mokio niet tegen CL-finalist Inter op linksback wilt zetten, een positie waar hij welgeteld 1 wedstrijd op profniveau heeft gespeeld (tegen Fortuna Sittard nota bene). Hoeveel reden hebben we om aan te nemen dat hij het daar dan beter zou doen dan Wijndal?

Rosa, tja, kan. Maar is wel echt alleen maar om Dumfries tegen te houden dan. Opbouwend is Rosa al niet veel, als je 'm dan ook nog met z'n rechterpoot op links gaat zetten dan doe je dat puur om 'm een man te laten dekken. Kan een keuze zijn hoor, maar de mijne zou het niet zijn.

Het probleem is gewoon dat we geen reserve-linksback hebben. Het liefst heb je 1 wingback en 1 wat defensiever ingestelde speler, zoals we op rechts hebben. Dan had je die defensievere speler nu tegen Inter kunnen opstellen.

+1/-0

Rosa op lb vind ik tricky. Dan toch maar ff schuiven met Baas. Want Rosa op linksback betekent geen frisse alternatief op rechts als Gaaei wordt overlopen of geblesseerd raakt.

Wat Mokio (ervaring, leeftijd) betreft snap ik Sevic hierboven wel, maar ik zou het wel aandurven. Fysiek is hij in ieder geva sterker dan de gemiddelde 17-jarige.

+1/-0

s0lido schreef op 17 september 2025 om 16:14:

Rosa op lb vind ik tricky. Dan toch maar ff schuiven met Baas. Want Rosa op linksback betekent geen frisse alternatief op rechts als Gaaei wordt overlopen of geblesseerd raakt.

Wat Mokio (ervaring, leeftijd) betreft snap ik Sevic hierboven wel, maar ik zou het wel aandurven. Fysiek is hij in ieder geva sterker dan de gemiddelde 17-jarige.

Laten we ook niet vergeten dat Mokio tot nu toe elke keer dat hij in de basis startte ergens tussen minuut 55 en 70 last kreeg van kramp. Als je 'm al opstelt, ga er dan ook vanuit dat hij niet de wedstrijd kan uitspelen.

Als je Wijndal daar wilt vermijden zou ik maar gewoon voor Baas gaan. Dat geeft je de ruimte om Itakura centraal te zetten. Bekijk het zo: stel je liever de onervaren, 17-jarige Mokio op tegen Inter, of de 28-jarige Itakura met Bundesliga-ervaring en interlands? Ik had 't wel geweten.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » ( Champions League 2025/2026) AFC Ajax - Internazionale Milaan