Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 2.727
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 22 juli 2025 om 16:18:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 22 juli 2025 om 16:14:
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 22 juli 2025 om 15:56:
Je kunt het ook gewoon opzoeken hé luie donders
Gaku Nawata, spits, 18, 1,72
Rui Araki, doelman, 17, 1,94
Potverdikkie, zelfs die kleine is nog bovengemiddeld lang voor een Japanner! Zou die kopsterk zijn?
Wat mij vooral bij is gebleven dat zelfs voor een doelman 1,94 lang is! Ook voor Europese begrippen!! Die Rui Araki moet een freakshow zijn daar in eigen land, zo lang dat hij is!
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.943
Reg.: 25 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 22 juli 2025 om 08:40:
Eens, dat is hij niet. Kiki beweert dat, maar wat ik meer bedoelde is dat hij, denk ik, zich sneller ontwikkelt in een competitie waar de nadruk meer ligt op verzorgd technisch voetbal dan op kick and rush. Dan dus liever bij een voetballende ploeg in de ED dan weer een jaar lang omschakelen in de KKD.
open/sluit de onderstaande quote:
Een rechtspoot op linksback vind ik niks. Dan komt iedereen altijd met Lahm als voorbeeld aanzetten, maar dat is dan ook echt de enige en zelfs die was als rechtsback beter dan op links. Ja en Maldini, maar dat was nog de tijd van het wandelvoetbal.
Moro moet inderdaad zijn acties kunnen maken, maar dan kan het juist enorm waardevol zijn om een back te hebben die er op gezette momenten overheen dendert om een man mee te trekken. Als Moro het een beetje leuk doet gaan tegenstanders immers natuurlijk dubbele dekking op 'm zetten.
Ik vind Rosa wel een sympathiek mannetje en hij kan ook wel aardig backen, maar hij is nou niet significant beter dan een Rensch of Sanchez of zo. Voert gewoon zijn taken uit en kan een man beteugelen. Maar goed, je speelt ook niet voor niets op je 24e (of zo) nog bij Valladolid in de bodem van La Liga. Ik zou uitgaan van Gaaei als je eerste rechtsback, dat is een speler die iets speciaals heeft (enorme drive, longen als een paard, messcherpe voorzet en een kiezelhard schot - oh pardon, 'zondagsschot') en mede daardoor ook veel waard kan worden.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 22 juli 2025 om 16:14:
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 22 juli 2025 om 15:56:
Je kunt het ook gewoon opzoeken hé luie donders
Gaku Nawata, spits, 18, 1,72
Rui Araki, doelman, 17, 1,94
Potverdikkie, zelfs die kleine is nog bovengemiddeld lang voor een Japanner! Zou die kopsterk zijn?
Forumreacties: 3.714
Reg.: 14 december 2005
Favoriete opstelling: geen
Na een half uur:
Ajax - Celtic 1-1
Aantal schoten 1 - 6
Schoten op goal 1 - 4
Balbezit: 29 - 71 procent.
Passes: 84 - 223
Ons doelpunt was na een niet geconstateerde handsbal van wie anders dan Brobbey en de goal van Celtic was een counter waarbij het helemaal open lag zoals we hebben gezien in de jaren voor Farioli. Het lijkt helemaal nergens op.
Forumreacties: 426
Reg.: 22 september 2023
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 24 juli 2025 om 21:12:
Het spel is niet best...weinig structuur in, weinig idee. Hand van Heitinga nog niet echt te zien.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 801
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 24 juli 2025 om 21:45:
Hangen, sleuren, worstelen, grote kansen om zeep helpen.
Zelfde als anders dus.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.192
Reg.: 19 maart 2003
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.192
Reg.: 19 maart 2003
Forumreacties: 3.240
Reg.: 21 januari 2021
Forumreacties: 3.240
Reg.: 21 januari 2021
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.943
Reg.: 25 april 2004
Mooie uitslag hoor. Wel behoorlijk geflatteerd, want veel van de goals kwamen een beetje uit het niets vallen. Een groot deel van de eerste helft stond het niet goed en had je mazzel dat Celtic meerdere malen niet weet te scoren. Op zich ook niet zo verrassend als het middenveld nog niet klopt. Na rust ben je eigenlijk geen moment meer in de problemen gekomen.
Wat betreft de goals vond ik vooral van die Bouwman geweldig. Je ziet het niet zo vaak dat spelers in dit soort situaties de bal alleen maar proberen te plaatsen. Aanvallend moet er duidelijk nog wel wat bij. Brobbey was weer werkelijk dramatisch en Moro heeft tijd nodig. Al begin ik me wel voorzichtig af te vragen hoe goed zijn eindpass nou eigenlijk is. Vooralsnog komt hij bijna alleen met voorzetten. Daar had met een betere spits wel meer mee gedaan kunnen worden. Jaros vind ik tot nu toe een super solide indruk maken. Geen heel spannende keeper misschien, maar dat is een goede eigenschap op zijn positie.
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 24 juli 2025 om 22:36:
Wat is de echte lengte van Bouwman? Op google zie ik 1.88 staan. Jaros is 1.90, maar Bouwman ziet er op de foto langer uit (ook als je zijn kapsel wegdenkt).![]()
Foto heb ik van de frontpage.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorbereiding 2025/2026] Oefenwedstrijden