Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Jeugdopleiding » Jong Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 26 pagina's: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 februari 2026 om 10:01:

Mike1976 schreef op 28 februari 2026 om 01:09:

s0lido schreef op 27 februari 2026 om 23:26:

Je gaat je afvragen waarom Weijs zolang mocht aankloten.

Kroes is pleitte en meteen wordt er ingegrepen. Dat opleiden van je trainers bij JA werkt gewoon niet hoe goed ze ook met jeugd kunnen werken. Die jongens moeten de laatste stap zetten naar het bestaan als profvoetballer en dan helpt het niet als je trainer zelf nog aan het leren is hoe hij trainer moet zijn. Daar moet gewoon iemand met ervaring voor de groep staan.

Volgens mij is er ook nog nooit een echt succesvolle trainer voor ons voortgekomen uit die gedachte dat de coach van JA een 'talent' moet zijn. Leuk idee maar je hebt er geen reet aan.

Idd. Lijkt wel een speeltuin op deze manier. Jong Ajax hoort juist serieus genomen te worden; daar zitten talenten die klaargestoomd worden voor de laatste stap richting het eerste.

+3/-0

s0lido schreef op 28 februari 2026 om 11:12:

Kroes is pleitte en meteen wordt er ingegrepen. Dat opleiden van je trainers bij JA werkt gewoon niet hoe goed ze ook met jeugd kunnen werken. Die jongens moeten de laatste stap zetten naar het bestaan als profvoetballer en dan helpt het niet als je trainer zelf nog aan het leren is hoe hij trainer moet zijn. Daar moet gewoon iemand met ervaring voor de groep staan.

Volgens mij is er ook nog nooit een echt succesvolle trainer voor ons voortgekomen uit die gedachte dat de coach van JA een 'talent' moet zijn. Leuk idee maar je hebt er geen reet aan.

Idd. Lijkt wel een speeltuin op deze manier. Jong Ajax hoort juist serieus genomen te worden; daar zitten talenten die klaargestoomd worden voor de laatste stap richting het eerste.

We zijn nog maar een paar wedstrijden onderweg, maar als je ook van spelers hoort dat er nu zoveel meer geeïst wordt onder Garcia Junyent dan denk ik dat we voorzichtig Jordi al de credits kunnen geven voor het feit dat hij zo snel en daadkrachtig optrad.

+4/-0

ElSimao2 schreef op 28 februari 2026 om 12:18:

We zijn nog maar een paar wedstrijden onderweg, maar als je ook van spelers hoort dat er nu zoveel meer geeïst wordt onder Garcia Junyent dan denk ik dat we voorzichtig Jordi al de credits kunnen geven voor het feit dat hij zo snel en daadkrachtig optrad.

De Burgerking-analisten vonden het natuurlijk verschrikkelijk, want Weijs moest nog ff de tijd krijgen.. Gast stond laatste, het spel was niet om aan te gluren, spelers werden niet beter. En dat na 25 wedstrijden de tijd te hebben gekregen.

https://www.vi.nl/nieuws/janssen-en-van-der-vaart-storen-zich-aan-spierballengedrag-cruijfflink

+3/-0

s0lido schreef op 28 februari 2026 om 13:34:

ElSimao2 schreef op 28 februari 2026 om 12:18:

De Burgerking-analisten vonden het natuurlijk verschrikkelijk, want Weijs moest nog ff de tijd krijgen.. Gast stond laatste, het spel was niet om aan te gluren, spelers werden niet beter. En dat na 25 wedstrijden de tijd te hebben gekregen.

https://www.vi.nl/nieuws/janssen-en-van-der-vaart-storen-zich-aan-spierballengedrag-cruijfflink

Klinkt als Ajax DNA!

+2/-0

Die Willem Weijs is trouwens een dertiger he. Ik had altijd het idee dat ie minimaal mid-40 was.

+1/-0

Van wat Rafael van der Vaart hoort (waarschijnlijk van zijn zoontje Damian die in Jong Ajax speelt) is Willem Weijs een prima trainer. Maar Jordi Cruijff denkt daar waarschijnlijk anders over.

+1/-0

Sjakie Meulemans schreef op 28 februari 2026 om 20:33:

Van wat Rafael van der Vaart hoort (waarschijnlijk van zijn zoontje Damian die in Jong Ajax speelt) is Willem Weijs een prima trainer. Maar Jordi Cruijff denkt daar waarschijnlijk anders over.

Haha, ja. Hij mocht toen waarschijnlijk ontbijten met kroketten etc.

+2/-0

s0lido schreef op 28 februari 2026 om 22:02:

Sjakie Meulemans schreef op 28 februari 2026 om 20:33:

Haha, ja. Hij mocht toen waarschijnlijk ontbijten met kroketten etc.

Of met een McWrapje sweet chili

+1/-0

Het probleem van het Nederlandse voetbal in een notendop:

https://www.youtube.com/watch?v=NfXnZePujY4link

Geklaag, excuusjes, passief-agressief gedrag, "ja maar de manier waarop"

En dan nog het meest verachtelijke, het aanbrengen van het overlijden van de vriendin van Verkuyl en zelfs het overlijden van Jota in een discussie over zijn functioneren. Je staat laatste, kerel. Heerlijke reactie ook van Fred Rutten die aangaf dat het een uitstekende actie van Jordi was om Willen Weijs terzijde te schuiven.

Dit soort slappe types moeten we zo ver mogelijk van de club vandaan houden. We hebben mannen zoals Farioli en Garcia Junyent nodig die de spelers drillen en bij wie de inzet niet bepaald optioneel is.

+3/-1

Jong Ajax is van de laatste plaats af door een driepunter tegen Den Bosch. Ouazane wederom man of the match. Die verwacht ik dit seizoen nog in het eerste met zijn debuut, wat een speler zeg...

https://youtu.be/NjkujrO-Xqw?si=0ZtrRtFIxxiMBtEHlink

+2/-0

Drie goals en drie assists in zijn laatste drie wedstrijden. Absolute buitencategorie. Wellicht ook een voordeel dat Garcia al met hem heeft gewerkt. Romers (net zijn contract verlengd) heeft gister voor het eerst mee mogen trainen las ik. Van hem ben ik ook erg gecharmeerd. Echt een moderne middenvelder met hoge intensiteit in zijn spel, maar ook een goede voetballer en slimme speler. En dan is toptalent Abdalla er ook nog.

+3/-0

Jong Ajax wéér gewonnen. Wel een gestolen overwinning dit keer, mazzelige 0-1 bij VVV, dat een handvol 100% kansen miste. Heerkens speelde wel goed voor de verandering. Kwam er een paar keer goed uit en had bij 0-1 een knappe redding in de rechter benedenhoek.

Abdalla stak er wat mij betreft bovenuit deze wedstrijd. Goede balcontrole en weet vaak op tijd wat hij wil doen met de bal. Verdiende ook een goal na een mooie 1-2 die hij zelf opzette, maar trof de paal.

De goal was echt een mazzeltje, een van richting veranderde voorzet van Nash die prompt voor een lege doelmond belandde. Kalokoh (die ik al bijna vergeten was) tikte binnen. Gaat wel een goede actie van Nash aan vooraf, die op z'n Suarez' wegdraait bij zijn tegenstander en overeind blijft ondanks een overtreding.

Bijzonder hoe dit team ineens presteert sinds Weijs weg is. Weijs pakte in 25 wedstrijden 19 punten: 0,76 punt per wedstrijd. Sinds zijn vertrek in 7 wedstrijden 13 punten: 1,86 punt per wedstrijd. Gewoon 2,5 keer zoveel :D

+2/-0

Sevic schreef op 18 maart 2026 om 08:37:

Jong Ajax wéér gewonnen. Wel een gestolen overwinning dit keer, mazzelige 0-1 bij VVV, dat een handvol 100% kansen miste. Heerkens speelde wel goed voor de verandering. Kwam er een paar keer goed uit en had bij 0-1 een knappe redding in de rechter benedenhoek.

Abdalla stak er wat mij betreft bovenuit deze wedstrijd. Goede balcontrole en weet vaak op tijd wat hij wil doen met de bal. Verdiende ook een goal na een mooie 1-2 die hij zelf opzette, maar trof de paal.

De goal was echt een mazzeltje, een van richting veranderde voorzet van Nash die prompt voor een lege doelmond belandde. Kalokoh (die ik al bijna vergeten was) tikte binnen. Gaat wel een goede actie van Nash aan vooraf, die op z'n Suarez' wegdraait bij zijn tegenstander en overeind blijft ondanks een overtreding.

Bijzonder hoe dit team ineens presteert sinds Weijs weg is. Weijs pakte in 25 wedstrijden 19 punten: 0,76 punt per wedstrijd. Sinds zijn vertrek in 7 wedstrijden 13 punten: 1,86 punt per wedstrijd. Gewoon 2,5 keer zoveel :D

Uit zijn laatste 2 duels haalde Weijs 4 punten. 2 punten per wedstrijd dus. Hadden we hem aangehouden, zou het dus nog beter zijn gegaan. De kentering is in ieder geval door hem ingezet!

Misschien moet het eerste volgend jaar gewoon Steur, Mokio, Ouazane en Abdalla als middenvelder in het eerste opnemen. Type Henderson erbij en vooruit, een Regeer als extra optie voor meer balans. En zodat je ook met 2 zessen kunt spelen en Bounida of Gloukh als 10 kunt gebruiken.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 18 maart 2026 om 10:31:

Sevic schreef op 18 maart 2026 om 08:37:

Uit zijn laatste 2 duels haalde Weijs 4 punten. 2 punten per wedstrijd dus. Hadden we hem aangehouden, zou het dus nog beter zijn gegaan. De kentering is in ieder geval door hem ingezet!

Misschien moet het eerste volgend jaar gewoon Steur, Mokio, Ouazane en Abdalla als middenvelder in het eerste opnemen. Type Henderson erbij en vooruit, een Regeer als extra optie voor meer balans. En zodat je ook met 2 zessen kunt spelen en Bounida of Gloukh als 10 kunt gebruiken.

Benieuwd in welk medium Willem Weijs deze week weer opduikt om te janken over hoe oneerlijk het allemaal gegaan is rondom zijn ontslag.

Dat er een aantal talenten zijn die opvallen in JA, geeft de burger moed. Nash deed het ook weer prima. Ik vond dat Grim hem te snel liet debuteren, maar als je Godts verkoopt en straks bijv. Bounida op zijn plaats zet, kun je Nash prima als backup doorschuiven. Als Ouazane en Abdalla zo doorgaan, hoef je ook geen vervangers voor lieden als Klaassen en Berghuis te halen.

Hoe meer plekken we straks kunnen opvullen met jeugd die het zelf heeft afgedwongen, hoe beter we kunnen investeren op plekken die directe kwaliteitsimpuls in de basiself vragen, te beginnen met een keeper.

+4/-0

Hoe is het spel en selectiebeleid eigenlijk sinds vertrek van Weijs? En is er progressie te zien bij spelers?

+1/-0

s0lido schreef op 18 maart 2026 om 15:11:

Hoe is het spel en selectiebeleid eigenlijk sinds vertrek van Weijs? En is er progressie te zien bij spelers?

Progressie vooral in teamgeest. Minder persoonlijke fouten achterin, lijkt het, en verdedigen gebeurt georganiseerder en als team. Ok, tegen VVV ook flink mazzel gehad, maar ze trekken het wel over de streep.

Abdalla, Ouazane, Nash en Johnson vind ik veelbelovend. Jetten als rechtsbuiten weet ik nog niet zo.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 26 pagina's: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26

Ajax Forum » Jeugdopleiding » Jong Ajax