Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Jeugdopleiding » Jong Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 18 juli 2021 om 11:49:

Fitz-Jim lijkt de volgende jeugdspeler die door gaat breken.
Als Alvarez alsnog weg zou gaan dan heb je zijn opvolger al klaar staan.



Fitz-Jim is natuurlijk wel een heel ander type speler en Ten Hag lijkt me juist verknocht aan een type de Roon voor de "balans". Fitz-Jim zal hij eerder zien als opvolger van Gravenberch die zijn contract niet zal verlengen. Moet nog wel sterker worden want momenteel is het echt een kind qua fysiek.

Baas als vervanger van Tagliafico zou het geval zijn geweest tien jaar geleden. Nu mikken we volgens de grote chef op overwinteren in de CL en dan moet je niet aankomen met een jongen van 18 die een half jaartje ervaring heeft in de KKD. Hij is soms nog wat te druistig en zijn timing moet ook nog beter.

Beide spelers hebben nog een jaar JA nodig.

 

+1/-0

Fitz-Jim schijnt 1 van de smaakmakers te zijn van dit trainingskamp, was me zelf los van zijn haar nog niet opgevallen. Ik vond hem vorig jaar bij Jong ook nog een beetje flets, en moet natuurlijk aan zn fysiek werken. Heb het idee dat hij ook bang is om op doel te schieten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 18 juli 2021 om 09:48:

Heb vrijdag Anderlecht - Ajax gezien, en toen viel mij Baas positief op. Ik kijk eigenlijk niet zoveel naar Jong Ajax, maar is het een jongen die op korte/lange termijn de linksbackpositie van Ajax 1 kan invullen? Beetje jammer om het geld van Nico (die zal wel weggaan) uit te geven aan een Wijndal als je wellicht een goede opvolger in de jeugd hebt rondlopen. Bovendien heb je ook nog Blind, die dit seizoen waarschijnlijk minder centraal zal gaan spelen.



Ik vond Baas niet zo opvallen vorig seizoen, maar ook ik vond hem tegen Anderlecht best goed spelen, maar heb niet het gevoel dat hij al zover is als Rensch in zelfde tijd vorig jaar. Zou wel perfect zijn indien hij die lijn weet voort te zetten, want dan ben je niet genoodzaak Wijndal te halen zoals je zelf al beschrijft.

Voor z'n blessure vond ik Salah Eddine wel een interessante linksback. Hij komt nu weer een beetje terug en hopelijk heeft hij niet teveel moeten inleveren.

Fitz-Jim is voor mij nog wel de verrassing deze voorbereiding. Laat aan de bal goede dingen zien, maar moet zoals anderen ook al zeiden nog veel groeien. Zal z'n minuten in de loop van het seizoen wel gaan maken denk ik. Taylor daarentegen vind ik beetje stilstaan. Hopelijk kan hij bijschakelen anders worden het weer veel minuten in Jong.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AFC Romalona schreef op 20 juli 2021 om 14:02:

Fitz-Jim schijnt 1 van de smaakmakers te zijn van dit trainingskamp, was me zelf los van zijn haar nog niet opgevallen. Ik vond hem vorig jaar bij Jong ook nog een beetje flets, en moet natuurlijk aan zn fysiek werken. Heb het idee dat hij ook bang is om op doel te schieten.



Daar lopen er bij Ajax meer van rond!

Er wordt veel te vaak en te lang tot dicht bij het doel gezocht naar 'de combinatie' en 'de vrije man'. Terwijl je ook van 20m een bal in de kruising kunt schieten.

 

+1/-0

Kijkt er iemand naar Roda JC - Jong Ajax? Ajax geeft de meest hilarische strafschop weg.
Man man man.

 

+1/-0

Als ik Ajax was zou ik meer spelers van het tweede die dichter tegen het 1e aanzitten voor een seizoen verhuren aan een eredivisie club. Jupiler Pro League kan ook. Marc zit in Antwerpen. Volgens mij valt er wat te regelen. Aan een club verhuren uit het rechterrijtje kan ook. Je komt ze uit de linker vanzelf tegen.

Het is in ieder geval de bedoeling dat ze elders een minimaal x aantal wedstrijden spelen en kan meegenomen worden tijdens de onderhandelingen.

Wat mij betreft een gezonde ontwikkeling want het lijkt me niet de bedoeling, dat er een aantal jaar in jaar uit blijven hangen in het tweede van Ajax. Salah-Eddine en Unuvar zijn al weg. Nou Fitz-Jim nog, Baas, Regeer, Martha, Sontje Hansen, Hylnsson, en neem desnoods Gorter ook maar mee mocht Ajax nog ergens een 1e keeper vandaan halen

Dit bericht is gewijzigd op 13 augustus 2022, 09:17:18.

 

+1/-0

Ik vind Fitz-Jim een hele interessante speler. Aan de bal voetbalt hij zo makkelijk. Beter dan veel spelers in het eerste. Alleen moet hij werken aan zijn fysiek/inhoud en het verdedigende aspect. Want hij laat het toch vaak lopen verdedigend gezien.

Puur aan de bal is hij een genot om naar te kijken.

 

+1/-0

Ja viel mij ook al op. Wat verder is blijven hangen, is met wat voor ongelooflijke egotrip onze nieuwe Portugees bezig was...
Hele leuke dingen gezien tussendoor, daar zit wel muziek in. Maar vervolgens start hij een ouverture die hij dan in z'n eentje wil uitvoeren. Dat moet afgeleerd gaan worden. Kan me prima voorstellen dat hij nog niet elke week in Ajax 1 speelt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

owen schreef op 06 september 2022 om 09:48:

Ja viel mij ook al op. Wat verder is blijven hangen, is met wat voor ongelooflijke egotrip onze nieuwe Portugees bezig was...
Hele leuke dingen gezien tussendoor, daar zit wel muziek in. Maar vervolgens start hij een ouverture die hij dan in z'n eentje wil uitvoeren. Dat moet afgeleerd gaan worden. Kan me prima voorstellen dat hij nog niet elke week in Ajax 1 speelt.


Bovendien blaas je hem zo omver. Dit kan internationaal echt niet. Dat hij klein is hoeft niet erg te zijn. Maar hij is een lichtgewicht en staat niet stevig op zijn benen. Ik vergelijk het heel vaak met Messi. Want Messi was als jonkie al in balans en hij wist hoe hij zijn lichaam moest gebruiken.

Als je iemand direct passeert is het niet nodig. Maar je kan niet elk duel ontlopen. Dat zie je ook aan de acties van Conceicao buitenom.

Eigenlijk zien we te veel van dit soort spelers in Jong Ajax. Het zijn echt nog jeugdspelers en het lijken geen kerels te worden. Unuvar, Hansen, Giovanni, Hlynsson, Fitz-Jim bijvoorbeeld. Aan de andere kant zitten er een aantal spelers tussen van 17-18 jaar, dat heeft wat tijd nodig.

Ik vind wel dat Conceicao en Hansen op de bank moeten zitten bij het eerste. Tegenwoordig mag je 5 keer wisselen en je mag veel wisselspelers op de bank hebben. Dan MOET je daar ook gebruik van maken. Het komt vaak genoeg voor dat er een ruime voorsprong is met nog 20/30 minuten te spelen. Dan kun je toch makkelijk de eigen talenten brengen... dat stimuleert alleen maar en dat zorgt er ook voor dat ze eerder aanhaken. Waarom moet Tadic in deze fase van zijn carrière zo vaak 90 minuten spelen?

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

owen schreef op 06 september 2022 om 09:48:

(...) Maar vervolgens start hij een ouverture die hij dan in z'n eentje wil uitvoeren. Dat moet afgeleerd gaan worden. (...)



Ik ben er juist voor dat hem geleerd wordt die ouverture in zijn eentje ook af te maken.

In ieder geval geen gecombineer en gebrei als het niet nodig is.
Hou de focus primair op het doel en niet op medespelers.
Medespelers zijn noodoplossingen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 06 september 2022 om 11:25:

open/sluit de onderstaande quote:

owen schreef op 06 september 2022 om 09:48:

(...) Maar vervolgens start hij een ouverture die hij dan in z'n eentje wil uitvoeren. Dat moet afgeleerd gaan worden. (...)



Ik ben er juist voor dat hem geleerd wordt die ouverture in zijn eentje ook af te maken.

In ieder geval geen gecombineer en gebrei als het niet nodig is.
Hou de focus primair op het doel en niet op medespelers.
Medespelers zijn noodoplossingen.



Ik zie waar je heen wil en ik kan me daar in vinden. Aanvallers moeten ook 'een beetje' ego's zijn en de actie durven maken. Mijn punt zit hem meer in dat ik hem heel veel voor eigen succes zag gaan. Om in de analogie te blijven, als de trompetten in de beste positie staan voor een prachtig slotakkoord, dan moet je ze ook laten blazen. Het lijkt wel alsof hij de vrije / beter gepositioneerde spelers helemaal niet zag! Of het is gewoon even zelf voor eigen succes gaan om zich te bewijzen.
De eerste situatie zou kunnen duiden op het onbreken van een bepaald spelinzicht/overzicht waar ik niet echt blij van word.

 

+1/-0

Ik zie veel aanmerkingen op iemand die pas net bij Ajax speelt, maar niks over Sontje die al vele jaren hier rondloopt en er gisteren wéér niks van bakte.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 06 september 2022 om 15:37:

Ik zie veel aanmerkingen op iemand die pas net bij Ajax speelt, maar niks over Sontje die al vele jaren hier rondloopt en er gisteren wéér niks van bakte.


Ik volg Jong Ajax niet zo nauw, maar klopt mijn beeld dat Sontje erg wisselvallig is?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 06 september 2022 om 16:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 06 september 2022 om 15:37:

Ik zie veel aanmerkingen op iemand die pas net bij Ajax speelt, maar niks over Sontje die al vele jaren hier rondloopt en er gisteren wéér niks van bakte.


Ik volg Jong Ajax niet zo nauw, maar klopt mijn beeld dat Sontje erg wisselvallig is?



open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976
Hansen gaat hem niet worden ben ik bang. Was vanwege ziekte van zijn moeder lange tijd totaal uit vorm, en daar lijkt maar geen verandering in te komen. Laatst nog een leuke wedstrijd, maar dat soort oplevingen zijn zeldzaam geworden. Of het desinteresse is of met de moed in de schoenen rondlopen weet ik niet, maar er is niet veel meer van over.

Ik denk dat hij er over nadenkt om zijn contract niet te verlengen en op basis van de naam Ajax een klapper te maken. Dan kan hij de rest van zijn leven wat gemakkelijker beginnen.

Jongens die zo ver zijn weggezakt komen zelden nog terug op niveau.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 06 september 2022 om 18:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 06 september 2022 om 16:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 06 september 2022 om 15:37:

Ik zie veel aanmerkingen op iemand die pas net bij Ajax speelt, maar niks over Sontje die al vele jaren hier rondloopt en er gisteren wéér niks van bakte.


Ik volg Jong Ajax niet zo nauw, maar klopt mijn beeld dat Sontje erg wisselvallig is?



open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976
Hansen gaat hem niet worden ben ik bang. Was vanwege ziekte van zijn moeder lange tijd totaal uit vorm, en daar lijkt maar geen verandering in te komen. Laatst nog een leuke wedstrijd, maar dat soort oplevingen zijn zeldzaam geworden. Of het desinteresse is of met de moed in de schoenen rondlopen weet ik niet, maar er is niet veel meer van over.

Ik denk dat hij er over nadenkt om zijn contract niet te verlengen en op basis van de naam Ajax een klapper te maken. Dan kan hij de rest van zijn leven wat gemakkelijker beginnen.

Jongens die zo ver zijn weggezakt komen zelden nog terug op niveau.



Ik heb zonet de samenvatting van Jong Ajax tegen Heracles gekeken. Ten eerste maakt Baas wederom indruk op mij! Hansen oogt nog wel hoopvol, wat mij betreft. Hij heeft inderdaad niet een stabiele groei naar Ajax 1 gekend tot dusver. Ik wil hem niet afschrijven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 18 juli 2021 om 13:34:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 18 juli 2021 om 11:49:

Fitz-Jim lijkt de volgende jeugdspeler die door gaat breken.
Als Alvarez alsnog weg zou gaan dan heb je zijn opvolger al klaar staan.



Fitz-Jim is natuurlijk wel een heel ander type speler en Ten Hag lijkt me juist verknocht aan een type de Roon voor de "balans". Fitz-Jim zal hij eerder zien als opvolger van Gravenberch die zijn contract niet zal verlengen. Moet nog wel sterker worden want momenteel is het echt een kind qua fysiek.

Baas als vervanger van Tagliafico zou het geval zijn geweest tien jaar geleden. Nu mikken we volgens de grote chef op overwinteren in de CL en dan moet je niet aankomen met een jongen van 18 die een half jaartje ervaring heeft in de KKD. Hij is soms nog wat te druistig en zijn timing moet ook nog beter.

Beide spelers hebben nog een jaar JA nodig.


Wat mij betreft wordt Baas de opvolger van Tagliafico, want hij maakt indruk op mij en ik denk dat nu meer dan ooit tevoren Blind op linksback niet meer kan. Helaas maar waar, wat mij betreft althans, Wijndal is geen Ajax 1-basisspeler materiaal en ik zie bij dit drietal enkel Baas het juiste doen: dat wat ik in een linksback van Ajax zoek.

Fitz-Jim heb ik veel vertrouwen in! Hij lijkt mij ideaal als backup voor Taylor en dan kan Grillitsch backup van Álvarez worden.

Dit bericht is gewijzigd op 6 september 2022, 18:26:29.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 06 september 2022 om 16:47:

Ik volg Jong Ajax niet zo nauw, maar klopt mijn beeld dat Sontje erg wisselvallig is?



Welke jeugdspeler is niet wisselvallig?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 06 september 2022 om 22:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 06 september 2022 om 16:47:

Ik volg Jong Ajax niet zo nauw, maar klopt mijn beeld dat Sontje erg wisselvallig is?



Welke jeugdspeler is niet wisselvallig?



Inderdaad. De jongens die wisselvallig zijn en de ene wedstrijd een 8 scoren en de volgende een 4 zijn vaak juist de krenten in de pap i.t.t. de jongens die elke week een 6 scoren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 07 september 2022 om 00:06:

Inderdaad. De jongens die wisselvallig zijn en de ene wedstrijd een 8 scoren en de volgende een 4 zijn vaak juist de krenten in de pap i.t.t. de jongens die elke week een 6 scoren.



Wisselvalligheid hoort bij de leeftijd en het stadium in hun carierre.
Ik kan me geen jonge speler herinneren die constant op hoog niveau presteerde.
Cruijff en Messi misschien?

Ook een ander wonderkind als Clarence Seedorf had zijn dipjes.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 september 2022 om 00:36:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 07 september 2022 om 00:06:

Inderdaad. De jongens die wisselvallig zijn en de ene wedstrijd een 8 scoren en de volgende een 4 zijn vaak juist de krenten in de pap i.t.t. de jongens die elke week een 6 scoren.



Wisselvalligheid hoort bij de leeftijd en het stadium in hun carierre.
Ik kan me geen jonge speler herinneren die constant op hoog niveau presteerde.
Cruijff en Messi misschien?

Ook een ander wonderkind als Clarence Seedorf had zijn dipjes.


Ook die speelde zaadwedstrijden in hun beginjaren, ook toen ze gearriveerd waren trouwens.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Jeugdopleiding » Jong Ajax